Skocz do zawartości
kokos19005

Problem z wspomaganiem Massey Ferguson 3050

Polecane posty


kokos19005    0

ciągnik pochodzi z 30 min  pojezdzi się troche i nagle  jakby odcinało wspomaganie  filter hydrauliki został wymieniony Ktoś coś wie na ten temat :) ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

zmierzyć ciśnienie 2 sekscji pompy bo pewno wyzioneła ducha jak sie zagrzeje albo orbitrol... mam to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

Czy podniesienie ciśnienia na orbitrolu (zdaje sie na zaworze przelewowym orbitrola) będzie miało jakiś wpływ na wspomaganie, które ciężko chodzi po zagrzaniu się? Wiem dobrze, że mam padniętą pompę (100bar max) ale znachorzy wiejscy wciskają mi, że starczy podkręcić zawór i będzie lepiej chodziło.. jest sens grzebać przy tym zaworze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


witek88    0

Osobiście jestem tego zdania że należy naprawiać a nie "lepić", skoro ktoś tak ustawił ten zawór to on tak powinien zostać, naprawić co padło i tyle.

Przestawianiem możesz napytać sobie biedy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

konrad82    46

Czy podniesienie ciśnienia na orbitrolu (zdaje sie na zaworze przelewowym orbitrola) będzie miało jakiś wpływ na wspomaganie, które ciężko chodzi po zagrzaniu się? Wiem dobrze, że mam padniętą pompę (100bar max) ale znachorzy wiejscy wciskają mi, że starczy podkręcić zawór i będzie lepiej chodziło.. jest sens grzebać przy tym zaworze?

 

Jeżeli pompa daje ciśnienie 100 bar a zawór jest ustawiony na 140 czy tam 180 to jak ty go podstawisz na 200 to pompa i tak daje 100. Wiec jaki to ma sens????

On i tak otwiera sie dopiero jak koła przednie są mocno obciążone np w ładowaczu czy jak zalgniesz w błocie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

no tego nie wiesz czy to zawór przelewowy czy przeciążeniowy... mi się wydaje że przelewowy. Z tego co zaobserwowałem (chyba, że orbitrol mam walnięty również) w wężach do siłownika jakieś minimalne ciśnienie jest cały czas mimo że się nie kreci.... temu myślę że ten zawór będzie odpowiadał za to ciśnienie kiedy kołami się nie skręca i zapobiega to samoczynnemu ruchowi siłownika... to taka moja teoria. Tak czy siak pompa już u speca bo podobno da się regenerować wydartą od środka obudowę. Czekam efektów :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

konrad82    46

To zwykła pompa zębata ich sie nie regeneruje Nowa 1500 czy 1400 rexrota.

Mam używaną w dobrym stanie jak chcesz to Ci sprzedam. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witek88    0

Ceny pomp to takiego fergusona zaczynają się od ok 900 zł, zakładałem taką na życzenie klienta i już 2 lata chodzi bez problemów, także nie wiem czy jest sens próby regenerowania czegoś czego się nie da zregenerować, moim zdaniem szkoda zabawy i niepotrzebnie wydanych pieniędzy, bo takie cudowanie tylko przedraża całą naprawę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

Popieram w 100% @witka88, osobiście zakładałem tą:http://www.farmexpert.pl/pompa_hydrauliczna_massey_ferg_produkt8167.aspx , już drugi rok leci i 150 mth i nie ma najmniejszych objawów niedomagań. Oryginalny retrox wytrzyma ponad 10k mth jak ta wytrzyma 1/3 tego to już wystarczy.

 

A największym zabójcą dla pompy to jest grzebanie przy zaworach, potem jak przychodzi nowa to ciśnienie skacze grubo powyżej normy i w krótkim czasie pompa jest fioletowa w środku( spalona). Widziałem takie pompy na własne oczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witek88    0

A po takim rocznym grzebaniu przyprowadzają do mechanika i bądź mądry kto i co nagrzebał, cudujesz z ciągnikiem mnóstwo czasu, kasujesz a delikwent zdziwiony że tak drogo, przecież tylko pompa siadła, jak ja takich papraczy nie lubię... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ptaszyna    125

. Z tego co zaobserwowałem (chyba, że orbitrol mam walnięty również) w wężach do siłownika jakieś minimalne ciśnienie jest cały czas mimo że się nie kreci.... temu myślę że ten zawór będzie odpowiadał za to ciśnienie kiedy kołami się nie skręca i zapobiega to samoczynnemu ruchowi siłownika... to taka moja teoria. 

Za orbitrolem na powrocie jest zawór niskiego ciśnienia (trójdrożny), z tond to to ciśnienie, jest ono równe w obu wężach i w niczym nie przeszkadza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

pompa zregenerowana. 200zł to żaden piniąndz. kwestia ile posłuży taka regeneracja. Pożyjemy, zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukbold    411

gadał że podstawa to zniwelować luz osiowy na zębatkach. trza splanowac powierzchnie pokryw i ma chodzić... o obudowe sie już nie dopytałem, ale niby wyżłobienie w obudowie przy wylocie oleju też zlikwidowane. Za wcześnie oceniać naprawe no ale jeżdże do tego tokarza już jakiś czas i bubla mi jeszcze nie zrobił. pożyjemy zobaczymy. musze zamówić kilka cześci i bede składał i testował

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Witam, od nie dawna mam podobny problem w 3125 ;/ Tyle, że mi wspomaganie rozłącza się na wolnych obrotach. Np ostatnio jeździłem w transporcie i prawię bym po chodniku przeleciał (zawsze w ten zakręt wchodzę przy 20/25km/h) a tu wspomaganie przestało działać, lecz przy ponownym przy gazowaniu wszystko wraca do normy. Działo się już tak kiedyś jednak nie było to tak nasilone.. Ktoś coś pomoże? krok po kroku (mechanik ze mnie marny więc prosze wszystko jak dziecku :D:D)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lukbold    411

zakręt był w prawo? dolej se oleju bo coś czuje żę takie nagłe odcięcie mogło być tym spowodowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zakręt w lewo ;/ 

Olej do skrzyni? sprawdzałem, jest w porządku 

Możliwe, że filtr jest zabrudzony? Przed chwilą leżałem pod nim i dostrzegłem, że węże od wspomagania idą do coś ala filtra, a do tego filtra idzie wężyk ze skrzyni z olejem 

Edytowano przez JadeNaFarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sznajdik    131

Zapewne masz filtr oddzielny z prawej strony za schodkami taki w metalowej obudowie może czas wymienić wkład

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niby 2 lata temu był wymieniany, bo dałem go do remontu i kazaliśmy powymieniać oleje filtry itp. ale chyba rozsądniej będzie go zmienić ;) 

a jeszcze jedno pytanko, bo rozmawiałem z tatą i mówi że niekiedy przy używaniu hydrauliki zapala się kontrolka "Kontrolka ostrzegawcza zapchania filtra olejowego przekładni(czerwona)" czy to ta sam filtr czy ta kontrolka jest od głównego filtra skrzyni? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


konrad82    46

Niby 2 lata temu był wymieniany, bo dałem go do remontu i kazaliśmy powymieniać oleje filtry itp. ale chyba rozsądniej będzie go zmienić ;)

a jeszcze jedno pytanko, bo rozmawiałem z tatą i mówi że niekiedy przy używaniu hydrauliki zapala się kontrolka "Kontrolka ostrzegawcza zapchania filtra olejowego przekładni(czerwona)" czy to ta sam filtr czy ta kontrolka jest od głównego filtra skrzyni? :)

 

Pewnie ciśnienie oleju gdzieś Ci spierdziela dlatego wspomaganie ginie jak się rozgrzeje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


lukbold    411

przecież mechanikiem nie jesteś więc co Ci to da kolega Konrad wymieni Ci wszystkie sprzęgła, elektrozawory, uszczelnienia ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez center
      Czym pryskacie pszenice na miotełkę i chwasty żeby było tanio i przelecieć raz ??
    • Przez Kicu
      Witam was ponownie otóż mam taką sprawę do was byliśmy w sklepie pytać sie o rozdzielacz do pompy hydraulicznej w c-330 ten kolo siedzenie nie na błotniku. Okazało sie że sa 2 typy owej części czyli po regeneracji i nowy cena po regeneracji 300 zł a nowego 489 zł. I mam do was pytanie czy jest sens brania używanego ale po regeneracji czy nowego nie wiem jak jest z tymi po regeneracji ale słyszałem że długo nie pociągnie. Miał z was ktoś taki problem ?
    • Przez krystiano35
      Witam.Mam ciągnik ursus 3512 od pewnego czasu zaczą dymić dużo więcej wtryskiwacze ustawłem na 190 bar tak jak zaleca instrukcja,luz zaworowy ustawiłem 0,3 też zgodnie z instrukcją i ciągnik dalej dużo kopci wydaje mi się że przestawiła się pompa wtryskowa chciałbym zmniejszyć mu dawkę paliwa ale dokładnie niewiem gdzie i o ile tą dawkę paliwa zmniejszyć. Pomóżcie Prosze
       
      Ortografia. @quercus
    • Przez piotrchmielewski
      Witam wszystkich  stoję przed wyborem zakupu nowego ciągnika.Pod uwagę bierzemy dwa modele John Deere 6115M Przedni tuz przedni WOM amortyzowana os  polski TUR Agro masz oraz Claas Arion 420 CIS tur Claasa przedni tuz WOM rozbudowana hydraulika pompa 110 l amortyzowana os .Ciągnik  będzie głównym koniem pociągowym w 50 hektarowym gospodarstwie (30  ha łąki 20 ha orna w tym 5 ha kukurydzy).Większość pracy jaka będzie wykonywał to uprawa zielonek
       
      Ciągnik będzie pracował z taki maszynami
      -Rozrzutnik obornika Warfama 8t
      -Prasa Metal fach Rotor Noze
      -Agregat ścierniskowy konskilde 3,2m
      -Pług Kverdneland 4skiby
      -Agregat uprawoy siewny 3m Agromasz-Unia
      -Kosiarka Unia alka 2,45 i w przyszłości jakaś czołowa   
      -Beczka Sipma 6700l
       
      Proszę o opinie tych ciągników.
    • Przez julian
      witam wymieniam olej w hydraulice kupiłem filtry oraz duży wiem gdzie jest a mały nie wiem może niepotrzebnie kupiłem doradzcie
×