Skocz do zawartości
MarcinOtna

Jak podłączyć alternator do nowej instalacji elektrycznej?

Polecane posty

MarcinOtna    0

Witam!

Posiadam taki alternator: post-146121-0-76994400-1439297143_thumb.jpg i chciałbym zapytać jak go połączyć z nową zakupioną instalacją elektryczną(dedykowaną pod alternator) oraz jaki regulator napięcia do tego właśnie alternatora?

 

 

Z góry dziękuje za pomoc

Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo400    30

alternator ma wbudowany regulator wiec nic nie trzeba a co do podłączenia to niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie ale myślę że ten temat już był poruszany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

alternator ma wbudowany regulator wiec nic nie trzeba a co do podłączenia to niech ktoś bardziej kompetentny się wypowie ale myślę że ten temat już był poruszany

Bzdury wypisujesz i tyle. Ten alternator nie ma żadnego wbudowanego regulatora. Zanim dobierze się regulator, należy stwierdzić czy jest to alternator sześcio- czy dziewięciodiodowy. Bo sposoby podłączenia są inne. Schematy są w dziale "Elektryka" w temacie z poradami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Mylisz się i to bardzo, tylko po co mieszasz w głowie autorowi pytania? Po co w ogóle pisać jak się czegoś nie wie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinOtna    0

Dzisiaj popodpinałem wszystkie kable i światła rozrusznik sygnał ok natomiast po przekręceniu kluczyka nie świeci się kontrolka ładowania i mam pytanie czy to podłączenie jest prawidłowe?post-146121-0-20018500-1440350066_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Nie widzę dobrze ale szczotkotrzymacz pozostał ten sam, więc jeżeli nie założysz odpowiednich szczotek to nie zadziała (http://allegro.pl/szczotkotrzymacz-szczotki-alternatora-fiat-126-i5619463779.html) szczotki z malucha, lub można odpowiednio zmodyfikować istniejące ale dla Ciebie raczej niewykonalne, zadziała pod warunkiem że jest 9-diodowy.

Edytowano przez Sadek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Nie potrzebnie podłączyłeś "+" pod ten plastikowy konektor,to jest wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Witam 

 

@MarcinOtna zacznijmy od tego abyś podał czy alternator jest 6 czy 9 diodowy? 

Jak będzie 9 diodowy jest prościej do podłączenia a jak 6 diodowy to musi być oprócz regulatora  przekaźnik rozwierny  o ile dobrze pamiętam.

Podaj może symbol alternatora ,który jest zapisany z przodu za wiatraczkiem  na obudowie.

Inna opcja to rozebrać alternator i sprawdzić czy ma dodatkowe 3 diody do wzbudzenia.  

A jak nie czujesz się na siłach to zawołaj jakiegoś elektryka i niech to podłączy zaoszczędzisz nerwów i straconego czasu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinOtna    0

Sprawdziłem teraz i po wsadzeniu kluczyka na pinie w plastikowej osłonie czyli na kontrolce również oraz na przewodzie co idzie do rozrusznika jest prąd. Wiem, że to może głupie pytanie, ale czy to dobrze, że jest tam prąd?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Alternator A124F 14V 44A   jest 9 diodowy.

 

Podłączenie dla regulatora napięcia takiego jak masz czyli RNc12

Musisz zmienić szczotki na takie z odizolowanymi obiema szczotkami . Pasują z poloneza caro. http://allegro.pl/szczotkotrzymacz-alternatora-fso-polonez-nt-caro-i5174733424.html

Podłączenie tak jak na zdjęciu do wolnego pinu podpinamy kabel idący od kontrolki ładowania.

zdjecie.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Ten schemat który podałeś jak się uważnie przyjrzysz  współpracuje z regulatorem napięcia  RNA2 . Przy tym regulatorze RNA2 szczotki są takie jakie masz obecnie. 

 

Twój regulator RNc12 nie będzie pracował w takim podłączeniu jak  teraz masz.

 

Czyli albo wymienisz regulator na RNA2 i szczotki zostają te co są, lub wymienisz szczotki na te z poloneza i skorygujesz podłączenie elektryczne.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinOtna    0

Okazało się, że problem tkwił gdzieś w środku alternatora, ale tata znalazł na szrocie, założyliśmy do niego te nowe szczotki i regulator i ładuje :D

Dzięki za pomoc!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wysiadło mi ładowanie w ursusie. Opisze sytuacje jaka jest w ciągniku. Mam obwód taki sam z tym że na przewodzie mam przekaźnik (między wsuwką 15 regulatora a alternatorem) Świeci się kontrolka. Brak napięcia w czasie pracy silnika na przewodzie, który łączy wsuwki o nr 67 regulatora i alternatora. Napięcie jest pomiędzy pinem 15 regulatora a przekaźnikiem, zaś od przekaźnika do alternatora( plastikowa wsuwka ) brak prądu. Czy ktoś doradzi co by trzeba było zrobić?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jakie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest 12V.  W międzyczasie alternator dałem do sprawdzenia i jest w porządku. Kupiłem nowy regulator zobaczę dziś jaki będzie efekt. 

Okazało się, że to regulator był winowajcą. Jaka może być przyczyna bo to już drugi wciągu 1,5 roku. Pierwszy był nadpalony wewnątrz , w drugim zero oznak spalenia itp.

Edytowano przez AndrzejMikulewicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kiepskie regulatory. Ja już przestałem kupować. Od jakiegoś czasu robię je sam. Jedne z pierwszych, które zaprojektowałem i wykonałem 15 lat temu pracują do dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×