Skocz do zawartości
Bartekh

Deutz Fahr 1080 Chłodzenie silnika

Polecane posty

Bartekh    0

Witam :) w moim 1080 na osłonie wentylatora, tej co kieruje powietrze na cylindry, pod chłodnicą olejowa jest taka podłużna dziura jak na zdjeciu w załaczniku i chcialbym sie Was spytać czy powinna byc ona otwarta tak jak jest czy tez jest tam jakaś zaslepka albo coś takiego. Kombajn dopiero kupiłem i nie wiem jak to ma wyglądać. Deutz jest z 82r jesli to pomoże, czerwony, silnik Deutz 5 cylindrów :) Pamietam ze w moim starym m 750 nie było tam dziury ale to juz inny silnik ;) 

post-40836-0-91137100-1437646049.jpg

post-40836-0-58281400-1437646068.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

Ten otwór w osłonie może wynikać z tego że wersje ciągnikowe tego silnika mają inne chłodnice oleju - wąska, podłużna i wydaje mi się że wystaje niżej osłony. Może w tym modelu osłony są uniwersalne. Wg. mnie ona nie powinna przeszkadzać - jeśli tak było i nie wdać aby tam czegoś brakowało to się nie przejmuj. A jak będzie się grzał to zaślep:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ogi430    0

W tym miejscu przeważnie jest chłodnica oleju silnika   ale u Ciebie jest wewnątrz czy to chłodnica hydrauliki ? moim zdaniem nie powinno być tam dziury bo to duża strata powietrza sprawdź ręką czy mocno tam wieje. Z doświadczenia wiem że szczelność tej komory i czystość cylindrów to podstawa w tych silnikach. Najlepiej zrobić tak jak kolega wyżej napisał jak się będzie grzał to zaślepić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Bartekh    0

Ok :) dziekuje za odpowiedzi. Z tego wynika ze poprzedni własciciel tak własnie jezdził tzn. z tą dziurą, bo pewnie by nie wyjmował zaślepki ;) W cylindrze mam wkrecony czujnik temp wiec chyba powinien coś pokazać jesli cos bedzie nie tak, ale to sie okaze w praniu. Może znajdzie sie ktoś kto posiada taki silniczek to bardzo prosze o wskazówki. Z góry dzieki :)

 

PS.

 A moze wiecie jak "na sucho" sprawdzić czujnik temperatury jesli to wgl możliwe?

Edytowano przez Bartekh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    185

To jest na 100% chłodnica oleju silnikowego. Olej hydrauliki nie jest chłodzony.

W tych silnikach tylko montowanych w ciągnikach są inne chłodnice ( jak wyżej pisałem ). Ta akurat jest taka jak normalnie występuje w tym typie.

Sprawdzenie czujnika;

1. Od strony elektrycznej - odpinasz przewód i dotykasz masy - powinna jednocześnie zapalić się kontrolka i sygnał dźwiękowy 

2. Odnośnie samego czujnika - jest to czujnik 01 - czyli jak osiąga wartość krytyczną to załącza to co w pkt.1. ( jest tam metal który pod wpływem temp. rozszerza się aż do otwarcia masy). Tu aby sprawdzić należałoby jednocześnie podgrzewać czujnik i mierzyć temp przy jakiej załączy się ( będzie przewodził masę ). Ja tej wartości nie znam.

Dobrym rozwiązaniem jest zastosowanie ciągłego pomiaru temp. Tylko tu musiałbyś użyć zegar z czujnikiem od silnika chłodzonego powietrzem ( np. Maluch ), a jeszcze lepiej mierzyć temp. oleju w silniku tylko do tego musiałbyś zmodyfikować misę olejową ( wywiercić otwór i nagwintować ale to już za dużo zabawy bo należy demontować misę ). Można jeszcze pokombinować z czujnikiem w miejscu czujnika ciśnienia oleju ( jakiś trójnik zastosować ) ale to nie będzie miarodajne. No jeszcze można coś w podstawie filtra pokombinować bo czujnik powinien być na przepływie oleju aby jego odczyty były miarodajne. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez faofar
      Witam mam takie pytanko na jak długo podłancza sie kabel do podgrzewanie bloku??W instrukcji tego nie znalazłem.
      .Ciągnik ma 1000mth ,niby skandynaw a od -5 jest juz problem .Aku ma rok czasu wiec nowy.
    • Przez macius11157
      Wiatm chciałbym sie dowiedzieć gdzie powinien byc podpięty ladowacz czolowy w deutzu dx 4.50 bo nie Bardzo wiem co przedni wlasciciel podpial go pod wyrownywacz cisnienia od hamulcow i nie da sie na hamulcu opuscic ladowacza raczej powinien byc podpiety pod.pompe ale gdzie dokładnie?
    • Przez DawidSakowski
      Panowie będę teraz mył kadłuby w c360 przed malowaniem, wcześniej przed remontem tam gdzie były wycieki olej tak zmieszał się z kurzem że zrobiły się takie warstwy że nie idzie żadnymi płynami do mycia silnika ani dimerem jedynie szpachelka a potem 2 razy powtarzam środek do mycia silników i myjka ale nadal to nie wiele zmywa i tu moje pytanie stosował ktoś z was sodę kaustyczną do mycia ?  Może wiecie z własnego doświadczenia jakie rozrobić proporcje tej sody ?
    • Przez Rolnik117
      Witam mam problem z valtra t133 ponieważ gdy długi czas pracuje np. W orce czy w agregacie scierniskowym zaczyna wchodzić duża temperatura (pod czerwone), gdy dojadę do brzeg i zanim obruce temperatura momentalnie spada na środek czyli dobrze. Co może być przyczyną 
    • Przez Lolex123
      Witam . Jestem posiadaczem prasy walcowej Deutz fahr mp 121 , od pewnego momentu , sterownik od prasy przestał mi pokazywać czy komora maszyny jest już pełna , co może być tego przyczyną ?
×