majkel207

MF 135 50km/h ?

Polecane posty

majkel207    21

pisałem już wcześniej na forum że potrzebuję dosyć szybki ciągnik sadowniczy, myślałem o nowoczesnej używce zachodniej ale brałem też pod uwagę MF 135 albo 255 przerobiony na sadowniczy, sporo ludzi się tym zajmuje, byłem właśnie u takiego faceta który sprowadza z zachodu, najczęściej 135 , zwęża, remontuje, zakłada kabinę, błotniki sadownicze i mi powiedział, że bardzo rzadko, ale jemu już 2 razy się trafiły MF 135 które jechały 50km/h, ale miały też szybki wałek koło 1000obr/min, musiał przekładać wszystkie tryby od wałka od normalnej wersji, jako, że szansa trafienia takiej wersji jest jak igły w stogu siana to udało mi się znaleźć takie aukcje w necie i wrzucić coś takiego do normalnego, sprawdzi to się, jaki to będzie miało wpływ na wałek?

 

http://schlepper-teile.de/de/traktorteile/getriebe/index.pmode?detailid=4029

 

http://histoparts.com/en/webshop/tractor-parts-by-brand/massey-ferguson-135/rear-end-wheels-and-brakes/product___2672-135223___high-speed-range-massey-ferguson-135-50-kmh.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

A w jakiej cenie poszukujesz .
 

Edytowano przez Valtra123
Pkt. 1.14 +1p. ostrzeżeń

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Mam kilka propozycji :

1.Same Dorado 75 http://otomoto.pl/oferta/same-dorado-75-s-ciagnik-sadowniczy-ID6y61IP.html

2.MF 3545 S http://allegro.pl/ciagnik-sadowniczy-massey-ferguson-3245s-klima-4x4-i5465769437.html

3.Lamborghini RS 100 http://otomoto.pl/oferta/lamborgini-rs-100-ciagnik-sadowniczy-ID15H3wH.html .

Ja bym ci osobiście polecał wzięcie jakiejś nowszej używki z tych trzech ponieważ są to oryginalne ciągniki sadownicze z WOM 540 , 540 eco i 1000 więc nie masz ryzyka że masz po przeróbkach i ci siądzie tylko masz oryginał . Pamiętaj że jeżeli kupujesz traktory po przeróbkach jak np. te co podałeś MF 135 masz większe ryzyko że : może ci się nie wydołać WOM bo te ciągniki nie miały oryginalnie WOM-u 1000 obr , traktor zwężony więc nie wiadomo czy to będzie dobrze jeździć (50 Km/h) u nas limit w europie to max 40 Km/h a przy prędkości nawet 50 Km/H nie wiadomo czy się pędzie prowadził . Zastanów się aby nie kupić kota w worku .

Jeżeli ci pomogłem to proszę o strzałkę w górę . Pozdrawiam


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

ja szukam ciągnika o mocy 50-60KM, no maksymalnie 70KM, tego Same oglądałem, na żywo to zajechany trup, oglądałem też LAndini Rexa V70 nawet był w niezłym stanie, bez przedniego napędu ale to bym przeżył, za 32 netto by poszedł, ale jechał tylko 25km/h, ja nie chcę jeździć 50km/h tylko 40km/h ale nie na pełnych obrotach, żeby na paliwie oszczędzić, drogę mam równiutki asfalt bez zakrętów, ze sprzętami sadowniczymi to nie problem tyle jechać, ceny koło 70 tys zł to dla mnie niestety za dużo, a używkę do 50 tys w nie tragicznym stanie niestety bardzo ciężko znaleźć, to ja już wolę kupić za 25tys zł MF'a, nawet kosztem komfortu

myślałem, też o Tuberze, za szeroki jak dla mnie, ale w sumie wąski będzie mi potrzebny za 3-4 lata, jedzie 41km/h, jak by od któregoś można było odliczyć Vat to cena by uszła, a komfort ma na pewno lepszy jak MF135

http://olx.pl/oferta/ciagnik-sadowniczy-komunalny-tuber-50-lombardini-CID757-IDa6S09.html#8d79fd515b

http://olx.pl/oferta/ciagnik-komunalny-tuber-50-lombardini-CID757-IDaqrA9.html#8d79fd515b

Edytowano przez majkel207

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

'' może ci się nie wydołać WOM bo te ciągniki nie miały oryginalnie WOM-u 1000 obr'' - tu kolega nie ma racji. WOM w takich MF jest zawsze 540 i 1000, zmiana obrotów poprzez wymianę końcówki WOM. 

MF 135 jest bez zwolnic więc nie sądzę aby długo wytrzymał przy takich prędkościach ( półoś bezpośrednio w mechanizmie różnicowym). Te MF jeżdżą do 30 km/h a jeśli jest szybszy to ktoś coś już musiał zmieniać. Swoją drogą to zastanowił się ktoś z was jak nim jechać, albo wyhamować z tych 50 km/h? 

Nie wiem co chcesz robić tym ciągnikiem ale zastanawiałeś się czy po takiej przeróbce na 50km/h wystarczy Ci przełożeń do pracy? Jeśli chcesz sprawdzić wykres przełożeń do prędkości to poszukaj na necie instrukcję do MF 235 - bo to jest odpowiednik 135.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

nie chcę jeździć 50km/h, chcę jeździć 30-40km/h ale ekonomicznie, mi minimalna prędkość wystarczy na poziomie 4-5km/h, ten koleś co przerabia ciągniki do tego szybkiego masseya dorabiał pełzaki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Mam 390 z tylnym napędem, który wyciąga około 47 km/h  Sprowadzony był z Belgii. Jeździł raczej gdzieś w ogrodnictwie bo miał koła 38/13,6. Ja mu zamieniłem opony na 15,5 żeby do opryskiwacza był. Jak by dać oponę 18,6 to by z 50 pojechał. Jazda tym 47 km/h to prawdziwe wyzwanie i niebezpieczeństwo.  Przyczepka popularna samoróbka dwukólka przy maks prędkości pusta zaczyna odbijać się od jezdni jak piłka. Na równym jak stół asfalcie. Ciągnik jest bardzo wrażliwy na zmianie obciążeń. To jest prowadzenie bardzo się zmienia, gdy mamy coś na tuzie lub nie. 290 kg obciążenie na przodzie poprawiło mi prowadzenie. 

Nie jeżdżę często z maks prędkością ale bardzo fajne w tym ciągniku jest to, że można jechać dość szybko prawie nie wciskając gazu. W kabinie jest dość cicho jak na ciągnik mający 25 lat. I pali malutko. Oczywiście szybkie przełożenie daje się we znaki przy podjazdach. Pod górki których 255 nie czuł 390 podjeżdża nie żeby silnik przygasał. Ale lekko je czuje. No i często ludziom w nowiutkich ciągnikach kopara opada jak ich stary grat wyprzedza.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    33

Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

Tylko kolego @hubertuss zapomniałeś dodać że MF390 ma 80KM, a nie 47KM jak w przypadku 255. W dodatku jest dłuższy i dużo cięższy ( przy tym znacznie stabilniejszy ) niż 135 ( jest krótszy i lżejszy od 255). Jeździłem 235 i powiem szczerze że szybciej nim jechać to wyzwanie ( 30 km/h to nie tak wolno). Do tego silnik 3 cylindry nawet przy max. prędkości spali mniej niż 80 KM przy 1600 obr/min. ( może nie wiele mniej ale zawsze, a nie zawsze będziesz pracował przy max. obrotów więc w spalaniu będzie duża różnica ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Z tym spalaniem to się mylisz i to grubo. Miałem 255, gdy jechałeś z gazem w podłodze aby osiągnąć te 25 km/h przy 2250 obrotów to wcale ten 255 tak mało nie palił. Przy 1600 obrotów to będę miał ze 30 km/h  Oczywiście 80 KM ciągnik spali więcej gdy chodzi o ciężkie prace. Ale ja go wykorzystuje tylko do oprysków, mulczera i przewracarki no i do transportu czasami. W transporcie myślę, że jadąc jakieś 1400 obrotów 25 km/h spalę mniej niż 255 z gazem w podłodze i ta sama prędkością.. Nawiasem mówiąc 255 w transporcie z gazem do dechy nie palił tak mało. Tak samo jeśli chodzi o ciężkie prace i przelicznik na hektar.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

koledzy ja o tym dobrze wiem, przez jakiś czas użytkowałem NH T4.65V, w moich lekkich maszynach sadowniczych przy 1200-1300 obrotów palił 3-3,5 litra na godzinę, a w transporcie gaz do dechy 40km/h ok 6-7 litrów i nie było problemu z jazda a takimi prędkościami z maszynami sadowniczymi, dlatego szukam sadownika który będzie jechał te 35-40km/h przy niższych obrotach, myślę, że biorąc pod uwagę, ze będę musiał tam w sezonie z 60 razy w sezonie pokonać trasę ok 13km w jedną stronę, to na paliwie będzie to spora różnica, więc mam 3 opcje MF 135 który pojedzie te 50km/h dlatego fajnie jak by się ktoś wypowiedział czy dużo problemu jest z przeróbką na częściach z linku z mojego pierwszego postu w tym temacie, jest jeszcze Fendt ale jest za drogi i Same ze skrzynią overspeed, ale w używkach jeszcze jej nie spotkałem, a na nówkę mnie nie stać, w sumie kupując MFa wytrzymałbym bym trochę czasu a jak by ruszyła modernizacja to bym wziął Same nowego z tą skrzynią, poczekał bym an modernizację, ale nie wiadomo kiedy to ruszy a ciągnik mi potrzebny już

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Zmianę prędkości robimy przez wymianę wałka sprzęgłowego na z26 i koło stałego zazębienia i będziesz cieszył dużą prędkością


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

właśnie o takie informacje kolego mi chodziło, teraz tak czy dostanę takie części w kraju i jaki byłby szacunkowy koszt? czy ma to jakiś wpływ na prędkość WOM i jaka będzie minimalna prędkość ciągnika po zmianie, nie potrzebne mi bardzo wolne biegi, ale prędkość minimalna na poziome 5km/h by mi się przydała

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Koszt części ok 600 zł można kupić u mnie


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Kwestia wom to tak samo można zwiększyć przez zmianę wałka sprzęgłowego i koła stałego zazębienia wom,co do pdkości minimalnej to nie odpowiem napewno stracisz na mocy


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
majkel207    21

rozumiem, ze te  tryby do podmiany pasują do skrzyni 4?nie do multipower albo 3? co do Womu ja nie chce go zwiększać, tylko człowiek z którym rozmawiałem, ten od sadowniczych masseyów twierdził, że zwiększenie prędkości wiąże się ze zwiększniem prędkości WOM, a tego bym nie chciał,

co do prędkości to znalazłem w necie że jedzie od 2,1 do 26,8, to jak prędkość max wzrośnie ok dwukrotnie to i minimalna chyba podobnie, wtedy by pewnie jechał ok 4km/h, mi taka prędkość wystarczy

Edytowano przez majkel207

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    703

skoro razy 2 to ok 50 km/h ale to już kosmos na taki sprzęt 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
javorskyp    8

Wie ktoś ile zębów ma koło stałego zazębiania w ursus 3512 lub mf 255? Domyślam się że tam siedzi wałek 24z a na kole 45z ale to tylko moje domysły, może ktoś to potwierdzić?

były też wałki 18z a koła nawet 50z lub 53z ale nie wiem które do tego ciągnika a chciałem obliczyć przełożenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Silver
      Witam!
      Naczytałem się że tak awaryjne są skrzynie w mf serii 30xx, wiec może ciekawą alternatywą jest mf 399
      http://www.allegro.pl/item274257484_massey_ferguson_399.html, czy to jest nowsza wersja 690, jak jest z komfortem czy w 3060 jest lepsza kabina czy nie, zaznaczam że nie potrzebuje ani ehr ani półbiegów, bo to chyba jest najbardziej awaryjne w 3060?
      Ile pali perkins 6cio cylindrowy?
    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza

    • Przez marian508
      witam serdecznie od kilku dni pali mi sie kontrolka akumulatora oraz czerwony trójkąt ostrzegawczy czasami sie żarzą, napięcie na alternatorze sprawdziłem jest 14,2 więc jest ok czy owe kontrolki oprucz ładowania jeszcze za coś odpowiadają czy dalej szukać problemu w instalacji i ładowaniu ?
    • Przez neqsik
      Witam,
       
      Co prawda mój temat dotyczy koparko-ładowarki, ale zabudowanej na ciągniku MF, także myślę, że dział odpowiedni. Koparko-ładowarka jest na silniku perkins 4P, ogólnie kabina jest dość fajnie zrobiona, pełna podłoga, sporo szyb, fajne uszczelki na drzwiach, szybach itp. dobra guma na podłodze. Ale mimo wszystko wydaję mi się, że można trochę poprawić fabrykę, bo np. ściana grodziowa pomiędzy silnikiem a kabiną jest z blachy i nie jest niczym wyłożona, a jest tam sporo miejsca i tak się zastanawiam, czy mogę ją wyłożyć od środka i od zewnątrz? I co najlepiej w tym miejscu przykleić? Od środka tam są pompki hamulcowe, przewody, deska rozdzielcza itp także myślę, że tu nie będzie problemu, ale od zewnątrz jest bak no i pod bakiem już jest silnik, więc zastanawiam się co tam ewentualnie można przykleić aby to było bezpieczne - coś ognioodpornego może? Macie coś sprawdzonego? 
      Tak samo myślę nad dachem, jest tam co prawda jakaś tapicerka, ale będę go ściągał do malowania, więc myślę, żeby go też wykleić czymś. Jeszcze nie wiem ile tam jest miejsca żeby zmieścić wyciszenie ale wstępnie myślałem nad matą butylową - spełni to swoje zadanie?
      Maszynę trochę ogarniam, bo kupiłem częściowo zapuszczoną i przy okazji chcę trochę poprawić fabrykę - nie potrzebuje mieć ciszy jak w aucie, ale chcę niewielkim kosztem trochę poprawić komfort pracy
       
    • Przez lukaszkuc
      Wie ktoś gdzie reguluje się linke sprzęgła bo mi pedał opada trochę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj