News

Polecane posty

Witam

Piszę, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w istniejących tematach. Chodzi o prawidłową obsługę skrzyni biegów w polskich ursusach (c-360, c-385, 1224) i zetorze 7745. Dokładnie o technikę redukowania przełożeń. Moje doświadczenie jest zerowe. Jak przyspieszam i zmieniam biegi do góry to skrzynia chodzi cicho i nie ma zgrzytów. Jeżeli chodzi o redukcję to jest dużo gorzej. Biegów nie idzie wbić a nie chce na siłę bo szkoda skrzyni. Radzę sobie tak, że zatrzymuję się i ruszam ponownie ale to jest trochę głupie. Tak się teraz zastanawiam czy redukcja z podwójnym wysprzęgleniem i międzygazem przyniesie ''bezbolesne redukowanie''? Proszę o odpowiedź i dokładne wytłumaczenie. 

Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

jedziesz 6 biegiem. wciskasz sprzęgło. wrzucasz luz. puść sprzęgło. daj na około 1600 obrotów. wciśnij sprzęgło (nadal 1600) wrzuć 5 bieg odejmując powoli gaz. Nic na siły nie przełączaj. biegi dwoma paluszkami przełącz. wtedy w miarę bez zgrzytów (mniej sił). Jeśli ciągnik szybko się zatrzymuje a ma lekko. lepiej się zatrzymać i nie redukować. Jeśli jedziesz obciążony przyczepami na asfalcie redukcja na dwu sprzęgle ma jak najbardziej sens


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    207

Aż tyle zabawy aby bieg zmienić... Pewnie lepiej wejdzie jednak to nie powinno być konieczne. W 7745 czy c 360 normalnie redukujesz, co najwyżej lekki zgrzyt może się pojawić. Bardziej bym obstawiał, że za nisko bieg w stosunku do aktualnej prędkości chcesz wbić i dlatego nie możesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Czy za niska prędkość to bym nie powiedział bo na trójce się dusi to dwójka na średnich obrotach powinna być dobra (w 1224). Ale analizując swoje działanie to błąd robiłem taki, że do międzygazu nie puszczałem sprzęgła więc nie mogłem zwiększyć obrotów skrzyni dlatego bieg nie chciał wejść. Dobrze myślę???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

tak. dobrze myślisz. gdy ciągnik szybko zwalnia wtedy nie dajesz 1500 tylko może 1000 . i nic na siłe, biegi same muszą wskakiwać 

Aż tyle zabawy aby bieg zmienić... Pewnie lepiej wejdzie jednak to nie powinno być konieczne. W 7745 czy c 360 normalnie redukujesz, co najwyżej lekki zgrzyt może się pojawić. Bardziej bym obstawiał, że za nisko bieg w stosunku do aktualnej prędkości chcesz wbić i dlatego nie możesz.

Może jest  troche zabawy. Ja się przyzwyczaiłem i mi w niczym to nie przeszkadza. I nawet szybciej wtedy bieg wejdzie. i bez zgrzytu lub minimalny.

Edytowano przez zetores

Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problez z Ursusem 1604 skrzynia 3. Rozpedzic sie czy cos spoko luz, biegi wchodza elegancko, jednakże w 2 strone juz problem. też stosuje technike " zatrzymaj sie i rusz " :). Pytanie do zetores luz wrzucam na ktorej wajsze : tej z lewej strony gdzie mam wybor I, II i wsteczny czy po prawej gdzie mam 1,2,3 bieg, czy na obu jednocześnie? Bo moja skrzynia chodzi tak ze przy redukcji lyb zmianie kierunku musze wybić luz na obu jednocześnie. Nie wiem czy tak ma być czu to jakiś defekt skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Zalezy od obciazeia. Nieznam się na takich skrzyniach. Ale bym próbowal z drugiego zakresu ruszac.
Mi się zdaje ze najpierw dajesz nautral po prawej stronie. A potem robisz lewą


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

ten typ tak ma najlepiej redukować przed górą i ciągnąć mniejszym biegiem bo nie wyrobisz się z redukcją pod górę staniesz i ruszyć nie będziesz mógł bo przód poderwie jak duży ciężar i duża górka to lepiej 1 włączyć i ciągnąć i masz pewność że wyciągnie no chyba że mała górka i troszkę na 4 brakuje mu na 4 wyciągnoć redukuje się tylko 1 dźwignią od zmiany biegów a nie reduktorem i zawsze z przygazówka przy zmianie równasz obroty skrzyni z silnikiem i wejdzie tylko na równym jeszcze bo pod górkę jest problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    304

Nie znam dokładnie tej skrzyni ale praktycznie w każdej skrzyni z reduktorem nie wolno zmieniać przełożeń reduktora podczas jazdy. Aby łatwiej zrozumieć przy jakich obrotach należy dokonywać tych redukcji należy zapoznać się z wykresem prędkość ( w instrukcji jest na 100% ). Pod górkę jest ten problem że wysprzęglając ciągnik bardzo szybko traci prędkość i trzeba brać na to poprawkę - tu już tylko doświadczenie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

O te straty tez wlasnie chodzi. Trzeba je troszke uwzglednic. Ale pod gorki jest tez druga Stara metoda. Jakim biegiem wjedziesz. Takim masz zjechac


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Valtra123    32

Ja mam jeszcze inny sposób . Jadę na przykład drogą i zbliżam się do mojej posesji to nie redukuję tylko jadę na najwyższym biegu nie dodając gazu czyli hamuję silnikiem . Kiedy dojeżdżam z małą prędkością wciskam pedał sprzęgła i spokojnie wjeżdżam , gorzej pod górkę . Wtedy staram się zmniejszyć tak prędkość aby móc dobrać odpowiedni bieg do prędkości z jaką się poruszam żeby skrzynia nie zgrzytała i jej nie uszkodzić . Ja mam o tyle utrudnione zadanie bo mam sprzęgło w Ursusie C-360 dość zużyte i przy każdej próbie włączenia biegu z np. 2 na 3 są zgrzyty i muszę podwójnie wysprzęglić i dodać między gaz aby ładnie włożyć bieg . Te moje sposoby naprawdę działają .

 

Jeżeli pomogłem to proszę o polubienie mojego postu . Pozdrawiam


Uwielbiam ryk silników podczas orki , uwielbiam jeździć z pełnymi dwiema przyczepami , a także kosić bizonem i słuchać jego pomruku i wycia . Oczywiście zachęcam do polubienia moich postów . Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Mój sposób redukcji biegów w zetorze  7745 (bez większego obciążenia, przewóz słomy na ładowaczu itd)  polega na zejściu z obrotów do 800-1000, puszczeniu gazu, wciśnięcia sprzęgła, zmiany biegu np z 3 na 2 i puszczeniu sprzęgła. Działa za każdym razem bez większych szarpnięć :)

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Na mniejszy bieg zawsze się powinnu zwolnić chyba ze ktoś chce wylądować ze skrzynią w kosmosie.


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Masz rację :) Wydaje mi się,że hamowanie silnikiem trochę upraszcza robotę,bo wtedy razem z silnikiem zwalnia też skrzynia. Nie trzeba bawić się dwa razy w wysprzęglanie,  ciągnik automatycznie już na "dzień dobry" przed redukcją wolniej jedzie, przez co ciągnik tak nie szarpie :)


Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    304

Coś tu ściemniacie - problem jest przy dużym obciążeniu pod górkę. Po co mam redukować bieg w dół na prostym? Przy jeździe pod górę i przeliczeniu się z mocą już tak kolorowo nie jest. Nie poczekam do zejścia na 800 obr bo raz że katuję silnik, a dwa to może mi zgasnąć i będzie problem. Zredukować w dół można bez uszkodzenia skrzyni - trzeba mieć tylko świadomość tego co wyżej w poprzednim poście pisałem. Silnik to podstawowy hamulec - nie ważne w jakim pojeździe. Ale co to ma do problemu? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamil1998    86

Po co redukować na prostym? Choćby po to żeby nie wpaść w poślizg przy hamowaniu na lodzie.

Nie mówiłem o zejściu na tak niskie obroty przy dużym obciążeniu. Oczywiście,że jak jedziesz pod górkę redukuje się przy wyższych obrotach, ale jeśli chcesz wytracić prędkość redukcją biegów, to według mnie zejście na niskie obroty nie jest złym pomysłem.

 

Musimy ustalić,czy rozmawiamy o wytraceniu prędkości, czy zwiększeniu uciągu :D

Edytowano przez Kamil1998

Ursus c-330 Zetor Proxima 65 Zetor 7745 Zetor Proxima Plus 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetores    16

Jesli bedzie cie samemu jeszcze phało to nie ma katowania. Chodzi tylko o zwalnianie gdy ciagnik chce sam isc do przodu bez hamowania. Gdy ma cieżko nie trzeba zwalniac.


Zetor 7540
Zetor 5320
Ursus C330-M

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    801

Strasznie namieszane w ogóle nie wiadomo o czym mowa. Nie słyszałem żeby hamowanie silnikiem obniżało jego trwałość. Mulenie do wolnych obrotów pod obciążeniem już tak. Dla tego z racji długiego czasu redukcji  lepiej zredukować gdy silnik ma jeszcze większe obroty lub przed górką. Tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    304

Kolega wyżej ma rację - redukcja przed górką przy wyższych obrotach - jedyny realny problem ze zmianą przełożenia w dół przy niesynchronizowanej skrzyni biegów. Teorie typu na lodzie, na prostej by hamować silnikiem itp. przemilczę. Przy jeździe z ciężarem zasada jest jedna jakim biegiem wyjedziesz pod górę to takim zjeżdżaj. Jak się przeliczysz pod górkę to rób to co wyżej pisali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadownikx2    2

No przecież zjeźdzać mogę szybciej nie?

Chyba z górki pociągnie szybszym biegiem nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    304

Możesz, czemu nie, u Piotra miejsca dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Keben123
      Witam , czy da coś zmiana oryginalnego  tłumika Zetora 8540 Turbo  na rurę nierdzewkę ? Bo słyszałem że doda to więcej mocy i traktor jest żywszy czy jest to prawda ? 
    • Przez Tedexx
      Kupiłem zetora i nie zgadza mi się waga w dowodzie z wagą rzeczywistą wagą i co się okazało że papiery są dokupione do tego ciągnika.Numer vin na tylnym moście niby sie zgadzają ale są nabite cztery ostatnie wieksze a pierwsze są mniejsze.Tabliczka tez jest nabijana ręcznie, co tu robić ? Dzięki z góry za odpowiedzi
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
    • Przez rolnikgospodarny95
      witam wszystkich wszystko ładnie pieknie mam zetora podlączonego pod balotnice sipme i podnosi podbieracz oraz klapę szybko a póżniej podbieracz i klapę jak chce sie opuscić to bardzo wolno a znajomy podłączył do swojego zetora 7011 i wszystko działało bez zażutów podbieracz oraz klapa opuszczala sie bardzo szybko może to jest cos, z tym moim zetorem 7211 z układem nie wiem a dodam ze po opuszczaniu pompa miączy jak by oleju nie było a weże napiete jak na gitarce PROSZE O POMOC .
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj Anuluj