Skocz do zawartości
News
Gryzon

Bizon problem z hedrem (dźwignia napędu kosy)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Bizon
Gryzon    0

Dzisiaj przed wyjazdem sprawdziłem czy działa heder było wszystko cacy. Zajechałem  na pole włączam heder na wolnych obrotach a tu łup coś pierdykło, urwało się o to gó*** (https://www.google.pl/search?q=Dżwignia+napędu+kosy+bizon&client=opera&hs=lZr&tbm=isch&imgil=AaBUK0ZMNIQmQM%253A%253BPjQkBxduvBuwRM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.youshop.pl%25252Fd%25252525C5%25252525BAwignia-nap%25252525C4%2525252599du-kosy-pasuje-do-bizon-505702017%25252F&source=iu&pf=m&fir=AaBUK0ZMNIQmQM%253A%252CPjQkBxduvBuwRM%252C_&biw=1280&bih=915&usg=__GKQ5CQoZGNQxd0FybRjhFJPTrHY%3D&ved=0CC4QyjdqFQoTCOao4MPxnscCFSP8cgodfOgMTw&ei=zMrIVeaSI6P4ywP80LP4BA#imgrc=AaBUK0ZMNIQmQM%3A&usg=__GKQ5CQoZGNQxd0FybRjhFJPTrHY%3D) i teraz czy mam kupić nowe czy zdało by egzamin kupienie grubego kawałka płaskownika i zespawanie tego razem po swojemu czy nie będzie to chodziło bo zauważyłem na zdjęciach z stołu do rzepaku że tak jest taki płaskownik a nie taka cała dźwingnia gruba dodam że ten co teraz był chyba z żeliwa bo się ułamał na  tym sworzniu zaraz co idzie ten wał nepedu kosy ten długi pręt. Mam nadzieje że wiadomo o co chodzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Do starej tulei (co w niej łożyska są) nie przyspawasz płaskownika, bo  żeliwo ciężko się spawa więc to odpada. Zamiennik można kupić j jakoś to powinno chodzić. Ewentualnie trzeba tuleję na łożyska dobrać i przyspawać do niej płaskownik. Potem zrobić otwory stożkowe na gałki (przeguby kulowe).

To jest stalowa/nie żeliwna dźwignia kosy: http://www.rolmako.nazwa.pl/www/foto/mid/23410_Przystawka%20do%20rzepaku%20%28st%C3%B3%C5%82%20do%20rzepaku%29%20Bizon%207.jpg

Problem z taką dźwignią jest taki, że jest jednoczęściowa i żeby wyjąć kosę trzeba odkręcić również całą tą dźwignię, bo inaczej nie wyjdzie. W oryginale jest dwuczęściowa dźwignia z odkręcaną jedną główką (przegubem kulowym), dzięki czemu można wyjąć kosę bez odkręcania całej dźwigni.

 

NAJWAŻNIEJSZE jest jednak to, żeby znaleźć przyczynę pęknięcia. Może kosa ma za duże luzy i uderzyła w obudowę hedera lub bagnet?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gryzon    0

A  dodam że był wymieniony łańcuch co idzie od tego paska  co się napina hydraulicznie może to jest przyczyną?? bo wcześniej na tamtym łańcuchu były takie luzy że łańcuch latał jak szalony. Myślałem o takiej konstrukcji jak na zdjęciu to może by nie było by z tym problemu bo stal żeliwu nierówna. JAki koszt takiej części tak mniej więcej i czy są jakieś lepsze czy gorsze jakościowo. Stalki nie przylegały do samego bagnetu tylko były uniesione tak z 5 mm nad nim może być to  przyczyną czy nie??  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

XMK13    367

O ile kosa o nic nie zawadzała to raczej nie. Ale trzeba dobrze ją obejrzeć, bo może następna dźwignia się też uszkodzić. Co do cen to nie mam pojęcia. Do Bizona raczej nie będzie to nic drogiego.

Edytowano przez XMK13

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    536

Rok temu za 160 zł kupiłem kompletną używaną z cybantami i śrubami do mocowania.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    839

Poniżej 1000zł nieraz trafiają się używane przekładnie schumachera, trochę weny twórczej i raz na zawsze pozbywasz się dziadostwa, ten napęd kosy w bizonie to porażka totalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gryzon
      Witam, mam pytania co do Bizona od roku posiadam Bizonka i jak na chwilę obecną wykosiłem min aby 2h na równym polu. Mam też pagórkowate i pochyłe pole na które nie wjechałem. Ponieważ poobrywały mi się łańcuchy na hederze i z racji, że musiałem natychmiast zrobić omłot nająłem inny kombajn. No ale do rzeczy, jak wiadomo Z056 ma bardzo słabe półosie. Czy jak będe kosił na pochyłym polu to czy one się nie poukręcają? Inni kombajniści jak kosili to ich lekko ściągało (kombajny to John Deere oraz Fiat Laverda) . Posiada może ktoś instrukcje napraw tego kombajnu w formie pdf? Przepraszam jeżeli taki temat już był.        
    • Przez benyk123
      witam wszystkich  Mam  pytanie odnośnie silnika do Bizona Z056.W te zniwa padł nam silnik. Potrzebuje dobrej rady od was.
      Czy robic samemu remont czy oddac do mechanika  Chodzi mi o kapitalny remont zeby to chodzilo
      Moze znacie dobrego mechanika z woj.lubelskiego ktory da gwarancje i porządnie zrobi nam silnik lub jakis namiar na wymiane na po remoncie tez z gwarancją. Z gory dziekuje
      Pozdrawiam licze na wasza pomoc.
    • Przez matakombajn
      Witam, tworzę model (miniaturkę) kombajnu Bizon Z056 i chciałbym spytać czy może ktoś podać mi wymiary kombajnu ? 
      Zależy mi na długości samego kombajnu od przenośnika pochyłego do końca maszyny. Za wszelką pomoc będę wdzięczny
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
    • Przez Rafii
      Witam, Panowie jak można uporać się w Bizonie Zo56 z problemem gubienia ziarna . Było już chyba wszystko regulowane. Wiatr, szybkość jazdy, ustawienia sit, a i tak po robocie zostają ślady pokosu. Głównie problem dotyczy jęczmienia jarego.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.