PawelmanLS

Ciężkie Ursusy - Pytanie.

Polecane posty

krzysiek1979    328

Jak go zapalisz na cieplym silniku kontrolka od zolwia powinna zgasnac jesli na wyzszych obr. (rozgrzany silnik) bedzie sie zarzyc to mikropompka do wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelmanLS    4

No to już wiem gdzie jest te 16 biegów :D

A teraz jeszcze chciałbym się dowiedzieć jak są rozłożone bo wiem,że są dwie wajchy :)

I czy mogę zmieniać biegi na włączonym wzmacniaczu, kiedy muszę go wyłączyć.  

I czy lepiej kupić Ursusa 914 czy 1014?  

Bo ja myślę bardzo nad 1014 ma trubo 95km i mniej spali od 914,ale znowu kolega mi mówił,że o wiele lepszy już będzie 914 i jestem w kropce :( 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego Pawel 914 jak i 1014 spalają nie Malo . W 1014 masz jeszcze smarowanie turbiny. Więcej spali 1014 bo turbo daje moc ale tez robi wir w zbiorniku i w dodatku są większe rozpylacze w wtryskach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    28

Lewą wajchą przełączasz biegi z szosowych na terenowe i wsteczne.

Biegi możesz zmieniać tak samo na wzmacniaczu jak i bez niego.

Zależy do czego ma być ten ciągnik, jak do ładowacza albo jakichś lżejszych prac to 914 w zupełności wystarczy, a jeżeli chcesz go do prac polowych np. do orki albo uprawy czy też do transportu to ja bez wahania wybrał bym 1014 bo zapas mocy zawsze się przydaje i jest całkiem inna jazda ciągnikiem z turbiną niż wolnossącym. A tak w ogóle to 1014 wcale dużo więcej od 914 nie spali bo będzie miał lżej i nie trzeba nim będzie jeździć z gazem w podłodze i kłębami czarnego dymu z tłumika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

dlaczego nie 1224? jeździłem kiedyś 1202 i 1222, to 1222 miał przyzwoite spalanie, silnik cykał ładnie, mocy tyle, że kilkunastoma tonami pod górkę to bestia z obrotów nie zeszła, aż sprzęgło śmierdziało, potem już wiedziałem, że trzeba redukować :)

1202 spalał drugie tyle, ale styrany był mocno,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelmanLS    4

Ursus 1224 to już 6- cylindrowy więc spali bardzo dużo a poza tym nie potrzebny mi ciągnik 117- konny tylko tak 100km max. Dlatego myślę o 1014 i 914. Ciągnik ma służyć mi do orki/ upraw/ transportu i innych ciężkich prac. Co do pól to mam spore góry i do tego przechyłe. Ogólnie ciężka praca w nich,ale oddają ładne plony :)

I z tego co widzę to więcej ludzi bardziej wybrało by 1014 :)  Ale i tak nie jestem pewien czy kupić 914 czy 1014. A wtopić ponad 30 tys. to też nie fajnie :/  

Myślałem też o Zetorach,ale nie jedna osoba mi mówiła,że dużo palą i są słabe... 

Więc długo myślałem i w grę wchodzi 914 i 1014. Tylko muszę mieć dobre informacje który lepszy i wgl.  :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Czy ten 6 cyl, niewysilony spali więcej to taki pewny bym nie był. Padło 1014 jak nie ma na obrotomierzu 1700-1800obr to nie jedzie.... a taka szóstka jedzie zawsze. No chyba że Ci wymiary przeszkadzają i brak zwrotności to już inna sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafff24    27

patrz też na stan techniczny, dobra szóstka, ten typ nowszy, z tłumikiem koło szyby, nie w masce z przodu, przy jeździę z głową, schodziła w spalaniu niżej jak 912 ze zmęczonym silnikiem, poza tym silnik bez turbinki nie dostanie "choroby szalonych diesli"

z jakiego jesteś rejonu małopolski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Kiedys mialem zetora 8111 i kabina jest lepsza niz w ursusach .Jest ciszej bo ma pod podloga 5 cm filc blotniki z tapicerka  nadmuchy podobnie jak w wersi komfortowej ursusa i ogrzewanie lepsze .Da sie posluchac radia .Swiatla w dachu beznadziejne nie da ich sie skierowac na ziemie .Ciezka seria na lata 90 byla dobra jak nic innego wiecej nie bylo dzisiaj ...to jakas tania alternatywa dla nie duzych gospodarstw .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelmanLS    4

Mieszkam 15 km od Miechowa ;) 

Ale bardzo zaciekawiliście mnie tym 1224 :P  

Skoro naprawdę spali podobnie do 1014 to lepiej mieć ten kilkunasto- konny zapas mocy :P 

Tyle, w tym problem,że w moim rejonie nie ma ich za wiele do sprzedaży ;/

Ale jak bym już kupował 1224 to do ilu tys. maksymalnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Najlepsze rozwiązanie to 1014 lub Zetor  10145, bo 1224 to w polu fakt mało spali, ale tylko  pod warunkiem że będzie miał maszyny podpięte do mocy ciągnika, bo w przeciwnym razie to smok, a  w transporcie i koło domu to baku nie nadążysz napełniać.

914 to nie ma czym jechać. jak już to tylko turbo.

Jak chcesz ciągnik oszczędny, z napędem, zwrotny i fajny to MTZ 820 , bije Ursusy na głowę prawie we wszystkim, oprócz komfortu, a jak byś kupił TS to nawet nie ma co z  Ursusami porównywać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

6tka bez turba to muł nie traktor, nawet przy opryskiwaczu bym już tego nie chciał. Przyzwyczaić się można do wszystkiego, zwłaszcza jeśli wcześniej pracowało się bez turba, tylko po co? 914 też szału nie robi, ale w porównaniu do 12tki tyle nie wypije. Popieram propozycję tomka73, choć do tego naciąganego komfortu Zetora podchodziłbym z rezerwą i zakup uzależniał przede wszystkim od ceny i stanu technicznego. Nie warto przepłacać za trochę tapicerki i nadmuchy, które w upał i tak Ci nie pomogą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelmanLS    4

Czyli według was Ursus 914 i 1224 odpada. 

Tomek73, Mówiłeś też o MTZ 820,ale to nie wchodzi w grę mają u nas na wsi 2 MTZ 82 i w ogóle ich zapalić nie mogą... I jakie biegi... Co prawda mam T-25,ale nie za wiele wiem o MTZ'ach. 

Mi bardziej coś takiego jak Zetor lub Ursus :)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2254

Jak nie potrafią odpalić mtz (Ciągnik) to czym robią w polu? Koniem? Bo chyba nie innym ciągnikiem (bo jak go odpalić?) Biegi jak biegi żadna filozofia dla normalnego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Z biegami  to jednak  jest trochę, ja sie z  2 miesiące uczyłem, dosłownie, ale miałem z 87 r w dużej kabinie, a biegi między nogami. 

  Z paleniem w zimie, jest problem ,ale 912 też mają duży problem w zimie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    2254

Tomek grzałka grzałka i po problemie. 

Nie wiem w czym problem z tymi biegami. Jedna wajcha i reduktor, a bywa wiecej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

jak niema grzałki to sie leje wrzącą wode,i po bólu, albo trzyma,ciągnik ze zwierzętami - terz widziałem ale ciągnik po zimie z krowami to rozpacz, zgnił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
patryk741    31

mam mtz i na zimie mam jeden sposób mam założona pompę ciepła coś takiego jak grzałka tylko pompa podgrzewa całą wodę w układzie 15 minut i ciągnik pali jak na dotyk co do biegów mam mtz 82 z dużą kabina i biegi pomiędzy nogami ja żadnego problemu nie mam z zmiana itd moim zdaniem jest jak w c 330 ogólnie to polecam mtz a do biegów da się przyzwyczaić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

6tka bez turba to muł nie traktor, nawet przy opryskiwaczu bym już tego nie chciał. Przyzwyczaić się można do wszystkiego, zwłaszcza jeśli wcześniej pracowało się bez turba, tylko po co? 914 też szału nie robi, ale w porównaniu do 12tki tyle nie wypije. Popieram propozycję tomka73, choć do tego naciąganego komfortu Zetora podchodziłbym z rezerwą i zakup uzależniał przede wszystkim od ceny i stanu technicznego. Nie warto przepłacać za trochę tapicerki i nadmuchy, które w upał i tak Ci nie pomogą

jak 6 to muł to co powiesz o jakimś zetorze 7745 czy c360 to dopiero muszą być muły? 

 

a mtz marnie wypada w specyfikacji w porownaniu do np 914

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz222    2883

Gdzie 4ka a gdzie 6tka, różnica jak dzień a noc. Co i tak nie zmienia faktu, że 4ka z turbo a bez to też znaczna różnica w pracy silnika, czyli również w wartości użytkowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam, mam pytanie do tych co mają 1224 lub 1614, mam zamiar kupić coś takiego ,i teraz moje pytanie , na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin ,co najczęściej nie działa, gdzie szukać defektów .  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vademecum    25

Najpierw popatrz na dokumenty, jak 1614 to spoko ale nie ubieraj sie jak dokumenty 12 a oglądasz 16. Wspomaganie ukł. kier. 3 rodzaje najlepszy na siłownik, jak jest bez orbitrola to nie jes 1614. Luzy ma sworzniu wachliwym, luzy na krzyżakach, wycieki z przednich zwolnic, luzy na łożyskach zwrotnicy, do tego cza podnośnik, krzyżak bierzesz łyszke i podnosisz go do góry jak luz 1 mm to spoko jak kilka cm to do roboty, a robota gruba :) dalej, złów zając przy zmianie,musi szarpnąć. Filtr powietrza może być bez wkładu a to nie 1614, wycieki ze skrzyni. a jeszcze z przednich zwolnic nie będzie wycieku jak sie tam wali smar a nie olej . Tylne zwolnice powinny mieć olej są miarki i tam ma sie trzymać stan działanie hamulcy jak nie trzymają to olej idzie na tarcze , mogą sie zacinać, hydraulika, cza zapiąć maszyne ponad tone i czy dźwignie na,zimnym oleju na 1000 obr na min. Wałek wom. Dobrze jak ma hicz hydrauliczny luzy na laszach, wypracowane otwory. Obciążniki przód, jak niema to nie 16 14 na kołach. Inne układy, na tą chwile niemam więcej pomysłów :)
jak ktoś z ogłoszenia oferuje ci za,25 tysi 1614 to se daruj, szkoda paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj