Lukasz6666

Słabe i wolne wspomaganie w renault 113.14

Polecane posty

Lukasz6666    0

Witam,

postanowiłem wzmocnić i przyspieszyć wspomaganie w swojej reni , ale nie wiem jaki oryginalnie powinien być orbitrol i odpowiednia do niego pompa .Wspomaganie chodzi tak wolno że nie idzie manewrować na polu (ponad 3 pełne obroty w jedną strone od jazd na wprost do pełnego skrętu ). Czy wystarczy wymienić orbitrol, czy trzeba też siłownik i pompe ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czyli nie jesteś pewien czy pompa, orbitol i siłownik są oryginalne?

Jak siłownik jest za duży to w tedy lżej się kreci ale za to więcej obrotów trzeba zrobić kierownicą.

Bardzo ciężko się kręci? Zwrotnice lekko się obracają?

Ja bym zaczął od pomiaru ciśnienia oraz oddania orbitol do sprawdzenia.

Jaki masz obecnie orbitol, średnice siłownika i pompę, zapewne masz w tandemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz6666    0

Traktor był kupiony od handlarza, widać było że siłownik był kombinowany tz: zle złożony. Ale kupowałem go w grudniu przy -11*C i w tedy na zimnym oleju było dobrze .Silnik nie był malowany i nie widać śladów odkręcania na pompie ,wiec chyba jest oryginalna. A co do orbitrola to nie mam pojęcia , musiał bym odkręcić obudowę zbiornika i podejrzeć. Na zgaszonym silniku mogę bez większych problemów kręcić kierownicą do pewnego stopina , a na zapalonym pół obrotu i już nie idzie kręcić trzeba ruszać wtedy idzie ale i tak dość wolno.Postaram się wrzucić fotki pompy i siłownika za moment . 

post-146985-0-77864800-1434120175_thumb.jpg

post-146985-0-20611900-1434120201_thumb.jpg

Edytowano przez Lukasz6666

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

na początek zobacz na zwrotnice, mogło wylecieć łożysko i teraz się zatarło wszystko

pewnie masz za mały orbitol, z tego co pamiętam powinien być 100, ale przed wymianą sprawdz ciśnienie na wyjściach

dobrze byłoby wiedzieć co masz w skrzyni


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz6666    0

pompa ma takie numery 1515 500 013
                                             161
                                             030


Orbitrol to danfoss OSP B 80 ON
                              NO. 150N0026


Zwrotnice są cymes zero luzu i chodzą lekko, skrzynia nie wyje i nie ma problemów ze zmiana biegów olej jest nowy .

 


Może handlarz założył mniejszy orbitrol niż trzeba bo taniej go wyszło niż kupować taki jak trzeba czyli droższy.Zresztą pompa też nie jest pierwszej młodości może nie dawać takiego ciśnienia jak trzeba.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

orbitol mam chyba nawet taki sam, więc pewnie pierwszy montaż, z pewnością nie jest za mały


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

też bym w to celował, tym bardziej że pisałeś o lekkim kręceniu na zgaszonym


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorr    0

jakie powinno byc cisnienie na wyjsciach z pompy do orbitrola?

U mnie wspomaganie jest w miare dobre na zimnym oleju a w miare jak olej sie zagrzewa wspomaganie zanika co moze byc za przyczyna?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek987    63

W orbitrolu nie da się stwierdzić jednoznacznie jakie powinno być ciśnienie. Jak nie kręcisz kierownicą (jeśli po drodze nie ma żadnych zaworów podnoszący ciśnienie) to przepływ jest swobodny - brak ciśnienia. Jeśli skręcasz kierownicą to ciśnienie rośnie (w zależności od oporu kół), u mnie na postoju było od 60 do 110, dopiero jak koła skręciły na ful to ciśnienie wzrosło do 180. Wiem że orbitrole mają dwa zawory ciśnieniowe - jeden na 160 lub 180 a drugi tzw. graniczny lub szokowy na 180 lub 200. Nie pamiętam dokładnie tych ciśnień ale różnica była o 20 bar.

 

U mnie też orbitrol był walnięty to ciśnienie rosło mi do 200 bar a kierownica ciężko chodziła na wolnych obrotach. Jeśli reszta hydrauliki działa poprawnie to ja stawiał bym na orbitrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz6666    0

W reniach 113.14 montowanie są pompy dwu sekcyjne o wydajności 8/11. Ja chciał bym zamontować mocniejszą 16/11, tylko nie wiem czy mocowanie do silnika będzie pasować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj