emuel

władimiriec t25

Polecane posty

volvo    47

Chyba oczywiste że opona 12.4 jest wyższa i szersza niż 11.2.Te numerki to nie głupie cyferki tylko rozmiar,tak samo jak masz rozmiary

ubrań lub łożysk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Te opony są tylko szersze. Średnica zewnętrzna jak i wewnętrzna jest taka sama.

Średnica obręczy 28", czyli średnica wewnętrzna opony.

 

Chodziło mi o powyższą wypowiedź ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    268

mam radialki w swoim no i muszę przyznać że opony są zaje... mam je drugi sezon i nawet bardzo się nie zdarły obrabiam 10h i władek to mój główny ciągnik (mam 2 władki). a jak już mowa o oponach to jakie lepsze na przód? jodła czy zwykły bierznik? podobno na jodle lepiej pracuje się w miękim gruncie(tzn nawraca) prawda to? czy może ktoś z was ma takie?

 

ja mam jodełki na przodzie 6,50-16 stomilowskie, założone od kosa jak oryginalne popękały. po polu lepiej się kręci, zarówno z turem ale jak pisał kolega @volvo szybko się drą na asfalcie. założyłem z tego względu że miałem takowe w garażu i nie chciałem kasy wydawać na nowe. za jakieś 3-4 sezony pewnie się zedrą doszczętnie bo dużo po asfaltach jeżdże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Panowie mam takie pytanie: gdzie zakupię coś takiego do np. obicia wnętrza kabiny podaje link poniżej:

 

http://www.brzozowiak.pl/ogloszenie.php?nr=153277

 

W jaki sposób to jest przymocowane? Jest gdzieś jakiś temat na forum o czymś takim bo nie mogę znaleść nic...


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Raczej T25 dociąża się belką.Na lodzie nie ma zbytniej różnicy między nowymi i zdartymi oponami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Chodzi właśnie o opony. Zimą sytuacja się zmienia z korzyścią dla opon wąskich o większych jednostkowych naciskach. Latem na gruncie Władek nie miałby żadnych szans ;). Mam znajomego który założył do jumza dużo szersze niż fabryczne opony. Mówił, że zimą właściwie nie da się jeździć. Traktorem zarzuca na każdym nawet niezbyt głębokim śniegu.

I z tego samego powodu na zimę zaleca się stosowanie węższych opon niż letnie do samochodów osobowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Na filmiku władek jest dociążony,ma ciężko kołami obrócić.A co do opon to to co dobre zimą na lodzie i śniegu złe wiosną w polu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Różnica faktycznie polega też na wysokości mocowania linki. Faktycznie we Władku linka jest nieco bliżej środka ciężkości władka, a w MTZcie znacznie niżej środka ciężkości co w efekcie daje dociążenie T-25 i odciążenie MTZ-a. Ale wg mnie najważniejsze są tu jednak opony ;). A traktory nie przeciągają się na lodzie tylko na ubitym śniegu, a to duża różnica.

Władek pewnie ma opony z kolcami ;)

Po drugie właśnie z powodu różnej wysokości środka ciężkości takie testy nie wiele wnoszą do tego, który traktor jest lepszy tzn ma większy uciąg. Dopiero w polu się to okazuje.

Edytowano przez Geo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Słabo jest widać ale sądzę że linka idzie przez belkę i w taki sposób jest dociążony,zwłaszcza że ma niezły balast z przodu.

Niemożliwe by w inny sposób uciągnął MTZ,chyba że ma opony zimówki.Mam T25 z nowymi oponami i wiem że mój nie dałby rady

uciągnąć bez dociążenia belką 3500 kg,czy ile to tam waży w takich warunkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
milanreal1    319

Do tego władek może mieć łańcuchy na kołach. Jakość filmu nie jest powalająca.


Zapraszam na swój profil
Pozdro :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1827

Postaw dwa Władki w jednym oponki radialna w drugim diagonalne i który którego pociągnie :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
razor275    279

Właśnie coś mi się wydaje że władek ma łańcuchy :)


Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Mam pytanie. Jeśli wałek wom ma luz chodzi przód tył to z tyłu po ściągnięciu tej obudowy wałka wymienia się te łożyska i simeringi ? Nie robiłem tego jeszcze ale coś mi się przypomina, że w taki sposób chyba się to robi. Wyjdzie mi końcówka wałka wom a potem na tym będą łożyska nabite?


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Tak po odkręceniu tego tylnego dekla wyjdzie wałek, wymienisz łożysko i simeringi. Postaw ciągnik wyżej tyłem, a niżej przodem to nie będziesz musiał spuszczać oleju ze skrzyni

Wałek WOM jest osadzony na jednym dużym łożysku. Koniec w skrzyni kręci się na tulei, która pozostaje w środku.

Jeśli masz luz wzdłużny to prawdopodobnie pierścień zewnętrzny łożyska ma luz względem obudowy i suwa się w niej , bo jest tam kilka milimetrów przestrzeni, łożysko nie jest dociskane deklem. Łożysko nie musi być złe zwłaszcza że jest ono dość duże więc sporo wytrzyma, tylko możesz mieć teraz słabe pasowanie łożyska do obudowy, założenie nowego nie pomoże. Trzeb je wkleić lub zaklepać-zapunktować obudowę.

Jeśli jest spory luz poprzeczny to nie koniecznie jest winne łożysko, a tulejka w której osadzony jest drugi koniec wałka. Łożysko jest kulkowe jednorzędowe więc zawsze wyczujemy na nim luz zwłaszcza jak tulejka jest dość wytarta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

No to bardzo możliwe jest, że to na tej tulejce chodzi a nie na łożysku bo od nowości skrzynia nie robiona a od początku chodzi z rotacyjną :( Właśnie olej muszę zmienić i tak przy okazji chciałem zobaczyć co tam się porobiło.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Do wymiany samego simeringa nie trzeba wyjmować wałka. Wystarczy odkręcić ten dekiel. Ale wymiana go jeśli mamy luz na wałku na długo nie pomoże, ale zawsze coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Co do przeciągania C-330 i T-25. Wg mnie takie porównania nie mają wiele sensu. Po pierwsze oba traktory mają różne masy, zwłaszcza bez kabiny różnica powinna być duża ze wskazaniem na C-330. Po drugie inna wysokość środka ciężkości, a łańcuchy zamocowane do traktorów są poziome. Po trzecie różne opony - władymirce zwykle są na oryginalnych ruskich oponach czyli wąskich w porównaniu z C-330 i na asfalcie niestety to nie jest zaleta. Więc wiele czynników które jednak przemawiają za tym, że C-330 powinna mieć większy uciąg, zwłaszcza masa własna ciągnika. Poza tym na drugim filmiku widać, że największą rolę grają opony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volvo    47

Trzydziestka na filmach też jest na oponach 11.2

Rusek ma za dużo momentu obrotowego...hihi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Ale opony w C-330 prawie nowe, a we władku prawie łyse :). Na asfalcie lepiej się kleją nowsze, bo guma jeszcze nie stwardniała, a poza tym jakby trochę powietrza spuścił we władku to dałby radę ;). No i technika - rusek już był ciągnięty do tyłu jak puścił sprzęgło - siła bezwładności robi swoje. No i najważniejsze - zwróćcie uwagę na dociążenie obu traktorów traktorzystami :). Ten w C-330 jest dwa razy cięższy od młodego w T-25.

A na koniec trochę BHP. Łańcuch jest dobry do ciągnięcia czegokolwiek, ale uważajmy na najsłabsze ogniwo. Taki łańcuch może zabić, jak ładnie pęknie i się zawinie w powietrzu w kierunku głowy traktorzysty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj