Skocz do zawartości
baggio

Mf 690- montaż turbiny- potrzebna wymiana wału/głowicy/korbowodów?

Polecane posty

baggio    0
Napisano (edytowany)

Jak w temacie. Przymierzam się do zamontowania turbiny do mojego fergusona. Chciałbym zamontować taką samą jak w wersji 690 turbo i w związku z tym mam pytanie czy trzeba robić jakieś przeróbki w silniku czy można to sobie odpuscić? Zaznaczam, że to turbo zwiększa moc z 80 do ok 90 koni, czyli nie tak jak w przypadku silnika a4 236> at4236 gdzie z 68km robi się 90 i tam na pewno bez ingerencji w silnik się nie obejdzie, pytanie jak jest z moim modelem, bo jeśli trzeba grzebać w silniku to sobie odpuszcze. Jak wystarczy zmienić kolektor, ewentualnie filtr powietrza z obudową na taki z mf690 turbo, w ostateczności pompę wtryskową to może warto się pobawić, a te 10km mi się sprzyda, bo ciągnik służy głównie do transportu i nie trzeba by było tyle redukować. Proszę o radę kogoś ogarniętego w temacie.

 

 

Edytowano przez baggio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo1150    8

Witam trzeba tłoki wymieniać wałek rozrządu pompę wtryski nie opłacalne jest bo silnik od mf w dobrym tanie kupisz za ok 5-6 tys z turbo ok 100 km i wszystko zgrasz bez problemu bo flansze te same są prawie we wszystkich od 595 powinien pasować tam jest a 4 318 i ma 88 km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
baggio    0

Witam trzeba tłoki wymieniać wałek rozrządu pompę wtryski nie opłacalne jest bo silnik od mf w dobrym tanie kupisz za ok 5-6 tys z turbo ok 100 km i wszystko zgrasz bez problemu bo flansze te same są prawie we wszystkich od 595 powinien pasować tam jest a 4 318 i ma 88 km

 

Czyli jesteś na 100% pewny, że perskins a4 248 z mf 690 turbo jest wzmocniony względem tego ze zwykłej 690? w sumie ta turbina daje tylko 10 km więc liczyłem, że silnik będzie ten sam. Jeśli jest jak piszesz zrezygnuje z jakichkolwiek modernizacji do czasu, aż silnik będzie wymagał remontu, czyli pewnie nie prędzej niż za kilka lat;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

volvo1150    8
Napisano (edytowany)

tam robili myka z tymi silnikami Perkinsa bo zależy na jaki kraj szedł ja mam 4512 naszego polskiego i ma 60 km znajomy ma z zagranicy taki sam silnik i podają że ma 72 km tam chodzi o normy bo polska to din a tam w iso i będzie inaczej i inne obroty podają bo np 4512 ma 60 km przy 2000 a 5312 ma 2200 72km tzn tak samo jak c 360 a c355 a 4011 i rozbieżność jest 7 km a w rzeczywistości ma tyle samo tylko inne obroty a kombajn volvo 1150 z silnikiem a4 248 książka podaje 83km a wkręca się na 2000 i niby to samo dawkę paliwa zwiększali pewnie

Edytowano przez volvo1150

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    397

zainteresuj sie gazem LPG. wg teorii 10% więcej mocy a koszt śmieszny w porównaniu do tych przeróbek które byś musiał zrobić... Kiedyś wujek wpadł na pomysł turbo do 4512.... sama pompa wtryskowa od AT4.236 znalazłem za 2600zł... inne tłoki, korbowody, sworznie, turbina..... 5tys jak nic. Zapewne przy silniku a4.248 podobne przeróbki... a druga sprawa.... jakoś mało było tych turbo w a4.248.... przeważnie uturbiali fabrycznie a4.236. ciekawe dlaczego. ja zauwazył ze to te same bloki z tym że 248 musiał mieć cieńsze tuleje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×