erniak147

Zetor Proxima 70 podnoszenie mocy ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
erniak147    0

Witam mam takie pytanko, prośbę do was :) otóż wiadomo po parametrach że proxima od 70 do 120 to jeden i ten sam silnik, więc czym się różnią ? mam proxę na szerokich laczkach i akurat skończyła mi się gwarancja więc pytam tutaj jak podnieść mu moc ? choćby i do tych 80-90KM czytałem biblioteke internetu ale nic nie znalazłem :D jakieś propozycje ? turbiny maja rożne ? czy cooo sam nie wiem ale na turbinie nie da sie chyba osiągnąć dwa razy tyle...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

W starszych zetorach było tak
72 km-bez turbo
85 km turbo
95 km wieksze turbo
105 turbo i intercooler(poprzez chlodzenie daje gesciejsze powietrze, wiecej tlenu itd..)
Seria zetor 7540 do 10540


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

erniak147    0

W starszych zetorach było tak

72 km-bez turbo

85 km turbo

95 km wieksze turbo

105 turbo i intercooler(poprzez chlodzenie daje gesciejsze powietrze, wiecej tlenu itd..)

Seria zetor 7540 do 10540

tak było w starszych ciągnikach typu Zetor 8540, 10540 

 

tutaj w Zetorkach chyba nie jest elektronicznie sterowana dawka paliwa więc można sobie tylko pokręcić w pompie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tą przeróbkę warto dać ludziom od Chiptuningu    co się na tym znają przyjeżdżają mierzą moc wyjściową podkręcają znowu mierzą na wtrysku mechanicznym terz da radę :rolleyes:  B)

Edytowano przez kris14
Pkt. 1.1 +1p. ostrzeżeń

Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

tyle zeby podkrecic paliwo to sam zrobie :D moj tata to dobry mechanik :) tylko szukam jakis innych rozwiazan bo nie wierze zeby podkrecali az tyle dawke paliwa zeby moc dwa razy tyle poszla w gore :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem ile pójdzie ale pewnie spalanie wzrośnie  :unsure:


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Najlepiej posprawdzaj jakie są różnice według katalogu np.czy turbiny są takie same itd.końcówki wtryskow .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

wg katalogu wszystko jest to samo nie ma info o wielkosci turbiny wiec tutaj jedynie mozna by bylo pytac sie kogos kto pracuje? w zetorze no i kwestia paliwa a wiecej co ? nigdzie nie mozna znalezc jakis roznic...


tylko Ci się wydaje że te silniki są takie same różnią sie osprzętem i ustawieniami

no to jak wiesz to podaj konkrety :) bo taka odpowiedz to kazdy moze napisac :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

turbo  się różni na necie można sprawdzić 


Pomogłem wciśnij strzałkę obok   :rolleyes:

Mój kanał na YT

www.youtube.com/Rolniczy Team z Podlasia

Oglądaj Komentuj Subskrybuj aby być na bieżąco   B) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki dokladnie masz model ale w mojej proximie jest taka sama turbina co była w forterze. Chodzi mi o to kolego że niemożliwym by było że róznica między tymi silnikami to 50 KM a te silniki są takie same pewnie są inne wtryski inna dawka paliwa itp itd. Prosty przykład Audi ma ten sam silnik i cztery warianty mocy

150km

163km

170km

190km

i silniki ponoć są te same a jednak w 190 konnym są większe wtryski wydajniejsza pompa 2 Intercoolery Większe turbo i jeszcze parę rzeczy

Więc wniosek z tego taki że ta moc musi się z czegoś brać gdyby róznica wynosiła 10-15 km jesteś to jeszcze wstanie osiągnąc intercoolerem i ustawieniami pompy paliwa przy mocniejszym, tuningu musial by się już tym zając ktoś kto ma trochę doświadczenia w modzeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Inny kat zaplonu , wtryski. mozna cisnienie rowniez zwiekszyc. Intercoler. I turbinke jesli sie da to na wydajniejszą


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

nie wiem czy turbo sie rozni :( wpiszcie sb na allegro turbo zetor proxima to nie dosc ze sa tylko dwie to takie same i ogl do proximy a nie pod dana moc :/ wtryski/zaplon sa takie same co widzialem w tabelkach od producenta intercooler ma kazdy ciagnik moze cos tam sie gdzies ustawia jakos ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erniak147    0

@up dzieki :) cos tam moze sie przyda z tego tematu :) no intercoolera maja teraz wszystkie ale moze te koncowki wtryskow i kupie turbine od jakiegos 12245 albo 16245 paliwa sie podkreci i ciekawe ile moc wzrosnie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ZYLA    475

Trza było dołożyć kilka tysi i brać większą wersję nie teraz kombinować i ingerować tak ostro w stosunkowo nowy sprze
sprzęt.
Dodam że do sąsiada przyjechał gość, pokręcił śrubeczką w pąpie,wziął 20 zł i pojechał. Sąsiad mówił że moc odczuwalnie wzrosła. Ciekawe tylko o ile zużycie paliwa wzrosło. W takie proste zabiegi można się pobawić i może sam u siebie spróbuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez darecki99
      Chcem poruszyć temat przedniego mostu w proximie power . Ciągnik jest z 2015r  ostatnio moja uwaga przykulo rozłączanie przedniego napędu a mianowicie mocno wyczuwalne szarpniecie   w trakcie wyłaczania . Czasami wyłaczy sie delikatnie w szczegolnosci kiedy w momencie przełączania lekko przygazuje i ujme gazu a czasem jest taki mocny stukot jakby młotkim stuknoł. Jak to u was wyglada .? Czynność tą wykonujecie na postoju czy w trakcie jazdy . Jakoś wczesniej nie zwracałem na to uwagi , ale teraz troszkę mnie to niepokoi . Dodam ze mam zetora 5340 z mostem carraro i tam tez wyczuwalny jest moment rozłaczania napedu  ale nie słychac takiego walniecia .
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Przez michal009
      Proszę o uwagę na co zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupem Zetora 8441? 
       
      Planuję zakup tego ciągnika i w najbliższym czasie wybieram się obejrzeć kilka modeli. Z racji, że nie miałem takiego, ani podobnego modelu, zdjęcia ze wskazanymi miejscami do sprawdzenia mile widziane. Pytam co mogę sprawdzić samemu, bo jak już wytypuję konkretny egzemplarz, to zabiorę ze sobą mechanika i niech jeszcze zerknie fachowym okiem. 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.