News
monsz

Zamiana zetora 5340 60KM na coś mocniejszego ( zetor 7341)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
monsz    0

Witam wszystkich,

na początku zaznaczę, że dopiero od roku zajmuję się sam rolnictwem, dlatego proszę o wyrozumiałość. Pracuję na 15 ha. Gleby są ciężkie, pola lekko górzyste. Używam ciągnika 5340 z napędem 60km i po tamtym roku stwierdziłem, że przydałoby mi się coś mocniejszego. Ciągnik radzi sobie z pługiem 3skibowym obrotowym, ale tylko na równinach, w innym wypadku orka to udręka. 

Myślałem o czymś co ma co najmniej 80km, roczniku powyżej 2000, cenie do ok 70000 i żeby była to marka, do której dostępność części jest łatwa.
Co myślicie o modelu zetora 7341? Na co zwracać uwagę przy oględzinach potencjalnego ciągnika?
Dziękuję za wszelkie odpowiedzi/podpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

monsz    0
mateuko1997    27

Broń Boże nie Ursusa!!!! deutz pierwszy wyposażenie ma bardzo dobre tylko cena części będzie większa niż w Zatorze. Przy zakupie używanych maszyn warto mieć trochę gotówki na ewentualne naprawy. Ten ursus to chyba najgorsza seria która wyszła. ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    100

Zmieniając 60 koni na 80 w tej samej obudowie co mamy w zetorze 7340 nie zyskasz nic poza większym spalaniem to dokładnie taki sam ciągnik z upakowanym mocniejszym silnikiem tylny most jest ten sam więc uciąg ten sam. Chcesz mocy kup sobie coś 6 cyl spali mało siły i masy dużo za 70 tyś będzie super ZTS czy ursus części tanie i dostępne a komfort na parunastu hektarach się nie zmęczysz. Będziesz miał mocny traktor to i pola przybędzie. Pamiętaj ta sama konstrukcja szału wielkiego nie zrobi sąsiedzi mają te niby mocniejsze zetory ciągają tak samo 4 skibowe zagonowe nic szybciej nic głębiej jak ja 5340. Kupując proximę power myślałem że będzie różnica jakaś widoczna ciągam tak samo 4 zkibowy zagonowy tylko rozstawiony na 40 a nie na 32 cm a jak wpadłem z 2 przyczepami na pole to siadł tak samo jak 5340 ten sam tylny most wszystko tłumaczy pomimo że silnik mocny w proximie. 6 cylindrowym ursusem nie bardzo poczuje te przyczepy jak je wciągam załadowane na pole. Przypominam że w procximie można też mieć 117 koni tyle co np w u1224 jednak masa i budowa pozwalają znacznie efektywniej wykorzystać moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Dorzucił bym do tego totalny brak biegów do pracy w polu, ubogą hydraulikę i upierdliwe załączanie womu (przynajmniej w tych starszych).

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
monsz    0

A co sądzicie o starych szesnastkach? U nas facet (podobno) remontuje od a do z i sprzedaje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marciness    15

Lepiej szukaj coś zachodniego. Raz szukasz zetora 7340, teraz 16, to się zdecyduj, bo to 2 krotna różnica mocy. Na 15 ha wystarczy ci te 90 maks 100km, poradzą sobie w każdych warunkach z tym 3 skibowym pługiem. 16 dużo ci spali, mało biegów, a tej mocy w cale nie czuć. Polecam renault ares 540, 550, bardzo komfortowa kabina, mocny silnik john deere (wcale dużo nie pali), moc musi być wykorzystana, skrzynia od MF 4 półbiegi. Za 70 kupi dobry egzemplarz z 1998-2001r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Seweryn w czym jest brak biegów, w  zetorze, kolego do wyboru do koloru są skrzynie różne zależy jakie chcesz zwykłe, z rewersem i z wzmacniaczem, także nie mów, hydraulika, hm mam 5 par wyjść w tym dwa wolne spływy pod silniki olejowe, podwójny cylinder pomocniczy, opony 18,4 na 30 z tyłu i 13,6 na 24 z przodu do tego obciążenie jest i daje rade z lemkenem rozstawionym na 1,50cm, a u mnie gleby niektóre takie że od odkładnic nie odchodzą, a 16 czy 12 na zwykłej skrzyni to porażka do pracy wole już coś zachodniego w czym jest wybierać z przełożeń, jeżeli chcesz zetora koncentruj się na serii 9641 z wyż jeżeli kupisz 7340 lub 7341 to z tym samym pługiuem będziesz śmigał bo ma zapas momentu obrotowego, co z tego że ta sama budowa, dociążasz go obciążnikami, ale silnik ma moc i sobie da radę pozatym silnik z turbiną ma inny przebieg momentu obrotowego, zresztą ty wybierasz co chcesz, zachodnie fajne z komfortem i z biegami, jest w czym wybierać, tak jak koledzy napisali zawsze jakiś zapasik gotówki na ewentualne naprawy, życzę powodzenia w kupnie i bezawaryjnej pracy, a może jak masz już gosp warto popatrzeć za jakąś dotacją z agencji może nowy prow, zetora sprzedasz, dołożysz pieniądze i nowy będzie jak znalazł;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    100

Trochę mało tych hektarów na zachodni wrazie jakiegoś remontu człowiek będzie się rujnował ewentualna naprawa sprzęgła w zetoro pochodnym to kilka set złotych a nie tysięcy  12 czy 16 zawsze ma zwykłą skrzynie czasem może być szybka co łatwo zrobić jak ktoś ma wolną skrzynie wystarczy zmienić wałek i koło. Jak wzmacniacz działa to jest ok można sobie dobrze radzić, mało biegów heh co włączysz to ruszysz no niskie spalanie. Wiadomo że jakiś masey czy deutz a najlepiej kubota to inna bajka ale trzeba być realistą na naście ha i 5340 powinien wystarczyć. Kiedyś 7211 ciągnęło 40 hektarowe gospodarstwo teraz do tego trzeba 150 koni.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
monsz    0

Dziękuję Wam wszystkim za pomocne opinie, szczególnie te obiektywne :)
Póki co czytam dalej. Ale jak wiadomo, najlepiej radzić się praktyków, a takich myślę jest tu sporo. Nie zamierzam kupować niczego na siłę. Choć wiadomo, że chciałoby się wszystko na już :) Na dotacje chyba się nie łapię - przynajmniej na młodego rolnika, a co poza tym to się nie orientuję.
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Dla tego Zetorlublin  napisałem wyraźnie te starsze. Praktycznie każdy to golas z dwoma wyjściami zewnętrznej hydrauliki i dwoma biegami do pracy w polu, bez połówek, rewersu o hydraulice nie wspominając.  Zresztą nowszych tyczy się to samo. Jak nie dopłacisz to dalej ten sam borok.

Osobiście nie kupił bym  ciągnika z mocniejszym silnikiem  na tym samym podwoziu. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    263

ja kiedys zrobilem dokladnie tak jak planuje monsz i z wlasnego doswiadczenia napisze ze to dobry pomysl[to co pisza inni to tylko wymysly a nie wlasna praktyka], na 15 ha to co wiecej potrzeba, ja sam obrabiam "troche " wiecej i nie narzekam,zetor psuje sie jak kazdy tylko ceny nawet oryginalnych czesci nie powalaja z nog, czasami widze w sklepie mine milosnikow zachodnich zlomow jak dowiaduja sie o ceny czesci.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myslałem że chodzi ci o wom bo było w nawiasie :)  hm kwestia gustu, co do zetora powiem tak twarde maszyny zwłaszcza tamte serie i co tu kryć części śmiesznie tanie i ogólno dostępne. Jacus ma rację pompa olejowa 7341 kupisz za 400zł a zachód cena w tyś, nic nie mam do zachodu, fajne traktory ale w swoim stukło mi 1900mtg dziś pracował w wirnikowej 2,5m  i na czarnoziemie daje radę bez problemu, jedno co one mają dobre mocny uciąg, względnie zetor z serii ciężkiej ale 4 cylindrowe też dobre maszyny

Edytowano przez zetorlublin7341

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lexiflexi
      Witam mam taki problem ze wspomaganiem, że cieknie mi olej z pompy wspomagania z pod tego dekielka co jest na śruby przykręcony... Tam jest jakaś uszczelka czy oring ??? I mam taki problem jeszcze że cięzko sie na miejscu kręci prawie jest to nie mozliwe... W 5211 serwo działa jak marzenie, jak orbitrol... Natomiast z silnikiem jest taki problem że cięzko pali ( pali troszkę lepiej jak sie go przepompuje ale NIEZNACZNIE), kopci na jasno niebiesko, nie ma takiej mocy jaka powinna być w tym ciągniku, OLEJU NIE BIERZE, na zimnym silniku po odpaleniu nie da sie jechać, jak się nie trzyma na gazie bo lekko się popuści pedał sprzęgła a on zaraz gaśnie, nie idzie go tez rozpędzić z małych obrotów na polu ( w kultywatorze 2,1 m cięzko to zrobić z obrotów ok 1200 bo go muli, trzeba dodać gazu tak na 1500 minimum i wtedy jakoś jedzie na 3 biegu nie ma mowy o jakiejkolwiek robocie, bo się dusi i spada z obrotów, dodam, że mam w nim koła z tyłu 16.9R28...) W silniku słychać na którymś garze stuki, jak się rozgrzeje słychać już mniej, ma problem w transporcie z przyczepą 4,5 t załadowaną żytem ... silnik także pracuje nie równo, kopci na jasno niebiesko niezależnie od temperatury silnika ( jak jest ciepły to dymi ale troche mniej, a na zimnym totalna lokomotywa, dla porównania mam 5211 on na zimnym tak do 65 stopni kopci na niebiesko , później już bezbarwne spaliny niezależnie od obrotów i obciażenia). W pługach 3 zwykłych polskich radzi sobie gorzej od 5211 mimo ze ma przedni napęd...Za wszelką pomoc dziękuję  Dodam jeszcze że korygowałem niedawno kąt wtrysku, dałem do roboty głowice ( 2 były pęknięte, więc kupiłem nowe ), tłoki mają komorę 54 mm, zmieniłem też pompkę zasilajacą bo ciekła i nie trzymała cisnienia... stan ciągnika poprawił się ale na taki stan, jaki opisuję powyzej ( wczesniej NIC nie dało się nim robić)
    • Przez mateusz7340T
      Witam, w zetorze 7340 mam założone nowe radio i to radio pali własny bezpiecznik 10A, za dojście prądu do radia jest również odpowiedzialny bezpiecznik 10A. Bezpiecznik pali się w momencie kiedy zostaje odcięty prąd bez względu na to czy zgasimy zapłon czy tylko odłączymy prąd idący do radia poprzez przełącznik, pali się nawet gdy zgaszę radio jego własnym wyłącznikiem. Gdy jest raz włączanie to nie ma różnicy ile czasu działa, bezpiecznik wtedy się nie pali. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe że to wina instalacji czy to coś jest nie tak z samym radiem. Z góry dziękuję za odpowiedź, pozdrawiam 
    • Przez Pawel0418
      Witam,od kilku dni jestem posiadaczem zetorka 7745 i mam pytanie do was ile i gdzie trzeba wlać oleju oraz gdzie znajdują się filtry i jaki olej lać najlepiej
       
       
       
       
       
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

    • Przez Mares
      Szukam katalogu części i schematu instalacji elektrycznej do zetora 7341, najlepiej w formie pdf. Może ktoś ma ? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.