News
pioterek1907

Jumz slabo kreci rozrusznik choc wymieniowy na szybkoobrotowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam panowie
Czy ktos mial podobny problem rozrusznik nowy szybkoobrotowy 2.7 kw nowe akumulatory i dalej slabo kreci co to moze byc ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek245    0

U mnie był wyłącznik prądu wyrobiony. założyłem od bizona i jest ok.  ogólnie sprawdź przewody i masę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak sprawdziłeś te przewody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    819

a może są przegrzane już ew.zaśniedziałe .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek245    0

podłacz na krótko alumulator i zobacz jak kręci, ja sprawdziłem tak u siebie i zapalił bez problemu. jak podłaczyłem go  z tyłu to rozrusznik ledwo kręcił. potem zmieniłem przewód od masy na grubszy zmieniłem wyłącznik prądu i jest juz dobrze.  teraz założyłem jeden akumulator 140  i na jednym pali od strzała. może na tym połaczeniu akumutatorów  gubi prąd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A jak sprawdza sie poprawnie ?

Mierzy się prąd i napięcie na przewodzie i od razu wszystko wiadomo. A Twoje metody nie dały nic poza stratą czasu. Wymienisz jeszcze dużo elementów, a usterki i tak możesz nie naprawić. A kilka pomiarów wskazałoby przyczynę w ciągu kilku minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma sensu Ci tego tłumaczyć, bo wiesz co, gdzie i jak mierzyć, oraz nawet nie masz czym. Nie masz mierzyć napięcia przy rozruszniku, tylko masz zmierzyć spadek napięcia na przewodzie. W zasadzie nawet prądu nie musisz mierzyć. Ale jak widać miernik z biedronki nie wystarczy, trzeba też wiedzieć jak go użyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To akurat wiem jak mierzyc.

No to zmierz.

Chociaż poniższe pytanie wyklucza to co napisałeś powyżej.

A spadek napiecia mierzyc pod obciazeniem czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adamek245    0

jak chcesz podłaczyć na krótko to plus z akumulatora do elektromagnesu, masa do jakiegoś elementu w ciagniku, potem śrubokręt i odpalasz na elektromagnesie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

wiem w jakich punktach mierzyc ale nie jaki spadek jest dopuszczalny

No to zmierz i podaj. Łącznie ze schematem gdzie mierzyłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Widzę, że jednak kiepsko z tymi pomiarami. Minęły 3 dni, a tu ciągle nic. A do zdiagnozowania tego wystarczy 10 minut...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pomiaty zostaly zrobione miedzy masa kadluba a minusem aku warosc skacze miedzy 0,7 a 1,4 strona plusowa takie same wartosci. Dopuszczalne takie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Zmierz przy rozruszniku. minus na obudowe a plus przy rozruszniku, miernikiem tam się wepnij. Napięcie przy rozruszniku nie powinno spaśc poniżej 9v. Pomiary rób przy rozruchu. Bez gazu.
Cęgi by tobie byłyby raczej bezużyteczne ponieważ masz pewnie tylko do prądu zmiennego czyli taki jak w gniazdku


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Jak spadnie tez bedzie krecil. Ale przy 9 czy to samochod czy ciagnik szybko wtedy kreci.
Sprawdz przy rozruszniku napiecie oraz na klemach. Pomiary przy kreceniu rozrusznikiem zrob i podaj tu


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Tyle, że po tym pomiarze nadal nic nie wiadomo czy wadliwe akumulatory, czy przewody, czy sam rozrusznik.

pomiaty zostaly zrobione miedzy masa kadluba a minusem aku warosc skacze miedzy 0,7 a 1,4 strona plusowa takie same wartosci. Dopuszczalne takie ?

Za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    897

Tak jak napisał Elektrotechnik - za duży spadek napięcia .

Czy:

1. Ominąłeś wyłącznik masy bezpośrednio do masy ?

2. Czyściłeś klemy ?

3. Sprawdziłeś stan podłączenia do masy, czy nie jest utlenione ?

4. Jeśli masz masę podpiętą w kabinie, to czy jest podłączenie kabiny do korpusu ciągnika, i w jakim jest stanie ?

 

U mojego wuja permanentną przyczyną słabego kręcenia rozrusznika jest wypalony wyłącznik masy. Wyłącznik od zetora wytrzymał 3 lata, orginały do roku eksploatacji. .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Remek55
      Witam który z powyższych ciągników wybrać 1025.2 lub 1025.3 tamten jest 10 tyś tańszy co byście zrobili jest jakaś różnica po za wyglądem i spalinami ? czy da się trafić na te ciagniki na wyprzedaży żeby było taniej np. paru letnie z wystawy lub jaki ciągnik polecacie do 150 tyś?
    • Przez arsz63
      Hej. Ostatnio wymieniałem uszczelkę zaworów tak zwany okular . Dałem na to masę uszczelniająca i uszczelkę wszystko ładnie złapało i trzyma . Tylko teraz muszę jednak jedną śrube wymienić i mam pytanie czy jak idkrece ta śrubę to nie puści ten silikon ? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Massey294s
      Proszę o pomoc. Ciągnik lekko dymił na czarno więc tata wyjął wtryski,kupił nowe końcówki i dał do regulacji (trochę przechulały istwierdził że nie będzie żałował). Po wymianie dymi jak z lokomotywy. Pompiarz ustawił wtryski na początek otwarcia 180( jednostki nie pamiętam). Czy to nie za mało? Tylko to mi przychodzi na myśl. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości odpowiadającej temu silnikowi. Przypomnę że chodzi o mtz 952.3 turbo
       
      Dodam, że problem występuje przy zmianie obrotów lub już przy najdelikatniejszym obciążeniu, przy biegu jałowym bez zmiany obrotów wcale nie widać spalin. Spaliny są koloru czarnego.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Dzisiaj przeglądając internet trafiłem na coś ciekawego.
      REWERS DO MTZ!!
      Kiedyś o tym wspominałem, ale teraz zakłądam specjalny temat.
      **Zwykły rewers zastępujący nasz reduktor:.
      Oczywiście synchroniazowany.


      zestaw kpl Р70-1721020

      Do tego dochodzi wałek wejściowy do skrzyni Р70-1701032:

      Dochodzi parę innych elementów, na dole załączam link do katalogu
       
      **Jest też wersja Rewers + Reduktor. Piszą, że to pasuje również do mechanicznej niesynchronzowanej skrzyni:
      Przeróbka polega na wmontowaniu kompletnego zestawu, dzięki któremu mamy rewers i jeszcze dodatkowo synchronizowany reduktor. W połączeniu z normalną skrzynią daje to 22 biegi do przodu (jeśli nie wyjmiemy zębatki biegu wstecznego).
      Dla chętnych linki.
      Sam rewers:
      http://www.autoopt.ru/auto/catalog/tractor/mtz/mtz-570/87/
      http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
      Rewers z reduktorem:
      http://mytraktor.by/Pages/Kombinirovany.html
      http://mytraktor.by/Pages/Korpysa.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakomb.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakombpr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/Remont_B-923_part-3.html
      Fajna strona, pokazują nawet jak wzmocnic ruska żeby nie pękał:
      http://mytraktor.by/Pages/Treschina.html
      Więcej mi się nie chce szukać, jeśli ktoś coś znajdzie, to zapraszam do dyskusji.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.