News
Bartekh

Deutz Fahr 1080 Chłodzenie silnika

Polecane posty

Bartekh    0

Witam :) w moim 1080 na osłonie wentylatora, tej co kieruje powietrze na cylindry, pod chłodnicą olejowa jest taka podłużna dziura jak na zdjeciu w załaczniku i chcialbym sie Was spytać czy powinna byc ona otwarta tak jak jest czy tez jest tam jakaś zaslepka albo coś takiego. Kombajn dopiero kupiłem i nie wiem jak to ma wyglądać. Deutz jest z 82r jesli to pomoże, czerwony, silnik Deutz 5 cylindrów :) Pamietam ze w moim starym m 750 nie było tam dziury ale to juz inny silnik ;) 

post-40836-0-91137100-1437646049.jpg

post-40836-0-58281400-1437646068.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    273

Ten otwór w osłonie może wynikać z tego że wersje ciągnikowe tego silnika mają inne chłodnice oleju - wąska, podłużna i wydaje mi się że wystaje niżej osłony. Może w tym modelu osłony są uniwersalne. Wg. mnie ona nie powinna przeszkadzać - jeśli tak było i nie wdać aby tam czegoś brakowało to się nie przejmuj. A jak będzie się grzał to zaślep:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogi430    0

W tym miejscu przeważnie jest chłodnica oleju silnika   ale u Ciebie jest wewnątrz czy to chłodnica hydrauliki ? moim zdaniem nie powinno być tam dziury bo to duża strata powietrza sprawdź ręką czy mocno tam wieje. Z doświadczenia wiem że szczelność tej komory i czystość cylindrów to podstawa w tych silnikach. Najlepiej zrobić tak jak kolega wyżej napisał jak się będzie grzał to zaślepić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartekh    0

Ok :) dziekuje za odpowiedzi. Z tego wynika ze poprzedni własciciel tak własnie jezdził tzn. z tą dziurą, bo pewnie by nie wyjmował zaślepki ;) W cylindrze mam wkrecony czujnik temp wiec chyba powinien coś pokazać jesli cos bedzie nie tak, ale to sie okaze w praniu. Może znajdzie sie ktoś kto posiada taki silniczek to bardzo prosze o wskazówki. Z góry dzieki :)

 

PS.

 A moze wiecie jak "na sucho" sprawdzić czujnik temperatury jesli to wgl możliwe?

Edytowano przez Bartekh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    273

To jest na 100% chłodnica oleju silnikowego. Olej hydrauliki nie jest chłodzony.

W tych silnikach tylko montowanych w ciągnikach są inne chłodnice ( jak wyżej pisałem ). Ta akurat jest taka jak normalnie występuje w tym typie.

Sprawdzenie czujnika;

1. Od strony elektrycznej - odpinasz przewód i dotykasz masy - powinna jednocześnie zapalić się kontrolka i sygnał dźwiękowy 

2. Odnośnie samego czujnika - jest to czujnik 01 - czyli jak osiąga wartość krytyczną to załącza to co w pkt.1. ( jest tam metal który pod wpływem temp. rozszerza się aż do otwarcia masy). Tu aby sprawdzić należałoby jednocześnie podgrzewać czujnik i mierzyć temp przy jakiej załączy się ( będzie przewodził masę ). Ja tej wartości nie znam.

Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ciągłego pomiaru temp. Tylko tu musiałbyś użyć zegar z czujnikiem od silnika chłodzonego powietrzem ( np. Maluch ), a jeszcze lepiej mierzyć temp. oleju w silniku tylko do tego musiałbyś zmodyfikować misę olejową ( wywiercić otwór i nagwintować ale to już za dużo zabawy bo należy demontować misę ). Można jeszcze pokombinować z czujnikiem w miejscu czujnika ciśnienia oleju ( jakiś trójnik zastosować ) ale to nie będzie miarodajne. No jeszcze można coś w podstawie filtra pokombinować bo czujnik powinien być na przepływie oleju aby jego odczyty były miarodajne. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.