Wojtek1609

Rekord-problem.

Polecane posty

Wojtek1609    5

Witam. Silnik po kapitalnym remoncie, włącznie z głowicą, korbowodami. Przed pójściem w pole pochodził parę godzin. Jedyne co było widać to trochę oleju na kolektorze, co jakoś szczególnie nie wprawiło mnie w zadziwiwienie, bo w końcu po remoncie, więc musi się wszystko "ułożyć". W polu kopcił na biało. Na max obrotach mniej, przy wysypywaniu z komina szły kłeby białego dymu. Przed wyjazdem olej troszkę ponad górny stan. Po powrocie, kiedy wystygł sprawdziłem i ledwo bagnet zamoczył się. Ma ktoś pomysł co jest grane ?

Pompa z wtryskami po regeneracji 50 godzin temu, nawet nie. Co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Pare godzin tzn ile? 2,3?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Gdzieś koło tego. Turbina w tamtym sezonie zmieniona była. Temperatura okej była wody i oleju. Nie grzał się. Odgłos silnika też normalny.


A co do remointu to był wykonany przez mechanika. Dodam jeszcze że głowica robiona, wał nominał, mierzony blok, korbowody robione, nowe słupki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekstok    37

a przy głowicy co robione ja u siebie w głowice dałrm do planowania i wymiany prowadnic i zaworów i ani dymka nie ma a mało co przepracował? wychodzi na nieszczelności głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Filtry wyciągane i czyszone przed każdym wyjazdem. Poza tym gdy masz filtry zatkane, to silnik zaczyna przebierać. Zawór wymienili jeden w głowicy.

Turbina potrafi wyssać aż tyle oleju gdyby było coś nie tak z nią ?

Jeszcze jedno, czy wogóle możliwe, że przy tzw "układaniu" się i docieraniu silnika możliwe są takie straty oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    411

Jak najbardziej jest to możliwe, szczególnie przy wymianie tulei cylindrowych i pierścieni. Jaki poziom wody i w jakim ona stanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Woda w oki stanie. W czasie pracy olej 80, woda 70 stopni w słabym rzepaku w niezbyt gorący dzień.


Jutro patrzę turbinę i raczej pompa będzie źle ustawiona. Wtryska też wyciągnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mi po remoncie palił 3 litry oleju dziennie i z roku na rok co raz więcej,sprzedałem go ale podejrzewam prowadnice zaworów bo turbo suche było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    180

U mnie nowy Super (w 1988) brał ok. 5l oleju na dzień (musieliśmy dolewać na polu), przyjechał nawet gość z Andrychowa i do czasu dotarcia pierścieni (ok 40h) zwrócili za olej. Chodzi do dzisiaj i nie bierze oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

toorano bo wtedy były porządne pierścienie a teraz zmieniałem w swoim 524 pierścienie bo stare przegrzane i zdarte były to się docierał 50 godzin i wypalił 15 l. oleju a właściwie wyrzucił przez wydech.teraz został przepalony porządnie tzn. przez ponad godz. pełny gaz z włączoną mlucarnia i efekt jest taki że przestał kopcić praktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Kobra89 wiesz wogóle o czym mowa i jak silnik w rekordzie wygląda ?. Pilnuj swoich remontów i głupie uwagi zachowaj dla siebie.

Problem rozwiązany. Turbina wymieniona i jest oki.


Ps. Panowie nawet nie wiem jak dobry silnik, to przy takiej pracy jaką wykonuje, ubytki oleju zawsze są i będą. Kłopot zaczyna się wtedy kiedy zaczyna "brać" trochę za dużo. U mnie turbo regenerowane w tamtym roku i to nie w jakiejś prywaciarskiej przysłowiowej stodole. Jak widać, nie wytrzymało za długo.

Edytowano przez Wojtek1609

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekZ058    135

panowie wymieniał ktoś z was kosz sitowy w rekordzie jeśli tak proszę o wskazówki co muszę rozebrać żeby się dostać do tego kosza żeby nie rozkręcić pół kombajnu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez 19Damian89
      Witam juz od 2 sezonow wojujemy ze wspomaganiem .. czasem zalapie i kreci sie dobrze a czasem az szkoda gadac ... a postoju jak sa kola uniesione w prawo sie w miare kreci ale w lewo trzeba bylo sie nie zle nasilowac..
       
      Orbitrol wymienilismy i silownik z tylu tez..
       
      co moze byc przyczyna braku wspomagania
    • Przez damaxyz
      Witam,
      Jak najszybciej wymienić sprzęgło w rekordzie, czy trzeba ściągać skrzynie i jakie podzespoły warto od razu wymienić?
      Chciałem to zrobić ponieważ po długim postoju kombajnu jak go uruchomię i chcę ruszyć to podczas puszczania sprzęgła słychać jakieś ocieranie - nie wiem co to ale po dłuższym okresie pracy przestaje być to słychać.
       
      Chodzi mi oczywiście o wymianę tarcz sprzęgła.
       
      Pozdrawiam,
    • Przez daron64
      Witam
      Krótki wstęp - pacjent to rekord '87 - jakiś czas temu elektryk zmieniał mi alternator, potem jeszcze raz grzebał w elektryce. Ja tam szczerze mówiąc nie zaglądałem - działa to działa, akumulatory nowe, kombajn chodzi tylko kilka dni. Teraz wszystko sobie sprawdzam, a tam alternator jest całkowicie odłączony. Od regulatora idzie jeden przewód na bezpieczniki. Nie mam pojęcia czemu elektryk tak to zrobil. Chciałem teraz to popodlaczac, ale mam problem tego typu, że nie moge stwierdzić, czy mam 6 czy 9 diodowy alternator, żeby dobrać do niego regulator. Zacząłem kminic, że może alternator stary był 6 diodowy, a nowy kupiłem 9 i elektryk odłączył go całkowicie. Ale to tylko gdybanie. Nie mam żadnego fachowca pod ręką i jakoś muszę to sam ogarnąć.
      Na alternatorze jedyne oznaczenia jakie się zachowały to ze zdjęcia poniżej.
      Alternator sprawdzałem według tego filmiku 
      Tym pierwszym sposobem wyszło mi niby, że jest przejście w jedną stronę - więc 9diodowy, ale znowu tym drugim sposobem też pokazało mi przejście w jedną stronę. Cos źle robię, czy jak to interpretowac?
      Pierwsze foto alternatora, drugie to łączenie wsuwki ze śrubami, trzecie to łączenie wsuwki ze śrubą, na którą idzie przewód który łączy się z rozrusznikiem. Takie foto zrobiłem, ale generalnie jeszcze tam wszystko odłączyłem, czyscilem i sprawdzałem jeszcze i wskazania takie same jak na foto.
       



    • Przez Misiek55
      Witam.
      Zakupiliśmy kombajn Bizon 5058 hydrostatik z Danii. Kombajn jest wyposażony w komputer LH 965 agro, komputer niestety gdy kupiliśmy nie załączał się ale po wymianie baterii w środku udało się go włączyć, niestety żadne przyciski nie reagują a komputer wyświetla stan pełnego zbiornik i co jakiś czas pika. Miał ktoś podobną sytuację lub jest w stanie coś doradzić?

    • Przez Iwnkr
      Witam, mam Bizona rekorda, wczoraj na polu zaczął się owy problem, mianowicie hydraulika zaczęła słabo działać i wspomaganie siadło. Dzisiaj hydraulika nie działa wcale. Heder sie nie podnosi ani opuszcza, tak samo grabie i kierownica nie ma wspomagania. Przy silniku od strony chłodnicy słychac syk, tak jakby powietrze ulatywalo. Prosze o szybką poradę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj