Sylwekx25

Zetor 16145 moc , dobór maszyn , spalanie...

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Sylwekx25    758

Witam chciałbym uzyskać pewne i szczerze odpowiedzi najchętniej od użytkowników tych maszyn. Moje pytania to:

czy rzeczywiście ten traktor ma te 155 km czy tak jak gdzieś tutaj czytałem dużo mniej . tzn około 130.

Czy poradzi sobie bez zbędnego katownia z takimi maszynami : pługiem zagonowym 5x45 lub obracalnym 4x45 ,gleby mam w większości lekkie aczkolwiek jest kilka kawałków ciężkiej gliniastej 3 twardej jak asfalt w dodatku pod lekkie wzniesienia ,

druga maszyna to gruber 13 łap na sercowych redlicach 

i trzecia maszyna to agregat uprawowy 5.20 na wysokim wąskim zębie ,z przodu włóka z tyłu podwójne wały strunowe.

 lub agregat uprawowo-siewny na bronie wirnikowej 3 metrowy.

Kolejne pytanie to jakże rozbieżne opinie o spalaniu czytałem że pali i 15 litrów na godzinę i 22 i nawet 30... wiadomo zależy od stanu silnika , warunków ,operatora ,ale np dajmy na to przy tym pługu 5x45 przy normalnej pracy bez żadnego katowania orientacyjnie na jakim poziomie będzie spalanie ?

i ostatnia rzecz czy za około 30 tysięcy da się kupić coś konkretnego z tych modeli czy raczej w tej cenie będą same trupy?...

Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję . Pozdrawiam.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    65

Za 30 tyś kupisz ciagnik do którego będziesz musiał coś dołożyć na początek.

Posiadam 1222 i 1224 i powiem tak u mnie spalanie wychodzi 10l na mth nie zależnie co robimy w jednym i drugim co do maszyn zagonowy 5x40 daje radę na 4 terenowej a uprawowo siewny agromasz talerzowy (1200kg) i amazone d7 super s (jakoś 500kg + zasypu okolo 300 kg i ciagnik 1224 na dwóch silownikach wspomagajacych i rozlozonym zestawie ledwo podnosi lecz po złożeniu wszystko smiga normalnie.
Co do mocy pomiędzy 1224 a 1614 trochę jest różnicy ale szału nie ma na twoim miejscu szukalbym 1224 lub 1614 lub odpowiednik zetora na stan i kupić co jest w lepszym stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
H3ni0    25

Posiadamy Zetora 16245. Ciągam nim pług zagonowy 5x40 i nie ma problemów spalania dokładnie nie mierzyliśmy ale mniej niż 10 litrów na ha. Ciągam też agregat talerzowy Agro-Masz (1200kg) z Siewnikiem Agro-Masz (620kg + zboże) i podnosi bez problemu.

Najlepiej szukaj czegoś nie malowanego.


KPZ "Zetor Team"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Prezes1224    0

Ja kupiłem 1224 bardo bardzo okazyjnie bo za mniej niż 30000 97r ale trzeba było zmienić koła z tyłu, siedzenie oraz  przewody od sprężarki to wiedziałem przed zakupem. Po 3 latach były takie awarie jak uszczelka pod głowicą oring w półosi z tyłu tarcza hamulca, w skrzyni tryby na przełożeniu szosowym się nie zazębiały i przez to wyskakiwał bieg  koszt ok 300-200zł (mechanicy u poprzedniego gospodarza spaprali remont skrzyni) niedługo pewnie czeka mnie wymiana sprzęgła oraz zaczyna się coś robić z pompą paliwa. Zaleta ursusa to tanie części, masa traktora (świetny na ugniatanie silosów i ciężkich prac) łatwy w odpaleniu w zimę, jest przeciętny w spalaniu wady to przede wszystkim skrętność.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinNH    46

Posiadamy Zetora 16245. Ciągam nim pług zagonowy 5x40 i nie ma problemów spalania dokładnie nie mierzyliśmy ale mniej niż 10 litrów na ha. Ciągam też agregat talerzowy Agro-Masz (1200kg) z Siewnikiem Agro-Masz (620kg + zboże) i podnosi bez problemu.

Najlepiej szukaj czegoś nie malowanego.

Kolega idzie na rekord spalania tutaj widze :)


www.youtube.com/user/MarcinAdamczyk12 Zapraszam na super filmy :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    65

Na piasku zejdzie poniżej 10l ha bo na piasku oramy na 10 cm bo dalej zwirek a glina czy redzina to całkiem inna robotą zaraz redukcja na biegi terenowe xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszowy    2

Jeżeli chodzi o spalanie w zetorkach to jest na co narzekać, ale patrząc na jego moc i efektywność to i tak warto. Elektryka dobra a przy reszcie można samemu pomajstrować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    508

Ja port 10 l na hektar. Chłopak kupi i będzie mu palił 25 to będzie pytał na AF co jest nie tak z jego maszyną. Ja miałem 1224 to jak stał w miejscu i nic nie robił to tyle spalał złom jeden.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Patryk1222    65

25 l na godzinę to ciągnik 200km pali a do 6 wchodzi 100l on bez tego zbiornika pod kabiną także 4h i po paliwie?
Powiem od siebie ze dużo te sprzęty nie palą ale po mechanikach z pgrow lub majster że stodoły co ustawia dawkę paliwa na oko a potem się dziwią ludzie ze wychodzą kwiatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tedexx
      Kupiłem ciągnik i rok jest inny w dowodzie a na inny wygląda , nie ma tabliczki znamionowej i nie wiem jak to sprawdzić .
      Dzięki za odpowiedzi z góry 
    • Przez grom4444
      Witam. proszę o pomoc w podłaczeniu wskaznika temp. wskaznik jest oryginalny, ale sprawdzałem bezposrednio na akumulatorze to sie wzbudza na maksa. podłaczyłem przewod z czujnika i przwód od bezpiecznika z prądem i nic sie nie dzieje po rozgrzaniu silnika. jak to nalezy prawidłowo podłaczyć??? może ktoś ma jakis schemacik?? proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo nie długo czas jechać do roboty a bez wskażnika to trochę nie bardzo
    • Przez tomaszs88
      Mam problem otóż podczas prac jesiennych zauważyliśmy że w chłodnicy jest olej ale temperatury nie łapał i wyganiało płyn...postanowiliśmy wymienić dwa oringi w chłodniczce oleju i problem zniknął...podczas orki zauważyłem to samo...wszystkie prace skończyliśmy i ciągnik stał przez kilka dni...po jechałem po nawóz i podczas jazdy z pustą przyczepą zagotował się płyn...okazało się na podwórku że płyn poszedł do oleju bo bagnet był aż szary...zaczęliśmy rozbierać...zdjęliśmy głowicę...uszczelka cała...sprawdzaliśmy chłodniczkę oleju...szczelna...za laliśmy płyn w kanały by zobaczyć czy ucieka to spadło dosłownie 0,5cm...reszta stoi...nie wiemy gdzie szukać przyczyny bo najpierw poszedł olej do płynu a póżniej płyn do oleju....tylko którędy? głowicą? z góry dzięki za pomoc :rolleyes:
    • Przez Tyfo89
      Witam interesuje mnie jak się załącz wom w zetorze 8011 wiem ,że są podobne tematy ale jakoś nie mogę odszukać tych wiadomości. Pytanie nie jest zadane bo mi się nudzi tylko chcę się tego dowiedzieć. Dzięki za pomoc 
    • Przez Przemas97
      Witam robiłem w styczniu remat skrzyni pośredniej A dokładnie żółwia i zająca bo się rosypalo. Mechanik rozegrał włożył nowe części złożył i troszkę sie poprawiło ale jeszcze to nie jest to na wolnych obrotach ciężko jest wyrzucić z biegu. A na wyższych już jest ok. I jeszcze na zimnym oleju słychać cały czas pompe od podnośnika. Co to może być. Pomóżcie mi w końcu z tym dojść?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.