Skocz do zawartości
bandit1945

case 885xl strzela napęd przy skrecie

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Case
bandit1945    3

Witam. Mam problem z napędem w ciągniku. Gdy zawracam na kręconych kołach do oporu to słychać jakieś odgłosy strzykania... co to może być? Łożyska czy są tam jakieś tryby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Może posiadasz w przednim moście blokadę typu no-spin, jeżeli tak to jest to normalne przy skręcie w tego typu moście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Grabcio    23

Zamiast klasycznego mechanizmu różnicowego z czterema satelitami i dwoma kołami koronowymi jest podwójne sprzęgło kłowe powodujące to, że w miarę możliwości obydwa koła równo ciągną. Przy maksymalnym skręcie jest duża różnica prędkości kół co powoduje przeskakiwanie zębów z jednej strony sprzęgła, z tąd to stukanie.

Tu masz przykładowe zdjęcia takiej blokady: https://www.google.pl/search?q=blokada+no-spin&biw=1280&bih=895&site=webhp&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=dwRzVeqdFISuygOnuICQBg&ved=0CAYQ_AUoAQ#tbm=isch&q=no-spin

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A rodzaj podłoża po którym jeździsz robi różnicę?

Masz olej w przednim moście?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Trawa czy asfalt bez różnicy.. tak samo strzela... albo nawet bardziej tak chyrczy i trze.... ale baped ciagnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Teraz to chyrczy nawet jak się jedzie prosto na włączonym napędzie.... A jak się wyłączy to przestaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Najprawdopodobniej przeskakuje na frezach wałek napędowy przedniego mostu,lub na frezach wałka atakujacego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Ale to tak trze i chuczy... I naped ciągnie.. jak się na trawie skreci koła to trawę zrywa.... równo na każdym garbie bez przerw...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

może podkładki na mechanizmie różnicowym się wytarły. Tak czy siak jeżeli jesteś pewien, że ten dźwięk jest z mostu to musisz go rozebrać zanim całkiem coś się zmieli. Jeżeli to tylko podkładki to będzie na nich widać delikatne obtarcia ale to naprawdę nie wielkie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

sprawdzałem w kołach te piasty tzn satelitY. odkrecilem kotek oleju i świecie po trybach to uszczerbien nie było. Olej też jest.
Napęd ciągnie równo i nic nie przeskakuje bo sprawdzałem . Wiazalem traktor do drzewa....
Ok czyli muszę rozbierać przedni most...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Moim zdaniem gdzieś są luzy i dlatego stuka.Może sprawdz najpierw przekładnie przy kołach .Satelity mogą mieć luzy.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Ktoś może jeżdził bez oleju,potem wymienił łożyska ale tryby mogły się zużyć .Musisz rozebrać tą piastę i sprawdzić stan elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

drganie czuć na jednym i na drugim kole? Żeby zdjąć piastę i zajrzeć do środka to nie jest dużo roboty. Zobacz jeszcze jak wygląda olej w piastach i w moście, czy są opiłki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Olej jest czarny... ciężko powiedzieć na którym kole dokładnie... to coś tak chyrczy i aż coś przeskakuje na zakrętach na włączonym napędzie. A jak się wyłączy to wszystko jest ok. A jak się jedzie prosto na włączonym to nic się nie dzieje i pod obciążeniem tak samo na prostej jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbozowy    29

jak na prostej nic się nie dzieje, a na zakrętach jest szum i skakanie no to nie wiem na co czekasz. Przecież to od razu widać, że coś z mechanizmem różnicowym. Rozbieraj most i to jak najszybciej bo lepiej to już nie będzie bez rozebrania. A jak olej czarny jak smoła to pewnie wieki nie wymieniany, więc też dziwić nie ma się co za bardzo. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Rozebralalem most. Mechanizm jest w porządku. Tryby całe bez uszczerbień. Tylko delikatny luz jest na tych takich tarczkach czy podkladkach... ale to nie ma nic do tego chyba... gdzie dalej szukać. W zwolnicach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Złóż i zalej nowy odpowiedni olej przekładniowy do takiego mostu.

Firma dowolna, ale ma być z dopiskiem LS, do mechanizmów różnicowych z ograniczonym poślizgiem.

Starego, ani byle jakiego innego oleju nawet na próbę nie wlewaj. Tylko i wyłącznie odpowiedni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

To nie jest zwykła przekładnia która będzie pracować na przepracowanym starym oleju byle tłustym.

Tu ma być odpowiedni olej, a zestarzały olej traci swoje właściwości więc jest nic nie warty dla takiego mechanizmu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bandit1945    3

Rozebralem mechanizm riznicowy i na niektórych tarczkach jest wytarta ta czarna powłoka do metalu. I to pewnie będzie wina tego... trzeba założyć Nowe tarczka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    14

Tarczki są w celu zwiekszenia tarcia wewnetrznego mechanizmu róznicowego w mostach bez blokady. Ja dalej obstawiam zuzyte frezy na wałku napedowym (zrób znaki elementów współpracujących ).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez BENNY82
      Witam. Tak jak w tytule mam pytanie odnośnie wskazań wyświetlacza temperatury co on właściwie wskazuje temp, wody czy oleju hydr.? I ile kresek wskazuje po rozgrzaniu bo u mnie latem maks 3 a teraz przy. Takich temperaturach maks 2 kreski. Nosze sie z zamiarem wymiany termostatu ale nie chce tego robic na darmo bo może jest ok. Przy talerzowaniu rzepaczyska zapchala sie chlodnica i uroslo do polowy i sam nie wiem jak to ocenić. Prosze uzytkownikow z takimi samymi wyświetlaczami o podpowiedzi
       
    • Przez TheBociek1996
      Jak wiadomo grupa CNH na targach SIMA w Paryżu (22-26.02.2015 r.) ma zaprezentować nowe modele ciągników:
      Case IH Maxxum i Puma
      Steyr Profi i CVT
      New Holland T6 i T7

      Oto co udało mi się znaleźć w sieci.

      Case IH:

      Maxxum


      Puma



      oraz zapowiedź
      https://www.youtube.com/watch?v=XvZ8-4e1sbM

      New Holland:

      T6


      T7



      Niestety nic na temat Steyera nie udało mi się znaleźć.


      Jeśli będziecie mieć nowe informacje co się zmieniło wizualnie, technicznie, co będzie a czego nie, jak będą oznaczone nowe modele i jak będą odpowiadać w stosunku do siebie zachęcam to podzielenia się tym info tutaj.

      Oprócz Case IH do tematu postanowiłem wrzucić jeszcze Steyera i NH bo to ten sam koncern i po co robić zamieszanie, także jeśli będzie w złym dziale proszę o przeniesienie.
    • Przez ursusc360turbo123
      Witam. Czy wie ktoś z jakim momentem dokręcić Głowice i panewki w silniku D-239 ?(case 856 XL) 
    • Przez Tty318_PL
      Witam, czy wie ktoś może co to jest?? Proszę o szybką odpowiedź.(International 844sb)

×