mav

JD 6630 Premium czy Fendt 712

Polecane posty

robertbara    75

No właśnie test a rzeczywistość to duża rozbieżność: wiele zależy od traktorzysty, rodzaju gleby, szerokości maszyn itd.

 

Moje zdanie jest takie: Przy jakieś robocie A ciągnik X spali mniej od ciągnika Y, a już w pracy B ciągnik Y spali mniej od X. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895

Zależy co do czego podczepiamy, jeden ciągnik będzie wydajniejszy w orce, a drugi np w sianiu :D


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkram    0

Ale i tak jak zsumujemy ilość paliwa jaką spalił ciągnik w różnych pracach to na pewno spalanie wyjdzie podobne w każdym. Bo na pewno każdy z nich będzie oszczędniejszy w innej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

"Akurat tu sie nie zgodzę bo jak widać większość gospodarstw i to nie tylko z polski posiada to najciężejszych prac właśnie Fendty"-z tą "większością" to musiałbyś to bardzo dobrze umotywować-od ładnych paru lat Fendt w ciut większych ciągnikach stosuje jedynie skrzynie Vario-właśnie ostatnio wyprodukowano 50 tysięczny egzemplarz-w 10 lat 50 tysięcy Vario-podczas gdy JD w samym Mannheim produkuje ponad 40 tys ciągników rocznie-to gdzie one są-w mniejszej liczbie gospodarstw ?Fabryk w USA czy we Włoszech nawet już nie biorę pod uwagę-podejrzewam ,że tych najcięższych ciągników JD produkuje jakieś 5 razy więcej niż Fendt-a mniejszych być może nawet dziesięć razy.

@MF 2007-kpisz waść czy o drogę pytasz ?-albo czytasz tekst rozumiejąc go-albo postępujesz w myśl zasady-jeżeli fakty nie przystają do teorii-tym gorzej dla faktów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    10
"Akurat tu sie nie zgodzę bo jak widać większość gospodarstw i to nie tylko z polski posiada to najciężejszych prac właśnie Fendty"-z tą "większością" to musiałbyś to bardzo dobrze umotywować-od ładnych paru lat Fendt w ciut większych ciągnikach stosuje jedynie skrzynie Vario-właśnie ostatnio wyprodukowano 50 tysięczny egzemplarz-w 10 lat 50 tysięcy Vario-podczas gdy JD w samym Mannheim produkuje ponad 40 tys ciągników rocznie-to gdzie one są-w mniejszej liczbie gospodarstw ?Fabryk w USA czy we Włoszech nawet już nie biorę pod uwagę-podejrzewam ,że tych najcięższych ciągników JD produkuje jakieś 5 razy więcej niż Fendt-a mniejszych być może nawet dziesięć razy.

@MF 2007-kpisz waść czy o drogę pytasz ?-albo czytasz tekst rozumiejąc go-albo postępujesz w myśl zasady-jeżeli fakty nie przystają do teorii-tym gorzej dla faktów :D

Jeżeli się nie myle to fendty były przedtem w skrzyni vario jako opcja nawet te największe. To co mi się w nich nie za bardzo podoba to że mają silnik deutza, poprzedni silnik mana był według mnie lepszy i trwalszy. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

John Deere ma radar poślizgu kół?

 

ile maksymalnie mozna wycisnąć np. z 6920S na AP (o predkość chodzi)?

 

w ile sekund AP przyśpiesza do 50km/h?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

CVX/TVT/CVT z fabryki w austri rocznie schodzi 12tyś sztuk a robią juz na pewno więcej jak 4 sezony to właśnie mijają Fendta.

 

Wystarczy jechać do stanów i policzyć na ile JD przypada Fendt. Może co 50 by sie znalazł. A tam jest znacznie więcej gospodarstw dużych w których ciagniki są do własnie cięzkiej roboty. Mało tego jak w angli przebywałem, to na 20 ciagników jednego małego Fendta z seri 700 widziałem a 5 JD z seri 8000.

 

 

@Pavel

ma radar (oczywiście jest to opcja)

6920s z AP50 powinien jechać max 50km/h. Ale on ma inną skrzynie niż w 7020.

I nie jestem tego na 100% pewien bo wiem ze na AP40 w serii 6020 dało sie jechać 44km/h. Wiec kto wie czy na AP50 nie szedłby 54km/h

 

ile sec do 50 :D? nie wiem czy ktoś sie bawi w to, prócz tych w TVN Turbo :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrkram    0
Wystarczy jechać do stanów i policzyć na ile JD przypada Fendt. Może co 50 by sie znalazł. A tam jest znacznie więcej gospodarstw dużych w których ciagniki są do własnie cięzkiej roboty. Mało tego jak w angli przebywałem, to na 20 ciagników jednego małego Fendta z seri 700 widziałem a 5 JD z seri 8000.

 

Masz racje w stanach to praktycznie same John deere jeżdżą a tam to gospodarstwa maja po setki ha wiec jak by Fendt był na prawdę aż tak dobry to by niejeden sprowadził sobie fendta z europy bo tam raczej ich nie produkują.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

przeciez to nie ma znaczenia gdzie są robione ciagniki.

Sam mam z stanów. I jak on do mnie dotrze to mnie nie interesuje.

Tak samo w USA jest diler Fendta który zciaga ciagniki na ich kontynent.

 

Wszystkie JD seri 7000, 8000, 9000 i pochodne są robione w USA. I jakoś więcej ich chodzi w europie niż Fedntów z serii 800, 900 mimo tego ze są robione na miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz4255    10

W usa jeździ taż sporo case. mav piszesz że na 20 ciągników widziałeś 1 fendta i 5 jd to daje 6 a jak wyglądała reszta? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

od lutego tego roku wszystkie ciągniki mają ograniczenie do 44km/h

 

 

dając przykład JD ze stanów zjednoczonych mozna też zwrócić uwagę na samochody, które tam mają gigantyczne silniki nie liczące sie z ilością spalanego paliwa... ciągniki pewnie to samo :D :D :) :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
od lutego tego roku wszystkie ciągniki mają ograniczenie do 44km/h

 

Wystarczy zdjąć blokadę albo wgrać inne oprogramowanie do skrzyni. To chyba zależy od marki :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

w valtrze to tylko kwestia bezpiecznika ale seris niechce puścić pary jaki to bezpiecznik a w instrukcji nic nie pisza :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateo13    0

Ja bym brał na pewno FENDA bardzo dobre ciągniki a jd tez jest spoko ale FENdzik wymiata :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

Ja mogę pochwalić Fendta za solidność wykonania i wysokiej jakości podzespoły itp. Nie wiem jak jest w Jelonkach czy innych ciągnikach ale np. w mojej 511 po 12 latach pracy wszystkie przyciski, włączniki i dźwigienki działają i chodzą bez problemu, a np. jak oglądałem kiedyś MF 8110 z 97 czyli o 2 lata młodszego to obsługa podnośnika na błotniku nie działała, dźwignie od wyjść hydrauliki bardzo ciężko chodziły może jeszcze by coś znalazł ale w końcu oglądałem go tylko z 30min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Matey    895
Ja bym brał na pewno FENDA bardzo dobre ciągniki a jd tez jest spoko ale FENdzik wymiata :D

 

A ja bym brał kubote bo ma ciekawy kolor.. Dlaczego Fendta ? Bo ma ładniejszy odcień zieleni hehe?


KS Falubaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kizo    7

Zieleń Fendta wcale nie jest ładna inaczej ma się sprawa z Jelonkiem. Fendt od nowości wygląda jak by kolor mu już wyblakł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pavel    12

też mam takie odczucia jak kizo.

 

inna sprawa teraz chciałbym się przejechac jakims JD z AP i amortyzowaną przednią osia bo ostatnio śmigałem 716 Vario to mmm...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nalepa.p    1

@mav

''Sam z własnego doświadczenia z Fendt 926 wiem ze ten ciagnik pod żadną górę nie chce iść a Case 270 Magnum o tej samej mocy idzie jak burza.

Masa użyteczna w Fendt wygląda tak, ze po założeniu wszystkiego ciagnik ledwo osiąga 10,5t wagi. W moim terenie to śmiechu warte.

Jak JD czy Case po dociążeniu ponad 13t wazy.

 

Ciekawy jestem ilu z was ma doświadczenie zdobyte na własnym podwórku z takimi ciągnikami. Bo ja znam to z praktyki u siebie a nie od znajomego ze mi opowiadał itp.

Jazda ciągnikami 140KM to zupełnie inna bajka niż tymi po 200KM, juz nie wspominając o prawie 300KM.''

 

mh nie chcial pod zadna gore isc... to co piszesz jest wrecz niemozliwe, slizgal sie czy dusil?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1

silnik 6,8l w Fendt wykazywał takie objawy, że w pewnym momencie gwałtownie słabnął. Ale nie to było głównym powodem nie radzenia sobie.

 

Po prostu jest za lekki, co przekłada sie na jego uciąg. I jest efekt w postaci twojego ślizgania sie. Więcej sie kopie niż jedzie. Po prostu widać ze sobie nie radzi.

 

dlatego każdy Fendt tej wielkości , ma obciążnik z przodu. W dodatku te obciążniki są nie takie małe bo 1,5 - 2,5t. Do tego stopnia jest lekki ze obciążnik jest w standardzie. Bo bez niego to już wogole lipa.

Nawet w transporcie musi miec ten obciążnik bo przód jest tak lekki ze go przy większych ładunkach podbija. A akurat widziałem jak w zeszłym tygodniu przywoził do mieszalni po 35t kukurydzy takim Fendtem 926 to mi to samo jego użytkownik powiedział.. ze musi miec obciążnik. Wziął Rapida 6m na testy do siebie to go wzięli zpowrotem bo nie poszedł z nim. Ciągnik 270KM ciąga 5 skibowy pług jak w podobnych (a nawet cięższych) warunkach radzi sobie z nim ciągnik 200KM.. to nie mój wymysł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robertbara    75
ja bym wybrał fenda bo ma mniejszą pojemność i będzie mniej palił

a co jd to nic niemam :(

 

He ale głupota :) To jakby JD założył zamiast silnika 6,8 l silnik 2 litrowy to paliłby jeszcze mniej :)

Fendt ma 5,7 litra czy to lepiej dla niego?

 

Niezły z Ciebie teoretyk. Jak wytłumaczysz swoją teorię? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nalepa.p    1
silnik 6,8l w Fendt wykazywał takie objawy, że w pewnym momencie gwałtownie słabnął. Ale nie to było głównym powodem nie radzenia sobie.

 

Po prostu jest za lekki, co przekłada sie na jego uciąg. I jest efekt w postaci twojego ślizgania sie. Więcej sie kopie niż jedzie. Po prostu widać ze sobie nie radzi.

 

dlatego każdy Fendt tej wielkości , ma obciążnik z przodu. W dodatku te obciążniki są nie takie małe bo 1,5 - 2,5t. Do tego stopnia jest lekki ze obciążnik jest w standardzie. Bo bez niego to już wogole lipa.

Nawet w transporcie musi miec ten obciążnik bo przód jest tak lekki ze go przy większych ładunkach podbija. A akurat widziałem jak w zeszłym tygodniu przywoził do mieszalni po 35t kukurydzy takim Fendtem 926 to mi to samo jego użytkownik powiedział.. ze musi miec obciążnik. Wziął Rapida 6m na testy do siebie to go wzięli zpowrotem bo nie poszedł z nim. Ciągnik 270KM ciąga 5 skibowy pług jak w podobnych (a nawet cięższych) warunkach radzi sobie z nim ciągnik 200KM.. to nie mój wymysł.

 

 

zauwazylem ze nowe Fendty 900 TMS sa teraz ciezsze z silnikami deutza? 927 wazy troszke ponad 10 t bez obciazenia tak? poprawcie jesli sie myle?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mav    1
zauwazylem ze nowe Fendty 900 TMS sa teraz ciezsze z silnikami deutza? 927 wazy troszke ponad 10 t bez obciazenia tak? poprawcie jesli sie myle?

 

Fendt 927 waży 10080kg wg normy DIN 70020 w której ciągnik jest ważony:

 

-w wersji standardowej dla danego modelu (czyli w Fendt jest to wersja prawie full w której znajduje sie przedni TUZ + obciążnik przedni (1,5t))

-z kierowcą

-90% napełnionym zbiornikiem paliwa

-wszystkimi płynami

 

 

a teraz jak sie to ma np do JD

 

mój ciagnik ma podaną minimalną masę przy wysyłce 7980kg a po wjechaniu na wagę z prawie pełnym bakiem bez kierowcy i z wszystkimi płynami oraz tylko 1t obciążenia na przodzie waży 11t

 

wiec można sobie wyobrazić ile musi ważyć np JD 8330 w takim samym wyposażeniu jak Fendt 927 ( bo JD ma dużo dużo mniej w standardzie, i na 100% nie ma przedniego TUZ który też juz coś waży oraz jest bez przedniego obciążnika) i według tej samej normy co Fendt, jeżeli ma podaną minimalną masę przy wysyłce 11770kg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam mam do wyboru trzy ciągniki:
      -Fabrycznie nowy MTZ 892.2 
      -Lub John Deere 6330 z 2008 z przebiegiem prawie 10tys 
      -Oraz John Deere 6310 z 1998 roku z przebiegiem prawie 10 tys godzin (obstawiam że więcej). Jaka jest w ogóle dostępność części do tego ciągnika?
      Cena między 6330 a mtz mniej więcej to samo, a 6310 około 40 tys taniej.
    • Przez Patryszka
      Witam ma ktoś z was forda 6610? 
      Chciałbym coś kupić do 35k z napędem. I właśnie zastanawiam się nad tym fordem 80km turbo. 
      Ma ktoś z was ? Jakieś opinie ?
      Dzięki 
    • Przez FarmerPL6075
      Trochę ponad 3000 mth i 6 lat na naszym Gospodarstwie. FT Heritage 6075 DTn chodzi głównie z paszowozem




    • Przez jakubgor123
      Tak jak w tytule poszukuję ciągnika do 40 tysięcy może być 4x4 lecz nie jest to konieczność co polecacie ? Minimum 80KM
    • Przez Janusz_m
      Witam szanowne Grono.
       Doradżcie proszę , czy  ciągnik Kubota MU 5502 sprawi się dobrze na winnicy, czy ktoś ma i jest zadowolony? Czy lepiej szukać czegoś innego między 50 - 60 Km i jaki z ciągników byście polecili?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj