Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam!
Potrzebuję trochę informacji w odniesieniu do mojego sw 400. Silnik pracował wcześniej na kutrze. Kupiłem go z zamiarem wstawienia do mojego małego statku. Wcześniej miałem sw 266 (4 cylindry). Ten sw 400 który kupiłem okazał się nie do końca dobry. Okazało się że blok się nie nadaje bo już miał 2 razy osiowany blok a trzeciego szlifu się nie opłaca bo to już nad wymiarowe panewki i kosztują prawie tyle co blok a że cylindry też nie były super- więc wymieniłem na nowy, oryginalny, polski z 1994 roku- stał 20 lat na magazynie w Iławie, były już w nim chromowane tuleje. Wał szlifowałem i azotowałem, wałek rozrządu po regeneracji,generalka głowicy, tłoki Krotoszyn, pompa oleju regeneracja no w zasadzie zrobiłem wszystko prócz pompy wtryskowej. Po remoncie silnik odpalił z trudem, potem kilkakrotnie odpalałem go na kilka minut. Pracował trochę nie równo. Teraz po tygodniu stania w garażu silnik nie chce w ogóle odpalić. Łapie tylko na samostarcie ale nic poza tym. Ustawiałem kąt wtrysku tak jak w instrukcji, ściągnęłem nawet dekiel klawiatury żeby się upewnić że znaki na kole zamachowym dobrze pokazują GMP, Kąt wtrysku też ustawiałem kilkakrotnie jak w książce i tak samo jak wyczytałem tu na forum. No i wszystko jest książkowo, tak jak powinno być iiiii nic... .  Przy kręceniu rozrusznikiem  idzie biały dymek z kolektora ale nic nie łapie. Zastanawiam się czy coś nie jest z pompą wtryskową. Może nie daje odpowiedniego ciśnienia? Wtryski były robione tak jak pod Bizona (chyba inne ciśnienie) a pompę mam najprawdopodobniej od autosanu. kombinuje i kombinuje i nie wiem... :/   

post-147120-0-03597200-1421702037_thumb.jpg  post-147120-0-34632800-1421702098_thumb.jpg

Edytowane przez BartekRuciski
Opublikowano (edytowane)

Dym leci biały. Ustawiłem ustalacz na kole zamachowym na WTR. Na kole od pompy są nabite 3 kropki i w tym momencie zgrywaja sie idealnie z tą blaszką. Dla pewności odkręciłem przewód od pierwszego wtrysku na pompie, wsadziłem cienką rurkę i odkręciłem  całkiem sprzęgło od pompy i kiedy ruszałem kołem pompy widać było jak się podnosi paliwo czyli oznakowanie jest OK.

 


A po czym poznajesz ze pompa od bizona?

Edytowane przez BartekRuciski
Opublikowano

Pompa od bizona posiada jedną dźwignie od gazu i gaszenia a od autobusu posiada dwie jedna od gazu druga od gaszenia.Co do odpalania cofnij dźwignie do oporu w lewo potem daj do oporu w prawo.Jak nie załapie to daj mu kopciucha.Musi się dotrzeć.

Opublikowano (edytowane)

No OK. Rozumiem.

Na statku potrzebuje żeby silnik pracował jednostajnie, żeby sam sobie nie dodawał gazu jak będzie miał ciężej. Lepiej załatwić pompę od bizona? Czy przerobić tą co mam? Z resztą tak czy inaczej pompę chyba oddam do sprawdzenia- za nic nie mogę odpalić silnika :/

Edytowane przez BartekRuciski
Opublikowano

czy na tej pompie czy od bizona on będzie zwiększał dawkę paliwa pod obciążeniem a nie dodawał gazu tylko ta pompa jest przystosowana do pracy na 1800 obrotów i silnik raczej wolniej wkręca się na obroty a od bizona pompa jest przystosowana do pracy na 2400 obrotów i momentalnie silnik wchodzi na obroty.

Opublikowano

No dobra dzięki za informacje. Będę dalej myślał co z tym  zrobić. W sobotę sprawdzę silnik na innej pompie. Trochę żałuje bo się pospieszyłem i jakiś miesiąc temu sprzedałem całego  Leylanda  który wcześniej siedział w Starze - kupiłem kiedyś za 1000 zł na chodzie z zamiarem na części a że zrobiłem w moim kapitalkę to stwierdziłem ze już go nie potrzebuje bo w statku będzie on tylko pyrkał  na max 1300 obr. 6 godzin dziennie bez obciążenia 5 miesięcy w roku to jak coś się sypnie to za jakieś 20 lat dopiero :P  A tu Zonk :P

Opublikowano (edytowane)

Te no balcerek weź tu sypnij radą, no chyba że ktoś inny poradzi,  te silniki z turbo lepiej odpalają jak lekko "miękcej" chodzą czy typowo "twardawo" ? Na którym ustawieniu będzie lepiej w zimnym odpalał bo mam deko problem teraz -2 stopni a na 3 razy go odpalam..

Edytowane przez Properth
Opublikowano

Zapalić zapalił, ale trzeba było pokręcić, a potem potrzymać na gazie bo gasł i bardzo klekotał przez kilkanaście sekund po odpaleniu i taka chmurka. Coś z roku na rok coraz bidniej mi pali, kiedyś się chwaliłem jak mi w -10 odpala a tu -1 i już ciężko mu

 

013b0828233c.jpg

Opublikowano

Miałeś racje balcerku, lepiej zapala. Nieznacznie ale lepiej. Mam pytanie i potrzebuje info praktyczne, nie książkowe. Jakie ciśnienie sprężania kwalifikuje silnik z turbo (6CT107) do naprawy, a na jakim można jeszcze pracować? Ponadto jaka max rozbierzność pomiędzy cylindrami ?

Opublikowano

Panowie, o ile droższy będzie remont kapitalny, jeżeli chciałbym SW-400 wyremontować i "ubrać" tak żeby wyszedł z niego 6CT107? 

 

We wcześniejszych postach o SW-400 była mowa o 6000zł za remont w zakładzie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v