marcin80wlkp

MF 3080 ciężko wchodzące biegi a przyspieszacz

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
marcin80wlkp    38

Wiem, że tematów o podobnej tematyce jest tutaj wiele, jednak nigdzie nie znalazłam rozwiązania mojego problemu. Przy zimnym oleju wszystkie biegi wchodzą dość dobrze. Gdy olej się rozgrzeje jest już dużo gorzej. Problem jednak ustaje gdy wcisnę przycisk przyspieszacza. Powoduje to, że biegi wchodzą jak w masełko. Co to może oznaczać? Problemy z pompą, czy jakaś nieszczelność w układzie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

mam takiego mf-a zacznij od filtra hydrauliki bo sprzeglo jest hydrauliczne a przyspueszacz jest z nim bezpisrednio powiazany no i jak wyglada olejbo te mf-y sa cholernie wrazliwe na czystosc oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Mam ten traktor od 10 lat i wiem na co jest wrażliwy. Wiem, że dobry olej i czysty filtr to podstawa. Zastanawia mnie tylko jak możliwe jest to, iż wciśnięcie przyspieszacza powoduje lekkie wkleszczanie biegów, podczas gdy w momencie jak jest on wyłączony ciężko się je wrzuca. Jak to jest powiązane i czy można zrobić coś aby biegi wchodziły tak samo gdy przyspieszacz jest wyłączony?  Czy w układzie jest jakaś nieszczelność, a olej który jest pompowany przy włączonym przyspieszaczu to niweluje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

W "którą stronę" działa u Ciebie ten przyspieszacz?? wciśnięcie przycisku/otwarcie elektrozaworu przyspiesza czy spowalnia ciągnik (max prędkość 30 czy 40km/h)??  Może pytanie banalne ale znaczenie zasadnicze i dużo wyjaśniające.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Wciśnięcie przycisku, czyli otwarcie elektrozaworu przyspiesza ciągnik. Domyślam się, iż ma to wielkie znaczenie, ale nie potrafię znaleźć rozwiązania, a raczej nawet nie wiem gdzie się zahaczyć aby próbować go znaleźć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys13    40

najprawdopodobniej problem tkwi w skrzyni biegów   gubi ci  ciśnienie oleju    powodem jest  słaba pompa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Pompa sprawdzona i daje ciśnienie 170 atm na hydr zewnętrzną i ok 130-140 atm na wspomaganie. Jeśli daje tyle tzn że trójdział tłumi do 17 atm i powinno na skrzyni być ok. Czy źle to rozumiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

Masz racje z tym ciśnieniem... te 170atm to idzie tylko na wspomaganie. Przy 130 wspomaganie dobre masz? Pytam z ciekawości bo mam 90-100 i na ciepłym gorzej skręca a reszta chodzi dobrze... Dalej tłumi na 17atm i tyle musi utrzymywać niezależnie od tego co włączysz obsługiwanego z tej małej sekcji pompy... Więc pompę masz dobrą...

Pewno jakaś usterka przyspieszacza, bo tez miałem podobny przypadek choć u mnie przyspieszacz działał odwrotnie i przy spowolnieniu gorzej biegi wchodziły...

napisz do rafik256 bo widać jedyny ma pojecie o tym, tylko coś nie ma czasu podzielić się wiedzą ;) a sam jestem ciekawy o co biega

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

No u mnie tez tak działa, że jak przyspieszacz jest wyłączony( guzik wyciśnięty i wolniejsza jazda ciągnika) to biegi wchodzą trudno, a jak tylko wcisnę przyspieszacz to wszystkie biegi wchodzą gładko.  Podpowie ktoś coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Odświeżam temat. Założyłem nową pompę, ale biegi na AB do przodu i tyłu wchodzą bardzo kiepsko. Wyraźnie czuć że biegi wkleszczają się przy samym końcu i czasami trzeba zrobić dwie, trzy próby aby dało się wkleszczyć bieg. Co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Może sprzęgło nie rozłącza, może widełki od poszczególnych biegów wywalone, może luzy na przegubach pod kabiną, może pierścień synchronizatora albo współpracujące z nim ząbki nie są już tak ostre jak powinny, może wyciek na speedshift i oba półbiegi tak jakby ciągnęły razem a może liche ciśnienie na magistrali 17 bar bo zawór zacięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

zapewne gdy rewers jest na 0 i tym sposobem zasadnicza cześć skrzyni luźna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Od biegów AB, jak je nazywasz jest jeden synchronizator (rewers) i to on jest winny, jak kolega pisze: ząbki są już przytępione i trafia ząb na ząb, co w dobrym synchro nie może mieć miejsca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin80wlkp    38

Ale u mnie nie ma zgrzytu, tzn jeśli jest to bardzo rzadko. U mnie biegi po prostu łapią na samym końcu, lub w ogóle nie można ich wkleszczyć. Musze próbować dwa, trzy razy, aby zaskoczyło. Tak samo przód jak i tył  i tak samo A i B.  Czy wymiana synchronizatora może się odbyć, bez rozpoławiania ciągnika?


A nie huczy Ci skrzynia jak na postoju właczasz A B przód czy tam tył?

 Gdy 1234 mam na luzie i wkleszczę AB, to słychać że coś się kręci, ale taki odgłos jest od zawsze i nie jest on inny niż od tego sprzed kilku lat, gdy skrzynia chodziła płynniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

hehe chyba nie mamy za bardzo o czym rozmawiać. Zaprowadź go do mechanika jeśli myślisz cokolwiek naprawić bez rozpoławiania. Tu trzeba cały rewers wyszarpać i zweryfikować

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Jak pisałem za to wszystko jest odpowiedzialny jeden i ten sam synchronizator (od rewersu), może masz tam dodatkowo jakieś luzy na rewersie. Trzeba się do tego dobrać i sprawdzić, niestety bez rozpołowienia nic nie zdziałasz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Powiem tak.... ja naprawiałem z kolega @ptaszyna oczywiście zdalnie i... działa. Wcześniej żadnych skrzyń nawet c330 nie otwierałem i... jakoś to poszło a rewers miałem rozwalony praktycznie cały  ;) tak więc do dzieła ;) tylko jakąś instrukcje napraw sobie załatw.

Jeszcze na wstępie pomiar ciśnienia na lini 17 bar z włączonym i wyłączonym speedshift, żeby wykluczyć te blokowanie obu półbiegów

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj