sakos2803

Blokada tylnego mostu Zetor 10540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
sakos2803    3

Przepraszam że zakładam nowy temat ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Chodzi o to ,że gdy włacze przedni naped w zetorze 10540 to załacza sie blokada tylnego mostu. próbowałem juz wszystkiego i nic nie daje nawet wymiana elektrozaworów.Prosze o pomoc bo mi juz brakuje pomysłów.Mam takie pytanie od czego jest właściwie ten elektrozawór nad butlą powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Zrob zdJecie, u mnie nie ma zadnego elektrozaworu na butla. Pokaz go u siebie


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
 

jak masz w tym modelu wszystko w oryginale ( bez żadnych przeróbek ) to nie ma takiej możliwości ,żeby sterowanie przedniego napędu miało wpływ na blokadę tylnych kół !!!

Blokada jest sterowana mechanicznym zaworem powietrznym umieszczonym w podłodze a napęd elektrozawrem pneumatycznym umieszczonym nad przestawką w skrzyni biegów . Elektrozawór nad butlą powinien być ,z tego co wiem , od hamulców dwuobwodowych. 

Który jest rok tego Zetora ?

 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Jest tak jak mówisz kolego.Rocznik 1998 wszystko w oryginale.Sprawdzałem dziś ten zawór który reguluje od jakiego ciśnienia w układzie ma się wyłączyć przedni napęd i jest sprawny.Już nie mam pomysłu co mogło się stać ze tak się dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Przyczyna wyżej wymienionej usterki jest siłownik załączający blokadę tylnego mostu który znajduje się właśnie w tylnym moście. Jest nieszczelny i ucieka przez niego powietrze.I teraz mam pytanie czy gdy zdejmę plecak będe miał do niego odstęp?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
 

tyle ,że blokada tylnego mostu powinna się włączyć po podaniu ciśnienia a nie odwrotnie i nieszczelność powinna dawać odwrotny efekt czyli nie załączać raczej !!! Przedni mostu sterowany jest odwrotnie tzn. ciśnienie rozłącza napęd ,  zanik ciśnienia (wyłączenie kluczyka )   włącza napęd

 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sakos2803    3

Teraz już wiem jak to działa.Lecz nadal nie możemy znaleść przyczyny blokowania.Nie blokuje mocno ale trochę przytrzymuje. A jak wyłącze naped i wyprostuje koła słychać delikatne pukniecie w skrzyni i puszcza. Tak jest za każdym razem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez waldek315
      oto schemat instalacji elektrycznej do przyczepy uniwersalny robiony prze zemnie wszelkie prawa zastrzeżone by waldek315
      schemat nieróżni się niczym oprócz tego że można gdzie indziej przeciągnąć kable
      mój schemat składa sie z
      2lampy przednie okrągłe (jeżeli zastosuje sie lampy diodowe trzeba podciągnąć kabel z masą )
      2lampy tylnie takie uniwersalne mase podłączyć bezpośrednio do płytki metalowej i ewentualnie do karoserii
      można tez kupić sobie obrysów ki i podłączyć do kabla (brązowego u mnie na schemacie) puścić do obrysówek 2 żyłowy kabel (masa i prąd )ewentualnie jak jest masa na śrubie przy obrysów ce to nie trzeba
       
      JAK będe robił instalacje przy przyczepie to wrzucę foty
      zawsze chętny do pomocy z elektryką Odwiedź moją stronę
    • Przez jerry56
      witam,
      planuje lekko doposażyć c330m w 3 lampy ledowe (budżetowe) LAMPA LED ROBOCZA 16 LED HALOGEN 48W 10-30V CE R10.
      do tego mam przełączniki 20A oraz przewód 1x2,5mm. Dużo czytałem o podpinaniu takich instalacji, planowałem zrobić to w ten sposób - prąd bezpośrednio z + od AKU jednym przewodem do małej skrzyneczki z rozdzieleniem na 3 plusy, każdy do osobnego przełącznika. Masa z słupka lub bezpośrednio z aku. Dalej przewody lecą osobno do każdego z halogenów (dwa na przodzie i jeden z tyłu). To rozwiązanie najbardziej budżetowe, zapewne do tego przydałby się bezpiecznik - dać przed rozdzieleniem na 3 plusy czy już po? I jaki bezpiecznik?  Część osób pisze też o dodaniu przekaźników, jeśli tak to jakie konkretnie i gdzie w tym obwodzie je umieścić? czy rzeczywiście są niezbędne? przewody minusowe może dałoby radę dać na krótko do ramy zaraz przy umiejscowieniu halogenów?
    • Przez marian3p
      Witam!
       
      Niedawno zbudowałem dwie wersje EHRu do ciągników, nie posiadających tego dobrodziejstwa fabrycznie. W związku z tym mam pytanie do użytkowników forum, czy bylibyście zainteresowani takim urządzeniem i chcielibyście posiadać takowe w swojej maszynie? Mógłbym przygotować zestaw, który każdy sam by mógł założyć do swojego ciągnika, albo jeśli ktoś by się nie czuł na siłach i nie mieszkał zbyt daleko ode mnie ja mógłbym to zrobić. Przedstawię teraz obydwie wersje i mniej więcej koszty.
       
       
      Wersja analogowa.
      Jest to dosyć prosty układ ale bardzo funkcjonalny, zalecam go do wszystkich ciągników wyposażonych w pozycyjną regulacje podnośnika, głównie starszych, ale także nowszych. Ma następujące funkcje:
      - główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania- ustala pozycję podnośnika
      -przycisk automatycznego podnoszenia/opuszczania- po naciśnięciu podnoszenia, podnośnik zostanie podniesiony do pozycji ustalonej przez pokrętło regulacji wysokości podnoszenia, a po naciśnięciu opuszczania, zostanie opuszczony do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      - pokrętło regulacji wysokości podnoszenia- działa z przyciskiem  automatycznego podnoszenia/opuszczania opisanym wyżej
      - pokrętła szybkości podnoszenia/opuszczania-mogą być oddzielne dla podnoszenia/opuszczania, albo jedno wspólne, według upodobań
      -przyciski podnoszenia/opuszczania na błotnikach
      -trójpozycyjny przełącznik- 1.-sterowanie podnośnikiem z panelu, 2.- blokada EHR na czas transportu, nie działają żadne przyciski, 3.-sterowanie podnośnikiem z błotników, po przełączeniu na pozycję 1, podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez  główne pokrętło podnoszenia/ opuszczania
      -diody sygnalizujące działanie podnośnika- podnoszenie/opuszczanie
       
      Koszt panelu sterującego, wraz z wiązką wynosiłby jakieś 300zł, co uważam za cenę bardzo korzystną, dokładniej ustalę jak założę układ do ciągnika. Do tego potrzebny jest jeszcze układ wykonawczy, przesuwający dźwignię podnośnika. Są dwie opcje: tańsza, to wykorzystanie silniczka wycieraczek z jakiegoś samochodu i dołożenie potencjometru i droższa, ale mniej kombinowania, wykorzystanie fabrycznego siłownika elektrycznego, z wbudowanym potencjometrem. Wybór zależałby od Was.
       
      Wersja na mikrokontrolerze.
      Również do ciągników z regulacją pozycyjną, ale jest także możliwość sterowania na elektrozaworach, jednak jest to droga opcja i bardziej pracochłonna.  Funkcje ma identyczne jak wersja analogowa, główne różnice:
      - polecenia wykonuje szeregowo, czyli np. gdy naciśniemy przycisk automatycznego podnoszenia, to już nie możemy w tym czasie zmienić wysokości podnoszenia, ani prędkości podnoszenia. Nowe ustawienia zadziałają przy kolejnej operacji, w wersji analogowej wszystko możemy zmieniać na bieżąco
      -przy używaniu przycisków podnoszenia/opuszczania na błotnikach, nastąpi automatyczne zablokowanie sterowania z panelu, do odblokowania służy dodatkowy przycisk i wtedy podnośnik wraca do pozycji ustalonej przez główne pokrętło podnoszenia/opuszczania
       
      Koszt tego układu, czyli panel i wiązka to jakieś 400zł. Tutaj jako układ wykonawczy przewiduję tylko fabryczny siłownik z wbudowanym potencjometrem. Zapewni to najlepszą jakość sterowania, ale jego wadą jest cena w okolicy 600zł. Jednak myślę, że warto założyć tą wersje do ciągnika, który jest w miarę nowy i którego dużo używamy w polu z zawieszanymi narzędziami. Będę starał się w miarę możliwości rozwijać tę wersję i dołożyć np. automatyczną regulację głębokości pracy.
       
      Tak jak pisałem wcześniej, układ mógłbym założyć od podstaw osobiście. Ale raczej tylko u osób w promieniu ok 100km ode mnie, mógłbym też dalej podjechać, po wcześniejszym ustaleniu. Jestem z okolic Grajewa w województwie podlaskim. Mam więc też zamiar przygotować wersję do samodzielnego podłączenia, czyli ja wykonuje panel, wiązkę i odpowiednio przygotowuję silnik poruszający dźwignię jeśli taki będzie wybrany. A w ciągniku możecie sami wszystko zamontować, udzielę wszelkich wskazówek do montażu i regulacji układu. Jeśli nastąpiła by awaria sterowania elektroniczna można szybko przejść do sterowania ręcznego. Wystarczy odłączyć układ od dźwigni podnośnika.
      Póki co chciałbym sprawdzić, czy jest ktoś tym zainteresowany i czy to rozwijać w tym kierunku. Osoby chętne zapraszam na PW, oraz pisania tutaj swoich uwag, czy układ się podoba, co można zmienić, itp. W galerii można zobaczyć wersje testowe urządzeń. Pozdrawiam.
    • Przez Henius91
      Jak podlaczyc swiatla awaryjne w ursusie?? chodzi mi o podlaczenie wlacznika. jak to najprosciej zrobic od zera, zeby prawidlowo dzialalo??
    • Przez matus951
      Witam
      Chciałbym założyć światła na dach do swojego Ursusa 4514, ponieważ gdy jest ciemno ciężko pracuje się z ładowaczem przy standardowym oświetleniu. Poprzeglądałem trochę internet i chciałem się dowiedzieć jak sprawdziły by się takie światła w tej roli: http://moto.allegro.pl/swiatla-halogeny-listwy-dzienne-led-12v-i1857044236.html Zapewne ładnie by wyglądały ale czy doświetlały by chociaż na 3-5m przed ciągnikiem, żeby było widać dobrze łyżkę albo widły?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.