Massey294s

Ciśnienie początku wtrysku mtz 952.3

Polecane posty

Marques    27

Mam pytanie do kolegów użytkowników Belarusów i pokrewnych 952, czy w Waszych maszynach silnik generuje wibracje, podczas przygazówki, przy wolnych obrotach?

W mojej maszynie takie drgania właśnie się odczuwa, do tego stopnia że złamała się rura wydechowa przy tłumiku, dzwonią wszystkie blachy maski, ogólnie sieczkarnia a do tego jest słaby, a ma dopiero przepracowane 150 Mtg. Zawory przeregulowane (minimalne odstępstwa), turbina dmucha, odpala łatwo na zimno i ciepło.

Czy źle ustawiony jest kąt wtrysku? Osłuchując silnik mam wrażenie "twardej" pracy, w moim staruszku Mtz 82 silnik pracuje dużo ciszej.

Edytowano przez Marques

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

.ze tłumik pęknie w 952 to standard wystarczy kupić inny coś podobny jak mają w farmerach ja mam taki i jest spokój z tłumikiem a wibracje takie jak w innych ciągnikach


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wibracje na wolnych to norma. Silnik jest osadzony na poduszce z przodu.

Tłumiki teraz sa kiepskie. Ja starego nie mogłem zajechać a nowy rozpada się od dmuchnięcia wiatru dosłownie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marques    27

Fakt, że tłumiki nie są dobrej jakości, a rura jest długa i gruba i przez to nie wytrzymuje sił zginających, skróciłem ją o połowę zobaczymy jak długo wytrzyma. A jest możliwe że mam od fabryki nie właściwie ustawiony kąt wtrysku, czy jak lekko pali raczej jest ok, pytam pod kątem mocy bo pracując tym samym pługiem co starym Mtz 82 (tylko po regeneracji pompy i na pewno zwiększonej dawce, bo jest bardzo mocny) 952 nie daje rady, spada z obrotów nie pokazując nawet minimalnego dymka, a stary pod wielkim obciążeniem zadymi ale pokona opory. Chyba że nie pracuje ten regulator przy pompie, ale nie mogę jeszcze zerwać plomby na pokrywce do sierpnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z ruskimi wszystko jest możliwe. Choć skoro tamten puszcza chmurę to ma większą dawkę pewnie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

952 nie ma prawa puścić dymu pod obciążeniem jedynie minimalny po nagłym dodaniu gazu, mój na 2 polowej w pługu to kołami mieli a nie zastęka

  • Like 1

Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marques    27

Mój egzemplarz 952 przy pracy i  mocnym obciążeniu  w ogóle nie widać nawet minimalnego dymku, zejdzie z obrotów.

Chyba coś nie tak z tym regulatorem zwiększającym dawkę pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    3

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

To mało kolego. Strona 121 ciśnienie wtrysku 21,6 +- 0.9.Sprawdz też zawory.

 

Nie do końca się z tym zgodzę gdyż rozpylacz 172-11.01 czyli stosowany z pompą Motorpala powinien mieć ciśnienie otwarcia 250 bar. Pamiętajcie że to instrukcja Pronaru a MTZ stosował przynajmniej dwa rodzaje pomp i wtryskiwaczy, mam oczywiście na myśli wersję 952.3 bo taka jest w temacie. Jeśli ktoś ma wątpliwości to niech sprawdzi na ukraińskich stronach gdzie sprzedają te wtryskiwacze czy rozpylacze do nich gdyż w niektórzy sprzedawcy podają w opisie parametry. Nawet rysunek w instrukcji na którą się powołujecie nie pasuje do wersji wtryskiwaczy ze wspomnianym przeze mnie rozpylaczem gdyż inaczej są prowadzone przewody nadmiaru.

Edytowano przez sebaskorpio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W Polsce chyba nie ma za wiele tych ciągników z pompą motorpala a ciśnienie jakie podałem jest na pewno dla ruskiej pompy i starego typu wtryskiwaczy. Poszukam z ciekawości jak się to ma dla motorpala.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jakiś post zniknął?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebaskorpio    3

Wracając do początku tego tematu gdyż może się komuś przydać ta informacja. Otóż ostatnio  do swojego 952.3 założyłem nowe końcówki wtryskiwaczy taks amo jak autor tematu. Ze starych odczytałem numer a mianowicie 172-11.01 oraz nazwa "АЗПИ". Takie były od nowości. W sklepie kupiłem końcówki o tym samym numerze i z napisem "АЗ.IIN". Miałem je sam ustawić ale nie maiłem odpowiednich podkładek do regulacji ciśnienia i zawiozłem je do ustawienia. Po zamontowaniu wtryskiwaczy z nowymi końcówkami ciągnik mocno dymił i był nieco słabszy, co ciekawe palił dobrze. Więc wymontowałem wtryskiwacze a tu okazuje się że rozpylają dobrze. I to nic że ja tak sądzę ale ludzie którzy zawodowo się tym zajmują też. Myślałem może faktycznie coś innego siadło ale koniec końców zamówiłem w firmie Grand-Agro nowe dokładnie takie same jak te które miałem od nowości i ciągnik przestał dymić.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ciężko powiedzieć jak to jest w każdym razie katalogowo silnik z czeską pompą i silnik z ruską mają takie same wtryskiwacze kompletne o nr. 171.1112010-01 a dopiero silnik ze sprężarką ma wtryskiwacz z końcowym nr. 02. Numerów samych końcówek nie mogę się doszukać.

Możliwe że coś z tłokami pomechcili i końcówki mają inne kąty pod którymi jest wtryskiwane paliwo.

 

 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Już po nazwie widać, że podejrzane. Ja do 552 "orginalnych" też nakupowałem końcówek i znowu musiał jeździć na starych.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ogólnie ruskie końcówki są kiepskie nie za bardzo je pompiarze polecają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

No tak, ja kupowałem AZPI, to niektóre miały jakieś dziwne ubytki materiału na iglicy, to jak to ma chodzić? Trafiają się takie co od początku leją, albo się zacinają na próbniku. Już lepsze te indyjskie. U mnie jest problem, żeby kupić dobre końcówki, bo wybór w sklepach ograniczony.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z pompiarzem rozmawiałem to tłumaczył że w ruskich przylga w iglicy która zapewnia szczelność ma bardzo duża powierzchnię zużywa się nierównomiernie i szybko traci szczelność. Ja mam WZM-y i złego słowa na nie powiedzieć nie można. 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Z jakiego to kraju? Drogie były?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    65

bez problemu można kupić końcówki bosch około 50% droższe od oryginału


Jedyne co mnie kręci to karuzela !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

odkopię trochę temat. Pacjent to MTZ Belarus 952.3 Euro 3 podobno (nie pamiętam). 2010r. Filtr powietrza donaldsona, intercooler, maska plastik, pompa wtryskowa motorpala. Świece żarowe 23V  CH-08-23 II-08 właśnie wymieniona gdyż z jednej trochę się pociło - paliwo się pojawiało tam gdzie przykręcony był kabel. Temat ogarnięty, nowa świeca, nowa wiązka kabli z bezpiecznikami itp.
Do rzeczy, świeca żarowa była walnięta i trochę po uruchomieniu widać było błękitny dym, jak pochodził z 10 sekund to znikało i nie było prawie widać dymu czyli tak jak miał od nowości, moc ma itp. Teraz nie ma mrozu i nie bardzo widać ale z racji przebiegu który wynosi prawie 2000godzin myślę sprawdzić wtryski.
Jakie ewentualnie końcówki wtryskiwaczy zakładać? Konkretny model i marka producenta? Bo jednak mogły się trochę zużyć a przynajmniej do sprawdzenia chcę je zawieźć.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shogun    54
Napisano (edytowany)

Odświeżę temat końcówek wtryskiwaczy bo mam chyba rozwiązanie problemu dymienia.

Mam Belarusa 952.1 końcówki wtrysku 174-02. Zakupić takie same był duży problem bo nigdzie nie mieli a po lekturze wątku chciałem koniecznie takie same kupić. Znalazłem org ruskie 174-02, cena 72zł za szt! No ale myślę co kosztuje to warto. A gówno prawda. Zamontowane, ustawione idealnie na 220 i ciagnik dymi gorzej jak na starych. Okazuje się że kąt pylenia mają zupełnie inny niż wyjęte z ciągnika ze 160 stopni, a nr końcówki ten sam. W efekcie tego kąta ropa jest wtryskiwana na głowicę zamiast do komory wirowej. Po prostu te końcówki robią różne firmy i problemy stąd że te co mają iść na pierwszy montaż przechodzą kontrolę jakości a pozostałe są robione na sztukę.

Mam problem bo nie mają nigdzie tych końcówek już, z resztą kto wie co się trafi. Jak nic nie znajdę to zamówię 171 przeznaczone do turbo bo są po 30zl i może się trafi że będą miały poprawne katy pylenia.

Edytowano przez Shogun
  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    316

pronar i grand agro obdzwoniłeś? 


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Shogun    54

Na tą chwilę udało się załatwić ze sprzedawcą zwrot niesprawnych końcówek i wysłał od razu następne, pewno jutro dojdą.

Dzwoniłem po wielu sklepach i serwisach, nikt nic nie wie, sprzedawca odsyła do serwisanta serwisant do sprzedawcy bo on nie ma katalogu. Udało mi się znaleźć tabelę z silnikami w których były stosowane dane końcówki i wychodzi na to że to jest wszystko jeden piernik, różnią się tylko że jedne są do turbo a drugie wolnossącego. Naprodukowali tych końcówek żeby spełnić normy spalin, w założeniu te 174-2 miały być pewno precyzyjniejsze, no i te co szły na pierwszy montaż były. Ale te co teraz zakupiłem to w porównaniu jakości wykonania wypadają jak by robione przez uczniów  w ramach praktyki na jakichś starych maszynach.

Wydaje mi się że wszystkie końcówki pod turbo są zamienne z prostego powodu, we wszystkich Belarusach jest ta sama głowica i są tylko dwa rodzaje tłoków zwykłe i do turbo. Porównywałem numery w katalogach części i wszystko to samo. Jak silnik jest D245.xx to na 99% końcówki będą pasowały z D245.xy

Ja miałem 174-02, silnik wg.tabliczki D245.5 i z tabeli wychodzi że mogę zastosować też 171-1, 171-2. Ale prawie jestem pewien że np. 172-11.xx też będą dobre tylko będzie inna norma emisji.

Tutaj tabela z końcówkami i silnikami w jakich były stosowane: https://valmax.by/shop_modul_file/file_241330.pdf

 

  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj