Skocz do zawartości
pioterek1907

Jumz slabo kreci rozrusznik choc wymieniowy na szybkoobrotowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Jumz

Witam panowie
Czy ktos mial podobny problem rozrusznik nowy szybkoobrotowy 2.7 kw nowe akumulatory i dalej slabo kreci co to moze byc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek245    0

U mnie był wyłącznik prądu wyrobiony. założyłem od bizona i jest ok.  ogólnie sprawdź przewody i masę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak sprawdziłeś te przewody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek245    0

podłacz na krótko alumulator i zobacz jak kręci, ja sprawdziłem tak u siebie i zapalił bez problemu. jak podłaczyłem go  z tyłu to rozrusznik ledwo kręcił. potem zmieniłem przewód od masy na grubszy zmieniłem wyłącznik prądu i jest juz dobrze.  teraz założyłem jeden akumulator 140  i na jednym pali od strzała. może na tym połaczeniu akumutatorów  gubi prąd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak sprawdza sie poprawnie ?

Mierzy się prąd i napięcie na przewodzie i od razu wszystko wiadomo. A Twoje metody nie dały nic poza stratą czasu. Wymienisz jeszcze dużo elementów, a usterki i tak możesz nie naprawić. A kilka pomiarów wskazałoby przyczynę w ciągu kilku minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma sensu Ci tego tłumaczyć, bo wiesz co, gdzie i jak mierzyć, oraz nawet nie masz czym. Nie masz mierzyć napięcia przy rozruszniku, tylko masz zmierzyć spadek napięcia na przewodzie. W zasadzie nawet prądu nie musisz mierzyć. Ale jak widać miernik z biedronki nie wystarczy, trzeba też wiedzieć jak go użyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To akurat wiem jak mierzyc.

No to zmierz.

Chociaż poniższe pytanie wyklucza to co napisałeś powyżej.

A spadek napiecia mierzyc pod obciazeniem czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek245    0

jak chcesz podłaczyć na krótko to plus z akumulatora do elektromagnesu, masa do jakiegoś elementu w ciagniku, potem śrubokręt i odpalasz na elektromagnesie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wiem w jakich punktach mierzyc ale nie jaki spadek jest dopuszczalny

No to zmierz i podaj. Łącznie ze schematem gdzie mierzyłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że jednak kiepsko z tymi pomiarami. Minęły 3 dni, a tu ciągle nic. A do zdiagnozowania tego wystarczy 10 minut...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pomiaty zostaly zrobione miedzy masa kadluba a minusem aku warosc skacze miedzy 0,7 a 1,4 strona plusowa takie same wartosci. Dopuszczalne takie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Zmierz przy rozruszniku. minus na obudowe a plus przy rozruszniku, miernikiem tam się wepnij. Napięcie przy rozruszniku nie powinno spaśc poniżej 9v. Pomiary rób przy rozruchu. Bez gazu.
Cęgi by tobie byłyby raczej bezużyteczne ponieważ masz pewnie tylko do prądu zmiennego czyli taki jak w gniazdku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    15

Jak spadnie tez bedzie krecil. Ale przy 9 czy to samochod czy ciagnik szybko wtedy kreci.
Sprawdz przy rozruszniku napiecie oraz na klemach. Pomiary przy kreceniu rozrusznikiem zrob i podaj tu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tyle, że po tym pomiarze nadal nic nie wiadomo czy wadliwe akumulatory, czy przewody, czy sam rozrusznik.

pomiaty zostaly zrobione miedzy masa kadluba a minusem aku warosc skacze miedzy 0,7 a 1,4 strona plusowa takie same wartosci. Dopuszczalne takie ?

Za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    244

Tak jak napisał Elektrotechnik - za duży spadek napięcia .

Czy:

1. Ominąłeś wyłącznik masy bezpośrednio do masy ?

2. Czyściłeś klemy ?

3. Sprawdziłeś stan podłączenia do masy, czy nie jest utlenione ?

4. Jeśli masz masę podpiętą w kabinie, to czy jest podłączenie kabiny do korpusu ciągnika, i w jakim jest stanie ?

 

U mojego wuja permanentną przyczyną słabego kręcenia rozrusznika jest wypalony wyłącznik masy. Wyłącznik od zetora wytrzymał 3 lata, orginały do roku eksploatacji. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×