Skocz do zawartości
Luke16

Pytanie o skrzynie biegów z dziwnym reduktorem w XX-12/14

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Luke16    144

Rozchodzi mi się o skrzynie 12x12 na takim dziwnym reduktorze na tzw 3 czyli:

         1

          |__2

               |

              3

Dobrze wam to chodzi? Czy słychać na niej skrzynie biegów? 

 

U mnie wygląda to tak: ten reduktor dla mnie to jakieś przekleństwo trzeba trochę poszukać żeby coś wskoczyło... 4 biegi wchodzą perfekcyjnie ogólnie jak się wrzuca na reduktorze któryś z przełożeń też jest cisza najgorzej znaleźć jest jedynkę. Kolejne pytanie czy tą skrzynie słychać na małych obrotach przy wolnej jeździe? Po prostu zastanawiam się czy nie oddać tej renaty i wziąć inną z normalnym reduktorem jaki posiadałem w 77.12 czyli mniej więcej chyba tak to szło:

1

|-------|

2       3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    3631

Za mocno to skomplikowałeś i po drugie schemat reduktora jest troszeczkę inny.

 

Wszystko zależy od tego w jakim stanie technicznym dokonasz zakupu skrzyni (stopień zużycia synchronizatorów), w jakim oleju pracuje (jakość, rodzaj, ilość przepracowanych motogodzin) a także od sposobu użytkowana.

 

Jeżeli wszystko jest w porządku skrzynia chodzi, jak marzenie: cicho, płynnie, lekko i bez zgrzytów. Dodam, że skrzyni w ogóle nie słychać!

Reduktor przełącza się bez użycia sprzęgła bez najmniejszego problemu, oczywiście na postoju (piszę z własnego doświadczenia).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

AlaCapone chyba wiem jaki mam reduktor w 95.14 jak mialem 77.12 byl on calkowicie inny i redukowaly sie tez calkowicie inaczej. W tej jest taki jak zrobilem nie wierzysz zrobie fote

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

izydor6280    464

na początku też szukałem 1 i 2,  kwestia przyzwyczajenia

słychać skrzynię lub zwolnice przy dużym biegu i mniejszych obrotach

może wymiana oleju trochę wyciszy, ale ogólnie nie ma się czym przejmwać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luke16    144

izydor czyli wychodzi na to że tak musi być :P

właśnie rozwiązaliśmy z bratem problem reduktora. Wszystko wyjaśniło się jak wjechaliśmy na pryzmę i chcieliśmy wrzucić z 3 na 2 i została nam dźwignia w ręku... Gumy do góry od lewarków, odkręciliśmy osłonę obok schodków a tam wszystko luźno latało... Na reduktorze wszystkie śruby wyleciały, od biegów jeszcze się jakoś cały wybierak trzymał ale też już nie za bardzo. Poskręcaliśmy i nagle skrzynia zaczęła inaczej pracować... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×