Pixel0126

Ropa w kolektorze ssącym C-330

Polecane posty

Pixel0126    16

Witam, mam problem z moim Ursusem c-330,  po odkręceniu filtru powietrza zauważyłem, że w kolektorze znajduje się ropa, dodam że wtryski oraz pompa wtryskowa rok temu były regenerowane, na początku wszystko było w porządku, lecz ostatnio zauważyłem, że zwiększyło mu się spalanie. Jaka, może być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Witam kolege ;). Według mnie mogą byc nieszczelne zawory w głowicy. Mówisz że w filtrze ssącym znajduje się ropa, całkiem możliwe że nie trzymią zawory ssące, i z tego własnie powodu może byc słabszy, także mogło się zwiększyc spalanie gdyż prawidłowo nie przebiega cykl pracy. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pixel0126    16

Dziękuje za odp, zapomniałem jeszcze napisać, że przy dodawaniu gazu kopci na czarno, i wolno schodzi z obrotów czy to również jest spowodowane nieszczelnymi zaworami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

A jesli kopci na czarno przy dodawaniu gazu, to może też być przyczyna zaworów, lub takze przestawionym zapłonie, a w najgorszym przypaku mogą byc pierscienie lub zuzyte tuleje cylindrowe. A co do schodzenia z obrotów to nie jestem zbytnio przekonany czy mogą to byc zawory, ale całkiem mozliwe gdzy się ssące nie domykają to już niema takiej kompresji, i także moze powolnie schodzic z obrotów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pixel0126    16

Czyli najlepiej zawieść całą głowicę do regeneracji? A jest jakiś sposób aby sprawdzić pierścienie i tuleje bez wyciągania tłoków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Tak jest, najlepiej zawieść do fachowca i on już się nią zajmie. A co do sprawdzenia pierscieni, tuleji, tłoków to jest sposób na takie cuś. Ustawiasz tłoki w jednej pozycji i zalewasz je jakimś płynem np od chłodnicy, tylko pamiętaj jesli masz nowy olej w silniku to go najlepiej spuść, bo gdybyś miał nieszczelnośc to zmarnuje ci się także olej. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Zmierzyć ciśnienie sprężania na sucho i z próbą olejową. Jeśli po próbie olejowej będzie spory wzrost będziesz miał nieszczelność na pierścieniach 

Co do zalewania to można zalać kanały w głowicy aby sprawdzić szczelność zaworów, ale nie pierścieni czy tulei

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1817

Jak nie wiesz o co chodzi to co tu wyjaśniać  :P poszukaj w necie o pomiarze ciśnienia sprężania  ;)

Mierzy się ciśnienie sprężania po wyjęciu wtryskiwacza i wstawieniu w jego miejsce miernika. Kręcisz wałem i wykonujesz pomiar

Odnotowujesz wynik potem wlewasz strzykawką z 10 - 15 cm3 oleju do środka, obracasz kilka razy wałem aby olej się rozszedł po gładzi tulei i znów mierzysz bo jak wiesz olej uszczelnia 

I jak masz spory wzrost między pierwszym a drugim pomiarem to nieszczelność będziesz miał na pierścieniach

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    186

A o ile pamietam że się jeszcze tak wtrącę to z tego co pamiętam przy probie olejowej określone ilości wzrostu kompresji mogą nam powiedziedź r9wnierz o nieszczelnych zaworach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jeśli przy próbie olejowej wzrost ciśnienia jest nieznaczny to winne zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Bonex157
      Cześć, 
      Zastanawia mnie czy silnik 3p od mf 255 bedzie pasował bez wiekszych przeróbek do MF tea 20. Ogólnie na 1 rzut oka nie widze różnicy. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj