Ogon988

Montaż chłodnicy oleju.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Ogon988    22

Witam. Czy ktoś już u siebie montował chłodnicę oleju silnikowego, jak wygląda sprawa z podpięciem przewodów do silnika ?

Myślałem nad podpięciem się pod korpus filta oleju ale nie chciał bym przeciążać głównej pompy (Ciśnienie po dogrzaniu 4atm , po wpięciu chłodnicy w układ na pewno się zmniejszy) dlatego widzi mi się montaż dodatkowej pompki (np. elektrycznej) i wpiąć się z prawej strony do miski pod kompresorem jednakze pewnie pompka oleju by się szybko wyekspolatowała.

Z racji , że nie mam kompresora więc został mi przewód od jego smarowania, Jeśli w ten przewód wpieło się jakąś malutką chłodnicę ,  to może by to działało jednak niepokoi mnie to gdyż z tego przewodu  płynie mały strumień i wydajność chłodzenie by była mała.

 

Czekam na propozycje. : )

 

Silnik perkins ad3,152 (mf 255 , c360 3p)

korpus

http://ursusy.pl/p/2015/04/korpus-filtra-oleju-mf-235-255-ursus-2812-3512-4924030451.jpg

 

 

 

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Pierwsze pytanie brzmi: po co montować chłodnicę oleju, skoro ten silnik ma bardzo dobre chłodzenie, nawet przy najcięższych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

u mnie dostawał jeszcze bardziej i dobrze było zalej dobry olej i załóż wentylator od 360 bo on ma 6 łopatek a 3p ma 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Podpięcie chłodnicy pod malutki przewodzik do smarowania sprężarki nic nie da. Za mały przepływ oleju. Chłodzenie praktycznie nie będzie odczuwalne. jedynym sensownym rozwiązaniem jest włożenie wymiennika ciepła miedzy podstawę filtra oleju a filtr. jak to mam miejsce w niektórych turbodoładowanych perkinsach. Jednak jest to bez sensu bo ten silnik nie jest jakoś mocno obciążony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

Teraz zauwazylem , ze mozna by bylo podpiac chlodnice pod otwór do którego jest wkrecony czujnik. Ten otwór jest całkiem duży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jak chcesz zatrzeć silnik to możesz tak zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

Dlaczego odrazu zatrzeć? Manometr/czujnik wkręci się w korpus filtra oleju. Chyba , że chodzi ci o zbyt schłodzony olej który pogarsza smarowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli masz taki tok rozumowania to od razu odpuść sobie te pomysły. Jak wykręcisz czujnik to olej będzie miał swobodne ujście z magistrali. Zastanów się jakie wtedy będzie ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Wyjaśnij jakie masz objawy podczas pracy, że skłaniają cię do montażu chłodnicy olejowej.

 

Temperatura płynu chłodniczego?

Ciśnienie oleju na gorącym silniku?

 

Dlaczego uważasz, że prawidłowy montaż chłodnicy osłabi ciśnienie oleju, a dodatkowo wyeksploatuje pompę?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

Elektrotechnik , masz w sumie rację.

mtracz , wyczytałem na tym forum. Poza tym wyjaśnij w jaki sposób  prawidłowo oczywiście można zamontować przy tym silniku chłodnice oleju aby nie było żadnych spadków, konkrety.

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jak by to była zwykła 60 to nie ma problemu bo wcinasz się w rurkę układu smarowania na przystawce od filtra oleju a w twoim przypadku musisz się dorobić podstawę pod obudowę filtra oleju która zamknie układ ciśnienia oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ogon988    22

Teraz już rozumiem, musi być dokładnie jak na poniższym zdjęciu. Chyba jedyny sensowny sposób to właśnie podstawka pod filtr, pasowało by też jakoś sprytnie schować tą chłodniczkę.. pierwsza myśl to koło chłodnicy ale będzie prawdopodobieństwo że będzie przechłodzony olej. Co o tym sądzicie?

Rys_1.jpg

Edytowano przez Ogon988

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ASOGCURSUS    21

Najsprytniej zamontować chłodniczkę od ciągnika ursus 6014 przy zastosowaniu przejściówki


Naprawy ciągników Ursus,regeneracja pomp hydraulicznych tłoczkowych i podnośników,sprzęgieł WOM,montaż niezależnej hydrauliki zewnętrznej ,zwiększanie udźwigu podnośnika o 1000kg w ciągnikach Ursus 4514,5314 tel. 513982414

 

Kupię uszkodzone sprzęgła hydruliczne wom  Massey Ferguson

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Powinna być  między filtrem oleju a blokiem, tak mają VW w   chłodniczkę  oleju wodną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    1037

jak już chcesz się bawić to najprościej zrobić jak tomek73 pisze.chociaż uważam że nie ma potrzeby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wymiennik ciepła powinien być miedzy podstawą filtra oleju a filtrem. To jest najprostszy montaż. Do wielu silników są dostępne właśnie takie zestawy. Montaż tego w tym silniku jest mało sensowny. Nie ma on dysz natryskujących olej na tłoki. Prze co olej odbiera mniej ciepła. Ja bym zainwestował w dobry olej np mobil delvac zalany na maksa i w sprawny układ chłodzenia cieczy. Morze być jak ktoś pisał wentylator z 6 łopatkami i nowa czysta chłodnica. Montaż chłodnicy oleju w takim silniku to przerost formy nad treścią. Bo może być tak, że termostat i tak będzie przymykał nadmiar chłodzenia. Napisze jeszcze raz bo już pisałem. Montaż instalacji chłodzącej pod jakieś wyjście do sprężarki czy czujnika oleju to bez sens. Bo za mało oleju tam płynie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Jak coś to mam na zbyciu wentylator do tego perkinsa na 6 łopatek. Pierwsze słyszę aby się te silnik komuś przegrzewał. Jak masz problemy z temp. to sprawdź co się dzieje z silnikiem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W tym silniku układ chłodzenia jest tak wydajny, że nie potrzebny jest wentylator z 6 łopatkami. Ten z 4 nawet jest za duży. U mnie temperatura zbliżyła się do czerwonego pola podczas kultywatorowania ścierniska kultywatorem 2,7m w 40 stopniowym upale. Ciągnik miał tak ciężko, że na 2 biegu ledwo jechał. Ale na czerwone pole nie weszła, więc chłodzenie oleju jest zbędne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj