erniak147

Zetor Proxima 70 podnoszenie mocy ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
erniak147    0

Witam mam takie pytanko, prośbę do was :) otóż wiadomo po parametrach że proxima od 70 do 120 to jeden i ten sam silnik, więc czym się różnią ? mam proxę na szerokich laczkach i akurat skończyła mi się gwarancja więc pytam tutaj jak podnieść mu moc ? choćby i do tych 80-90KM czytałem biblioteke internetu ale nic nie znalazłem :D jakieś propozycje ? turbiny maja rożne ? czy cooo sam nie wiem ale na turbinie nie da sie chyba osiągnąć dwa razy tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

W starszych zetorach było tak
72 km-bez turbo
85 km turbo
95 km wieksze turbo
105 turbo i intercooler(poprzez chlodzenie daje gesciejsze powietrze, wiecej tlenu itd..)
Seria zetor 7540 do 10540


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

W starszych zetorach było tak

72 km-bez turbo

85 km turbo

95 km wieksze turbo

105 turbo i intercooler(poprzez chlodzenie daje gesciejsze powietrze, wiecej tlenu itd..)

Seria zetor 7540 do 10540

tak było w starszych ciągnikach typu Zetor 8540, 10540 

 

tutaj w Zetorkach chyba nie jest elektronicznie sterowana dawka paliwa więc można sobie tylko pokręcić w pompie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tą przeróbkę warto dać ludziom od Chiptuningu    co się na tym znają przyjeżdżają mierzą moc wyjściową podkręcają znowu mierzą na wtrysku mechanicznym terz da radę :rolleyes:  B)

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

tyle zeby podkrecic paliwo to sam zrobie :D moj tata to dobry mechanik :) tylko szukam jakis innych rozwiazan bo nie wierze zeby podkrecali az tyle dawke paliwa zeby moc dwa razy tyle poszla w gore :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile pójdzie ale pewnie spalanie wzrośnie  :unsure:


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Najlepiej posprawdzaj jakie są różnice według katalogu np.czy turbiny są takie same itd.końcówki wtryskow .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

wg katalogu wszystko jest to samo nie ma info o wielkosci turbiny wiec tutaj jedynie mozna by bylo pytac sie kogos kto pracuje? w zetorze no i kwestia paliwa a wiecej co ? nigdzie nie mozna znalezc jakis roznic...


tylko Ci się wydaje że te silniki są takie same różnią sie osprzętem i ustawieniami

no to jak wiesz to podaj konkrety :) bo taka odpowiedz to kazdy moze napisac :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

turbo  się różni na necie można sprawdzić 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki dokladnie masz model ale w mojej proximie jest taka sama turbina co była w forterze. Chodzi mi o to kolego że niemożliwym by było że róznica między tymi silnikami to 50 KM a te silniki są takie same pewnie są inne wtryski inna dawka paliwa itp itd. Prosty przykład Audi ma ten sam silnik i cztery warianty mocy

150km

163km

170km

190km

i silniki ponoć są te same a jednak w 190 konnym są większe wtryski wydajniejsza pompa 2 Intercoolery Większe turbo i jeszcze parę rzeczy

Więc wniosek z tego taki że ta moc musi się z czegoś brać gdyby róznica wynosiła 10-15 km jesteś to jeszcze wstanie osiągnąc intercoolerem i ustawieniami pompy paliwa przy mocniejszym, tuningu musial by się już tym zając ktoś kto ma trochę doświadczenia w modzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Inny kat zaplonu , wtryski. mozna cisnienie rowniez zwiekszyc. Intercoler. I turbinke jesli sie da to na wydajniejszą


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

nie wiem czy turbo sie rozni :( wpiszcie sb na allegro turbo zetor proxima to nie dosc ze sa tylko dwie to takie same i ogl do proximy a nie pod dana moc :/ wtryski/zaplon sa takie same co widzialem w tabelkach od producenta intercooler ma kazdy ciagnik moze cos tam sie gdzies ustawia jakos ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

@up dzieki :) cos tam moze sie przyda z tego tematu :) no intercoolera maja teraz wszystkie ale moze te koncowki wtryskow i kupie turbine od jakiegos 12245 albo 16245 paliwa sie podkreci i ciekawe ile moc wzrosnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    725

Trza było dołożyć kilka tysi i brać większą wersję nie teraz kombinować i ingerować tak ostro w stosunkowo nowy sprze
sprzęt.
Dodam że do sąsiada przyjechał gość, pokręcił śrubeczką w pąpie,wziął 20 zł i pojechał. Sąsiad mówił że moc odczuwalnie wzrosła. Ciekawe tylko o ile zużycie paliwa wzrosło. W takie proste zabiegi można się pobawić i może sam u siebie spróbuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj