rzymek98

Kombajn New Holland 1540 S

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rzymek98    5

Witam. Stoję przed wyborem kupna kombajnu :D Sa nimi New Holland 1540 S, New Holland 1540 i Claas Dominator 85 :D Pyatnie moje brzymi : który z tych kombajnów ma najwiekszą wydajność ? Chciałbym aby był szybszy w młóceniu od Polskiego BIZONA. New Holland 1540 S ma jakiś SEPARATOR jak czytałem jest to druga młocarnia i czy to zwieksza wydajnosć ? Jak jest z częściami ? Jeśli ktoś z was ma któregoś prosiłbym o opinie :) Jakieś Wady zalety tych kombajnów ? z Góry dzieki za odpowiedzi :P Jeśli nie tu proszę o przeniesienie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtal24    279

jak byś brał dominatora to z silnikiem mercedesa mi spala 12l na ha bez awaryjny mocny silnik 5 wytrzasaczy najlepiej żeby był jeszcze na hydrostacie to by było super z częściami do Claasa bynajmniej w mojej okolicy nie ma większego problemu łożyska i pasy dostaniesz w agromie


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
detom    18

Witaj

wszystkie wymienione przez Ciebie modele będą wydajniejsze od bizona, ale musisz się liczyć z tym że  NH 1540 i 1540s w najlepszym przypadku będą z 1979r a class z 1980r, czyli najlepsze lata mają zdecydowanie za sobą i po zakupie trzeba będzie to i owo wymienić . Ceny nowych części są porównywalne, używane raczej szybciej dostaniesz do NH, więcej widać ich niż dominatorów 85, poza tym 1540 jest 1,2m krótszy od dominatora czyli poręczniejszy a wydajnościowo prezentują się tak samo.

Separator zdecydowanie przemawia za NH tu masz opisane co to za urządzenie http://www.agrofoto.pl/forum/topic/16148-czy-bra%C4%87-z-separatorem/

Silniki w NH to  deutz lub ford - oszczędne ale do forda robi się ciężko z częściami, deutz musi być suchy, bez wycieków bo zaraz sie przegrzeje -chłodzony powietrzem.

Class silniki perkinsa, mercedesa i też forda- polecam perkinsa jest popularny, nie ma większych problemów z częściami, oszczędniejszy od mercedesa.

Nie nastawiaj na części od bizona do NH bo będzie Ci się psuł jak bizon, zresztą jak kto dba tak ma- bizony u niektórych ludzi chodzą praktycznie bezawaryjnie.

Ja kupiłbym NH- prostszy w budowie lepszy dostęp do ewentualnych napraw.

Co do wcześniejszych wypowiedzi to :

-unikaj hydrostatu - koszty ewentualnych napraw są kosmiczne

-w 50 min 1h kładę new hollandem 8050 czyli 4 klawiszowym z separatorem

Ale wybór należy do Ciebie :)

edit;  na niekorzyść Classa przemawia dodatkowo umieszczenie silnika bezpośrednio za fotelem operatora czyli jest  ciepło i głośno, silnik jest zamknięty dlatego co roku znacznie więcej classów ulega pożarom

Edytowano przez detom

Jeśli pomogłem kliknij lajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rzymek98    5

Znalazem NH 1540 S za 25 tys. Z sieczkarnia i kabina. Z zewnatrz nawet ladny a co wazniejsze od ROLNIKA sprzedaje poniewaz likwiduje gospodarstwo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
detom    18

Jeżeli faktycznie jest w dobrym stanie i od rolnika jak twierdzisz to nie poczeka na Ciebie  - kupi go jakiś handlarz odpicuje nabije mu rok prod.np.1984 i wystawi za 35-38 tyś :P

Kombajn jak kombajn - na zdjęciach za wiele nie zobaczysz, zwróć dużą uwagę na silnik bo remont kapitalny takiego cacka z wymianą wału to 12-13 tyś zł. dodatkowo części od ręki nie dostaniesz, znam ceny bo drugiego dnia żniw panewkę główną mi obróciło i zatarł się na wale na 1 korbowodzie.

Edytowano przez detom

Jeśli pomogłem kliknij lajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Ogólnie wystrzegaj się silników  Forda coś do niego kupić to masakra jakoś to możesz dostać np pompę wody i uszczelki w całym komplecie oprócz tej pod głowicą.(ta jest odzielnie ) ale reszta to masakra zapłon jest sztywny by ustawić rozrząd to jest masakra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
detom    18

Ogólnie wystrzegaj się silników  Forda coś do niego kupić to masakra jakoś to możesz dostać np pompę wody i uszczelki w całym komplecie oprócz tej pod głowicą.(ta jest odzielnie ) ale reszta to masakra zapłon jest sztywny by ustawić rozrząd to jest masakra.

 

Masakra to jest to co Ty tu wypisujesz, uszczelki do tego silnika są dwa zestawy- górny czyli głowica,pokrywa zaworów, uszczelnienie termostatu i kolektory wdech - wydech oraz dolny - uszczelki po misę olejową, rozrząd itp. Każdy średnio-dobrze zaopatrzony sklep uszczelki ma od ręki.

Każdy zapłon jest "sztywny" cokolwiek by to oznaczało, kwestia tego czy wiesz jak go ustawić czy masz tylko mgliste pojęcie o tym.

Z częściami faktycznie jest lekki problem, trzeba szukać ,zamawiać i czekać.


Jeśli pomogłem kliknij lajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

Witam,ponieważ ostatnio dołączyłem do grona posiadaczy NH1540 mam pytanie do czego jest ten przycisk nad zespołem zegarów od temperatury,ładowania ciśnienia oleju itp. wygląda identycznie jak ten od klaksonu.
Mam jeszcze pytanie czy w tej misce od filtra powietrza powinien być olej i ile się go tam leje

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dir    0

new holland 1540 -silnik forda .jestem świadkiem jak taki kombajn kosi bezawaryjnie od ok 8 lat (raz tylko zjeżdżał z pola przed skończeniem) w 30 min wykosi 56arów jęczmienia (dane z sezonu 2015) ,operator mówi że na pszenicy może szybciej jechać.heder max 3m (nie jestem pewien wymiaru)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian25    0

Mam New Hollanda 1540 jeden sezon i mam słabe hamulce na małych obrotach szukałem wszędzie i nie mogłem znaleźć mógłby mi ktoś napisać jakie ten model ma hamulce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
detom    18

Obroty ( zakładam że chodzi o obr. silnika) nie mają nic wspólnego z hamulcami. Hamulce są tarczowe cierne tarcza, podobna do sprzęgłowej, reguluje sie je przy skrzyni na półosiach.

 

polecam postudiować stronę https://ngpc.cnh.com znajdziesz tam budowę całego kombajnu i nr, katalogowe wszystkich części


Jeśli pomogłem kliknij lajka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    497

Proszę o pomoc, w NH.1540 zaczyna hałasować kosa podczas pracy, cas jakby chciało ją telepać czasem, na pusto pracuję cicho. Jaka może być przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5
Napisano (edytowany)

zajrzyj do przekładni schumachera stan oleju,luzy itp.ewentualnie łożysko na główce kosy

czy u ciebie podczas koszenia też biegi zgrzytają,wręcz jest nie możliwe przełączenie na wsteczny i odwrotnie, ale tylko wtedy gdy przyspieszacz jest na maxa,bo gdy sprzęgło wcisnę do końca i przyspieszacz zwolni, biegi wchodzą normalnie

Edytowano przez KOSTEK12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GRZES1545    497

Mam podobnie z biegami jak Ty, jak dłużej przytrzymasz sprzęgło to biegi nie zgrzytają. Czy kosa u ciebie ma luzy to tyłu i do przodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KOSTEK12    5

trochę ma,w tamtym sezonie wymieniłem prowadnice kosy bo były wydarte i ten luz był większy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MafiaLolek
      Witam, mam problem z kabajnem NH clayson em 133 mianowicie gdy w zbiorniku zboże zakrywa zmijke to zmijka przestaje działać jaki jest powód? 
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam. Mam problem z niedziałającym silnikiem elektrycznym służącym do regulacji obrotów przekładni bezstopniowej młocarni. Nowy kosztuje ok 2000zł, a używanego pochodzącego z serii TX nigdzie nie można dostać. Dlatego moje pytanie brzmi, czy orientuje się ktoś jak wygląda sprawa ze zgodnością wyżej wymienionego silnika z nowszymi seriami typu TC,CX, CSX itp.
    • Przez wiktor255
      Witam. Co to za element koło pompy wtryskowej w ciągniku New Holland TD5030. Do czego służy. Jak zwiększyć dawke paliwa na pompie, gdyż ciągnik ma mało siły. 
    • Przez Rudzianin
      Witam agrofotowiczów, mam taką nietypową..hmm "ofertę" z południa Polski (Górny Śląsk). Spodziewam się nowego kombajnu wkrótce, i szukam chętnych którzy by chcieli coś takiego nagrać, i jak dobrze pójdzie to kontynuować współpracę.
      Chętni proszę pisać tutaj lub priv.
    • Przez giermek
      leje mi się z silnika ford sześciocylindrowego od strony koła zamachowego w new holand 1530
      cz ktoś może mi powiedzieć jak wymienić ten pierścień uszczelniający.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.