Skocz do zawartości
Pixel0126

Ropa w kolektorze ssącym C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pixel0126    14

Witam, mam problem z moim Ursusem c-330,  po odkręceniu filtru powietrza zauważyłem, że w kolektorze znajduje się ropa, dodam że wtryski oraz pompa wtryskowa rok temu były regenerowane, na początku wszystko było w porządku, lecz ostatnio zauważyłem, że zwiększyło mu się spalanie. Jaka, może być tego przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Witam kolege ;). Według mnie mogą byc nieszczelne zawory w głowicy. Mówisz że w filtrze ssącym znajduje się ropa, całkiem możliwe że nie trzymią zawory ssące, i z tego własnie powodu może byc słabszy, także mogło się zwiększyc spalanie gdyż prawidłowo nie przebiega cykl pracy. Pozdrawiam ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pixel0126    14

Dziękuje za odp, zapomniałem jeszcze napisać, że przy dodawaniu gazu kopci na czarno, i wolno schodzi z obrotów czy to również jest spowodowane nieszczelnymi zaworami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

KamilC-360    4

A jesli kopci na czarno przy dodawaniu gazu, to może też być przyczyna zaworów, lub takze przestawionym zapłonie, a w najgorszym przypaku mogą byc pierscienie lub zuzyte tuleje cylindrowe. A co do schodzenia z obrotów to nie jestem zbytnio przekonany czy mogą to byc zawory, ale całkiem mozliwe gdzy się ssące nie domykają to już niema takiej kompresji, i także moze powolnie schodzic z obrotów ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pixel0126    14

Czyli najlepiej zawieść całą głowicę do regeneracji? A jest jakiś sposób aby sprawdzić pierścienie i tuleje bez wyciągania tłoków?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilC-360    4

Tak jest, najlepiej zawieść do fachowca i on już się nią zajmie. A co do sprawdzenia pierscieni, tuleji, tłoków to jest sposób na takie cuś. Ustawiasz tłoki w jednej pozycji i zalewasz je jakimś płynem np od chłodnicy, tylko pamiętaj jesli masz nowy olej w silniku to go najlepiej spuść, bo gdybyś miał nieszczelnośc to zmarnuje ci się także olej. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Zmierzyć ciśnienie sprężania na sucho i z próbą olejową. Jeśli po próbie olejowej będzie spory wzrost będziesz miał nieszczelność na pierścieniach 

Co do zalewania to można zalać kanały w głowicy aby sprawdzić szczelność zaworów, ale nie pierścieni czy tulei

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Jak nie wiesz o co chodzi to co tu wyjaśniać  :P poszukaj w necie o pomiarze ciśnienia sprężania  ;)

Mierzy się ciśnienie sprężania po wyjęciu wtryskiwacza i wstawieniu w jego miejsce miernika. Kręcisz wałem i wykonujesz pomiar

Odnotowujesz wynik potem wlewasz strzykawką z 10 - 15 cm3 oleju do środka, obracasz kilka razy wałem aby olej się rozszedł po gładzi tulei i znów mierzysz bo jak wiesz olej uszczelnia 

I jak masz spory wzrost między pierwszym a drugim pomiarem to nieszczelność będziesz miał na pierścieniach

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sadek9    26

A o ile pamietam że się jeszcze tak wtrącę to z tego co pamiętam przy probie olejowej określone ilości wzrostu kompresji mogą nam powiedziedź r9wnierz o nieszczelnych zaworach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Jeśli przy próbie olejowej wzrost ciśnienia jest nieznaczny to winne zawory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×