Skocz do zawartości
slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

Chudini    0

Witam, problem jak w temacie, otóż pękł mi blok silnika w bizonie. Objawia sie to tym iż podczas pracy ucieka mi woda z układu chłodzenia (przy zimnym silniku nie ucieka). Zlokalizowałem te pekniecie, znajduje sie w okolicach sprzegiełka do pompy wtryskowej i ma długośc ok 2,5 cm.Teraz pytanie: czym najlepiej zaślepic to pękniecie? Czy są jakies kleje do tego typu rzeczy, jak się za to zabrać? Dziekuję za porady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    58

sąsiad zalepiał blok distalem

 

na jakis czas pomoglo

 

na rynku jest troche klejów, które mogą to zalepić - czy na długo - nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Kolego blok jest stopem żeliwa, ostatnio są już dostępne w sklepach elektrody do zwykłej spawarki którymi właśnie możesz pospawać takie elementy, więc sam byś sobie to pospawał ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

wojtas972    8

najlepszym rozwionzaniem jest nowy blok heh ;[

 

ale mozeszgo tez zaspawac ale to nie jest takie proste zeby to zrobic ladnie i zeby nie bylo zadnych przeciekow i taki spawany to raczej ci dlugo nie posluzy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samczyk1991    82

Co ty pier...

W naszym MF 255 jest pęknięcie w czy jak kto woli na gładzi bloku przylegającej do głowicy. Przy składaniu silnika Tato posmarował pęknięcie, klejem z przyszłości takim 2 składnikowym i trzyma. Kup jakiś porządny klej 2 składnikowy do metalu, zaklej i musi trzymać albo oddaj do pospawania ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dniem    0

Cześć przyjaciele.

Przeczytałem cały wątek i składaniam się do zrobienia kapitalnego remontu tego silnika samemu.

Mieszkam niedaleko Wrocławia i chciałbym się zapytać o dobre miejsce, hurtownie lub sklepy, gdzie mógłbym zaopatrzyć się w części.

 

Dzięki z góry za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

tomek 73 napewno za 2500 z wałem zrobia fachowo , 20 km odemnie jest zakład za silnik perkinsa 3p dałem 2200 zł , sam rozbierałem i składałem , co prawda muzyka dla uszu teraz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dniem    0

Postanowiłem samemu remontować silnik od mojego BIZONA. Nie jest to silnik z turbo, a widzialem w katalogach, że dostępne są dwa rodzaje zestawów naprawczych, jedne z 4 pierścieniami (zarówno do turbo, jak i bez turbo) i zestawy z 3 pierścieniami (zarówno do turbo, jak i bez turbo).

 

Mam pytanie. Który zestaw dopasować do mojego silnika BEZ TURBO. Czy mają być trzy pierścienie czy cztery?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Szczerze to wątpię że dostaniesz jeszcze gdzieś "długie tłoki" tzn. te na 4 pierścienie. Obecnym standardem są tłoki krótkie. Ten czwarty pierścień zakładało siępo jakimś przebiegu, kiedy silnik zaczynał brać olej. Do turbo są inne tłoki. Mają głębsze otwory pracy zaworów - poznać gołym okiem.

Co się stało z silnikiem że go robisz? Zmęczył się czy poważniejsza awaria?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dniem    0

Silnik się zmęczył stracił moc. Należała mu się generalka.

 

Teraz mam pytanie: z jaką siłą dokręcac

panewki korbodowe,

panewki główne na wale

i z jaką siłą dokręcić głowicę?

 

Chodzi mi o moment klucza dynamometrycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Jeśli chodzi o momenty dokręcania głowicy 159-166 Nm, panewek głównych 200-214 Nm i nakrętek docisków wtryskiwaczy 48-55 Nm oraz kolejność pracy cylindrów 1 5 3 6 2 4, luz zaworowy 0,5mm i kąt początku tłoczenia paliwa 27 stopni, to na pokrywie zaworów jest taka okrągła blaszka z tymi parametrami. Na forum był podobny temat tu masz link http://www.agrofoto.pl/forum/topic/10193-momenty-dokrecania-rub-sw-400/

Jeszcze jedna ważna kwestia na tej blaszce z danymi nie ma podanego momentu dokręcania panewek korbowodowych, dlatego wstawię momenty dokręcania śrub z instrukcji obsługi silnika 6CT107-3/A1/1 i pochodnych (ze względu, że te silniki z SW 400 są do siebie zbliżone) bo tutaj jest miedzy innymi podany moment dokręcania panewek korbowodowych.

 

Momenty dokręcania najważniejszych połączeń śrubowych

· Moment dokręcania nakrętek głowicy:

Przed montażem uszczelki – gwinty szpilek, oraz powierzchnie styku nakrętek z

głowicą należy posmarować smarem z dodatkiem (5%) dwusiarczku molibdenu

(MoS2) lub grafitu.

Nakrętki należy dokręcać etapami w kolejności jak na rysunku.

Etapy I – IV wykonywać na zimnym silniku.

Etapy V – VI wykonywać na ciepłym silniku – temp. cieczy chłodzącej ok. 60oC

etap I 60 Nm etap II 130 Nm etap III 200 – 210 Nm

etap IV sprawdzenie momentem 200 – 210 Nm

etap V dociągnięcie momentrem 200 – 200 Nm

etap VI sprawdzenie momentem 200 – 210 Nm

· Moment dokręcania śruby jarzma mocującego wtryskiwacze:

20 - 40 Nm (2,0 - 4,0 kGm)

· Moment dokręcania nakrętek przewodu wtryskowego:

20 - 25 Nm (2,0 - 2,5 kGm)

· Moment dokręcania nakrętek mocujących rozpylacze

30 - 40 Nm (3 - 4 kGm)

· Moment dokręcania nakrętek złącza nadmiaru (wtryskiwaczy):

5 - 7 Nm (0,5 - 0,7 kGm)

· Moment dokręcania nakrętek śrub korbowodowych:

102 - 108,5 Nm (10,2 - 10,8 kGm)

· Moment dokręcania nakrętki mocuj. koło klinowe sprężarki powietrza:

72 - 88 Nm (7,2 - 8,8 kGm)

· Moment dokręcania śrub mocujących pokrywy łożysk głównych:

200 - 214 Nm (20,0 - 21,4 kGm)

· Moment dokręcania śruby mocującej koło pasowe na wale:

200 - 220 Nm (20,0 - 22,0 kGm)

 

Moment dokręcania panewek głównych jest taki sam jak w wolno ssącym SW400 więc wnioskuję, że podany moment dokręcania panewek korbowodowych będzie zbliżony. Co do momentu dokręcania głowicy to tutaj jest większy, pewnie z racji, że jest to silnik turbodoładowany, a prawidłowy moment dla SW 400 masz na początku postu. Czy to ci w czymś pomoże to nie wiem, najwyżej zaśniesz czytając ten post, bo trochę się tu rozpisałem :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dniem    0

Łał. Dziękuję Ci bardzo. Bardzo wczerpująca i profesjonalna odpowiedź. Na pewno wykorzystam to, co napisałeś, na pewno to mi się wszystko przyda.

Dzięki jeszcze raz. Gdybym miał problemy z czymś to będę się odzywał.

 

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tandam    1

Nie ma za co. Cieszę się, jeśli mogłem w jakiś sposób pomóc. W razie pytań pisz na forum, a myślę, że znajdzie się ktoś kto będzie mógł pomóc :blink: . Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Globus    0

Kolego @Daniel215 u mnie w byłej pracy to krążek na tokarni majster zrobił żeby pasowało na tuleje w środku krążka jeszcze otwór żeby można było wsadzić kawałek łoma i się wybija młotem 10kg nieraz jest tak że nie chcą iść to wtedy lewarkiem na lewarek ten krążek i się wyciska, a silnik sobie siedzi na tym wózku co jest przedstawiony w ty ogłoszeniu ten wózek to dobra sprawa.

Witam nie chciałem zakładać nowego tematu więc piszę tutaj może chce ktoś kupić silnik do bizona od autosana H9 silnik SW400 został wyciągnięty od autobusu bo autobus poszedł do cięcia bo był zgnity silnik sam z majstrem remontowałem więc kitu nie wciskają tutaj macie namiary.

http://www.pksgryfice.com.pl/index.php?page=aa

Edytowano przez Globus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

robiłem te siniki i do głowy mi nie przyszło wybijać a tym bardziej montować suche tuleje młotkiem(bez obrazy ale to głupota,można je zniszczyć)do tego celu służy sciągacz srubowy lub najlepiej prasa. kolega wyżej słusznie zauważył ze wszystkie parametry dokrecania śrub piszą na deklu, z tym ze początek wtrysku dla sw400 silnika pracującego w kombajnie to 29 stopni anie 27.przyjrzyjcie sie też nakrętką na korbach są tam 2 punkciki a na szpilce jest jeden muszą one się zgrywąć wtedy jest nakrętka dokręcona na odpowiedni moment.choć wszystkie śruby przy naprawie powinno się wymieniać a na nowych nie ma tych znaków dokręca się je na 100-110nm

 

Nie cytuj poprzedniego posta

Edytowano przez krolikNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

oj kolego piszesz że wybijanie tulei młotkiem to głupota a niby czemu???ja właśnie robię kapitalkę w swoim i za pomocą wytoczonego krążka jak ktoś wyżej pisał poszło szybciej jak prasą,koszt krążka u tokarza 50 zł.a wbijałem je po uprzednim zmrożeniu do ok. -20 i nagrzaniu bloku do ok.70 stopni nagrzewnicą.wbijane były przez dębową deskę o grubości ok.4 cm. która moczyła się w wodzie ok. 3 dni. poszło szybko i sprawnie a do wbijania wystarczył 1kg. młotek. tylko trzeba uważać na początku aby prosto ustawić tleję bo wtedy można spieprzyć. a zakładałem zestawy mahle ok .260zł za sztuke.dodam że mam tłoki na 4 pierścienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Co ty dziecko piszesz porównujesz jakiś malutki silnik do dużego 6-cyl monolitu, niektórzy spawali te bloki ale nigdy nic z tego nie wyszło zawsze pęknie obok on jest za długi za bardzo się kosi przy wysokiej temperaturze więc nie słuchajcie tych pseudo specjalistów.Sam kupiłem silnik sw-400 2 lata po remoncie tylko peknięty i doszedłem do wniosku że najlepszym rozwiązaniem jest dokręcenie w miejscu pęknięcia aluminiowego kawałka blachy pod który trzeba napchać silikonu. Kleje nie wytrzymują różnicy rozszeżalności cieplnej bloku i swojej dlatego po 2-3 latach odpadują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
...Kleje nie wytrzymują różnicy rozszeżalności cieplnej bloku i swojej dlatego po 2-3 latach odpadują

Dlatego tylko wymiana bloku.

Przerobiłem to z doświadczenia. Brakowało termostatu - wstawiłem termostat i klej poszedł - zaczęło kapać. Wymiana kleju na dwuskładnikowy - to samo, spawanie dosyć drogimi elektrodami - to samo, spawanie migomatem to samo. Wywaliłem termostat i daliśmy klej i na razie trzyma ale jak przywiozę cały blok to rozwiąże to sprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

moje pytanie kupiłem rekorda 2000rok i silnik do remontu mianowicie po odpaleniu traci ciśnienie ma 2,5 a po czas1ie około 1 min. leci w dół zegar wkręcony mechaniczny rozbiorę to zobaczę ale myślałem czy jakaś rórka nie pękła od pompy olejowej?? jak sprawdzić czy zestawy naprawcze tuleja+tłok+pierścienie są do wymiany czy dopiero po rozebraniu wizualnie sprawdzić wypracowanie tulei+tłoku+pierścieni bo pierścienie i tak chcę wymienić wał do szlifu i cementowania+panewki a jeśli śą wyeksplowtowane to jakie zestawy będą najlepsze???

Edytowano przez recrut83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Gdyby rurka pękła to by było ciśnienie na "0" , nie da się ocenić stanu zużycia silnika i wszystkich niespodzianek które są w środku nie rozbierając go, rozbierz to ci pomożemy. Jeżeli mieszkasz w południowo wschodniej Polsce to mogę dać ci namiar na hurtownie gdzie jest wszystko o 30% taniej na takim silniku dużo zostaje w kieszeni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Obawiam się że chyba nie chciał byś wiedzieć ;) ,ja mam 2 silniki w zapasie jeden kupiłem za 1100zł do roboty, a drugi kupiłem bo chcieli za niego 500 zł i to na chodzie kompletny ze stara tylko właśnie blok przemarznięty więc co się było zastanawiać , bebechy ze środka i osprzęt jest wart z 2000zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pasiu66    17

Na allegro gość sprzedaje bloki po 900zł za sztuke, jak ktoś ma pęknięty to ja bym się nie zastanawiał bo jak do c-360 kosztuje ponad 3 tysie to do bizona pewnie z 5 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_1960
      witam,
      potrzebuje porady w sprawie demontazu walca w celu wymiany łozyska, moze ktos wymieniał albo cos poradzi.
    • Przez zyz1o
      witajcie mam taki problem ze moj deutz dx 4.47 grzeje i to ostro troche ma ciezko to zaraz z boku od strony kolektora ostro daje dym wymienilme turbo sprezarke wiec silnik jest czystu umyty nigdzie nie zawalony olejem a sie grzeje o co tu kaman ? moze do ciagnikow chlodzonych powietrzem wlewa sie jakis specjalny olej silnikowy ?? bo ja zalalem jakiegos fusha ktorego leje do skrzyni w jd i jeszcze mam pytanie jak jest wentylator to tak z przodu troszke nad nim jest taka kostka i sa 3 wejscia na kable i mam kabel do tej kostki ale tylko dwie wtyczki jak to ma byc podlaczone a moze wcale bez tych kabli ma byc ??/ kupilem tego deutz z 3 lata temu i caly czas z nim sie mecze silnik od razu po zakupie byl remontowany aha i jeszcze jeden problem z przednim mostem otuz caly czas z lewej strony kola peka mi krzyzak ten co wychodzi z mostu i idzie do kolo w sumie to sa tam takie dwa krzyzaki i nie wiem czemu ale co zaloze nowy minie z 3 dni i juz rozwalony a z prawej strony wszystko jest elegancko co moze byc przyczyna takiego pierdzielenia ?
    • Przez prezes893
      witam
       
       
      chciałbym zregenerować w swojej suprze pompę wtryskową z silnika sw-400
      oczywiście regeneracja u specjalisty,
       
      czy ktoś może mi pomóc i opisze krok po kroku co robić i na co uważać przy demontażu?
       
       
      z góry dzięki
    • Przez roxor
      Witam panowie mam problem i proszę o waszą pomoc bo już nie wiem co może być otóż mój problem polega na tym iż moja sieczkarnia strasznie się grzeje podczas gdy tne qq i już nie wiem co może być wymienilem olej w silniku zmieniłem paski na pompie wodnej filtr powietrza czysty chłodnica czysta wyjolem termostaty pompę wody patrzyłem i ładnie ciągnie wodę w maszynie silnik nie dymi nie jest słaby pali na dotyk nie widać żadnych oznak wskazujących na jakieś uszkodzenie silnika noże oczywiście wyostrzone stalnica przysunieta odpowiednio gniotownik ma szczelinę 8mm dodam jeszcze ze w zeszlym sezonie przechodziła do samego końca i nie miała żadnego problemu z grzaniem ani nic takiego czy ktoś już miał taki problem lub wie gdzie jeszcze mógł bym szukać przyczyny?... Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez jarekvip99
      W lato nie bylo tego problemu natomiast teraz przy temp 15 stopni na dworze i podczas orki na szerokosc 160 cm temp wody idzie na pierwsza kreske ponad 80 stopni nie wiem ile tam jest temp i tak mniej wiecej trzyma. wody nie wyrzuca nigdzie olej czysty itp. gdy ciagnik ma lzej np przy oraniu poprzeczniakow cofaniu itp bo plug zagonowy to temp spada na 80 stopni. termostat jest chlodnica nie najgorsza. niedawno byl zmieniany pasek od napedu wentylatora chlodnicy bo tamten pekl moze ten za slabo naciagniety jest? wczesniej nie bylo takich problemow a teraz jakby mial robic w 30 stopniach to nie wiem czy by wytrzymal. teraz gdybym go zgasil przy takiej temp silnika to nie wiem czy wody by po chwili nie wyrzucil. nigdy nie byl przegrzany. jaka temp wasze podobne ciagniki trzymaja w ciezkiej pracy? z agregatem uprawowo siewnym 2 tygodnie temu tez nie bylo takich problemow. dodam ze przedni naped slabo ciagnie moze przez to tez ma ciezej troche
×