monsz

Zamiana zetora 5340 60KM na coś mocniejszego ( zetor 7341)

Polecane posty

monsz    0

Witam wszystkich,

na początku zaznaczę, że dopiero od roku zajmuję się sam rolnictwem, dlatego proszę o wyrozumiałość. Pracuję na 15 ha. Gleby są ciężkie, pola lekko górzyste. Używam ciągnika 5340 z napędem 60km i po tamtym roku stwierdziłem, że przydałoby mi się coś mocniejszego. Ciągnik radzi sobie z pługiem 3skibowym obrotowym, ale tylko na równinach, w innym wypadku orka to udręka. 

Myślałem o czymś co ma co najmniej 80km, roczniku powyżej 2000, cenie do ok 70000 i żeby była to marka, do której dostępność części jest łatwa.
Co myślicie o modelu zetora 7341? Na co zwracać uwagę przy oględzinach potencjalnego ciągnika?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi/podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
monsz    0
mateuko1997    29

Broń Boże nie Ursusa!!!! deutz pierwszy wyposażenie ma bardzo dobre tylko cena części będzie większa niż w Zatorze. Przy zakupie używanych maszyn warto mieć trochę gotówki na ewentualne naprawy. Ten ursus to chyba najgorsza seria która wyszła. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Zmieniając 60 koni na 80 w tej samej obudowie co mamy w zetorze 7340 nie zyskasz nic poza większym spalaniem to dokładnie taki sam ciągnik z upakowanym mocniejszym silnikiem tylny most jest ten sam więc uciąg ten sam. Chcesz mocy kup sobie coś 6 cyl spali mało siły i masy dużo za 70 tyś będzie super ZTS czy ursus części tanie i dostępne a komfort na parunastu hektarach się nie zmęczysz. Będziesz miał mocny traktor to i pola przybędzie. Pamiętaj ta sama konstrukcja szału wielkiego nie zrobi sąsiedzi mają te niby mocniejsze zetory ciągają tak samo 4 skibowe zagonowe nic szybciej nic głębiej jak ja 5340. Kupując proximę power myślałem że będzie różnica jakaś widoczna ciągam tak samo 4 zkibowy zagonowy tylko rozstawiony na 40 a nie na 32 cm a jak wpadłem z 2 przyczepami na pole to siadł tak samo jak 5340 ten sam tylny most wszystko tłumaczy pomimo że silnik mocny w proximie. 6 cylindrowym ursusem nie bardzo poczuje te przyczepy jak je wciągam załadowane na pole. Przypominam że w procximie można też mieć 117 koni tyle co np w u1224 jednak masa i budowa pozwalają znacznie efektywniej wykorzystać moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dorzucił bym do tego totalny brak biegów do pracy w polu, ubogą hydraulikę i upierdliwe załączanie womu (przynajmniej w tych starszych).

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
monsz    0

A co sądzicie o starych szesnastkach? U nas facet (podobno) remontuje od a do z i sprzedaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciness    15

Lepiej szukaj coś zachodniego. Raz szukasz zetora 7340, teraz 16, to się zdecyduj, bo to 2 krotna różnica mocy. Na 15 ha wystarczy ci te 90 maks 100km, poradzą sobie w każdych warunkach z tym 3 skibowym pługiem. 16 dużo ci spali, mało biegów, a tej mocy w cale nie czuć. Polecam renault ares 540, 550, bardzo komfortowa kabina, mocny silnik john deere (wcale dużo nie pali), moc musi być wykorzystana, skrzynia od MF 4 półbiegi. Za 70 kupi dobry egzemplarz z 1998-2001r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Seweryn w czym jest brak biegów, w  zetorze, kolego do wyboru do koloru są skrzynie różne zależy jakie chcesz zwykłe, z rewersem i z wzmacniaczem, także nie mów, hydraulika, hm mam 5 par wyjść w tym dwa wolne spływy pod silniki olejowe, podwójny cylinder pomocniczy, opony 18,4 na 30 z tyłu i 13,6 na 24 z przodu do tego obciążenie jest i daje rade z lemkenem rozstawionym na 1,50cm, a u mnie gleby niektóre takie że od odkładnic nie odchodzą, a 16 czy 12 na zwykłej skrzyni to porażka do pracy wole już coś zachodniego w czym jest wybierać z przełożeń, jeżeli chcesz zetora koncentruj się na serii 9641 z wyż jeżeli kupisz 7340 lub 7341 to z tym samym pługiuem będziesz śmigał bo ma zapas momentu obrotowego, co z tego że ta sama budowa, dociążasz go obciążnikami, ale silnik ma moc i sobie da radę pozatym silnik z turbiną ma inny przebieg momentu obrotowego, zresztą ty wybierasz co chcesz, zachodnie fajne z komfortem i z biegami, jest w czym wybierać, tak jak koledzy napisali zawsze jakiś zapasik gotówki na ewentualne naprawy, życzę powodzenia w kupnie i bezawaryjnej pracy, a może jak masz już gosp warto popatrzeć za jakąś dotacją z agencji może nowy prow, zetora sprzedasz, dołożysz pieniądze i nowy będzie jak znalazł;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    110

Trochę mało tych hektarów na zachodni wrazie jakiegoś remontu człowiek będzie się rujnował ewentualna naprawa sprzęgła w zetoro pochodnym to kilka set złotych a nie tysięcy  12 czy 16 zawsze ma zwykłą skrzynie czasem może być szybka co łatwo zrobić jak ktoś ma wolną skrzynie wystarczy zmienić wałek i koło. Jak wzmacniacz działa to jest ok można sobie dobrze radzić, mało biegów heh co włączysz to ruszysz no niskie spalanie. Wiadomo że jakiś masey czy deutz a najlepiej kubota to inna bajka ale trzeba być realistą na naście ha i 5340 powinien wystarczyć. Kiedyś 7211 ciągnęło 40 hektarowe gospodarstwo teraz do tego trzeba 150 koni.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
monsz    0

Dziękuję Wam wszystkim za pomocne opinie, szczególnie te obiektywne :)
Póki co czytam dalej. Ale jak wiadomo, najlepiej radzić się praktyków, a takich myślę jest tu sporo. Nie zamierzam kupować niczego na siłę. Choć wiadomo, że chciałoby się wszystko na już :) Na dotacje chyba się nie łapię - przynajmniej na młodego rolnika, a co poza tym to się nie orientuję.
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dla tego Zetorlublin  napisałem wyraźnie te starsze. Praktycznie każdy to golas z dwoma wyjściami zewnętrznej hydrauliki i dwoma biegami do pracy w polu, bez połówek, rewersu o hydraulice nie wspominając.  Zresztą nowszych tyczy się to samo. Jak nie dopłacisz to dalej ten sam borok.

Osobiście nie kupił bym  ciągnika z mocniejszym silnikiem  na tym samym podwoziu. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

ja kiedys zrobilem dokladnie tak jak planuje monsz i z wlasnego doswiadczenia napisze ze to dobry pomysl[to co pisza inni to tylko wymysly a nie wlasna praktyka], na 15 ha to co wiecej potrzeba, ja sam obrabiam "troche " wiecej i nie narzekam,zetor psuje sie jak kazdy tylko ceny nawet oryginalnych czesci nie powalaja z nog, czasami widze w sklepie mine milosnikow zachodnich zlomow jak dowiaduja sie o ceny czesci.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

myslałem że chodzi ci o wom bo było w nawiasie :)  hm kwestia gustu, co do zetora powiem tak twarde maszyny zwłaszcza tamte serie i co tu kryć części śmiesznie tanie i ogólno dostępne. Jacus ma rację pompa olejowa 7341 kupisz za 400zł a zachód cena w tyś, nic nie mam do zachodu, fajne traktory ale w swoim stukło mi 1900mtg dziś pracował w wirnikowej 2,5m  i na czarnoziemie daje radę bez problemu, jedno co one mają dobre mocny uciąg, względnie zetor z serii ciężkiej ale 4 cylindrowe też dobre maszyny

Edytowano przez zetorlublin7341

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Obi32
      Witam, można ten luz na przedniej osi jakoś wyregulować?

    • Przez ddd4233
      Witam czy może ktoś z was instalował zewnętrzny rozdzielacz zamiast tego oryginalnego ? (Zepsuty rozdzielacz nie potrzebuje ehr)  już mam wypatrzony rozdzielacz 3 sekcie (dwie pływające jedną zwykła ) z podłączeniem nie będę miał problemu. Tylko chodzi o to że na jednym poście w forum widziałem jak ktoś zakładał rurkę taka dłuższa(c360)  ta od tłoka potem widziałem jak ktoś zakładał rurkę tą od powrotu też od c360 . I teraz moje pytanie jest takie  czy zamiast tego rozdzielacza co jest w środku w zetorze założył bym adapter taki od c360 to by miało prawo chodzić? Dodam zdjęcie poglądowe o jakie elementy mi chodź . Prosił bym o pomoc

       

    • Przez Obi32
      Zetor 7745, rok 1990,.sprowadzony z Finlandii, 3800 mtg. 
      Po regeneracji pompy jak to bywa trzeba, ustawić kąt wtrysku. No i tutaj zaczynają się schody tak mnie zastanawia bo mam te 3 kreski ale przed demontażem kreciłem jeszcze kołem zamachowym i paliwo drgalo w pierwszej sekcji zupełnie w innym miejscu A dokładniej 1/3 obrotu koła zamachowego dalej.Dodam że ciągnik chodził dobrze przed regeneracją pompy jak i ustawieniu kątu na znakach i normalnie odpala, tylko dlaczego paliwa na kapilarce drgało w innym miejscu. Może ktoś miał podoby problem i wie jaka jest przyczyna. Z góry dzięki za odpowiedź!
    • Przez raven18
      Hej, ma ktoś zamontowane wewnętrzne lusterko na ramce tylnej szyby, do łatwiejszego zaczepiania maszyn (na zaczep hitch, który jest nie widoczny za zaczepem do przyczep jednoosiowych i trzeba na czuja podjeżdżać). Oglądałem zdjęcia ciągników i nie znalazłem jak to w sumie wygląda, czy to dobry pomysł skoro chyba nikt nie montuje? 😎 
    • Przez dawidkrawczyk
      Witam, jestem w posiadaniu Zetora 5211 i chciałbym założyć przedni napęd od Zetora 5245. I właśnie przychodzę z pytaniem co trzeba przerobić w skrzyni biegów żeby wszystko ze sobą współpracowało?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj