Skocz do zawartości
dawid515

Dziwny problem z hydrauliką!!

Polecane posty

dawid515    0

Witam,

Z góry będę wdzięczny za pomoc :)  Otóż mam od dawna problem ze swoim kombajnem Bizon Z056, a mianowicie z hydrauliką. Sprawa wygląda tak, że co roku wymieniam pompę hydrauliczną, ale ostatnią oddałem na gwarancji  i dostałem odp że jest w stanie idealnym, a kombajn pracował źle. Wolno podnosił heder i co najdziwniejsze nie chciał opuszczać albo robił to bardzoo powoli. Cała hydraulika stawała się "toporna" wszystkie wajchy chodziły bardzo ciasno. Co może być tego powodem? Nikt żden mechanik nie potrafi mi pomóc...  

Edytowano przez dawid515

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wajchy ci ciężko chodzą to wina rozdzielacza być może masz brudny olej a wymienianie pompy co roku :blink: :o   to nie jest rozwiązanie u mnie 20 lat ma pompa i hydraulika działa dobrze nie ma żadnych problemów   B)     rozbierz rozdzielacz  wtedy się dowiesz jeszcze być może masz zły olej zalany sprawdź to  :mellow:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid515    0

dzięki za odpowiedź :) Wiem że wymienienie co roku jest bez sensu ale do tej pory jako tako to pomagało i tylko tak kombajn funkcjonował....  Olej jest czyściutki bo tata wymieniał filtr i jak złoto był...  O który rozdzielacz Ci chodzi możesz sprecyzowac? Bo tam jest takie ciśnienie, że jeden pękł rozdzielacz... Ojciec ma podejrzenie że poprzedni własciciel to był miłośnik spawarki i gdzieś jest źle przyspawane   (czytaj: za mała średnica rurki) i w wyniku tego może być duże ciśnienie na obiegu i hydraulika szwankuje... Ma to senes wogole?

 

Edytowano przez dawid515

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grabos1981    178

jak jest słaby powrót oleju z rozdzielczy to może sie tak dziać jak opisałeś. sprawdź rurki od powrotu bo jak gdzieś były spawane to faktycznie mogą być nie tylko pospawane ale też zaspawane w środku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
URSUS16    245

spróbuj opuszczacz i podnosic heder bezposrednio przy rozdzielaczu a nie wajhami z kabiny. Pradopodobnie zrobil sie luz na bolczyku zabezpieczajacym przy rozdzielaczu. Dzisiaj mialem identyczna sytuacja tylko z motowodlami bardzoooo wolno podnosily sie i opuszczały. Winą okazał sie zbyt luźny bolczyk. Żadna regulacja nie pomagała na cięgnie idącym do kabiny.
Pisze z telefonu wiec przepraszam za bledy ortograficzne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    68

Musisz zawory posprawdzac wyczyscic i wgl.. A tak wlasciwie sprawdz jak bez filtru pusc olej, nic mu sie nie stanie i wtedy sprawdz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid515    0

Hmm zapomniałem wspomnieć o podstawowym aspekcie tej usterki, że problemy zaczynają się jak się rozgrzeje....

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

jaki to dokladnie olej? na baniaku oleju masz korek? ma on odpowietrzenie? u mnie raz to zalazlo i robilo sie podcisnienie na baniaku i dostawal za malo oleju, jak zaczyna wariowac sprobuj odkrecic korek i sprawdz.

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid515    0

Tak mam korek i jest dziurka ale sprawdzę tą kwestię jak zacznie się jutro problem więc dzięki za trop :P  a i jeszcze sprawa taka, że jak on się rozgrzeje i zacznie wariować to praktycznie prędzej podniesie niż opuści heder.. 

Edytowano przez dawid515

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

a to nie, u mnie bylo odwrotnie :P ale mozesz sprawdzic, dlugo to nie zajmuje :P zawory czysciles? w bizonie masz 2 rozdzielacze,(pod pomostem) i na obu wystepuje ten problem?

Edytowano przez kravter

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    164

nie wiem jak jest dokładnie w bizonie ale może jakiegoś dlawika brakuje sprawdź z katalogiem czy wszystko jest ok a może masz gdzieś powietrze w układzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid515    0

Tak problem jest na obu, to chodzi o to, że powoli cała hydraulika siada sukcesywnie wraz z rozgrzewaniem kombajny.  To jest tak jakby ciśnienie wykańczało pompe i z tego powodu też wymiany prawie coroczne.  Po wymianie pompy jakiś czas jako tako chodzi ale po jakimś czasie problem wraca więc nie w niiej tkwi raczej sedno usterki... Na zimno wszystko jest ok, gdy kombajn się rozgrzeje wszystko jakby twardnieje cała hydraulika staje sie toporna.  A jeśli chodzi o dławiku  to wszystko sprawdzane więc nie teedy droaga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    68

Musisz sprawdzic to bo musi byc gdzies przytkane nie ma h*ja gdzies cos jest, dlawi Ci powrot i nie daje Ci przeplywu pelnego i za to rozdzielacz ciezko chodzo bo wszystko jest sprezone i duze Cisnienie powstaje na calym ukladzie... A jak ciezko chodzi to pompa oring wysadza i kaput po pompie... A nie skrecales przypadkiem rozdzielacza zeby nie cieknal? Bo to tez moze byc przyczyna..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    446

Dziwne to bo zaczyna dziać się na rozgrzanym, pompa na ssaniu nie zasysa gdzieś powietrza jakie ciśnienie w układzie bo 2 sekcyjny to ok. 15 MPa zaś 4 sekcyjny 14 MPa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdzić przewody powrotu od rozdzielacza  pewnie są zatkane  dlatego rozdzielacz ciężko chodzi i niszczy to pompę u mnie kombajn z tą pompą co mam wyjechał z fabryki  B)  napewno coś jest zatkane rury albo rozdzielacz jeśli masz możliwość zmierz ciśnienie na zasilaniu  rozdzielacza  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid515    0

W sensie ze o roznej gestosci czy jak zmieszane? zawsze lany byl olej hydrauliczny. Czym sie mierzy te cisnienie i jak sie mierzy na zasilaniu rozdzielacza te cisnienie bo nie wiem o co kaman....? i jeszcze o co kaman ze pompa "na ssaniu nie zasysa gdzies powietrza" powinna zasysac ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    68

No nie pomieszane były kiedyś oleje, bo np u jednego było tak że zmieszał oleje, zmienił na nowy ale nie wyczyścił rurek i blokowało mu wszystko, aż umył wszystkie rurki bo były zaklejone tym zgotowanym zmieszanym olejem... Też może było sprawdzić rozdzielacz  strumienia bo w nim mogą siedzieć opiłki i też blokować wszystko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytając całego posta, też skłaniam się do opinii, że winne będą pozapychane rurki, które należałoby teraz dokładnie przeczyścić, ewentualnie wymienić. Trochę nie pasuje mi tu informacja o nasilaniu się objawów po nagrzaniu się całego układu, ale bez dotknięcia instalacji trudno coś mądrzejszego wymyśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sensie ze o roznej gestosci czy jak zmieszane? zawsze lany byl olej hydrauliczny. Czym sie mierzy te cisnienie i jak sie mierzy na zasilaniu rozdzielacza te cisnienie bo nie wiem o co kaman....? i jeszcze o co kaman ze pompa "na ssaniu nie zasysa gdzies powietrza" powinna zasysac ?

 

chodzi mi o to czy nie miałbyś możliwości wpięcia manometru  w przewód zasilający  aby  bezpośrednio zmierzyć jakie ciśnienie jest przed rozdzielaczem 

 

więcej nic nie wymyślę  trzeba rozebrać i tyle 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

czesci do bizona sa tak tanie ze kup dwa rozdzielacze i kpl rurek z rozbiorki dasz pare zloty i masz po problemie pozd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati1222    0

mam problem z hydraulikom ! po wymianie pompy ,oleju, filtra  wszystko działało idealnie, po wyjeżdzie na pole nie mogłem podnieść hedera (nic nie działa z hydrałliki tylko koła sie kręcom ) nie wiem co robić proszę o pomoc

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397

zawór priorytetowy czy jak to tam sie zwie (ten trójnik pod pomostem) musiał się zaciąć i cały olej idzie na orbitrol a na rozdzielacze nic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×