Skocz do zawartości
proximaplus

Grzejące sie opony w pronarze t-022

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
proximaplus    1

Witam wszystkich użytkowników,czy to normalne że po załadunku koło 5 ton po 15km opony 400/60-15,5 firmy Deli Tire grzeją się strasznie w dośc chłodny dzień,asfalt po deszczu,do tego strasznie śmierdzą czy to normalne,czy to może jest jakaś wada opon i dzwonić do dealera niehc coś z tym robi??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Miastek    14

na pewno kupiłeś na oponach regenerowanych
ja mam w TO23 nalewane za dopłatą i nic się nie dzieje przez 4lat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Ciśnienie zwiększ w kołach. Opony będą się pod obciążeniem grzały zwłaszcza jak niedopompowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Tylko nie za dużo najlepiej tyle co jest napisane na oponie może trochę więcej.

Edytowano przez kris14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proximaplus    1

Nie no prędkość tego zestawu do 20km/h-25km/h więcej nie,hamulce sprawdzone nie trzymają i ciśnienie też takie jak powinno być ;)

 

Dlatego mnie zastanawia dlaczego tak się dzieje?

Edytowano przez proximaplus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    464

 

 

Tylko nie za dużo najlepiej tyle co pisze na oponie może trochę więcej. 

 

po pierwsze "jest napisane" a nie "pisze", moderatorzy chyba tylko ortografię poprawiają, bez urazy  ;)

 

po drugie na oponie jeśli już jest to max. ciśnienie

 

a wracając do tematu, szeroka i niska opona, więc co się dziwić że się grzeje przy ładunku  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kristoffer    4

Przecież wiadomo że się grzeje przy małym albo za małym ciśnieniu i wcale nie taka niską opona a jak bym był lepszy z polskiego to bym miał co najmniej magistra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

Ja mam w domu kilka pojazdów i nigdzie na oponie nie mam podane jakie powinno być jej ciśnienie.

Ten piktogram obrazujący przekrój opony i ciśnienie (najczęściej 2,5 bara) to informacja o ciśnieniu montażowym- przy podanym na rysunku ciśnieniu opona powinna się już prawidłowo osadzić na feldze. Ciśnienie robocze opony jest dopasowywane do obciążenia z jakim ma pracować.

Dla przykładu w przyczepie Pronar T653/2 (6t) opony 11.5/80-15.3 mają na boku opony podaną informację "Max 2,5 bar" a wg instrukcji ciśnienie robocze powinno wynosić ok 4,1 bar i jest jak najbardziej prawidłowe, więc kierowanie się informacją na oponie jest po prostu błędne.

 

Dla przyczepy T022 ciśnienie powinno wynosić  3,5 bara. Kwestia tego jak się grzeje? Jest po prostu ciepła czy nie idzie dotknąć jej ręką?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
proximaplus    1

Jest po prostu ciepła,śmiało idzie utrzymać rękę.Ale jakby tam miała przejechać ze 30km non stop w upalny dzień to pewnie by się nagrzała trochę mocniej ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Axial    7

Typowe zjawisko w oponach niskociśnieniowych - co dobre na polu, na drodze /niestety/ już nie za bardzo...

Rozwiązanie: zmienić opony na radialne ;)  lub zwiększyć ciśnienie do maksimum /+kilka%/ podczas transportu po drogach utwardzonych.

 

Ja mam w domu kilka pojazdów i nigdzie na oponie nie mam podane jakie powinno być jej ciśnienie.

Ten piktogram obrazujący przekrój opony i ciśnienie (najczęściej 2,5 bara) to informacja o ciśnieniu montażowym- przy podanym na rysunku ciśnieniu opona powinna się już prawidłowo osadzić na feldze. Ciśnienie robocze opony jest dopasowywane do obciążenia z jakim ma pracować.

Dla przykładu w przyczepie Pronar T653/2 (6t) opony 11.5/80-15.3 mają na boku opony podaną informację "Max 2,5 bar" a wg instrukcji ciśnienie robocze powinno wynosić ok 4,1 bar i jest jak najbardziej prawidłowe, więc kierowanie się informacją na oponie jest po prostu błędne.(...)

 

Ja też mam w domu kilka pojazdów /jakiś rower, hulajnoga, taczka/ i prawie na każdej jest podane maksymalne ciśnienie. Drobnym drukiem szukamy napisu w stylu: MAX LOAD xxx KG AT xxx kPa, co można przetłumaczyć jako: MAKSYMALNE OBCIĄŻENIE xxx kg PRZY /ciśnieniu/ xxx kPa. Napisy mogą różnić się treścią i jednostkami ale są b. często umieszczane przez producentów opon. Napis dotyczy rynku Kanady i USA ale u nas również działa. Wymieniona przez Ciebie opona "przyczepowa" 11.5/80-15.3 produkcji Mitasa 12PR /najsłabsza/ może pracować przy ciśnieniu 4 bar, natomiast ten sam rozmiar ale  w wykonaniu16PR, może pracować z ciśnieniem 5,4 bar. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×