Givera

Lamborghini R6 130 problem z nawiewem 1,2,3 bieg nie działa 4 chodzi?

Polecane posty

Givera    0

Witam

 

Ostatnio czyściłem upierdliwie umieszczoną chłodnicę od nawiewów

Jeden problem że wyleciał freon a później ni z tego ni z owego przestały działać 3 biegi nawiewu 1,2,3.

 

szukałem w instrukcji ale nie mogłem znaleźć żadnego bezpiecznika odpowiedzialnego za te biegi od 4 jest oddzielny.

Rozebrałem całe pokrętło od zmiany biegów i w planie miałem przeczyścić potencjometr, niestety jest zalany i nie ma dostępu.

 

Jeżeli jest ktoś w stanie mi w tym pomóc byłbym wdzięczny. W razie pytań chętnie pomogę w miarę możliwości.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Miałem w samochodzie taki przypadek. Za brak biegów odpowiada bezpiecznik termiczny rezystor dmuchawy. Jest to taka kostka zamontowana w obudowie wentylatora. Tylko wymienia się sam termistor a nie cały rezystor. Do kupienia w sklepie elektronicznym za pojedyncze złotówki. Nie można go lutowac, najlepiej zacisnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Givera    0

Teraz znaleźć ten rezystor. Z tego co się orientuje dostęp do dmuchaw dopiero sie ma po wymontowaniu 2 chłodnic i pudełka w których one są :/ co a tym izie w kij rozbierania, nie wiem czy w serwisie nie zrobią tego szybciej i taniej ( mniej uszkodzeń) Dzięki za info jutro pewnie coś tam pogrzebię.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Bezpieczniki termiczne są w miare na wierzchu, wystarczy zdjąć fotel i pokrywe "klimatyzatora".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Givera    0

Po zdjęciu fotela znalazłem w przekaźniki 1 od 4 biegu 2 chyba od 1do3 i 3 chyba od klimy.

Właśnie nie wiem czego szukać muszę chyba skontaktować się z serwisem i zapytać o ten bezpiecznik termiczny, gdyż nie mam niestety katalogu części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Givera    0

A powiedz mi tomek0889 przy jakim sprzęcie i w którym miejscu to miałeś.

 

Dostałem się do wentylatora z lewej strony ale nic takiego tam nie widać. Niedaleko wentylatora jest jakiś "czujnik" bo idzie kabelek do chłodniczki ale to chyba jakaś część podgrzewacza lub klimatyzacji.

 

Jak pomyślę o zdejmowaniu prawej części nadkola gdzie są wszystkie te wajchy od hydrauliki to mi się niedobrze robi.

 

W miejscu gdzie są bezpieczniki też nic takiego nie widziałem.

 

Brata bujnę to cyknie zdjęcie tego bajzlu.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0889    1

u mnie jest to pod siedzeniem zaraz pod tylna szybą ale można się dostać po zdjęciu obudowy filtra kabinowego, ciągnik to deutz agrotron. zazwyczaj rezystor i bezpieczniki są gdzieś w okolicy dmuchawy to tam musisz gdzieś szukać

Edytowano przez tomek0889

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

@tomek0889

Masz nawiewy starego typu spal, od 2000r sa montowane magnetimarelli zupełnie inaczej wyglądające.

 

@Givera

Serwis to ci może wymienić całą opornice za ładne pare stówek a nie sam "niewymienialny" bezpiecznik termiczny.

 

Opornik tak wygląda: http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuchawy-fiat-seicento-punto-nowy-i5524602089.html

Bezpiecznik termiczny ma na samej górze.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Givera    0

Arek wszystko ładnie pięknie ale muszę znaleźć ten bezpiecznik termiczny a niestety nie mam katalogu części. Rozebrałem swój burdel na ile mogłem, niżej macie zdjęcia:

 

http://zapodaj.net/4c596b303e4aa.jpg.html

tutaj widać jakiś komputer który jest pod panelem z potencjometrami od wentylacji i klimy ale przy nich nie ma żadnej kostki z bezpiecznikiem

 

http://zapodaj.net/d114e5021efa7.jpg.html

tutaj za chłodnicami są 4 kostki(przekaźniki)  czarny załącza klimatyzaję, pomarańczowy 4 bieg, brązowy przekaźnik zamyka obwód przy biegu 3 a przy 4 biegu się rozłącza

na środku zdjecia na dole przy końcu rączki od hamulca widać kostkę w niej jest mała płytka na której są jakieś oporniki ale nie widać po nich przepalenia, od niego odchodzi kabel z czujnikiem temperatury który jest przymocowany do chłodnicy także podejrzewam, że to od klimy jest

 

Do silnika od spodu dochodzą tylko 2 kabelki także przy widocznym wentylatorze raczej nic nie mam jest jeszcze jeden po prawej stornie kabiny ale trochę boję się że ta rozbiórka będzie zbyt czasochłonna ale jak mus to mus.

 

Acha pod tą blachą są tylko chłodnice nie ma tam żadnych kabelków nic z tych rzeczy.

 

A do serwisu dzwonie i się dopytuje, tam facet całkiem pomocny jak wie co i jak to pomaga. Wiesz niekiedy lepiej zapalcic apre stówek i nie tracić czas który w tych czasach jest nieoceniony niekiedy :D

 

Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomocne rady

 

Edytowano przez Givera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218

Te opornik jest mniej więcej pod dźwignią hamulca ręcznego, w miejscu gdzie wentylator dmucha na te chłodnice.

Problem w tym, że jest wkręcony od dołu.

W katalogu części nie ma samego bezpiecznika tylko cały opornik i wygląda tak samo jak ten w punto.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    212

Ten opornik jest wkręcony w obudowę wentylatora. Inaczej jego funkcja nie miałaby sensu. Przejrzyj cały wentylator dokładnie z każdej strony. Gdzieś na nim znajdziesz to, czego szukasz. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość szopen158   
Gość szopen158

miałem z tym do czynienia dosłownie parę dni temu ten regulator oporu znajduje się w wentylaroerze ponieważ mocno się grzeje i wentylator go chłodzi jak zdemiesz tą piankę z wentylatora to go zobaczysz ale wyciągnąć wentylator to grubsza sprawa są dwie śrubki za parownikiem od klimy i jedna pomiędzy nagrzewnicą a tym parownikiem tylko dojście do niej jest tak kosmiczne że byś musiał wymontować calość razem z wentylatorem jednak jeżeli pokombinujesz to zrobisz to bez wyciągania całości co do regulatora oporu nie wymieniaj bezpiecznika ponieważ on tam jest do picu bo wentylator nawiew ma swój bezpiecznik osobno w tablicy rozdzielczej a tam przy tym regulatorze na krótko obejdz ten bezpieczniek drutem i go przylutuj i po sprawie wszystko bedzie dobrze i dożywotnio gwarantuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emix    8

Witam 

Chciałbym prosić o kilka wzkazowek  a mianowicie posiadam df agrotrona z 2004 roku .Nadmuch działa tylko  na 4 biegu na 1 2 3 nie działa . Wyciągnąłem  siedzenie i szukałem  opornika  lecz za nic nie jestem w stanie go lokalizować 

20190518_201110.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaffa    31

Zdjęcie z katalogu ale regulatora jakoś nie widzęD036C87A98B84E747D8EF40B213C8D33.thumb.png.122d4efe36ce9b9a467a449d69c31677.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Givera    0

Hej, ja wymieniałem u siebie to ustrojstwo:/ w Lambo, u Ciebie będzie zapewne w tym samym miejscu bo to praktycznie te same ciągniki tylko inny kolor.

 

A zatem tenże opornik znajduje się przy wentylatorze dmuchawy z lewej strony.

Aby dostac się do niego musisz zdjac cały lewy bok (tapicerke nad błotnikiem) wówczas będziesz miał dostęp do tego wentylatora. 

Niestety aby ten opornik wymontować trzeba wymontować obudowe wentylatora bo od spodu jest kostka i śrubki które go rzymają z tego co pamiętam, niestety jedna ze śrub które trzymają obudowe jest wkręcana od środka tam gdzie chłodnice są (nr 34 na rysunku). Aby nie wymontowywać chłodnic ( w cholere problemów kolejnych) przciąłem śrubę. A dalej jakoś poszło.

 

Na  obrazku nr 47 to jest ten rezystor, w serwisie mi mówili że jest jeden (na obrazku widać dwa bo z drugiej nr 54 ale prawej storny nie rozbierałem nigdy do wentylatorów więc nie wiem czy tma też jest) i u mnie było właśnie przy lewym wentylatorze nawiewu.

Tutaj masz link jak wygląda ten opornik, ja kupiłem w serwisie ponad 100zł kosztowało 

https://www.sklep-rolniczy.pl/opornik-dmuchawy-deutz-same-lamborghini,4,18046,42356

 

Jakbym cos niezrozumiale napisał pisz postaram się pomóc w miarę moich możliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Emix    8

Jutro zabieram sie do roboty jak cos to bede pisał. Fajnie ze wszystko ladnie opisales co i jak ,a powiedz jak sie sprawuje lamborghini ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Givera    0

Generalnie po 10 latach 

Minusem i plusem jest jego długość - krótki to na polu zawraca prawie w miejscu, na drodze każda dziura odczuwalana w kabinie  ( bez amortyzacji)

Generalnie większych awarii orpócz pompy heydrauliki głównej ale to wina nie zakręconego korka wlewu, ch*j wie jaki syf tam poleciał i pompa sie posypała. Łożysko na wentylatorze poszło pare złotychnaprawa, na szczęście nie uszkodziło chłodnicy. Uszczelniacze na przednim moście ale e od tych baniek na kołach poszły oba jeden po 7 drugi po 9 latach. Potencjometr EHR śrubka się odkręciła i nie rabotał, troche rozbierania i naprawione. Z tyłu czujniki EHR przy ramionach podnośnika wyrabia się mocowanie, pęka i czujnik sie obrucił i kable oberwał na szczęście dało sie zlutować ( nowy 1,5k). A i jeszcze sprężarka klimy padła coś sie rłoczki przytarły, wymieniona. Tłumnik pęka jak szalony i to bardzo szybko po 3 latach zaczęło sie sypanie. 

Tak można być zadowolonym, Spalanie w siewie z agregatem kongskilde koło 10l/ha orka overum 4 skiby 4*45 w zależności od warunków i klasy ziemi od 15 do 20 na ha.

Mimo takiej listy nie ma co nażekać, są gorsze przypadki np.: Upadły jeleń z Youtuba ciągnik roku nie ma a sie sypie jak piasek w klepsydrze :(.

 

Powodzenia w naprawie; warto obczyścić chłodniczki od klimy i nagrzewnicy lubia się za***ać kurzem.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    218
Dnia 20.05.2019 o 01:05, Givera napisał:

Hej, ja wymieniałem u siebie to ustrojstwo:/ w Lambo, u Ciebie będzie zapewne w tym samym miejscu bo to praktycznie te same ciągniki tylko inny kolor.

 

A zatem tenże opornik znajduje się przy wentylatorze dmuchawy z lewej strony.

Aby dostac się do niego musisz zdjac cały lewy bok (tapicerke nad błotnikiem) wówczas będziesz miał dostęp do tego wentylatora. 

Niestety aby ten opornik wymontować trzeba wymontować obudowe wentylatora bo od spodu jest kostka i śrubki które go rzymają z tego co pamiętam, niestety jedna ze śrub które trzymają obudowe jest wkręcana od środka tam gdzie chłodnice są (nr 34 na rysunku). Aby nie wymontowywać chłodnic ( w cholere problemów kolejnych) przciąłem śrubę. A dalej jakoś poszło.

 

Na  obrazku nr 47 to jest ten rezystor, w serwisie mi mówili że jest jeden (na obrazku widać dwa bo z drugiej nr 54 ale prawej storny nie rozbierałem nigdy do wentylatorów więc nie wiem czy tma też jest) i u mnie było właśnie przy lewym wentylatorze nawiewu.

Tutaj masz link jak wygląda ten opornik, ja kupiłem w serwisie ponad 100zł kosztowało 

https://www.sklep-rolniczy.pl/opornik-dmuchawy-deutz-same-lamborghini,4,18046,42356

 

Jakbym cos niezrozumiale napisał pisz postaram się pomóc w miarę moich możliwości.

Układ wentylacji jest magneti marelli i oporniki tak samo jak wentylatory są takie same jak we fiatach a można je kupić dużo taniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario5    49

@Givera Wiesz co może być wentylatory słychać jak chodzą na każdym biegu ale z nawiewów dmucha delikatnie praktycznie wcale co może być przyczyną? coś zapchane czy gdzieś nieszczelność? Filtry nie zapchane bo bez filtrów jest  to samo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pomiędzy wymiennikami ciepła masz koc z kurzu

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mario5    49

Okazało się że parownik zabity pyłem i chyba nie uda mi się go odratować nagrzewnica w miarę ok. Teraz go moczę ale chyba na wiele to się nie zda, chyba że macie jakieś ciekawe pomysły jak go wyczyścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myjka ciśnieniowa i dimmer

  • Thanks 1

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz_142
      Witam. Kupiłem lamborghini r7.210 2008r. 
      Mam problem z przełączeniem dźwigni tw. biegi szosowe-polowe. Nie da się przełączyć. 
      Wie ktoś co jest przyczyną? Albo jak powinno się to przełączać? 
    • Przez gogo500
      Witam posiadam ciągnik Same laser 90 i nagle znikneły mi chamulce niewiem czo mam wlac prosze o pomoc
    • Przez 19seba
      Witam ,mam pytanie wie ktoś czemu nie zawsze rozłączy przedni napęd ? Włączać , włącza zawsze a nie zawsze rozłączy i słychać że wyje w czasie jazdy , kontrolka się włącza i wyłącza normalnie 
    • Przez Grzenio
      Wie ktoś może co oznacza błąd nr 85 w DF agrotronie z 2008 r.
      Może ktoś już spotkał się z tym błędem?
      Z góry dzieki za pomoc.
    • Przez mpomykala
      Witam,
      Czy posiada ktoś do sprzedania instrukcję napraw do ciągnika Deutz dx4.50 lub innego modelu DX?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj