News
szerszen16

Grzejący się pas oraz kola młocarni Fahr

Polecane posty

szerszen16    0

Witam. pytanie jak w temacie, pas mlcarni zsczal sie mocno grzac. Jaka moze vyc przyczyna? Wydaje mi sie ze talerz kola mlocarni jest za bardzo wdany w prace. Prisze o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1473

Bo się ślizga. Czy obroty młocarni nie skaczą gdy wpadnie więcej masy? Jeśli tak to albo pas zużyty, albo docisk się rozj... leciał. Ewentualnie jak mówisz połówki talerze są wydarte, ale tego bym nie obstawiał.


Niech mod zrobi jeden wspólny temat, ,,awarie problemy żniwiarek 2015''. Bo te informacje ludzie chcą mieć od ręki, Więc czym więcej osób przeczyta tym większe prawdopodobieństwo odpowiedzi. A tak to jednemu gdzieś tam woda poszła do oleju, drugiemu pas się grzeje i kto dziś wyłapał coś może napisze, a jutro śladu po temacie nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Jak dostac sie do tego docisku,trzeba zdejmowac kola talerzowe? Jest mozliwosc ze docisk stawia duzy opor i kolo nie rozchodzi sie do optymalnego polozenia? Dodsm jeszcze ze po chwili pracy zaczyna sie swiecic kontrolka czujnika ktora znajduje sie na osi mlocarni. Wyglsda jak czujnik remperatury. Dxiwne zjawisko.

Edytowano przez szerszen16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daremw    128

mi raz jak się zaczął pas grzać i koła to łożysko na młocarni poszło, rozsypało się całkowicie a na początku nie dawało oznak a po paru ha prócz grzania pojawił się typowy smrodek, też czasami warto sprawdzić niby tak banalną rzecz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Sprawdzalem rowniez lozysko zaraz po skonczeniu pracy, brak oznak grzania sie. Od czego moze byc ten czujnik o ktorym wspoknialem wyzej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

a koła miały w miarę podobną temperaturę? czy jedno gorące, pasek gorący a drugie po prostu nie gorące ale sporo ciepłe?

ja czujnika na młocarni nie mam (lub jeszcze nie doszedłem że jest od młocarni he he) to z tym nie pomogę,  mam starego m900 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    1473

Czujnik na młocarni to za pewne czujnik obrotów. Dodaj kilka fotek w jakieś pokazywarce na necie.

Pas młocarni był ząbkowany? Jeśli tak a ząbki są prawie nie zauważalne to na 90% wina pasa, jest za mały i się ślizga. A docisk jak już to jest za słaby i za słabo talerze są zduszone dlatego pas się ślizga. Ja to bym tu upatrywał winy. Łożysko tez może być ale to długo by nie pochodziło. Parę chwil i ogień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Z czujnikiem juz doszedlem, banal:-). Pas jest zabkowany, oryginal deutz fahr, nie wyglada by zabki byly wydarte. Regulacja dociskiem jest dostepna? Talerz od odrzutnika jest bardziej nagrzany, lozyska wykluczam, nie jet odczuwalna wysoka temperatura. Rozruszalem kilka razy (wolniej szbciej mlocarnia) i tak jakby bylo juz lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Jak tuleja miedzy jedną połową koła a drugą połową jest zużyta to też może być przyczyną ogrzania a nawet szybkiego zużywania pasa bo wtedy koło zmienia kąty podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PawelChelm
      Witam. Zwracam się do Panów z pytaniem odnośnie silnika DEUTZ F4L912 49,5kW. Moje pytanie odnosi się do turbosprężarki w takim silniku, a w zasadzie czy jest możliwość montażu takiego osprzętu i jeżeli tak to czy jest to bezpieczne? Mam na myśli czy silnik jest na tyle przystosowany aby współpracował z turbosprężarką i jeżeli tak czy jest to dużo większe obciążenie dla takiego silnika jak np w silnikach DEUTZ BF4L913T?
      Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam 
    • Przez dawidx
      Witam szukam opinii tego modelu L730, Awaryjność, spalanie, trwałość skrzyni biegów.
      Pozdrawiam  
    • Przez Xeon
      Witam,
      Zaczyna mi siadać skrzynia w DX 6.30. Sam wyrzuca biegi, poza tym reduktor w położeniu M blokuje się oraz 4 bieg zgrzyta przy włączaniu.
      Trochę poszukałem informacji o tych skrzyniach i znalazłem, że siadają w nich łożyska (prawdopodobnie to jest przyczyną wywalania biegów i blokowania M), natomiast 4 bieg, to prawdopodobnie synchronizator.
      Żeby dobrać się do skrzyni, to trzeba ciągnik rozpołowić w 2 miejscach oraz zrzucić kabinę - ogrom roboty. 
      Teraz zastanawiam się, czy w ogóle zabierać się za jej remont. Ile dostałbym za ten ciągnik (85 rok, wszystko w idealnym stanie  - poza skrzynią)? Tylko z drugiej strony za tą kasę nic sensownego raczej nie kupię z podobną mocą.
      Druga kwestia, czy jestem w stanie ogarnąć tą skrzynię sam (nie pytam o zdjęcie kabiny i rozpołowienie ciągnika) - chodzi o to, czy da się ocenić który element w skrzyni wymaga naprawy/wymiany?
      Robiło się skrzynię w 30ce, 60ce, 80ce, ale z zachodnimi nie miałem styczności. 
      Ktoś remontował taką skrzynię (co było do wymiany i jak chodzi po złożeniu)? Inne DXy mają bliźniaczą skrzynię, więc niekoniecznie mówimy o tej z 6.30.
    • Przez MafiaLolek
      Witam, posiałem niedawno jęczmień ozimy nie dawałem żadnego nawozu jak do tej pory ani oprysków. Robi się coraz bardziej żółty co robić ?! Klasa ziemi to 5.



    • Przez Llukas123
      Witam wszystkich
      Prosze o pomoc w rozwiazaniu problemu w Belerus-ie 920... Dokladnie rzecz biorac jakims cudem olej z układu hydrualicznego przedostaje sie do skrzyni biegow... Czy ktos z forum mial styczność z taka awaria ?? Bylem u paru znajomych rolnikow, ale kazdy mowil co innego...jeden z nich  stwierdzil ze to wina pompy hydraulicznej 
      Jak myslicie .. Pozdrawiam 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.