Skocz do zawartości
slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

robson79    1

Witam.Tuleje to krotoszyn mahle tłok z gorzyc a pierścienie to prima łódź to komplet godny polecenia.Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Koszt jednego zestawu to 434,19zł . Tu znajdziesz www.tableo.pl/data/katalogi/zestawy_naprawcze.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kobra89    66

Tuleje tłoki MAHLE, panewki BIALMET takie brałem i uważam drogie ale po paru latach bez skazy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    497

@kobra89, ale jakie drogie konkretnie ile tak mniej więcej? I gdzie to idzie kupić.

 

@robson79, masz ten zestaw w swoim silniku założony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

Tak mam i jest wszystko ok. Te komplety mam jeszcze w moich ursusach 912 1014 c330 i naprawdę mogę polecić tylko wiadomo nie jest to tanio

Edytowano przez robson79

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

W instrukcji obsługi wyczytałem ze głowice należy przykręcać etapowo 50 - 130-200 lub 210 max. Problem tkwi w tym ze zrywają mi się nakrętki w rzędzie najbliżej zbiornika bo są najniższe już przy 180Nm. Miał może ktoś podobnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robson79    1

SW 400 do dość długo nie pamiętam ile lat ale jest trochę. Możesz się jeszcze popytać w agromie co mogą polecić tylko zwracaj uwagę na producenta bo tuleja może być mahle a tłok chiński.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Exx    6

Mahle i prima u mnie wytrzymały 18lat pewnie wytrzymałyby jeszcze więcej ale moja wina

tylko kiedyś sezon u mnie trwał ponad miesiąc a nie jak teraz tydzień i koniec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    183

warto głowice odrazu sprawdzić bo to żaden koszt... wypadałoby zrobic też osiowanie bloku zeby wszystko chodziło jak należy

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    497

Już to robię :D właśnie :DNo to dzięki Panowie za poradę :)

Edytowano przez Assasin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Dokręcasz na minimum trzy etapy 50-100-150 Nm jak chodzi o zwykły wolnossący a jeżeli z turbo 6CT107 masz na 60-130-200-210 Nm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzarjan8111    5

Wlasnie 6ct107 i nakretki te niskie sie rwaly przy 180, zmienilem je na wysokie i dokrecilem na 200. Szkoda ze dopiero potem na pokrywie klawiatury przeczytalem ze max 162 Nm, co nie zgadza sie z ksiazka (silnik orginal z rekorda).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Lejlandy tak mają że się nakrętki zrywają albo szpilki z bloku wychodzą.Robiłem dwa te silniki 6CT107 ale dokręcałem na 150 Nm po wyrwaniu jednej szpilki przy 170.Dla mnie jest trochę dziwny jest ten materiał na tym bloku bo prze gwintować ten materiał to bułka z masłem a druga sprawa klucz a klucz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Ja po remoncie kapitalnym (łącznie z planowaniem bliku i głowicy) Dokręcałem niektóre szpilki na 130 bo było czuć że chcą już z bloku wyskakiwać. Jak na razie po jednym sezonie uszczelki nie wydmuchało. Tak że dokręcanie na 180 i więcej uważam za bezzasadne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Wg mnie mahle. Fakt że mam je założone dopiero jeden sezon. Ale na naszym rynku trudno kupić coś lepszego. Mi udało się kupić po 300zł na dziurę. Wyjściowa cena była koło 400zł. ale po targowaniu się w hurtowni dla samochodów ciężarowych zeszli z ceny. Fakt że brałem od nich jeszcze komplet panewek mahle i pompę olejową i rok wcześniej części do kompletnego remontu głowicy.

Jak robisz łoże to nie muszę dodawać że przydało by się jeszcze zrobić korbowody ;) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Do tego silnika to polecam surowe tuleję i dopiero szlifować pod wymiar jak masz silnik w osiowaniu to spytaj gościa o surowe z iławy a co do tłoków to mogą być z THM z wstawką żeliwną pod pierwszy pierścień pierścienie tylko prima a panewki bimet ale nie wiem czy są dostępne wiec machle albo THM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek43    0

Siema. Mam problem, przełożyłem silnik z autosanu do bizona i się grzeje . Czy należy zmienić chłodnice od autosanu w bizonie ? A sprawa z pompą wodną ? Tam są dwa wyjścia, a w bizonie mamy jedno .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Properth    0

Panowie jakie są oznaczenia na kole zamachowym bizona a autosanu? Różnią się czymś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek43    0

Masz termostat.Kąt wtrysku dobrze ustawiony .

 

 

Termostatu nie ma, a kąt wtrysku to możliwe ze jest źle ustawiony , bo ustawiałem go pierwszy raz. Dobrze by było, gdybyś miał racje to bym nie kombinował z dodatkowym chłodzeniem .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Assasin    497

I Witam wszystkich jeszcze raz :) Mam dwie oferty jeden zestaw naprawczy firmy Ursus Hełmrzno. A drugi to firma Krotoszyn.I którą firmę bardziej polecacie panowie ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×