Skocz do zawartości
adrianlukaszlagoda

Problem w remoncie mtz 50-80/82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam problem polega na tym ze pękł mi wał przy koszeniu trawy. Więc postanowiłem wyremontować zapasowy silnik miał on 50 KM  

płaskie tłoki i świece żarowe. Kupiłem nową głowicę od 80 i zestawy naprawcze kompletne wtryski i uszczelki  wszystko ładnie pasowało tylko się okazało,że  rurki wysokiego ciśnienia są inaczej odgięte to kupiłem nowe. No i na sam koniec okazuje się ze pokrywa głowicy jest inna i kolektor ssący też trzeba nowy z pokrywą zaworów. Wiek ktoś może jak to wszystko założyć na filtr powietrza i czy nie dało by się tego jakoś przerobić z oryginalnych części i jakby można poproszę zdjęcia. Dzięki za pomoc 

PS: kupię te obudowy głowicy tylko w normalnej cenie z wysyłką 

Edytowano przez adrianlukaszlagoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

jahooo    263

A jaki masz wał w tym remontowanym silniku ? Z przeciwwagami, czy bez ? Jeśli bez, to niestety nie wróżę długiej eksploatacji, też pęknie, chyba że ograniczysz obroty silnika na 1700-1800.  Rozumiem że zestawy naprawcze kupiłeś też do mtz-80 z dziurami w tłokach ? Czyli w sumie został tylko stary blok. A pompa oleju ?

Poza tym przednia pokrywa jest inna, podpora silnika, koło zamachowe. Poskładałeś już to wszystko do kupy i brak ci tylko pokrywy rozrządu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wał mam chyba z przeciw wagami . A z tymi obrotami to o co ci chodzi ? Tłoki z dziurami 5 pierścieni. Pompa oleju jest taka sama. Pokrywa jest tylko dlatego inna ze z przodu jest sprężarka a ja mam pod kabiną. Koło zamachowe identyczne jest. Podporę silnika mam w rozwalonym silniku od 50 a w tym dobrym oryginalnie od 80-tki.....Wszystko poskładane brakuje tylko   http://allegro.pl/mtz-82-pokrywa-glowicy-2401003032-i5504881893.html  ...- kolektora ssącego od 80-tki  i pokrywy klawiatury 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    263

To jest wał do MTZ-50 http://img25.staticclassifieds.com/images_tablicapl/199665959_4_644x461_sprzedam-wal-mtz-50-rolnictwo.jpg

a to do mtz-80 http://agrotechnikasc.pl/img/products/67/3/1_max.jpg

Pompa oleju jest taka sama, ale przełożenie inne. Na wale jest większa ilość zębów do napędu pompy, a na pompie mniejsza zębatka w MTZ-50.

Pewnie masz jeszcze sprzęgło starego typu, więc nie będzie problemów.

 

Wał bez przeciwwag ma ograniczony zakres obrotów ze względu na nadmierne drgania, nie powinien przekraczać 1800 obr/min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten z przeciw wagami. Sprzęgło na jedną tarczę. A blok silnika ma numer D-240.... czyli tak jak w 80 


Jutro zrobię zdjęcie poskładanego silnika i starego. Nie masz przypadkiem tych pokryw ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×