slawus

Naprawa silnika w Bizonie Z056 - SW 400

Polecane posty

balcerek1    92

Robiłem w 2 kombajnach a w swoim w zeszłym roku i docierałem tak jak pisałem a jeden gość z drugiej wsi obok po obliczeniu kosztów mojej robocizny robił sam na własną rękę docierał na wolnych obrotach bo ropy szkoda chłodnicy nie zakrywał i ponoć 70 motogodzin zrobił i poszedł w jęczmień zimowy doszedł olej do 90 stopni w 15 minut i zaklamotał.Wał złapał i po zawodach.Z holowali bizona do mnie silnik wykręcili i dali na garaż.Zawiozłem do swojego szlifierza na szlif i pasowanie wał z silnikiem i wydał następne 2500 zł (szlif nowe panewki pasowanie nowe pierścienie pasowanie uszczelki olej i moja robota no i beczka ropy) wstawili silnik i też tak docierałem jak pisałem i hulał 2 sezony i jest ok.A przy okazji jeszcze przyrobiłem na koszeniu dniówkę bo mu jęczmień leciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

A myślisz że w fabryce w Andrychowie produkującej wtedy multum silników silniki były docierane? były jedynie sprawdzane na hamowni przez 20-30min i jechały do montowni bizonów ładowarek itd, u mnie silnik ma pochodzic przez 5 godz na palecie przy mnie, jak chodzi to ma chodzić!! od temperatury wody jest termostat, a od oleju chłodnica jeżeli wsio jest sprawne ma to chodzić i tyle.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

no dobra to jutro o 7 rano go odpalam i niech pracuje :)

 

powiedz mi jeszcze dwie rzeczy... a mianowicie obieg oleju na chłodnice miałeś otwarty czy zamknięty i te średnie obroty to ile gdzieś z 1200?

 

remont udał się bardzo dobrze bo nigdzie nie cieknie i silniczek bardzo cicho pracuje, pali na dotyk i zero dymku z wydechu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

ja do 6ct/107/r4/2 leje ultor 20w50, silnik nie bierze oleju, olej myślę odpowiedni do kombajnu bo przy niskich temperaturach nie pracuje tylko przy dość wysokich, także nie ma problemu


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

No właśnie ja też leję 20w/50 ale Diesel 2 od 2 lat i teraz ciężko go zdobyć i się zastanawiam czy można go mieszać z Ultor 20W50??

Oba są niby z Orlenu.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

no dobra to jutro o 7 rano go odpalam i niech pracuje :)

 

powiedz mi jeszcze dwie rzeczy... a mianowicie obieg oleju na chłodnice miałeś otwarty czy zamknięty i te średnie obroty to ile gdzieś z 1200?

 

remont udał się bardzo dobrze bo nigdzie nie cieknie i silniczek bardzo cicho pracuje, pali na dotyk i zero dymku z wydechu...

Zawór zawsze otwarty i przez to piszę żeby zatkać chłodnicę żeby olej nie osiągał 120 stopni albo więcej bo po zamknięciu zaworu olej się nie chłodzi a na pełnym gwizdku od razu złapie temperaturę a nie chodzi mi o temperaturę wody bo od tego jest termostat..Co do obrotów to 1200-1400 tak żeby równo silnik pracował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Koledzy, szybkie pytanie, sąsiad poprosił mnie o zamówienie zestawów do naprawczych SW400, niestety ma określony budżet, do 250 zł za sztukę i tu moje pytanie,

znalazłem tylko THMy (których osobiście zwolennikiem nie jestem - ja brałbym dla siebie Mahle), ale mus to mus, kombajnu nie mam i nie wiem czy w tym wypadku zdadzą egzamin:

 

http://farmexpert.pl/zestaw_naprawczy_silnika_sw_40_produkt3068.aspx

 

Ma ktoś je założone? Dają radę? Sprawa dosyć pilna bo mechanik na pojutrze umówiony.


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacek43    0

Witam Kolegów, mam pytanie . Kupiłem silnik od autosana (przełożyłem miske olejową , pompę olejową ) i nie wiem co mam zrobić z pompą wtryskową , bo niektórzy mówią że nie trzeba robić gdyż ma większe obroty do 2600 , a inni twierdzą że trzeba przekładać regulator obrotów.

A jak wygląda sprawa ze sprężarką, czy trzeba ją wyjąć ?

Z góry dziękuje za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Co do przekładania pompy olejowej to chyba za bardzo dobrze nie zrobiłeś, spece z tego forum twierdzą ze lepsza jest jednostopniowa pompa z autosana, mniej awaryjna, nie gubi ciśnienia, wystarczy aby później ze 2 litry oleju więcej lać.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Witam Kolegów, mam pytanie . Kupiłem silnik od autosana (przełożyłem miske olejową , pompę olejową ) i nie wiem co mam zrobić z pompą wtryskową , bo niektórzy mówią że nie trzeba robić gdyż ma większe obroty do 2600 , a inni twierdzą że trzeba przekładać regulator obrotów.

A jak wygląda sprawa ze sprężarką, czy trzeba ją wyjąć ?

Z góry dziękuje za odpowiedź :)

pompę wtryskową musisz przełożyć bo jest inny regulator obrotów. A co do olejówki jak nie jeździsz po górach to mogła zostać z autosana a sprężarka w bizonie do czego ci potrzebna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wiktor27    1

witam zna ktoś patent w jaki sposób założyć w silniku sw-400 uszczelniacz na wale od strony koła zamachowego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Panowie powiedzcie mi proszę w swoim bizonie ma zimnym pokazuje 3.5 a na ciepłym trochę ponad 2 bary, oleju nie bierze, żadnych przecieków nie ma,obroty max to 2200 (nie wiem czy to ma znaczenie) swoją moc ma tylko to ciśnienie mnie martwi, może zegar oszukuje? coś poradzicie? czy najlepiej go wyjąć i sprawdzić tj rozebrać? Jaki byłby koszt mniej więcej naprawy? (chodzi mi o konkretny remont a nie półśrodki)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Może coś z zaworem się dzieje.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Tzn? Jak co i gdzie sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Pisałem o tym kilkadziesiąt razy, nawet zdjęcie wstawiłem, zazwyczaj winą jest dwustopniowa pompa oleju, oba stopnie mają ten sam wydatek i przy przepracowanej pompie pierwszy stopień nie jest w stanie dopełnić drugiego, czyli pompa wymiana, lub jak nie masz gór to pompa z autosanu jednostopniowa.

Z góry piszę że bizon będzie 10 lat pracował na 1 barze a silnik będzie żarł po 5l oleju dziennie i nic mu nie będzie, więc nie stresuj się niczym w spokoju kończ czy rozpoczynaj żniwa, jedyne co to wstaw dodatkową chłodnicę ojeju lub wentylator elektryczny na obecną.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

Żniwa w połowie, dokończę je i po sezonie się zobaczy co i jak, a można jakoś sprawdzić tą pompę? Bo w ciemno to raczej nie bardzo jej wymienić bo może dobra jest. Co do temp oleju to wskazuje mi 60 stopni C ale coś chyba oszukuje?? powinno być więcej raczej temp wody (płynu) wynosi 80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    161

Olej powinien być 80-90 a woda 70, pompy nie sprawdzisz w domowych warunkach wymiana i tyle, ale przy okazji pompy trzeba sprawdzić panewki wał itd, każdy mechanik no może prawie każdy to zrobi, z góry piszę że silnika w bizonie nie ma sensu robić na tip top co do szlifów wału ciśnienia na 4-5 barów itd, niech będzie luźniejszy on dostaje po d*pie, niech ma 3 bary jemu wystarczy. Sprawdź chłodnice oleju i czyśc ją codziennie zainstaluj jakiś wentylator elektryczny z samochodu na niej lub wstaw dodatkowa i tyle.


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

W silniku Sw 400 za filtrem olejowym jest zawór redukcji ciśnienia oleju.Śruba na klucz chyba 32 dokładnie nie pamiętam.Jeżeli sprężyna zaworu regulacji niebyła wymieniana to wymienić na nową z powodu zmęczenia materiału.Jak to nie pomoże to podłożyć podkładkę.Tak czy tak powinna znajdować się 1 lub 2 podkładki włożone fabrycznie.Max mogą być 3 podkładki fabryczne.Najlepszym rozwiązaniem jest od wolnych obrotów podnosić w górę kiedy zegar stanie w jednym miejscu lub spadnie o 0,5 atmosfery.W tym momencie zawór się otwiera.Jeśli stanie się to na średnich

obrotach silnika to można podkładać podkładki do momentu żeby nie przekroczyć na rozgrzanym 4,5 atmosfery.Jeżeli macie zegar ciśnienia elektroniczny proponuję zamontować mechaniczny,koszt koło 120 zł.Bardziej wiarygodny odczyt wartości ciśienia

Post z przed 1,5 roku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    222

A ta sprężyna jest widoczna czy nie? Dziś patrzyłem to śruba taka duża jest (raczej na 32 klucz) ale jeszcze nie rozkręcałem tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszC5    23

Olej powinien być 80-90 a woda 70, pompy nie sprawdzisz w domowych warunkach wymiana i tyle, ale przy okazji pompy trzeba sprawdzić panewki wał itd, każdy mechanik no może prawie każdy to zrobi, z góry piszę że silnika w bizonie nie ma sensu robić na tip top co do szlifów wału ciśnienia na 4-5 barów itd, niech będzie luźniejszy on dostaje po d*pie, niech ma 3 bary jemu wystarczy. Sprawdź chłodnice oleju i czyśc ją codziennie zainstaluj jakiś wentylator elektryczny z samochodu na niej lub wstaw dodatkowa i tyle.

 

Dlaczego nie ma sensu robić na tip top?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysztof_kc
      Pomocy. Jak wymontować pompę wtryskową w ciągniku Renaulr 145-14TX
    • Przez Dzidek122
      Witam. 
      Mam problem ze sprężarka w mf 255,bierze olej
      Nie jest mi potrzebna, dlatego chcę ją wymontowac, proszę o jakieś wskazówki 
       
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez ProMmm
      Witam mam problem ponieważ strasznie grzeje mi się ciągnik john deere 2140 bez napędu na kwadratowej kabinie. Wymienilem pompę wody oraz chłodnice na nową, uszczelka pod głowicą też jest nowa, a ciągnik jak się grzal tak się grzeje dalej. Proszę o pomoc bo już nie wiem co mogę jeszcze zrobic.

    • Przez Marecki2922
      Witam , dostałem myjkę która nie odpala grzania wody prawdopodobnie padł czujnik przepływu wody i moje pytanie jak go sprawdzić  ,czy można ten czujnik zmostkować w celu sprawdzenia ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj