Polecane posty

koorzen    0

Witam.

Mój problem polega na tym, że gdy zworze siano-kiszonke (MF 6180 i do tego przyczepa cllas quantum 4500) to wszystko działa jak należy, do czasu gdy zapadnie zmrok. Jak włącze światła w ciągniku, To komputer z przyczepy ma chyba za mało prądu i zaczyna "świrować" wyłanczać sie i zawieszać.

Napięcie po Włączeniu świateł spada na miej więcej 12V

Na alternatorze pisze, że ma 70 A, Będe musiał kupić nowy mocniejszy? Czy ten powinien wystarczyć, tylko jest z nim coś nie tak?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Prawdopodobnie alternator może dawać za mało prądu.

Jednakże zacznij od najprostszych rzeczy: sprawdź, czy pasek alternatora nie ślizga się, czy wszystkie połączenia elektryczne są w porządku (począwszy od akumulatora, poprzez stacyjkę i reflektory, nie zapominając o masach oraz złączach).

Kolejna sprawa to sprawdzenie alternatora. Jakie napięcie ma akumulator na wyłączonym silniku (po godzinnej przerwie lub po nocy). Następnie, jakie jest napięcie ładowania podczas pracy ciągnika przy powiedzmy 1500 obr/min i czy nie zmienia się ono wraz ze zmianą obrotów silnika. Tak samo z włączonymi światłami.

Policz także przynajmniej w przybliżeniu jaki jest pobór prądu po włączeniu świateł (dodaj moc poszczególnych żarówek).

Jeżeli suma mocy pobieranej przez światła jest większa lub równa mocy na alternatorze należy go wymienić na mocniejszy.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koorzen    0

pasek ok. a co do połączeń elektryczych, to to nie jest stary ursus żeby tak łatwo je wszystkie sprawdzić (autotronic)
Żarówki zewnętrzene to jakieś 500Wat (10x50wat) plus to co w kabinie. więc czy alternator 14V 70A wystarczy na to wszystko? no jeszcze plus elektronika zbierającej?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

To kto ma to za Ciebie posprawdzać? Krasnoludki? Weź się ogarnij i zabierz się do roboty zamiast wypisywać tematy na forum. Zresztą o diagnostyce układów ładowania jest już wszystko napisane. Jak już wszystko posprawdzasz i pomierzysz to podaj wyniki na forum to może ktoś Ci coś podpowie. Ten alternator ma wystarczająco mocy, więc szukaj usterki i ją usuń.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj