slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

bobytempelton    161

To tuleja chromowa(przynajmniej tak wygląda), czyli wszystkie pierścienie do niej muszą być czarne.

Dla pewności załóż czarne pierścienie, jest jeszcze jeden myk, do grafitowych można założyć czarne grafitowe pierścienie i nic się nie stanie, jedynie gdy do chromowych tulei wsadzi się chromowe pierścienie to zeżre się po kilku godzinach, więc dla pewności czarne pierścienie one mogą pracować i w chromowych i w grafitowych tulejach.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

Błąd do chromowanych tulei trzeba włożyć czarne pierścienie a do czarnych tulei chromowane w każdym bądź razie musi być odwrotność.

 

To tuleja chromowa(przynajmniej tak wygląda)

No kolega to musi być super znawca bo ogólnie gołym okiem nie da się rozpoznać rodzaju tulei zwłaszcza na zdjęciu. Tuleje mają specjalne oznaczenia po tym się je rozpoznaje.

Edytowano przez ursus55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

CO TO ZA MACHLOJKI?!!!! @URSUS55 SKĄD WZIĄŁEŚ NIBY TEN CYTAT NIBY NAPISANY PRZEZEMNIE?!?!?!?!?!?!?!

Napisałem że to wygląda jak tuleja chromowa!!!, i muszą być do niej pierścienie grafitowe, więc co to za cytowanie i poprawianie z mojego na moje to raz, po drugie skąd jest wyrwany ten cytat?????? ja takie coś napisałem???? kiedy? co to do cholery!!! ktoś się podemnie podszywa???


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

potrzebuje poradę, w tamtym roku traciło mi sie ciśnienie tzn niekiedy. wnioskowałem to po tym że zapalała się kontrolka i wskaźnik el. spadał do zera, a raz nawet przydymiło z silnika... Tyle że nie zawsze się tak działo czasem w drodze na pole czasem na polu. Teraz wpiąłem manometr i na zimnym pokazuje 4 atm (na elekt. 1,5..) po poł godzinie grzania z zasłoniętą chłodnicą w zasadzie mało co spadło. postanowiłem sprawdzić jedno moje podejrzenie i pojeździć na pochyłym terenie, no i jak się przechylił na jedną strone to momentalnie spadło do 1,5 atm jak wyprostowałem to znowu dobiło do 4 atm.

 

Podejrzewam że może coś ze smogiem albo rurkami. Pytanie czy mogę coś zrobić bez wyciągania silnika, da się tą miskę odkręcić na miejscu? no chyba że to coś innego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Możliwe że masz jeden smok zamiast dwóch, w takim przypadku pomaga nalanie 20l oleju , zamiast 13-15L.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

oleju jest i tak ponad stan, no ale doleje jeszcze. A jest szansa odkręcić tą miske i zajżeć co się dzieje? Mi to raczej wygląda że się coś poluzowało tam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus55    11

CO TO ZA MACHLOJKI?!!!! @URSUS55 SKĄD WZIĄŁEŚ NIBY TEN CYTAT NIBY NAPISANY PRZEZEMNIE?!?!?!?!?!?!?!

Napisałem że to wygląda jak tuleja chromowa!!!, i muszą być do niej pierścienie grafitowe, więc co to za cytowanie i poprawianie z mojego na moje to raz, po drugie skąd jest wyrwany ten cytat?????? ja takie coś napisałem???? kiedy? co to do cholery!!! ktoś się podemnie podszywa???

No przecież pisze post wyżej od mojego, tylko go skróciłem bo chodziło mi tylko o tą kwestie. Także ok. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@ursus55 chodzi mi o zdanie" no kolega musi być super znawca..... itd" CZY TO ZDANIE JEST W MOIM POŚCIE NAPISANYM WYŻEJ?!?!

 

@grego, w tych silnikach były dwa różne typy smoków i pomp olejowych, w silnikach z symbolem R3 czy samo R(o zastosowaniu rolniczym typu kombajny koparki itd) była dwustopniowa pompa oleju, gdzie pierwszy stopień pompy zasysał olej przez smok i pompował do takiej miseczki(drugiego smoka) ze ściankami po bokach lecz bez górnej zabudowy, i dopiero z tego zbiorniczka olej zasysał drugi stopień pompy i pompował w układ.

Ten system ma na celu chronić silnik przed spływaniem oleju na pochyłościach w róg miski olejowej.

Jeżeli masz jednostopniową pompę, i jeden smok na pochyłach będą takie objawy jak piszesz.

Możliwe że coś rozkręciło się, więc przewróć silnik na bok i zdejm miskę, kilka godz roboty jak wiesz co i jak.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

silnik przewrócić na kombajnie? Nie wiedziałem że tak się da, dość mało tam miejsca. Może kilka rad jak się za to wziąć, jak go już odkręcę to czym go przewrócić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

silnik przewrócić na kombajnie? Nie wiedziałem że tak się da, dość mało tam miejsca. Może kilka rad jak się za to wziąć, jak go już odkręcę to czym go przewrócić?

 

Trzeba go unieść 5 cm do góry, a poczatek napchnąć w stronę przodu kombajnu, podłożyć od tylej strony kombajnu jakieś deski czy kawałek drzewa, ciut opuścić, przechylić silnik do tyłu i opuścić aż się położy. Do tego najlepiej mieć jakiś bloczek, wyciag itp. nie można zapomnieć aby wcześniej wykręcić alternator, rozrusznik, filtr powietrza, tłumnik i całe pierdółki z tyłu silnika.

Może za jakieś 2 tyg. bedę przewracał silnik z bizona to zrobię zdjęcie.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

Panowie znowu mam problem...

Jak pisałem kilka postów wcześniej, zmieniałem pompę wtryskową w Bizonie... Tzn założyłem pompę samochodową ale w końcu zdecydowałem się regenerować oryginalną...

Ale do rzeczy: pompe założyłem i odpaliłem kombajn... - działa. Ale postanowiłem jeszcze zajrzeć do wtrysków bo jakoś dziwnie na obroty wchodził wieć postanowiłem jeszcze sprawdzić ten element. Jakież było moje zdziwienie gdy po odkręceniu pokrywy silnika zauważyłem pękniętą łapkę od zaworu!(nie wiem czy ssący czy wydechowy-rząd po stronie od zbiornika kombajnu) Dodam że znowu!!!

W ubiegłym roku miałem remontowany silnik i przy docieraniu też mi się to stało ale wtedy pękłą prawie połowa.. teraz jedna. Ale dlaczego tak się dzieje do cholery! dzisiaj będę dzwonił do mojego mechanika który robił ten silnik ale wolałbym usłyszeć opinię niezależną od Was... Co jest przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Może wtedy tylko dostała, ale nie pękła, a pod wpływem drgań i obciążeń pękła w pracy później, bo chyba teraz jest już dobrze ustawiony rozrząd.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

No mam nadzieje ze tak... przeciez skosiłem całe żniwa! Boby może masz racje i wydaje się to dosyć sensowne...

Pytanie tylko czy mogło to mieć jakieś negatywne skutki na silnik? Bo prawda jest taka że nie wiem kiedy to się stało... może w połowie żniw ubiegłorocznych a może teraz... jak myślisz mogło stać się coś poważniejszego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Ten jeden cylinder z urwaną dźwignią pracował jak sprężarka, nie dodawał mu mocy lecz jeszcze zabierał, stąd dziwna praca, tylko jedynie paliwo było w niego pakowane i mogło go wyrzucać przez wydech, czy kolektor ssący lub szło pod tłok, bo nie wiem który zawór nie pracował, nie jestem w stanie powiedzieć bez tego gdzie zapodziało się paliwo, bo napewno nie było spalone.

A silnikowi nic nie będzie.

Edytowano przez bobytempelton

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawek    0

Czy może mi ktoś doradzić jak uszczelnić pękniętą misę olejową w bizonie Z056 z 87r ? Czy da radę to zrobić bez zdejmowania silnika? w tam tym sezonie próbowałem uszczelniać różnymi silikonami itp ale to działało na krótką i znowu pojawiał sie wyciek.

Edytowano przez sawek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grabarz    43

Nie odkręcisz misy, musisz podnieść silnik, najlepiej zespawać lub jechać na jakiś szrot i kupić używana misę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Za dużo tu postów piszę w tym temacie :D , ale napiszę jeszcze jeden :D tak się składa że w swoim mam spawaną miskę, i spawałem w innych, pęka zawsze obok korków spustowych, są 2, w bizonie pęka przy tym co jest wkręcona rurka zlewowa, która nie była usztywniona i drżała -_- , naprawa prosta unieść silnik, pochylić lub przewrócić do tyłu, i przez zbiornik wyjąć miskę, mi to zajmowało(rozebranie) ok 5 godz, ale mam wprawę i mam czym. Pospawa to każdy przy użyciu gazów, bo miska jest blaszana, a migomatem nie uzyska się szczelności w 100%, później zapaćkać jakimś klejem i musi być.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    637

Nie mów tak że za dużo bo akurat Twoje rady są bardzo cenne!:)

Jak to się mówi "posłuchajmy opinii eksperta" - wtedy wchodzisz Ty hehe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjFarmer    4

Witam zakupiłem bizona zo56 z 91 r. i nigdzie nie umie znaleźć bagnetu do sprawdzenia ile jest oleju oglądałem wszędzie do okoła i nigdzie nie mogę go znaleźć a chciałbym sprawdzić jakiej gęstości jest olej i ile go jest i czy trzeba go wymienić by nie zajechać silnika . Z góry dzięki pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjFarmer    4

dzięki :) ja szukałem do okoła silnika i nic <_< a to tam jest schowany :)

Edytowano przez razor275
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Co do zdejmowania miski olejowej, niedawno to przerabiałem. Podniosłem silnik jakieś 30 cm bez przewracania, pozdejmowałem tylko pasy i tłumik cała reszta poszła z silnikiem także roboty aż tak dużo nie było. Mi zanikało ciśnienie do 0 i sie okazało, że w misce leżała oberwana rurka od smogu ;[. Mam nadzieje, że szkód nie narobiło bo opiłków panewek nie znalazłem w misce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pablo16    93

Mam pytanie. Dziś podczas koszenia z pod korka wlewu oleju i odmy zaczął wydobywać sie wg mnie dym temp oleju wynosiła 85 stopni. Pomyśleliśmy sobie że może uszczelka poszła a że pogoda do kitu i nie dużo zostało to chcieliśmy dokosić ale po około 10 min pracy zapaliła sie kontrolka od ciśnienia, Co może być przyczyną ?? olej ma dodam tylko że potem jak na chwilę odpaliliśmy aby podnieść heder do ściągnięcia kombajnu z pola to ta kontrolka dosłownie na moment zgasła gdy kombajn schodził z obrotów podczas gaszenia silnika.


Ursus C385A główny koń roboczy
Ursus C360 pomocnik C385A
Ursus C330M pomocnik pomocnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

@Grego w ten sposób jak ja zawsze ;) jak na linku niżej

@Pablo16 musisz to samo zrobić co w linku z tym nie ma żartów, nie wiadomo kiedy i sinik zatarty, miska do zdjęcia i diagnoza co i jak....

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/380219-magistrala-olejowa-silnika-bizon-z056/


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj