Skocz do zawartości
Massey294s

Ciśnienie początku wtrysku mtz 952.3

Polecane posty

Massey294s    2

Proszę o pomoc. Ciągnik lekko dymił na czarno więc tata wyjął wtryski,kupił nowe końcówki i dał do regulacji (trochę przechulały istwierdził że nie będzie żałował). Po wymianie dymi jak z lokomotywy. Pompiarz ustawił wtryski na początek otwarcia 180( jednostki nie pamiętam). Czy to nie za mało? Tylko to mi przychodzi na myśl. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości odpowiadającej temu silnikowi. Przypomnę że chodzi o mtz 952.3 turbo

 

Dodam, że problem występuje przy zmianie obrotów lub już przy najdelikatniejszym obciążeniu, przy biegu jałowym bez zmiany obrotów wcale nie widać spalin. Spaliny są koloru czarnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Snajper20    5

w MTZ 82  masz 18Mpa czyli twoje 180 bar.


A jaki masz kolor tego dymu? jesli kopci na niebiesko to przyczyna moze byc lejacy wtrysk lub pali ci olej. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Massey294s    2

Dzisiaj zajrzałem do zaworów, 2 wymagały niewielkiej korekty. Dym koloru czarnego. Olej bierze jak każdy silnik ale nie na tyle żeby aż tak dymić, od wymiany do wymiany nie muszę dolewać, zaglądam profilaktycznie. Czyli mam za małe ciśnienie wtrysku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

wielkiej różnicy nie będzie jedynie troszkę lepiej będzie zapalał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

No jak 30 bar za mało i różnicy nie będzie?  Na bank będzie. Pytanie tylko czy to z powodu wtryskiwaczy kopci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    251

Róznica w spalaniu na pewno będzie, ale żeby dymił przy 180 barach ?? raczej mało prawdopodobne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Temat odkopuję, żniwa i inne prace, brakło czasu. Mtz po regulacji wtrysków jak dymił, tak dymi. Siły nie brakuje. Był u nas dzisiaj mechanik i stwierdził że to na bank końcówki są złe(tzn. pod złym kątem rozpylają paliwo). I teraz pytanie jakie końcówki powinny być w tym silniku, bo starych niestety nie mam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Początek wtrysku sprawdzany, jest ok. Jakby tak zaciągał olej to po zaoraniu hektara bym miał pustą misę. Jak zdążę wrzucę dzisiaj video.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    251

Niewłaściwy typ końcówek, tzn zła liczba otworów, niewłasciwy kąt stożka itp. Nawet wysokość końcówki może być niewłasciwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekc    56

o podjechanych tulejach to miałem na myśli że nie ma już kompresji prawidłowej ,a nie że spala olej bo wtedy by dymił na siwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Odkopuję ponownie. Wrzucam film aby chociaż w części pokazać problem.

 

 

5 lat minęło od kupna, może to kończące się turbo? Przy obciążeniu cały czas dymi. Da radę bez specjalistycznych przyrządów sprawdzić sprawność turbosprężarki? czy tylko zostaje specjalistyczny warsztat?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Przy gazowaniu na wolnych obrotach sprężarka nie działa praktycznie. Pompa wtryskowa chodzi identycznie jak w silniku wolnossącym. Jej większa dawka jaka dostaje gdy turbina pompuje powietrze jest ograniczona korektorem ciśnieniowym.

Wtryskiwacze sprawdź, ustawienie zaworów, drożność filtra powietrza wymień w nim siano, 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Było trochę czasu teraz więc przepatrzyłem co mogłem. Siano w filtrze wrzuciłem nowe, oczyszczony spód filtra i świeży olej. Zawory sprawdzone, jest ok. Kąt początku wtrysku też jest ok. Wtryskiwacze były u pompiarza i nie leją i ciśnienie początku też jest ok. Kwestia tylko czy są odpowiednie końcówki, bo przy remoncie silnika były zmieniane na nowe a starych nie mam. Da się to jakoś dokładnie ustali jaki powinienem mieć rodzaj końcówek? Szukać tego po typie silnika czy może po oznaczeniu pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Pompa ruska. No właśnie próbuje się dowiedzieć jakie były przy nim oryginalne bo ich nie mam. Gdzie to mogę sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jeden katalog części dla mtz 82 i 82 podaje dwa rodzaje końcówek które są zamienne w obu wersjach 171,1112114 i 3N11194,

Ale tym bym się nie sugerował bo nowszych jest już wtryskiwacz 17,1112110 i ciśnienie wtrysku 215 bar.

Ten typ jest w silnikach doładowanych i wolnossących d-243 i d-245 belarusa 82, 82ts i 1025.

I to by było chyba najbliższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Wtryski sprawdzone i pompiarz sprawdzał i poprawne są końcówki do tego typu wtryskiwacza. Byłem z turbosprężarką na sprawdzeniu bo pociło się, pan wrzucił na maszynę, chodziło 30 min i sprawne, u niego nie lało :o. Dmuchałem w odmę i niby drożna, spływ oleju z turbo też drożny. Odpaliłem go dzisiaj bez turbo i niby ciśnienia w rurce od spływu nie ma. Zostaje jeszcze pompa do sprawdzenia i rozrząd. Mogła pompa się rozregulować lub zużyć i dlatego dymi? Jak sprawdzić czy rozrząd jest na pewno dobrze ustawiony? Jest możliwość zrobienia tego bez odjeżdżania silnikiem od przodu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Rozrząd sam się nie przestawił na razie zostaw go w spokoju. Pompa z czasem może zmienić swoje ustawienia z powodu zużycia elementów.

Sprawdź kompresje jeśli masz możliwość, sprawdź czy wszystkie cylindry kopca czy tylko miektóre.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Dymi z wszystkich, było to dzisiaj widać po odpaleniu bez kolektora. Wolę zerknąć ten rozrząd i mieć pewność. Są jakieś okna z przodu aby przodem nie odjeżdżać? To pasuje wykręcić pompę i zawieźć na sprawdzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Byłem popatrzyć u siebie gdyby zdjął chłodnice to pokrywę rozrządu by zdjął. 

Nie robił bym tego póki co najwyżej sprawdził kąt wtrysku i ciśnienie sprężania niskie też jest powodem kopcenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Massey294s    2

Kąt był ustawiany, przyspieszany, opóźniany i poza gorszą pracą silnika zero efektów. Muszę poczaić jakiegoś majstra z przyrządem bo nie posiadam takiego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×