Skocz do zawartości
JacekKliemann

Zetor Proxima 7441 dymi brakuje mocy dużo pali

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor

Witam posiadam w/w ciągnik rok 2005 od nowości u mnie w gospodarstwie do 2011r nie mogłem narzekać na ten traktor był to ciągnik główny poniewarz miał tura jeździł głownie z rozrzutnikiem kultywatorem kopaczką do cebuli w żniwa w transporcie i prasą kostkującą Polską. Zimą praca w transporcie i z turem praktycznie używanyt był codziennie. W roku 2011 doszliśmy do wniosku że powoli trzeba wymienić wtryski bo trochę dymił turbo do regeneracji i głowica. Na tamten czas miał ok 3000mtg gy przyszedł z naprawy chodził jeszcze gorzej niż przed naprawą jeszcze raz do mechanika wszystko sprrawdzane kilka razy. Potem oddaliśmy go do innego warsztatu by sprawdzili czy wszystko ok. Gdy wórcił było troszkę lepiej ale nadal niechodzil tak jak powinien ale traktor był ciagle potrzebny w żniwa w roku 2013 obruciła sie panewka na wale więc został zrobiony remont kapitalny nowe tłoki piescienie szlif wału długo by wymieniać. Po dotarciu dalej te samy objawy dymi i nie pracuje tak jak powinien zimą 2014r regeneracja turbiny i wtrysków oraz pompy wtryskowej i dalej nic. W kwietniu tego roku kupiliśmy nową orginalną turbinę zetora i ciągle to samo obecnie ponad 4000mtg zrobione a traktor kopci jak parowóz i dalej nie chodzi tak jak powinien nie mam już pomysłów co do tego ciągnika może ktos pomoże inaczej będę zmuszony go sprzedac i kupić coś innego ale już nie zetora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

Jak wszystko było robione to trudno coś do radzić no chyba że jakaś głupia sprawa może gdzieś w tłumniku się coś przytkało albo w dopływie powietrza .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


leszekd    80

Kolego kup nową pompę i będzie śmigał. Pompiarze to nie udacznicy a poza tym co masz na myśli regeneracja wtrysków Bo jeżeli to o czym ja myślę to zapomnij o pracy tym traktortem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dymi na niebiesko spaliny są takie ciężkie wtryski były nowe pompa po regeneracji też stawiam na pompę bo tylko ona jeszcze może psocić chciałem kupić nową ale nie chcę wywalić kasy na częśc która może nyć dobra lub nic to nie da może ktoś ma taki ciągnik i mial podobny problem


traktor był testowany bez tłumika i flitra powietrza i też było to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

A jak z tym podciśnieniem co pompa współpracuje z turbiną i z tą membraną na pompie a jak zapala a próbowałeś żeby silnik sam ciągnął powietrze czy wtedy będzie tak samo albo może lepiej albo gorzej tz. prosto do kolektora ,według tego co mówisz wygląda tak jakby turbo nie pracowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

turbo nowiutkie  napewno chodzi dobrze jakie podciśnienie to zwykła turbina bez zmiennej geometri


zapala nieźle zimą były większe problemy

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Kristoffer    4

Podciśnienie jest połączone z pompą wtryskową ja nie wiem czy ten silnik ma ale widzę że przy nowszych jest to ta część na pompie one występują przy zwykłych turbinach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


DarekD    56
 

mam pewne doświadczenie w naprawach silników serii 52XX 7211 i wiem na pewno ,że komplety naprawcze sygnowane jako PDC ORYGINAL PARTS ZETOR  to nie jest to samo co idzie na montaż fabryczny . Silnik ,szczególnie zimny, daje niebieskim dymem pomimo,że cała reszta osprzętu jest sprawna -wtryski ,prowadnice zaworów ,pompa wtryskowa ,a poza tym nie równo pracuje . Jak jest dość dużo niebieskiego dymu to bardzo możliwe ,że odwrotnie zamontowałeś środkowy pierścień na tłoku i zamiast zgarniać w dół tłoczy olej do komory spalania . Mogą być też już zużyte uszczelniacze na trzonkach zaworowych.

Skoro piszesz ,że masz wszystko porobione na tik top to jest  wina  jakości części

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kristoffer    4

Spróbuj ściągnąć ten przewód co łączy turbinę z kolektorem i sprawdź jak wtedy pracuje bez doładowania czy gorzej czy może tak samo a może lepiej tyle nic cię nie kosztuje a może na kieruje cię jakoś, jak pali w miarę dobrze i równo pracuje to chyba pompa jest dobra no chyba że dawka za duża ale wtedy by kopcił i powinien mieć moc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


miziun    1

Witam. Mam proximę 7441 i też mi dymiła i dawała odmą dym i gwizdało tak jak by turbina, zaprowadziłem i okazało się pierścionki olejowe poszły wymieniłem cały zestaw tuleje pierścionki tłok cały zestaw na 4 dziury i nową orginalną turbbine kupiłem, dymu nie ma w odmie i tylko na odpaleniu z tłumika a potem brak ale dalej coś gwiźdze turina nowa niby nie ona gwiżdze ale co to może być co za przyczyna przed popsuciem się ciągnikaa wcale jej nie było słychać tylko głos ciągnika. skąd ten gwizd jak turbo nowe i wydaje się że cicho chodzi a wydaje się tak jak by z strony tłumika ten gwizd był. proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


miziun    1

gwiźdze tak samo jak była stara turbina a teraz nowa i to samo jest, na wolnych obrotach nic nie slychać gazu dodam i słychać czy może gdzieś mam jakąś dziure już wariuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gwiżdże bo turbo przyspiesza obroty u mnie od nowego w zetorze to słychać ale gdy stoje przy silniku i dam gazu  a w kabinie to nic nie słych 

 

 znam takiego co ciągnik przed kapitalką chodził lepiej  niż po  dobrze zrobić silnik to trzeba mieć wiedzę i doświadczenie a nie powkładać pierćcienie na tłoki  wsadzić i ogień nowe części nie są tak dokładne mówie o tłokach u nas do 7011 każdy tłok odzielnie dopasowywany to samo z pierścieniami 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


każdy pierścień jest odzielnie sprawdzany jak pasuje w tulei   tzn. patrzymy  jak zamyka się w zamku jeśli coś źle to poprawki  a tłoki  każdy mierzony  i pasowany do swojej tulei z kompletu jeśli  wymaga poprawki to lekko zwiększamy jego średnice dla lepszej szczelności   i po takiej naprawi silnik ciągnie jak rakieta

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56

coś bajerujesz ,chyba ? W jaki sposób zwiększysz średnicę tłoka -tylko stosując nadwymiar ! Dasz nadwymiar selekcyjny to się zatnie w tuleji .

Gotowe komplety naprawcze ( porządnej firmy ) powinny być spasowane wymiarowo jeśli chodzi o tłok i tuleję . Co do pierścieni to nie wiem -można pomierzyć luz zamka i powiększyć to wszystko !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no ale nie wszystkie firmy mają super wszystkie wymiary części  nawet niektóre tłoki założysz pierścień a on luźny i co to za remont silnika jak zużyte części są lepsze od nowych :D tłok w denku jak zwykle za luźny trzeba dobrze kombinować aby znaleść części o dobrych parametrach  :blink:  :wacko:  jeśli taka jakość była  włożona w  ten ciągnik  to nie dziwne że tak to działa tylko przedmuchy ma i słabe sprężanie

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

masseyf12    33

A sprawdzał, ktoś czy dobrze jest zapłon ustawiony ? Nie wiem jak w twojej proximie jest wkładana pompa wtryskowa, ale u mnie jest na stożek i to bez klina. Jak sobie nie zaznaczyłeś dobrze lub nie ustawiłeś zapłonu według znaków to też możesz brać pod przyczynę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Mikruss    64

Jakby byla ustawiana na urządzeniu to byś miał blokadę na pompie.

Ja w swoim ciągniku jak robilem pompe (tez na stozku, valtra), zadnych znakow na rozrządzie itp, na kole zamachowym byl GMP, pompe wział na czuja początek wtrysku na 1 wszym garze  i po 30 min ciagnik chodził idealnie, no ale wiedział co i jak trzeba robić, mimo ze na pompie zadnej blokady ani cech.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez COUNTRYSERVICE
      Mam problem ze wspomaganiem (ciągnik na gwarancji, serwis się tym zajmie, ale może ktoś wie co to). Czasem przy bardzo wolnej jeździe nie da sie skręcać, jest duży opór, zatrzymuję sie sprawdzam co sie dzieje i koła stoją w miejscu, ale kierownicą można pomało skręcać. Podobnie jest w "trasie" : wyjeżdżam z domu, kierownica przy kołach na wprost jest ustawiona prosto, po 10 kilometrach przy kołach na wprost kierownica jest przekręcona o 45 stopni, a wkażdym zakręcie muszę "dokręcać", żeby sie w nim zmieścić. Krótko mówiąć kierownica swoje, koła swoje....
    • Przez 7613farmer
      Witam wszystkich forumowiczow prosze o porade, otoz posiadam od nowosci ciagnik Zetor Proxima 8441 w ktorym problemem jest stale przeciekajaca nagrzewnica.
      Pierwsza oryginalna jak dotad wytrzymała najdłuzej - 4lata. Kupiłem druga,polska- nie chinska,ktora wytrzymala jakies pol roku. Jeszcze na gwarancji ja oddalem i po długim okresie oczekiwania wkoncu wymienili mi na nowa,ktora zamontowalem i działala jakiś miesiac az tu wczoraj wsiadam a tu woda leje mi sie po głowie. Pomozcie co moze byc powodem,czy wszystkie nagrzewnice sa wadliwe, czy to jakas wada konstrukcyjna traktora? Jak narazie wybieram sie zareklamowac ta trzecia -tez jeszcze jest na gwarancji. I co - macie jakis pomysł?
    • Przez tomi382
      Czy ma ktoś informacje co do nowych modeli proximy odnośnie chip tuningu? Nowe Proxy mają pompę wtryskową sterowaną elektronicznie więc wydaje mi się że można poprawić program podnosząc moc o 20-30%.
    • Przez roberti
      Witam Panowie mam taki problem z zetorem forterra hsx 120. 2013r. zaczął rozłączac rewers. na wyswietlaczu Literka ,,N'' myga gdy chce go zapalic. tak jak myga f. dzieje sie tak jak jest gorąco. gdy schłodze cały rewers okładami z lodu wtedy jest na jakis czas spokój az się znów nie nagrzeje i znów rozłącza i nie da się jechać. a jak zgaszę to juz ie można zapalic. nie wiem co zrobic a nowy kosztuje ok. 1500zł
×