PaTrYk1014

turbo do ursusa

Polecane posty

wojtal24    2444

nie wiem czy przy takich kosztach jest sens przerabiać a po za tym gdzieś czytałem że żeby założyć turbo do tych silników to trzeba tłoki wymieniać w silniku bo te od turbo maja inne denko


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Czytać panowie, czytać. Silnik przy remoncie 1200MTh temu miał tłoki z turbo wstawione. Silnik da rade na spokojnie.

Stara Kiszewa. Tuchola kawałek drogi ale nie tragicznie.

Ciągnik zostaje, ma dożywocie u wuja od którego mam gospodarstwo.

Kolektory to myślałem i tak o używkach chociaż niby można na ori kolektorach to zrobić (takie info krąży od znajomego do znajomego) ale nie widziałem tego nigdy.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Po poszukiwaniach zamówione mam:

turbo,

kolektor wydechowy,

podstawkę tłumika,

łącznik podstawka-turbo,

wyszło 1270 zł czyli tyle co w składnicy zaśpiewali mi za bak (stary pospawałem i zostawiam).

Kolektor ssący zostaje, dolot turbo-ssący zrobię sam, pompy na razie nie ruszam.

Pytanie co jeszcze: nie wiem jak smarowanie i spływ ze sprężarki ma przebiegać. O czym jeszcze zapomniałem?

Jakby ktoś poratował jakąś fotką co i jak to byłbym wdzięczny. W zdjęciach szukałem ale akurat tego co mnie interesuje to nie znalazłem.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

, pompy na razie nie ruszam.

Pytanie co jeszcze: nie wiem jak smarowanie i spływ ze sprężarki ma przebiegać. O czym jeszcze zapomniałem?

Jakby ktoś poratował jakąś fotką co i jak to byłbym wdzięczny. W zdjęciach szukałem ale akurat tego co mnie interesuje to nie znalazłem.

Do smarowania kup ori. rurkę i podłącz tam gdzie jest wyjście smarowania na pompę wtryskową. Spływ musisz wywiercić otwory, na bloku będzie widać gdzie. Najlepiej obejrzyj sobie w realu ciągnik, obojetnie 6 czy 4 myslę że taki znajdziesz w niedalekiej okolicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

Nie kupuj orginalnej rurki do smarowania.ona będzie tylko przeszkadzać np w regulacji zaworów.zresztą jak nie zamierzasz ruszać pompy to i tak nie będzie pasować(podłączenie rurki do pompy turbo jest w innym miejscu)u siebie jak przerabiałem założyłem śrubę z otworem gwintowanym(ta od smarowania centralnego pompy)i oczko dalej przewód hydrauliczny do turbiny.a spływ turbiny to masz z lewej strony jajowaty odlew.musisz zdjąć ramę,misę i powiercić otwory.najlepiej kup orginalne przewody do spływu.bez regulacji pompy wtryskowej nie ma sensu zakładać turbo.u siebie najpierw zwiększyłem dawkę paliwa u pompiarza oczywiście ale efekt był taki że moc miał ale przy ruszaniu z obciążeniem strasznie kopcił no i trochę palił.po założeniu pompy turbowskiej wir w zbiorniku się zmniejszył i nie kopci.

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowano przez rafalfalk1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    27

głowica różni się tylko gniazdami no i zaworami.w moim ciągniku pękła głowica,kupiłem używkę i dałem zrobić do zakładu.robili ją pod turbo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

rafalfalk1, jak często ustawiasz zawory by miało to znaczenie? Bez przesady proszę.

Turbo ma dołożyć mocy tam gdzie mu brakuje (np przy wożeniu obornika). Z tym profesjonalizmem też bez przesady, ma działać w pierwszej kolejności.

Za rady dziękuję. Dziś (mam nadzieję) przyjdą części to się okaże ile jeszcze brakuje do końca.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

Na obecną chwilę wygląda to tak jak na zdjęciu (muszla turbiny będzie jeszcze obrócona)

post-64017-0-49125400-1448737697_thumb.jpg

Czekam na razie na przewód smarowania, i na więcej czasu by zrobić orurowanie.

Pytanie: jakiej średnicy jest rurka od spływu? Bo nie uśmiecha mi się płacić ponad 120 zł za elementy spływu jak to mogę samemu zrobić za ułamek tej kwoty.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W belarusie średnio raz większa od zasilającej jeśli się nie mylę 14 mm.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzikidaniel    227

No ja mam uszczelki to otwór ma 15mm średnicy, ścianka rurki z 1,5mm więc wyszło by 18 zewnętrznej. No tyle że bym chciał wiedzieć jak w oryginale to wygląda.


C328, U-912, R 103-54, Ares 710, Ares 630

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Specjalnie nie masz się czym przejmować. Po prostu załóż gumowy przewód, zapal silnik i sam zobaczysz ile leci oleju. 

Szału nie trzeba.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Sprawdź jaki jest otwór wylotowy oleju z turbiny. Większej średnicy rurka nie musi być.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar kupić Ursusa 1224 Turbo i mam pytanie czy 4 biegowa skrzynia wytrzyma obciążenie jakie daje silnik o mocy 150 km?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

i półosie sie ukręcają, i też turbo do dwunastki to i silnik może nie wytrzymać, różni sie mimo,wszystko.
No zeżarło taks, i co mam pisać od nowa ? :)

Edytowano przez vademecum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

wytrzyma, ja mam 1614 z 4 skrzynią od wielu lat. Skrzynia i zwolnice w 1614 są mocniejsze grubsze o 5 mm i cza szukać oryginałów do 1614 a nie 1222 czy 24 można zmierzyć pierścień w którym toczą sie satelity w tylnej zwolnicy w 12 i w 16 w 16 powinny być 5 mm szersze prosto to sprawdzić i można zdobyć wiedze . Ja ukręciłem półoś ,, są tesame co w 12stkach niestety, poszła przy tym obudowa, ale udało sie pospawać, ciągnik lata przy ciągnięciu wanny z wapnem potrafiło sprzęgło puszczać a silnik nie,do zduszenia . Ja znalazłem za 6 tysi zts jest na odlewie bloku znak zts.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    576

Kuzyn założył turbo do 1224 i zapierdzelał kupę lat, po 5 latach skrzynia 4 padła, ale 3 też więcej nie wytrzymuję przecież.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez pitur13
      Witam. Proszę o pomoc jak ustawić te wałki bo na zębatkach jest tyle znaków że mam mętlik 😕

    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj