Skocz do zawartości
szerszen16

Grzejący się pas oraz kola młocarni Fahr

Polecane posty

szerszen16    0

Witam. pytanie jak w temacie, pas mlcarni zsczal sie mocno grzac. Jaka moze vyc przyczyna? Wydaje mi sie ze talerz kola mlocarni jest za bardzo wdany w prace. Prisze o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    993

Bo się ślizga. Czy obroty młocarni nie skaczą gdy wpadnie więcej masy? Jeśli tak to albo pas zużyty, albo docisk się rozj... leciał. Ewentualnie jak mówisz połówki talerze są wydarte, ale tego bym nie obstawiał.


Niech mod zrobi jeden wspólny temat, ,,awarie problemy żniwiarek 2015''. Bo te informacje ludzie chcą mieć od ręki, Więc czym więcej osób przeczyta tym większe prawdopodobieństwo odpowiedzi. A tak to jednemu gdzieś tam woda poszła do oleju, drugiemu pas się grzeje i kto dziś wyłapał coś może napisze, a jutro śladu po temacie nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Jak dostac sie do tego docisku,trzeba zdejmowac kola talerzowe? Jest mozliwosc ze docisk stawia duzy opor i kolo nie rozchodzi sie do optymalnego polozenia? Dodsm jeszcze ze po chwili pracy zaczyna sie swiecic kontrolka czujnika ktora znajduje sie na osi mlocarni. Wyglsda jak czujnik remperatury. Dxiwne zjawisko.

Edytowano przez szerszen16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

daremw    128

mi raz jak się zaczął pas grzać i koła to łożysko na młocarni poszło, rozsypało się całkowicie a na początku nie dawało oznak a po paru ha prócz grzania pojawił się typowy smrodek, też czasami warto sprawdzić niby tak banalną rzecz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Sprawdzalem rowniez lozysko zaraz po skonczeniu pracy, brak oznak grzania sie. Od czego moze byc ten czujnik o ktorym wspoknialem wyzej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daremw    128

a koła miały w miarę podobną temperaturę? czy jedno gorące, pasek gorący a drugie po prostu nie gorące ale sporo ciepłe?

ja czujnika na młocarni nie mam (lub jeszcze nie doszedłem że jest od młocarni he he) to z tym nie pomogę,  mam starego m900 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianzbr    993

Czujnik na młocarni to za pewne czujnik obrotów. Dodaj kilka fotek w jakieś pokazywarce na necie.

Pas młocarni był ząbkowany? Jeśli tak a ząbki są prawie nie zauważalne to na 90% wina pasa, jest za mały i się ślizga. A docisk jak już to jest za słaby i za słabo talerze są zduszone dlatego pas się ślizga. Ja to bym tu upatrywał winy. Łożysko tez może być ale to długo by nie pochodziło. Parę chwil i ogień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szerszen16    0

Z czujnikiem juz doszedlem, banal:-). Pas jest zabkowany, oryginal deutz fahr, nie wyglada by zabki byly wydarte. Regulacja dociskiem jest dostepna? Talerz od odrzutnika jest bardziej nagrzany, lozyska wykluczam, nie jet odczuwalna wysoka temperatura. Rozruszalem kilka razy (wolniej szbciej mlocarnia) i tak jakby bylo juz lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Jak tuleja miedzy jedną połową koła a drugą połową jest zużyta to też może być przyczyną ogrzania a nawet szybkiego zużywania pasa bo wtedy koło zmienia kąty podczas pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez marioc14
      Witam niedawno kupilem  i mam takie pytanie czy szum w tylnym moscie i nagrzewanie sie go jest normalne ?
    • Przez Rolnik117
      Mam problem z nowo kupioną Valtrą t 133 [150km].Mam do niej uczepione pługi unia 4 + 1 odkładnie 35cm,ma  tak ma ciężko że trochę się  dusi. Co może być przyczyną????
       
      +
    • Przez zyga100
      Nie dawno zakupiłem valtre 8550 hi tech z miękkim przodem, i przedni napęd w nim stale ciągnie, lampka od napędu gaśnie ale napęd ciągle się kręci, przełącznik działa, przekaźnik pyka ale nie rozłącza, co może być przyczyną? wie ktoś może w której części ciągnika znajduje się elektrozawór odpowiedzialny za załączanie napędu, dodam jeszcze że gdy włącznik napędu jest w pozycji off w tylnej części ciągnika słychać syczenie a gdy przełączy się na on to syczenie ustaje. Jeżeli ktoś cokolwiek wie na ten temat proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
    • Przez jacek8441
      witam ,mam taki problem z tym zbiorniczkiem gdzie się leje płyn żeby pneumatyka do przyczep nie zamarzła ;/ ustawiłem na zero i płyn mi bulgocze ;/ jak ustawiłem na zero to nic się nie powinno dziać . słyszałem  ,że jak się tego nie używa to się nic nie stanie ;/   co zrobić żeby ten płyn nie bulgotał ? mam pół zbiorniczka i gdy załącza się sprężarka to dekielek jest mokry i płyn wydostaje się nim 
    • Przez makos2
      Witam posiadam problem związany z ciągnikiem Deutz Fahr Agroton 150. Mianowicie co jakiś czas wyskakuje mi błąd EB który uniemożliwia mi dalszą jazdę ciągnikiem, muszę go zgasić a następnie odpalić aby móc znów jechać. Z tego co wiem błąd EB dotyczy czujnika położenia sprzęgła. Zakupiłem nowy czujnik oraz go zamontowałem lecz błąd nie ustał. Sprawdziłem okablowanie i wszystko jest w porządku - przynajmniej tak mi się zdaję . A więc moje pytanie jest takie, w czym może być problem ? Za wszelką pomoc serdecznie dziękuje.
       
×