emuel

władimiriec t25

Polecane posty

Ja mam i tak cały ciągnik rozebrany, remontuję skrzynię, hamulce, wszelkie uszczelnienia, tłoczysko, rozdzielacz, silnik. Powoli mi to idzie, bo nie zawsze mam czas. Chcę zrobić go porządnie żeby mieć spokój na lata. Na części wydałem już około 1000zł a pewnie przy składaniu jeszcze coś wyjdzie. Staram się wszelkie zużyte części wymieniać na nowe. Zaglądam wszędzie gdzie się da. Mam nadzieję, że letem uda mi się go już uruchomić. Napewno nie raz jeszcze tu bedę zaglądał.

 

 

Może mi ktoś napisać dokładnie jak powinny być ułożone pierścienie?

I- chromowany, nie ma żadnego znaku,

II i III - miedziowane, posiadają ruski napis WIERZCH,

ostatnie zgarniające i tu problem. Wiem, że trzeba połączyć je w pary jeden plaski jeden z wytłoczeniami. Ten z wytłoczeniem na dół wytłoczeniem do góry a ten płaski jak? Krawędź pierścienia nie jest symetryczna z jednej strony jest skos i nie wiem, w którą stronę go skierować? Tak jak ten niżej czy odwrotnie? Ta krawędź jest bliżej jednego boku pierścienia i zastanawiam się czy grubszą płaszczyzną do tego spodniego pierscienia czy do wyżłobienia w tłoku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie miałem tak poukładane ze zgarniające z wybraniami były razem i zgarniające płaskie razem. A takie ułożenie raczej nie spełni swojej roli...

 

post-46087-0-01428600-1332102474_thumb.jpg Tak jak na moim rysunku widać, jest to przekrój boczny pierścienia. 2 z nich są i z dołu i z góry płaskie, a 2 z dołu mają wybrania (zaznaczyłem je na czerwono). Wyczytałem, że pierścienie zgarniające powinienem skompletować parami inny z innym, ten z wytłoczeniem dać na dół ale wytłoczeniem ku górze. Nie wiem natomiast jak ma być obrócony ten z płaską płaszczyzną? Czy tak jak na rysunku, skosem ku górze, czy tak jak zgarniający z wytłoczeniem, wytłoczeniem ku górze a skosem ku dole? Mam nadzieję, że opisałem dokładnie o co mi chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czeka mnie kupno akumulatorów i rozrusznika z przekładnią. I tu moje pytanie czy jeden aku 125Ah da radę np: przy -25 czy lepiej kupić 2x 6V165Ah?

Edytowano przez krzychu28055

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel807    102

Ja mam rozrusznik z przekładnia i jeden akumulator 12 V 125 AH . Pali na dotyk. Paliłem w w zimę przy bardzo niskiej temperaturze bez żadnej świecy, bez żadnego grzania oleju, i mnie nie zawiódł ani razu. Kiedy nie podszedłem charat i pali. Więc jak najbardziej mówię że wystarczy jeden akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Akumulatory 6V są już robione tylko dla rolników więc producenci nie przykładają się do jakości. Lepiej jest kupić jeden 12V, ale o dużym prądzie rozruchu - zimą się przyda. Poza tym im cięższy akumulator tym większe prawdopodbieństwo, że jest porządnie zrobiony czyli ma odpowiednią ilość ołowiu :).

Ostatnio kupiłem alumulator 12V 170 Ah Jenoxa i zastanowiła mnie gwarancja. 18 miesięcy i jak oddasz na gwarancji do reklamacji to mają 14 dni na rozpatrzenie, chyba, że i tu kuriozum wg mnie, termin ten może ulec wydłużeniu do 30 dni w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowych badań laboratoryjnych. Dodatkowo nie przysługuje na ten okres akumulator zastępczy, a w przypadku uznania reklamacji nie przysługuje zwrot pieniędzy tylko wymiana na nowy akumulator. To wg mnie też ciekawy zapis, bo w bardzo niekorzystnym wypadku możemy nie mieć akumulatora przez 9 miesięcy i w czasie trwania gwarancji nic nie możemy zrobić, a dodatkowo przez te 9 miesięcy nie możemy używać traktora. I nawet jak 9 razy zostanie nam uznana reklamacja dalej będziemy dostawać ten sam wadliwy model akumulatora i nigdy nie możemy żądać zwrotu pieniędzy. Oczywiście opisuję ekstremalny przypadek. Ciekawe jak się mają takie zapisy do prawa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafix2    0

Witam! Mam Władka od 3 miesięcy - jest to mój pierwszy traktor - i ciągle się go uczę i dostosowuję do siebie. Poszukuję jakiejś cierpliwej osoby, aby odpowiedziała mi na kilka pytań na temat mojej maszyny. Może być to np. przez GG lub mejlowo.

Chcę zrobić sobie skrzynkę na narzędzia w kabinie po prawej stronie na błotniku (chyba ze sklejki) oraz wykorzystać wnękę po zdemontowanej instalacji ogrzewania na taką "kaburę" np. na butelkę z wodą lub jakieś większe narzędzie. Zaznaczam, że mam tą małą oryginalną kabinę. Posiada ktoś zdjęcia ze swoich kabin ciągnikowych z takimi "instalacjami" to bym prosił o fotki. Może od kogoś wykorzystam jakiś patent.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie pilnie potrzebuję dokładnej odpowiedzi na zadane powyżej przeze mnie pytanie dotyczące ułożenia pierścieni. Na starych tłokach mam oba skosy skierowane ku górze, czyli tak jak na załączonym wcześniej rysunku. Czy to jest poprawne ułożenie pierścieni? Nie mam pewności, czy wcześniej ktoś nie grzebał w silniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Witam! Mam Władka od 3 miesięcy - jest to mój pierwszy traktor - i ciągle się go uczę i dostosowuję do siebie. Poszukuję jakiejś cierpliwej osoby, aby odpowiedziała mi na kilka pytań na temat mojej maszyny. Może być to np. przez GG lub mejlowo.

Chcę zrobić sobie skrzynkę na narzędzia w kabinie po prawej stronie na błotniku (chyba ze sklejki) oraz wykorzystać wnękę po zdemontowanej instalacji ogrzewania na taką "kaburę" np. na butelkę z wodą lub jakieś większe narzędzie. Zaznaczam, że mam tą małą oryginalną kabinę. Posiada ktoś zdjęcia ze swoich kabin ciągnikowych z takimi "instalacjami" to bym prosił o fotki. Może od kogoś wykorzystam jakiś patent.

 

Ja oryginalną skrzynkę na narzędzia wyrzuciłem z kabiny. Za to zrobiłem sobie taką "zagrodę" na narzędzia pod siedzeniem po lewej stronie czyli tuż przy drzwiach. Od strony siedzenia i od tylnej małej szyby przykręciłem kawałek pasa transmisyjnego (może być pasek gumy) szerokości około 10 cm i grubości około 5 mm, a więc dość sztywny, ale na tyle elastyczny, że ładnie się dopasował. Z przodu mam przykręconą listewkę od młocarni (bo jest mocna i nasączona impregnatem, no i dlatego, że pasowała i miałem ja pod ręką). Ale może być jakaś sklejka albo blacha. Powstał taki kojec na podstawowe klucze, nożyki do kosiarki, zawleczki i kilka śrub. To samo można zrobić po drugiej stronie siedzenia, ale ja mam tylko z jednej strony. A pas dałem dlatego żeby mi klucze nie wpadały pod siedzenie, albo żeby większym kluczem nie wybić okna z tyłu. Uważam, że to bardzo praktyczne rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianxxx    0

ja mam orginalnie zamontowaną skrzynkę narzedziową po lewej stronie na blotniku w srodku kabiny i jest wystarczająco

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Przykręciłem pod siedzeniem z lewej strony skrzynkę od snopowiązałki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Panowie pilnie potrzebuję dokładnej odpowiedzi na zadane powyżej przeze mnie pytanie dotyczące ułożenia pierścieni. Na starych tłokach mam oba skosy skierowane ku górze, czyli tak jak na załączonym wcześniej rysunku. Czy to jest poprawne ułożenie pierścieni? Nie mam pewności, czy wcześniej ktoś nie grzebał w silniku.

Najlepiej znajdź instrukcję od władka. Może jakiś sąsiad ma. W mojej instrukcji jest rysunek tłoka i dokładnie jest pokazane który pierścień jak ma być ustawiony. Na moim rysunku jest tłok z 5 rowkami. Od góry:

1. pierścień uszczelniający chromowany - jest płaski więc nie ma znaczenia jak go założysz,

2. pierścień uszczekniający drugi - szerszą stroną do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),

3. pierścień uszczelniający trzeci (taki sam jak drugi) - też szerszą częścią do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),

4 i 5 - pierścieie zgarniające (idą po 2 na jeden rowek) - od góry w tym samym rowku tłoka powinien być założony pierścień z rowiem drenażowym (rowiek do dołu), a od dołu pierścień bez rowka. Wygląda to tak że oba tą szerszą częścią do góry.

Zamki kolejnych pierścieni powinny być ustawione pod kątem 90o względem siebie.

Pierścienie po założeniu w rowki tłoka i przy obracaniu tłoka dokoła jego osi w położeniu poziomym powinny się wsuwać płynnie pod własnym cięzarem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej znajdź instrukcję od władka. Może jakiś sąsiad ma. W mojej instrukcji jest rysunek tłoka i dokładnie jest pokazane który pierścień jak ma być ustawiony. Na moim rysunku jest tłok z 5 rowkami. Od góry:

1. pierścień uszczelniający chromowany - jest płaski więc nie ma znaczenia jak go założysz,

2. pierścień uszczekniający drugi - szerszą stroną do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),

3. pierścień uszczelniający trzeci (taki sam jak drugi) - też szerszą częścią do dołu (napisem BERX czyli wierzch do góry),

4 i 5 - pierścieie zgarniające (idą po 2 na jeden rowek) - od góry w tym samym rowku tłoka powinien być założony pierścień z rowiem drenażowym (rowiek do dołu), a od dołu pierścień bez rowka. Wygląda to tak że oba tą szerszą częścią do góry.

Zamki kolejnych pierścieni powinny być ustawione pod kątem 90o względem siebie.

Pierścienie po założeniu w rowki tłoka i przy obracaniu tłoka dokoła jego osi w położeniu poziomym powinny się wsuwać płynnie pod własnym cięzarem.

 

Dokładnie o to mi chodziło! Tylko, że dzisiaj pozakładałem pierścienie ale dobrze wiedzieć, że zrobiłem to poprawnie.

Oryginalne tłoki miałem z 4 rowkami, te nowe mają właśnie 5. Na dniach postaram się poskładać silnik, choć do uruchomienia jeszcze daleka droga.

Dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Najwięcej uniesie na tych otworach najdalej siłownika :)


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Oby to pompa a nie rozdzielacz. Jak podniesiesz już to nie opada szybko? Może oleju mało. Ta najbliżej siłownika podnosi najmniej ale najwyżej tamta ostatnia najdalej od siłownika opuści najniżej i podniesie najwięcej.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

W rozdzielaczy wymieniłem uszczelki i jest ok,ale jak podnoszę to muszę trzymać wajchę non stop aż podniesie. ;) Przez taki podnoszenie to 2 czy 3 razy i stoję na polu aż mi olej ostygnie i mogę dalej działać aż nie da rady unieść.Taka robota to h*j nie robota ale już tą wiosnę muszę przeboleć,no chyba że zacznie pada to będzie postój. -_-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian2011    113

Żadnej pompy nie wymieniaj ja to przeszłem z ojcem kilkanaście lat temu nowa piompę założyli i tak samo ,wymiana rozdzielacza dopasowali jakiś od fadromki w to miejsce pasuje i kilkanaście lat mam spokuj podnosi bez gazowania wszystko mam tura bez gazu ładuję obornik inna praca jest a pompa fabryczna według mnie nie do zajechania a oleje lałem jakie miałem pod ręką od luxu po superol mixol hipol i na tej mieszance pracuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blazek    3

u mnie jakis czas temu tez byl problem z podnoszeniem i wystarczyl tylko mały ruch zaworem przeciązeniowym i gra muzyka dzwiga wszystko bez gazu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie lepiej zacząć od najprostszych rzeczy? Zmierzyć i ustawić ciśnienie?

Wydasz sporo pieniędzy a wątpliwe, że to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

No z tym sporo to nie przesadzajmy :) - pompa oleju do władka to wydatek maks. 70 zł. Tak dużo to w końcu nie jest :).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Niech kosztuje nawet 50 zł, po co ją wymieniać jeśli może być jeszcze zdrowa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj