Skocz do zawartości
slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
balcerek1    91

Ja wyciągałem w stronę sprzęgła a za pewne padła magistrala olejowa i i wykończyło pompę i wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    3

Jakiej firmy kupić zestaw naprawczy -tuleja i tłok ,vkoszt jednego np. w grene firmy  mahle około 400 a na allegro firmy gmp za 200 co polecacie czego unikac?

 

Z 3 lata temu zmieniłem tylko pierścienie bo brał olej ale znowu powrócił problem i chłapie oleju coraz wiecej i teraz 5l już na dolewke nie starczało w ciagu dnia choć ciśnienie 0,2-0,3 trzymał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Jak chcesz same pierścienie to raczej PRIMA  z Łodzi, a jak cały komplet to na pewno nie GMP bo to made In China :D Ja u siebie dałem zestawy z Krotoszyna.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

balcerek1    91

Jakiej firmy kupić zestaw naprawczy -tuleja i tłok ,vkoszt jednego np. w grene firmy  mahle około 400 a na allegro firmy gmp za 200 co polecacie czego unikac?

 

Z 3 lata temu zmieniłem tylko pierścienie bo brał olej ale znowu powrócił problem i chłapie oleju coraz wiecej i teraz 5l już na dolewke nie starczało w ciagu dnia choć ciśnienie 0,2-0,3 trzymał

Oddaj blok do zakładu szlifierskiego żeby wstawili tuleje surowe i szlif na wymiar a wał daj też do sprawdzenia i jak co do szlifu kosz 300-400 zł.Zrobiłem tak 3 sw 400 i litr oleju na sezon idzie a szwagier go swojego wstawił chromowe i d*pa litr idzie na dzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    10

Ja wyciągałem w stronę sprzęgła a za pewne padła magistrala olejowa i i wykończyło pompę i wał.

 

a tak z polskiego na nasze co to jest ta magistrai???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Tak po chłopsku to rurki doprowadzające ciśnienie oleju z pompy do bloku.Dostała ostrej temperatury i nie wytrzymała naprężenia i pękła.Spadź dokładnie te rurki 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paawlik227    10

aha :blink: to bym był szczesliwy jakby to były tylko te rurki... I pewnie przyłapał na panewkach itd ech <_< A tak przy okazji sie was podpytam czy taki czastkowy remont typu ze wyjoł bym wał szlif jesli jeszcze wyda panewki nowe nowa popma olejowa pierscienie tłokowe bo poprzedni własciciel jezdził bez termostaty i olej delikatnie brał no i głowica zawory dotrzec ewentualnie wymienic pompa wtryckowa i wtryski sa ok. Ile taki remont moze mnie kosztowac i czy trzeba robic ten przestrzał bloku??? I czy jest ses sie tak bawic czy to nie da efektu i bez wizyty w profesjonalnym warsztacie sie nie obejdzie :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Czas jeszcze masz to możesz spokojnie robić. Ja robiłem w czasie sezonu i trwało to tydzień, bo wyskoczyły małe komplikacje :)Ale na szczęście był wtedy deszcz :D Zrobisz na spokojnie, dotrzesz i będziesz miał spokój na pare lat. Ale decyzja należy do ciebie  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    3

Oddaj blok do zakładu szlifierskiego żeby wstawili tuleje surowe i szlif na wymiar a wał daj też do sprawdzenia i jak co do szlifu kosz 300-400 zł.Zrobiłem tak 3 sw 400 i litr oleju na sezon idzie a szwagier go swojego wstawił chromowe i d*pa litr idzie na dzień.

 

Oddałem blok do zakładu, zrobia tez pierwszy szlif wału ale bez utwardzania bo do utwardzania wysyłają dalej i kilka tygodni trzeba czekac a zniwa za pasem. Po ocenie wału powiedział ze po delikatnym szlifie obejdzie się bez utwardzania, gdyby była grubsza warstwa szlifu to wtedy  by było dopiero konieczne, co sadzicie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Oddałem blok do zakładu, zrobia tez pierwszy szlif wału ale bez utwardzania bo do utwardzania wysyłają dalej i kilka tygodni trzeba czekac a zniwa za pasem. Po ocenie wału powiedział ze po delikatnym szlifie obejdzie się bez utwardzania, gdyby była grubsza warstwa szlifu to wtedy  by było dopiero konieczne, co sadzicie

Jak wał jest nie przegrzany to może iść bez utwardzania.Tak robię w każdym wałem i do końca jak tylko wychodzi ostatni szlif składam bez utwardzania bo koszt szlifu dowozu do utwardzania i utwardzanie i oczekiwanie na utwardzanie jest nie wiele mniejszy niż nowy wał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Zatrzaskujesz na GMP na wzierniku i na kole rozrządu jest znak i na bloku do góry musi być kreska a do pompy nie masz znaku.Pompę później ustawiasz wziernik na wtrysk na pierwszy gar i kropka lub kreska na kole od pompy na wziernik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    3

Mam wszystko spasowane w połozeniu gmp, wał klinem do góry, pierwszy tłok w górze,  koło z cecha pokrywa się z cecha na bloku, punkt z tarczy na pompie paliwowej pokrywa się z wziernikiem .

I teraz mam dylemat bo jeśli dobrze rozumuje posty z tego forum to nalezało by ustawić wszystkie koła na gmp poza tym od pompy , je wkładamy po zluzowaniu wału i przestawieniu z gmp na wtrysk?

Pomoze ktoś  i jakie mogą być konsekwencje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    3

Cały silnik skręcony już mam na gmp razem z pompom wtryskową- czyli co za późno będzie mi dawał paliwo? 

Jak to teraz najłatwiej naprawić:

-czy rozkrecac spowrotem kape od zaworów, wyjąc koło zębate razem z pompą zablokować wał na początek wtrysku poczym włozyc to koło zamoachowe razem z pompa aby jej cecha pokrywała się z wziernikiem

-a może wystarczy regulacja na tym sprzegiełku od pompy, jeśli tak to w jaki sposób ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Wystarczy regulacja na tym sprzęgle.Ustawiasz na Wtrysk wziernik zacinasz koło zamachowe na pierwszym garze i popuszczasz sprzęgło na pompie (dwie śruby 8) i przesuwasz na kreskę i wziernik.Jak nie da rady bo śruby się opierają to wykręcasz śruby w inne miejsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marius9128    0

Mam problem z grzejącym sie olejem. W misce olejowej był wkręt grubosci 8mm i dlugosci ok.12mm. Czy to ma ze soba jakis zwiazek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    3

Po skreceniu silnika zostały mi 2 sruby szpilki z dziurami z jednej strony na drut i dwie nakrętki koronowe , sruby chodziły w oleju, tylko pytanie gdzie? Zwalic miske na dole i zobaczyć czy może gdzies przy przewodach pompy olejowej ? Są inne możlwosci?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f5e7a884d177896.html

9f5e7a884d177896m.jpg

 

Edytowano przez Poznaniak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zgrywus223    18

Od mocowania korbowodów to one nie są na pewno :D Jaki to rozmiar ?  Dodaję zdjęcie dla 100 % pewności :) Może od przewodów olejowych jeśli to jest M8.

post-45035-0-42340400-1434916393_thumb.jpg

Edytowano przez zgrywus223

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    3

Śrubki z poprzedniego postu najprawdopodobniej nie sa z tego silnika, trochę mi brakowało przy skrecaniu i posiłkowałem się innymi.

 

Czy przy ustawieniu początku tłoczenia paliwa można w 100% ufac temu punktowi na kole pompy paliwa aby pokryła się z wziernikiem przy położeniu koła zamachowego na wtr , czy należy to lepiej  zbadac wkrecjac kpilare z przezroczystej rurki zamiast pierwszego przewodu z pompy?

 

Starszy pan który mi ustawiał zawory robił to tylko na dwa razy tzn. w jednej pozycji wału od razu zawory ssący i wydechowy tłoków nr 1,5,3 na 0,5mm i w drugiej pozycji wału pozostałe zaworu tłoków nr 6,2,4 na 0,5mm,  spotkał się ktoś z takim sposobem?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Punkt na kole pompy jest nabijany przez pompiarza co robi pompę i do tego silnika nabijają znak ale możesz się pobawić kapilarą ale o cieniutkim ptrzekroju a co do zaworów to robi się to na GMP każdego tłoka na zamkniętych zaworach bo nigdy nie wiadomo co wałek rozrządu pokaże w innych pozycjach. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek360    2

Witam :) Mam w planie zakup bizona z056.Upatrzyłem sobie już jeden fajny egzemplarz.Jedynym jego defektem jest klejony blok który przecieka.I tu moje pytanie czy ktoś miał doczynienia z taką awarią i ma na to jakieś metody czy może trzeba zakładać drugi blok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×