Skocz do zawartości
slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kravter    36

ciekawe od czego pierscienie pekly ;/ moze jak zakladales wczesniej juz pekly albo jak rozbierales

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Bizon u nas jest piąty sezon. Do silnika nie zaglądaliśmy do teraz... przy wyjmowaniu raczej nie popękały bo od czegoś te rowy w tulejach są... :unsure:


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

A jak pisałem że przy pierwszym montażu zakłada się 3 pierścienie w 4 pierścieniowym tłoku to mi niektórzy nie wierzyli, a to jest naprawde prawda, tylko pokosił tuleje mechanik przy montażu i jest efekt.A pierścienie pękły przy montażu albo przy pracy po zniekształconej źle zamontowanej tulei , po przegrzaniu pierścienie by się zapiekły najwyżej.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ziemek256    13

Stopniowo z roki na rok brał coraz więcej... W ubiegłym sezonie mi się pompa wody rozleciała, chwilę się zagotował, od tego czasu znacznie więcej oleju z silnika ubywało...

O druga sprawa - w tamtym sezonie wymieniałem pompę wody - Bizon skosił na tej nowej jakieś 20 ha i ma już luz :blink: :blink: Wymieniać ją czy przesmarować i tłuc dalej? Duży ten luz nie jest ale idzie ręką o wiatrak wyczuć... Silnik będzie po remoncie szkoda żeby przez głupią pompę wody znowu go przegrzać :(


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

pewnie jakas chinszczyzna moze lepiej wyjmien ale na jakas taka lepsza bo tak jak mowisz silniczek bedzie ladnie chodzil a jak ta sie rozleci to znowu sie zagotuje ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

CNH przejął Płock i ciężko o orginalne części... :( Aż strach ten komplet naprawczy kupować żeby się w jakiś szajs nie wpakować... :huh: :unsure:


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Dokładnie...

 

 

Jak by ktoś miał proste schodki do Bizona na podest to chętnie odkupię, cofałem przedwczoraj pod garaż i przywadziłem o drzewo ;[ :unsure: troszkę sie zdefraudowały... :o Nie chce się klepać... :mellow:

Edytowano przez ziemek256

It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kravter    36

zlap lina i po maly odegnij w 2 strone :)a gdzie sie skrzywily na tych srubach co sie skladaja?? czy to chodzi o ta drabinkez prawej strony??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszP    2

Za zestaw produkcji Mahle policzyli mi ponad 400 zł na gar, i to nie na chromie! Ceny części porażają, a ich jakość zwala na kolana. Co do pompy - kto kupuje tanio kupuje dwa razy. Pamiętam czasy, gdy można było dostać jescze oryginalną pompę (może i teraz można?) kosztowała z podstawą 700 zł! Sprawdź czy nie naciągasz za mocno paska - to może miec wpływ na zużycie podróby.


Bykom - Stop! Poprawna pisownia i ortografia w Internecie. Dbajmy o język ojczysty.
Kupię prawą pokrywę deski rozdzielczej do Ursusa C385 i pochodnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Szukajcie hurtowni tam są tańsze części, jeżeli jesteście vatowcami to odlatuje następna 1/5. Moge dać namiar na jedną z hurtowni w okolicach Mielca, ale pojęcia nie mam czy mają sprzedaż wysyłkową


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

To tak, schodni się skrzywiły w miejscy gdzie ją te rączki...

 

Ten zestaw Mahle jeszcze cenowo tragicznie nie stoi... Jutro popytam w okolicznych agromach po ile takie zestawy mają...

Co do pompy to może trochę za ciasno pasek napiąłem ale żeby jednego sezonu nie wytrzymała... szajs normalnie...


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    68

Ja polecam chromowe tuleje najdroższe niestety ale najtrwalsze mahle krotoszyn b.dobra firma, niektórzy mówią że to sparciała firma i to złom , a wg. mnie musieli młotkiem wbijać te tuleje żeby je zepsuć.

 

 

tylko oryginalne MAHLE!!! mam teraz założone... i silnik komoletnie inaczej pracuje!!! chodzi bardzo dobrze! jescze miesiąc temu jak miałem założone nowe komplety 4 pierścieniowe to było troche inaczej słychać pracę silnika... no aż wkońcu wszystko się rozpieprzyło na dotarciu...

teraz jest kompletnie inna bajka! Tak jak napisał kolega... kupujcie tylko oryginały bo ja też chciałem przyoszczędzić a za remont silnika można powiedzieć że płaciłem 2 razy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

Zestaw kupiony. 370 zł za słupek - 4 pierścienie, tuleje niestety żeliwne, zestaw zakupiony w Grene, na komplecie sześciu słupków dostałem 150 zł upustu... Jutro składamy. :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

zdjecie0131

zdjecie0133

Coś mi nie wychodzi dodawanie tych zdjęć, narazie sobie skopiujcie i wkleicie , a później sprubuje obczaić dodawanie tych zdjęć.

Na zdjęciach jest schemat ustawienia rozrządu w silniku sw400, silnik jest w pozycji do góry wałem bo mi tak było wygodnie włożyć wał, więc odwróćcie sobie zdjęcie lub monitor o 180st gdy nie zauważycie podobieństwa.Na kole zębatym wałka rozrządu jest strzałka która musi się pokrywać z kreską-cechą-znakiem na powierzchni za kołem zębatym, i tu zwracam uwagę że ta kreska jest zazwyczaj słabo widoczna więc trzeba dobrze odczyścić zaznaczone miejsce i dobrze się przyjrzeć.Wał korbowy ma być ustawiony w pozycji pierwszy tłok w gmp, czyli jak łukaszp pisał wpust na wale ma być pionowo do góry, a łatwiej poprostu zaciąć pozycjoner koła zamachowego od razu w pozycji gmp, o ile koło zamachowe jest dobrze założone i jest z tego silnika.Pisałem też że spotykałem się z różnicami ustawienia wałka rozrządu w silnikach sw-400 i pochodnych tych silników czyli wysilonych 6CT107 , ale większość nie zauważy różnicy bo jedynie kreska z którą ma się zgrywać strzałka jest lekko przesunięta, dając wcześniejsze o kilka stopni fazy rozrządu

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawa3398    0

Ostatnio pytalem jak z tymi cechami>Ustawilem tak jak napisal " LukaszP" W zalacznikach sa zdjecia na ktorych ustawilem ten rozrzad. I teraz ocencie sami czy dobrze jest ustawione.

 

 

bobytempelton. Jednak ci nie wyszlo z tymi zdjeciami. pomniejsz je i wtaw jako zalaczniki:)

post-38120-0-18076600-1309980392_thumb.jpg

post-38120-0-22048400-1309980401_thumb.jpg

post-38120-0-70988900-1309980423_thumb.jpg

Edytowano przez jawa3398

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

No nie idzie mi dalej to dodawanie zdjęć zmniejszyłem ale nie idzie chyba ktoś musi mi to wytłumaczyć łopatologicznie :lol:

W każdym bądź razie zazwyczaj cecha jest w lewym dolnym rogu ale jak pisałem wychodziły różne wersje tego silnika a znaki były nabijane ręcznie w różnych miejscach , cechy się zgadzają wał jest w pozycji pierwszy tłok gmp czyli jest dobrze.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    9

Witam!!!

 

Możecie polecić jakiś dobry, odpowiedni olej na dotarcie silnika SW400?

 

Czy superol CF się do tego nada?


JOHN DEERE
JOHN DEERE
only JOHN DEERE

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Na dotarcie wystarczy cd, ale jak chcesz.

no nareszcie mi się udało, opis jest przy 4 posty wyżej, przypominam że silnik jest odwrócony do góry wałem(bo mi było wygodnie).

 

 

Zdjęcia usunąłem bo zapychały mi pamięć , kto potrzebuje zdjęć ustawienia rozrządu prosze pisać na pw, z treści adres email, to wyśle

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    101

Witam!!!

 

Możecie polecić jakiś dobry, odpowiedni olej na dotarcie silnika SW400?

 

Czy superol CF się do tego nada?

Ja właśnie zalałem 4 turbo od zetora turdusem - może marnotrastwo na docieranie ale nie miałem pod ręką SUPEROL FALCO CD bo na tym miałem docierać silnik.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziemek256    13

A mój się dociera... Wymienione tuleje tłoki pierścienie i panewki. Ile mth musi zrobić żeby po mału mógł iść w pole? Pyrka sobie od rana do wieczora puki co... :)


It's My Life...
 

JD...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jawa3398    0

No widze ze ci sie jednak udalo wstawic zalaczniki;)A powracajac do tematu. Wczoraj poskladalem klamota i udalo mi sie odpalic,Silniczek bardzo ladnie pracuje na wolnych obrotach jak jest zagrzany ma 4atm a na calym gazie 6.I teraz bedzie w zapasie do bizonka az stary ktory jest w bizonku sie skonczy:)

 

 

TheBorowiecTV. Po co ci silnik do bizona? nie lepiej starego zrobic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_1960
      witam,
      potrzebuje porady w sprawie demontazu walca w celu wymiany łozyska, moze ktos wymieniał albo cos poradzi.
    • Przez zyz1o
      witajcie mam taki problem ze moj deutz dx 4.47 grzeje i to ostro troche ma ciezko to zaraz z boku od strony kolektora ostro daje dym wymienilme turbo sprezarke wiec silnik jest czystu umyty nigdzie nie zawalony olejem a sie grzeje o co tu kaman ? moze do ciagnikow chlodzonych powietrzem wlewa sie jakis specjalny olej silnikowy ?? bo ja zalalem jakiegos fusha ktorego leje do skrzyni w jd i jeszcze mam pytanie jak jest wentylator to tak z przodu troszke nad nim jest taka kostka i sa 3 wejscia na kable i mam kabel do tej kostki ale tylko dwie wtyczki jak to ma byc podlaczone a moze wcale bez tych kabli ma byc ??/ kupilem tego deutz z 3 lata temu i caly czas z nim sie mecze silnik od razu po zakupie byl remontowany aha i jeszcze jeden problem z przednim mostem otuz caly czas z lewej strony kola peka mi krzyzak ten co wychodzi z mostu i idzie do kolo w sumie to sa tam takie dwa krzyzaki i nie wiem czemu ale co zaloze nowy minie z 3 dni i juz rozwalony a z prawej strony wszystko jest elegancko co moze byc przyczyna takiego pierdzielenia ?
    • Przez prezes893
      witam
       
       
      chciałbym zregenerować w swojej suprze pompę wtryskową z silnika sw-400
      oczywiście regeneracja u specjalisty,
       
      czy ktoś może mi pomóc i opisze krok po kroku co robić i na co uważać przy demontażu?
       
       
      z góry dzięki
    • Przez roxor
      Witam panowie mam problem i proszę o waszą pomoc bo już nie wiem co może być otóż mój problem polega na tym iż moja sieczkarnia strasznie się grzeje podczas gdy tne qq i już nie wiem co może być wymienilem olej w silniku zmieniłem paski na pompie wodnej filtr powietrza czysty chłodnica czysta wyjolem termostaty pompę wody patrzyłem i ładnie ciągnie wodę w maszynie silnik nie dymi nie jest słaby pali na dotyk nie widać żadnych oznak wskazujących na jakieś uszkodzenie silnika noże oczywiście wyostrzone stalnica przysunieta odpowiednio gniotownik ma szczelinę 8mm dodam jeszcze ze w zeszlym sezonie przechodziła do samego końca i nie miała żadnego problemu z grzaniem ani nic takiego czy ktoś już miał taki problem lub wie gdzie jeszcze mógł bym szukać przyczyny?... Z góry dziękuję i pozdrawiam.
    • Przez jarekvip99
      W lato nie bylo tego problemu natomiast teraz przy temp 15 stopni na dworze i podczas orki na szerokosc 160 cm temp wody idzie na pierwsza kreske ponad 80 stopni nie wiem ile tam jest temp i tak mniej wiecej trzyma. wody nie wyrzuca nigdzie olej czysty itp. gdy ciagnik ma lzej np przy oraniu poprzeczniakow cofaniu itp bo plug zagonowy to temp spada na 80 stopni. termostat jest chlodnica nie najgorsza. niedawno byl zmieniany pasek od napedu wentylatora chlodnicy bo tamten pekl moze ten za slabo naciagniety jest? wczesniej nie bylo takich problemow a teraz jakby mial robic w 30 stopniach to nie wiem czy by wytrzymal. teraz gdybym go zgasil przy takiej temp silnika to nie wiem czy wody by po chwili nie wyrzucil. nigdy nie byl przegrzany. jaka temp wasze podobne ciagniki trzymaja w ciezkiej pracy? z agregatem uprawowo siewnym 2 tygodnie temu tez nie bylo takich problemow. dodam ze przedni naped slabo ciagnie moze przez to tez ma ciezej troche
×