slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

kombinator18    18

Ale chlopaka straszycie ;)

 

 

Idz do sklepu rolniczego kup tzw. spawanie na zimno.

Po dlugosci kreski pekniecia co jakies 4 mm bardzo cienkim wiertlem zrob otwory.

Wsio dokladnie do golej blachy wyczyscic dobrze zakleic i powinno trzymac mi tak trzyma silnik made in jelonek juz 2 lata i wstyd przyznac ale szczelina na bide ma z 10 cm dlugosci .


DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    186

sw400 czyli LEYLAND dostaniesz no szrocie, te silniki byly w starach


Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombinator18    18

Jak jestes z malopolskiego to kolega ma takowy od stara lezy w stodole.

Po pieniadzach by pewnie sprzedal ;)


DROGIE HOBBY - ROLNICTWO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiesmag    54

co masz do stracenia-dopasuj kawał blachy na tą płaszczyznę,kilka nagwintowanych otworów pod to uszczelka z korka,i będzie dobrze.

kiedyś był taki klej ,lecz nie pamiętam nazwy-potocznie na warsztacie mówiono na niego 3/4 metalu-miał taką samą rozszerzalność jak żeliwo,przez zastosowane w nim właśnie te 3/4 jakiegoś stopu,ten klej nie puszczał,kładło się go na podgrzaną część,no i dobrze przygotowaną.

w sklepach samochodowych nie napotkałem na ten klej,może gdzie robią silniki popytać.ale blacha na korku i będzie dobrze.mniej roboty jak przekładanie bebechów,i bez wyjmowania silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

no to biorę sie od poniedziałku za robotę silnik do góry i na warsztat z nim i wtedy się okaże co i jak wizualnie :] a co do wyciskania tulei to kiedyś robiłem taki zabieg i robiliśmy to takim krążkiem zakładało się śrubunek i kręciło i wszystko szło jak malina :]i wciskanie w takisam sposób :]

Edytowano przez recrut83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

do wciskania to tuleje do zamrażarki na dwa dni nagrzać blok i wchodzą jak nie powiem w co i najlepiej przez klocek z twardego drewna ale mokrego

Edytowano przez iron

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Heniekii    2

Witam, problem jak w temacie, otóż pękł mi blok silnika w bizonie. Objawia sie to tym iż podczas pracy ucieka mi woda z układu chłodzenia (przy zimnym silniku nie ucieka). Zlokalizowałem te pekniecie, znajduje sie w okolicach sprzegiełka do pompy wtryskowej i ma długośc ok 2,5 cm.Teraz pytanie: czym najlepiej zaślepic to pękniecie? Czy są jakies kleje do tego typu rzeczy, jak się za to zabrać? Dziekuję za porady.

 

 

kolego ja mialem ten sam problem co ty i pekniecie tez mianowicie pekl mi blok w okolicach plaszcza wodnego nad pompa paliwowa niby w tym miejscu kadlub jest najcienszy i znajomy mechanik polecil nam swojego kolege ktory specjalizuje sie w spawaniu blokow we wszystkich maszynach rolniczych i ciezarowkach czy osobowek i przyjechal pospawal dodam ze troche mu to zeszlo i bym nie radzil spawadz samemu bo on wiedzial jak to zrobic ale na to potrzebny jest czas aby materialu nie przegrzac ani nie sciagnac albo zeby temperatura spawania nie porobila mikroskopijnych pekniec i juz jezdze pare sezonow i woda nie leci,nie daj sie namowic komus ze mozna pospawac sobie samemu bo trzeba znac przedewszystkim dokladny stop zeliwa kadluba bo inaczej bedziesz mogl go wyzucic kolega chcial zaoszczedzic i obciazniki w new hollandzie se pospawadz bo przeciez sprzedaja elektrody do zeliwa a teraz zaluje bo musial je wyzucic bo zaczely mu pekac i tona balastu poszla

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axjon    0

właśnie, spawanie samemu to między bajki możesz włożyć, na tym trzeba się znać i to byle jaki spawacz ci nie zespawa dobrze, mi kiedyś blok skrzyni biegów w kombajnie gość spawał, to zajęło mu to cały dzień, a było kilka pęknięć na 10 cm kwadratowych, ale jak ktoś ma dobrze zrobić to tylko cyknie i pół godziny chłodzi żeby nie odkształciło się, więc lepiej nie ryzykować samemu, a w bizonie też mam pęknięcie w bloku ale dosłownie jak igłą ale ten sam gość stwierdził żeby dać sobie spokój i nie ryzykować żeby dalej nie poszło bo czasem z zewnątrz małe pęknięcie a w środku jak pajęczyna i od temperatury przy spawaniu może polecieć dalej , a gość naprawdę się zna bo był 30 lat spawaczem okrętowym w stoczni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marciniu94    6

najlepszym rozwiązaniem jest kupno nowego bloka ale jest to bardzo kosztowne dlatego popieram bobytempeltona ze najlepszym ostatecznym rozwiąniem jest aluminiowa blaszka i pod nia silikon

 

jak myslicie ile wytrzyma zaklejony pekniety blok silnika silikonem i aluminiowa blaszka??? Lepiej sie pozbyc takiego kombajnu czy nie ma zadnych obaw???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

ile czasu jeden dzień rozbierasz drugi kupujesz części i czyścisz no i 3 dzień składasz i odpalasz proste no wymontowanie&montaż silnika w kombajnie nie mówie bo trzeba doliczyć jeszcze ale czy oddajesz go do warsztatu czy sam robisz to musisz go wymontowac i zamontowac więc dać komuś 1-2tys. zł to lekka przesada chyba że się nie liczysz z kasą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Gdzie ty widziałeś żeby sw400 zrobić w ciągu 3 dni- samo azotowanie wału trwa 3-4 doby, a wcześniej przecież trzeba dać wał do szlifu , po azotowaniu do polerowania, a jeszcze jak dawałeś do azotowania to pewnie wiesz że nie wsadzi się do kotła jednego wału , bo to się nie opłaca, niekiedy trzeba czekać kilka dni na zapełnienie kotła,mi tak zawsze z sw400 schodzi 5-7 dni z azotowaniem wału oczywiście


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

ja w łodzi zamieniałem wał mój nadawał sie na 1 szli to dostawałem po pierwszym szlifie i azotowaniu bez czekania, bo co to mi za różnica czy będe miał swój wał czy taki sam jak mój wyjdzie po naprawie?? spokojnie tak jak mówisz to sie robi przed sezonem bo gdzie się spieszyć :] pozdrawiam ale sam robisz a nie dajesz do warsztatu?? ja zrobiłem i sie docierał spalił 200 litrów i teraz bedzie docierał sie na lekim polu :]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Tzn mam warsztat, ale nie mam maszyn do szlifowania itp, muszę wozić do regeneracji,a tak to składam, do azotowania zawożę do Tarnowa , mam tam pod bramę 117km, ale azotowaniu podlegają wały dopiero po 2 szlifie, choć można i po 1. Jajbyś był ze świetokrzyskiego, podkarpacia dałbym ci namiary na hurtownię gdzie jest1/4- 1/3 taniej, jak coś pisać na gg to podam namiar 33860696


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

częśto tego się nie robi więc powiem tyle że lepiej zrobić sobie raz wszystko i pożądnie na dobrych częściach i bedzie chodził i chodził ja na orginalnym silniku zrobiłem??? kombajn był z 86 roku a dwa lata temu remont był zrobiony to 23 lata latał i to nie żeby olej brał bo przez żniwa to może 3 litry dolałem ale ciśnienie już miał słabe i bałem sie że stanie w żniwa więc zrobiłem generalke ale teraz w styczniu sprzedałem bo po żniwach kupiłem rekorda i ten sam zabie zroboiny bo kupiłem z uszkodzonym silnikiem rekord pierwsze żniwa miał w 2000roku ajuż silnik był dojechany ciśnienie 10 sezonów ale to zależy od eksploatacji w suprze u mnie chodził 23 lata a tu w rekordzie zaledwie 10 lat ale już tylko zależy od eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

mam problem w swoim bizonie, a mianowicie podczas pracy pokazuje mi bardzo niskie ciśnienie oleju (od 0-1), obroty zbytnio nie wpływają na cisnienie. Zdarza się że włącza się sygnał dźwiękowy (przeważnie na wolnych obrotach). Co ciekawe nie zawsze się tak dzieje, w jedną stronę pola pokazuje mi niemal 0 po czym w drugą koło 1...Silnik nie dymi, nie bierze oleju, ma moc, dobrze odpala. Co prawda nie wkręcałem jeszcze zegara ale coś musi być bo raz aż mi zadymiło z silnika. Gdzie szukać przyczyny, mam wrażenie że to może być coś z pompką olejową, czy muszę zdejmować silnik aby się do niej dostać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Sprawdź zaworek redukcyjny obok filtra oleju ten w bloku, bodajże, śruba 27, albo 32 niepamiętam, i najlepiej wymień ten zaworek i sprężyne na nowe, a jak niedostaniesz lub nie chce ci się kupować to włóż podkładkę między sprężyne a nakrętke, dokręć odpal sprawdż ciśnienie i tak się pobaw,tylko jeżeli już jest tam kilka podkladek to nie dokładaj tylko wymień sprężyne , możliwe że masz skopcony czujnik ten przy silniku lub zegar, albo wychełtany wał, poprostu najlepiej wkręcić manometr i sprawdzić.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0

miałem podobnie silnik ładnie palił nie dymił i te same objawy co kolega ale ja sprawdzałem na wkręconym zegarze ciśnienie 0-1 po rozebraniu okazało się że panewka na głuwnym środkowa była podjechana a reszte było jak nowe więc remont szlif cementowanie i nowe panewki teraz silnik na rozgrzanym ma 4,5 i nic nie podkładałem pod zaworek bo jak bedziesz miał przydartą panewkę a podłożysz podkładkę to bedzie większe ciśnienie ale silnik może złapać i będą większe koszta a tym bardziej jak teraz masz czas to możesz to zrobić a w żniwa spokojnie pracować :]. Napisz coś więcej czy stało ci sie to odrazu w jakich okolicznościach???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

raczej stopniowo mi się to działo, a na ostatnich żniwach już mi czasem świeciła kontrolka i sygnał wył, ale tylko czasami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
recrut83    0
Napisano (edytowany)

wyciągaj silnik niemasz na co czekać aż w żniwa stanie wał bo wtedy dochodzi osiowanie bloku i koszta rosną a jak złapie to nigdy nie wiadomo czy wału nie uszkodzi wał do szlifu i azotowania ( cementowania ) nowe panewki no i na dodatek sprawdzisz sobie tuleje i pierścienie tłoki brał ci olej ????

Edytowano przez recrut83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    631

Witam panowie!

mam mały problem w silniku mojego bizonka... a mianowicie w tym roku zimą robiłem remont kapitalny, tzn wał panewki tuleje itp...

no i teraz jestem w trakcie docierania silnika... i tu zaczyna sie problem... w zeszlym tyg po uruchomieniu wszystko gralo jak talala... ciśnienie na zimnym to prawie 6bar odpala na dotyk! nalałem mu troche bio disla bo mówie że na dotarcie to szkoda tej drogiej ropy żeby palił... i chodził dalej... aż do pewnego momentu... zaczynał kopcić i tak jakby nie przepalał.. pomyslałem że to od tej ropy... wiec postanowiłem że na drugi dzień naleje normalnej... ale na drugi dzień za cholere nie mogłem go odpalić!!! zawołałem mojego mechanika, rozebraliśmy wtryski- okazało się że 5 szt. było kompletnie zapieczonych! ale to nie wszystko... pękło 5 szt. tych łopatek co popychają laski zaworów... co mnie bardzo zdziwiło... ale wymieniliśmy wtryski, wyregulowaliśmy je, łopatki zostały założone... odpalił wszystko było oki.. i tak sobie pracował przez dwa dni.. aż tu wczoraj słucham że zaczyna coś przebierać jakby nie dostawał paliwa... ale w baku paliwo było... stwierdziłem że może jeszcze w baku ciągnie tego bio więc postanowiłem podłączyć go "na krótko" z baniaka z ropą... odpalam- to samo... na obroty nie chce wchodzić.... myśle sobie może filtry paliwa... założyłem nowe...

odpalam to samo... daje na gaz... dym jak lokomotywa! i za chwile słysze jakieś trzaski... zgasiłem go i zaczynam szukać przyczyny... zdejmuje pokrywe silnika a tu znowu połamało łopatki lasek zaworów!!! tym razem 3 szt.!

Panowie co to może być????!!! mechanik mówił ze na dotarcie ustawił większy luz zaworowy żeby zawory dobrze osiadly więc troche je słychać... i tak się zastanawiam że to może przez to???

co o tym myślicie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

źle ustawił rozrząd ten twój mechanik coś mi się wydaje i tłok puka w zawory łamiąc popychacze, a to że oszczędziłeś na paliwie to też masz nauczkę, ale to nie istotne, później znajde wyprzedzenie otwarcia zaworów dla silnika pracującego w kombajnie i napisze ci jak ustawić, tylko znajdę te kąty, sprawdź jak wiesz jak początek wtrysku, a przede wszystkim czy sprzęgiełko przy pompie się nie rozkręciło.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1116

A może zawory się zapiekają (pod wpływem temperatury), miałem taki przypadek w U-1004 godzina pracy po remoncie głowicy i popychacz zgięty. W pierwszym momencie zgiął się to się zgiął trzeba wymienić, ale dla sprawdzenia wyprostowałem włożyłem kręcę wałem a popychacz znowu się gnie, okazał się zapieczony zawór.

 

Ale jakby był rozrząd tak źle ustawiony to byłby problem z uruchomieniem. Każdy tłok w GMP i sprawdzić czy zawory zamknięte.

 

Jak coś źle piszę to proszę o poprawkę.

Edytowano przez Sadek

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panczo1922    631

Ale jakby był rozrząd tak źle ustawiony to byłby problem z uruchomieniem.

 

no wlasnie tez tak myślę...

kurcze zobaczymy co z tego wyjdzie...

dzisiaj po południu zajrzymy do tego rozrządu może coś tam się przestawiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj