Skocz do zawartości
DamianPiekosz

Przetwornica ładowania, Belarus 952.2.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam mam problem z moim belarusem, jakiś czas temu spalił się bezpiecznik 20A ten z przodu ciągnika w tym przekaźniku, wymieniłem i ok. Teraz mi się znowu spalił i pali się kontrolka ładowania, ale po wymianie odrazu go spala, wkładałem większy nawet kawałek druta i iskrzy, przy wyłączonym silniku, jak masę wyłącze to wtedy nie pali. Jaka może być przyczyna? Lewy akumulator jest bardziej rozładowany. Dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Było już wielokrotnie: uszkodzona przetwornica ładowania. A z drugiej strony kto normalny odłącza masę przy pracującym silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marekc    56

tak to jest przetwornica z 12v na 24v . służy tylko do ładowania akumulatora rozruchowego . moja rada to odkręć kabel ten przy którym pisze 24v i zobacz czy nadal przepala bezpiecznik bo może masz kabel przetarty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Przecież odpisałem już dawno, że to jest ta przetwornica, ciekawe gdzie wcięło mój post.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka tak jak w tytule mam problem z bezpiecznikiem który znajduje się z przodu maski (on idzie do takiej czarnej kostki)Od pewnego czasu cały czas się przepala wymieniam a on dosłownie po chwili się psuje,nie ma wtedy ładowania pali się kontrolka od amperomierza :/

Prosze o szybką odp :)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

Nie wiem co masz na myśli pisząc czarna kostka. Pomogło by zdjęcie i uniknęło by bezsensownego gdybania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582
Napisano (edytowany)

A nie przetwornica napięcia z 12 na 24 wolty? Jest temat o tym patencie.

Najczęściej to jej wina jest dość awaryjna.

 

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok Obczaję to i  jeszcze spróbuje wysuszyć ten moduł bo zauważyłem że jest ,,wilgotny" więc może to robi zwarcie :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

U mnie też zaczęło palić po 4 latach użytkowania, okazało się że winna była przetwornica, wymieniłem na nową i jak ręką odjął (napięcia na akku równe, bezpiecznika nie pali).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×