LukaszBONQ

fendt 312 vario mocno dymi spadek mocy

Polecane posty

LukaszBONQ    34

po gwarancji już, za dlugiej nie dają... Dziś skończyło się na tym, że nic nie robione przy maszynie. Firma serwisowa podważyła diagnozę wtrysków i wyśle je tam, gdzie zawsze robią. Jeśli będą ok, to nie na mój koszt. Jak się będzie dalej rozwijać będę pisał, tak czy inaczej dziękuję za rady i sugestie. Co do serwisu po prostu myślałem że kto inny ma lepiej się znać jak nie autoryzowany korbanków, żadnych oszczędności nie szukałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

odnośnie podpowiedzi w jaki sposób naprawić fenda to pisałem poważnie wyżej , a teraz debatujemy o bzdurach i nikt nie podpowiada koledze żeby zmieniał mapy tylko nie wierze w to że jak wtryski leją paliwo jdzie do miski olejowej to jest oczywiście odbieganie od tematu ale jak ktoś wykręca wtryski bo nie potrafi z komputera serwisówki zdiagnozować turbiny sprężania wtrysków itd ilości zapotrzebowania powietrza i jeszcze słyszę że ktoś broni serwisanta to chyba że ten serwisant sam siebie na tym forum broni kolega napisał że serwis boscha potwierdza że wtryski turbo wozone do sprawdzenia były dobre i tak na marginesie gdy silnik dostaje tzw. dawkę rozruchową ciągle a regulator obrotów go trzyma to silnik strasznie kopci na czarno aż żuca cadzą w komina  to dla tych co muszą zmieniać mapy bo nie rozumią silników spalinowych diesla co mają zaprogramowane w głowach tylko wymianę oleju jak kolega pisał wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

jeśli ci przybywa paliwa w oleju to możliwe że pompki wysokiego ciśnienia przepuszczają, są zamontowane w bloku

bo innego miejsca niema gdzie się paliwo możne zmieszać z olejem

Edytowano przez Piotrek1985

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    34

póki co czekam aż sobie sami potwierdzą wtryski, choć mają wyniki diangozy  robionej przedwczoraj w serwisie bosha. Zdecydowałem się na oddanie ich na diagnozę osobiście, gdyż chciałem aby było jak najszybciej. Oni wysyłają kurierem, wrac tak samo itp. Kilka dni w plecy... No cóż, z tego co wiem to 312 jest dość prostym ciągnikiem i nie wszystko zdiagnozuje się poprzez komputer, ale pod tym wględem jestem laikiem. Dlatego też zdałem się na fachowców

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale kolego w common rejl diagnostyka komputerowa  i to w dość dużym stopniu to jest młoda maszyna niech ci nie wciska kitu tylko trzeba troszkę rozumiec co się robi wszystkie inne modele owszem bez komputera da sie zrobić ale w cr komputer to podstawa do diagnostyki aparatury wyryskowej niestety i niema takich magików co ustawiają silnik w cr bez compa.rocznik z 2004r owszem nie ma nic związanego z komputerem w silniku i tam niektórzy magicy właśnie udają że podpinają komputer i ktoś kto nie ma pojęcia myślą przyjechał serwis z komputerem to zrobi.a to że się zdałes na fachowców to i  barzo dobrze ale kolego podpowiem ci tylko tyle w tym ciągniku awaria która jest u ciebie to nie awaria fenda tylko deutz nie myl z deutz farem to co innego .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

W nowoczesnych silnikach sterownik zbiera dane z rożnych czujników. Ciśnienie doładowania, temperatura paliwa, ciśnienie na szynie, dawki wtryskiwanego paliwa itd. Wątpię, aby nie dało się tych danych podejrzeć przy pomocy odpowiedniego sprzętu. Bo skoro sterownik widzi te dane to i urządzenie diagnostyczne powinno je zobaczyć. A może urządzenie diagnostyczne może to zobaczyć. Ale mechanik nie widzi lub nie rozumie. Co jak co, ale lejące wtryski powinien wykryć pierwszy lepszy zakład specjalizujący się w tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    34

sęk w tym że ten z autoryzacją bosha nie wykrył awarii wtrysków, a korbanki i tak wyslali gdzie indziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolego co by miała hydraulika do silnika że dymi i jest spadek mocy jeśli by było coś nie tak to sterownik silnika powinien to widzieć  jeśli jest can lub lin jeśli cos wiesz to napisz jaśniej może się komuś przyda i napisz czy ma can lub lin bo tego nie wiem a łatwiej było by ni zrozumieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan34533    26

Jeśli silnik zrobił się słaby i zaczął kopcić  to może oznaczać że ma mało powietrza. Przy lejących wtryskach  silnik może kopcić ale będzie miał moc.Tylko na małych obrotach  paliwo całkowicie się nie spali. Pod obciążeniem i na wysokich  obrotach całe paliwo zostaje spalone.

 

 

Dodam jeszcze że słaby i kopcący silnik będzie się grzał.

Edytowano przez jan34533

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o przybywanie oleju od lejacych wtryskiwaczy to spotkałem się już z takim problemem kilka razy w starszych ciągnikach na zwykłej pompę


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

autoostrowski, w 29 Lip 2015 - 13:15, powiedział:

gdy silnik dostaje tzw. dawkę rozruchową ciągle a regulator obrotów go trzyma to silnik strasznie kopci na czarno aż żuca cadzą w komina  to dla tych co muszą zmieniać mapy bo nie rozumią silników spalinowych diesla

autoostrowsk to pokaż mi regulator w silniku CR i powiedz mi co to to ” CADZĄ”

I jak ty rozumiesz  działanie silnika jak nie znasz jego budowy?

 

 

Piotrek1985, w 29 Lip 2015 - 13:34, powiedział:

jeśli ci przybywa paliwa w oleju to możliwe że pompki wysokiego ciśnienia przepuszczają, są zamontowane w bloku

bo innego miejsca niema gdzie się paliwo możne zmieszać z olejem

Tam ci się nie wymiesza za to w cylindrze tak ale to już poza szczególnymi awariami zdarzyć się może przy obecności  Filtra cząstek stałych.

 

A odczyty bledów to tylko pomoc, co jest uszkodzone, ale totalnie uszkodzone, że ECU tego czy tego nie widzi. Natomiast kopalnią wiedzy są wartości Live data i to one rozwiążą zagadkę tego silnika. Bo jak to zdarza się czasami jak piszesz to albo masz nieszczelny EGR albo czujnik ciśnienia doładowania lub paliwa fałszuje wyniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    34

takiego olewczego podejścia do klienta jak w serwisie w Lipinach nie widziałem jeszcze, od czwartku dzwonię dowiedzieć się co z wtryskami i koleś zawsze mówi że za 5 minut oddzwoni - na tym się kończy. Obrobię się kombajnem to się wybiorę chyba

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mało masz doczynienia z serwisem  ale jeden kolega pojawił się  chyba  z serwisu na tym forum nie można za wiele sie wypowiadać na temat serwisów to właśnie tam niewiele można naprawić naciągacze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Pewnie wtryskiwacze dobre i kolesie z serwisu nie bardzo wiedzą jak to teraz przedstawić klientowi. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    20

W  jednej "dymiącej" 312-tce uwiązałem trytytkiem dźwignie otwierającą zawór EGR... nawet przestała kopcić.  Zauważyłem że otwiera się bez powodu... nawet przy lekkim dodaniu gazu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Przecież i tak je będą musieli zamontować. Pozatym to serwis ciągników a nie silników a ich przygotowanie merytoryczne pod tym względem jest nikłe. Masz problem z ciągnikiem to dzwoń po serwis który to naprawi a nie pierwszy lepszy jak to ma miejsce w PL. Niestety ale na zachodzie interesuje ich sprzedrz a nie fachowość dostaniesz autoryzację na ciągnik jak sprzedasz przynajmiej 4 szt. w roku a póżniej przynajmniej 2. Dlatego jak masz problem z silnikiem do szukaj serwisu od silników. To proste miej mechanizmów do ogarnięcia. Masz silnik Deutza to dzoń do Deutza masz problem ze skrzynią biegów ZF to dzwoń do ZF itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

ale skąd ja mogłem wiedzieć z czym mam problem, równie dobrze mógł być z turbiną lub egr

 

Oba elementy należą do silnika.

 

autoostrowski

szerokim łukiem mijać wsztstkie serwisy

 

No postawi laptopa obok traktora a ty mu z drugiego końca polski wystawisz z ekranu ręce z narzędziami i naprawisz. Albo podeślesz mu okulary.

http://moto.onet.pl/okulary-zastapia-mechanika/73zmq

Tylko BMW w polu nie porobi a tylko na to są zaprojektowane. Ale zawsze możesz stworzyć swoje toć pisałeś prosty rolnik. Chłopie weź się za ortografię i fleksję zdania. Zdanie z pięcioma wyrazami i w dwóch byki super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    34

Panowie, wstryski oczywiście były ok. Po wielkiej awanturze ciągnik zabrany na lawecie do tarnowa podgórnego. Jaki będzie finał napiszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Tak powinno być od razu a nie rozbieranie, wożenie i narażanie klienta na koszty. A jeśli już chcieli sprawdzić te wtryski to sami je powinni sprawdzić w swoim serwisie. Tak, aby nie było obiekcji i podważania diagnozy warsztatu do którego ty zaniosłeś. Teraz dopiero się zacznie rozbieranie i wymienianie metoda prób i błędów. Kiedyś dla pewnej firmy vw w poznaniu tak craftera na gwarancji naprawiał. Wyjmowali z nowego zakładali do zepsutego. Jak nie działało to inne rzeczy zamieniali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszBONQ    34

tak jak Ty i inni wypowaidający się w temacie podejrzewam że przyczyna będzie błaha. Ale oczywiście nikt się do tego nie przyzna. Tylko czekać mi pozostaje póki co. Traktor to inna liga porównując do df czy zetora, które ma mój tata. Tylko serwis kiepski...

 


to powinienem od początku z inną firmą się zadać, rozgrzebali to niech kończą. Na przyszłość nauczka pozostała, żeby serwis korbanków omijać szerokim łukiem. Co to wiedzy to zauważyłem po działaniach magika któy do mnie przyjeżdzał to co mówicie, aby wykręcić  sprawdzać po kolei wszystko. Soft nowy też nic nie zniemił, tak podejrzewałem ale nie zaszkodziło spróbować.

 

PS między czasie jak odpisywalem komuś to już post usunął. druga część tyczy się pytania czy dzowniłem po innych firmach

Edytowano przez LukaszBONQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Fed334
      Witam!
      podczas rozłączenia przedniego napędu, występuje szarpnięcie, rzucenie przednimi kołami w ciągniku.
      Także podczas hamowania, kiedy po zakończeniu hamowania i puszczeniu pedału hamulca(wtedy rozłącza się przedni napęd automatycznie) występuje szarpnięcie.
      załączenie napędu wygląda bez zarzutów.
      Co może być przyczyną?
    • Przez Mycek5120
      Panowie kto mi wyjasni do czego służą te dwa klawisze w załączniku pomarańczowy i niebieski ani jednego jeszcze nie wciskałem


    • Przez rzeznik13
      Witam serdecznie. Chciałbym się coś dowiedzieć na temat nowej serii 300 Vario S4. Czy ktoś już posiada takowy ciągnik ? Jak cenowo klasują się te modele ?
      Zapraszam do dyskusji.
    • Przez F1traktors
      Witam.Mam w planach kupienie Fendta 312. Do tego przyjdzie również stoll fz30.Mamy u korbanka napisane za 63 tyś Euro z tuzem i obciążnikiem 870kg. Powiedzieli też że mają również z amortyzowaną ośką.Pytanie czy jak bym nie wziął będe żałował czy wydusić ostatnie grosze i kupić amortyzowaną oś bez załowania??
    • Przez Gumis32
      Mam takie oto pytanie co do tego ciągnika znajdujące się powyżej
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj