AdeXZet

Dziwny problem z rozdzielaczem hydraulicznym Proxima

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
AdeXZet    147

Chciałby przybliżyć problem który dziś zaobserwowałem w mojej Proximie, a mianowicie:

Od jesieni nie używałem jednej pary hydrauliki, latem trzeba było dobrze szarpnąć dźwignie żeby wybić z pozycji pływającej, trochę wd pomogło, później używałem drugiej pary hydrauliki aż dziś zbyt krótki przewód hydrauliki w beczkowozie zmusił mnie do użycia tamtej pary wyjść i tu zdziwienie tamta para pracuje bez żadnych oporów, żadna zapadka nie łapie ( a latem łapała na każdej pozycji) nawet pozycja pływająca nie trzyma, mi osobiście nie przeszkadza to ale pozycja pływająca czasem się przydaje, i tu rodzi się pytanie co może być przyczyną takiej sytuacji? czy winę może ponosić rozdzielacz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Nie wiem jak w Czeskich rozdzielaczach, ale w większości rozdzielaczy za blokowanie suwaka jest odpowiedzialny mechanizm budową zbliżony do tego w gniazdach typu euro.Dostała się tam woda, znajdź go wyczyść, nasmaruj i po problemie.

poglądowo pod nr 2 jest ten mechanizm; http://www.tubes-international.pl/rozdzielacze_hydrauliczne.html


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AdeXZet    147

domyślam się że taki mechanizm będzie pod kołpakiem na przeciw dźwigienki sterującej mam rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70
 

nie wiem jak w Proximie ale w 10540 po stronie przeciwnej do wyjścia linek tego rozdzielacza są takie rurki w których jest cały mechanizm zatrzaskowy suwaka . 

Miałem problem podobny jak u Ciebie na jednej ,mniej używanej sekcji .Odkręciłem ,przesmarowałem  i jest Ok .Dodam tylko ,że umnie  jest ten mechanizm dziwnie skomplikowany i musiałem się  nieźle naszarpać żeby to  rozebrać a później złożyć  ,ale się udało . Myślę też ,że bardziej zaszkodziła woda z myjki niż cokolwiek innego

 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez traktorzystaJakub7211
      Witam, wycieka mi gdzieś płyn hamulcowy, cylinderki przejrzane i suche , żadnego wycieku zewnętrznego , przewody suche. Jedyne co mi zostało przejrzeć to ten układ co idzie na przyczepy. Robił to już ktoś ? wie jak to działa i jak się do tego zabrać ? bądź wie gdzie jeszcze ten płyn może uciekać ?
    • Przez przemyslaw89
      Witam, proszę o pomoc w analizie problemu. Ciągnik to Deutz Fahr Agroplus 100:
      1. Wałek po włączeniu dźwigni na 540 lub 1000 kręci się - ale nie ma siły żeby napędzić jakąkolwiek maszynę.
      2. Na wyświetlaczu obroty WOM wskazywane są cały czas, wydawałoby się poprawnie.
      3. Na cewkę elektrozaworu nie dochodzi napięcie - po podaniu bezpośrednio - elektrozawór cyka, z tym że WOM dalej nie ciągnie, tylko się luźno kręci.
      4. Przycisk w kabinie sprawny, kontrolka się zapala, sprawdzony elektrycznie, podmieniony - przedni napęd załącza.
      5. Przyciski na błotnikach wcale nie reagują pomimo przyciskania/przytrzymywania.
       
      Pierwsze podpięcie WOM po zakupie i okazuje się coś nie tak. Macie Panowie jakieś pomysły?
      Sprawa elektryczna? Hydrauliczna? Czy raczej mechaniczna?
      Za wszystkie pomysły i sugestie teraz z góry dziękuję😃 !!
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj