emuel

władimiriec t25

Polecane posty

Witek2010    33

Ok dzięki zobaczę jutro jak to tam jest.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ono1634    1

Witam panowie co to może być gdy jade po drodze ciągnikiem t-25 to mi coś huczy tak jak by strzelało tak jak by w tylnym kole z lewej strony czy jest to możliwe ze trzeba wymienić lużyska na pół ośce?olej w dzwonicach i skrzyni jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Podnies na lewarku, poruszaj tym kołem, sprawdz czy ma luzy... i zakręc nim

moze zęby poszły...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ono1634    1

A jak ma sprawdzic czy sie cos nie urwalo te uszy uszy od obręczy koła czy cos?ale jak by byly kola zle dokrecone to by mialo bicie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mar56cin    8

Co do koła, to przeciesz bez problemu idzie zobaczyc czy cos jest urwane.

A do uszczelnienia, sa dwa simmeringi i jedna uszczelka :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Dużo trzeba rozbierać?I myślę że tylko od tyłu będę musiał rozbierać bo do skrzyni nie chce mi się zaglądać.

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamgaleon    7

co do strzelania w kole to miałem to samo, podczas jazdy coś strzelało czy też zgrzytało była po prostu popuszczona jedna śruba na obręczy koła, po wymianie śruby na nową wszystko ucichło:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Dużo trzeba rozbierać?I myślę że tylko od tyłu będę musiał rozbierać bo do skrzyni nie chce mi się zaglądać.

 

Jeszcze tego nie wymieniałem ale widziałem u sąsiada. Żeby nie spuszczać oleju ze skrzyni musisz wjechać tyłem na jakiś podest np. górkę żwiru tak aby ciągnik był mocno przychylony do przodu aby olej ściekł. Napisz jak wymienisz bo mi też delikatnie cieknie bo w lecie nawinęło trawy na wałek i pewnie uszkodziło te simeringi. Dobrze, że jest to tak zrobione, że można odkręcić tylko pokrywę i wymienić a nie trzeba skrzyni rozbierać.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Olej spuszczę bo i tak muszę wymienić,a jak zrobię to się pochwale efektem.

Edytowano przez Piotruniu25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Mam kilka pytań do użytkowników tych ciągników (jako sympatyk). Czy belka narzędziowa (listwa) pasuje od c 330 tzn. czy mieści się między kołami i wchodzi w przeguby. Czy sprzęt (np pług) który przypina się do małych ursusów można przypiąć do T25, jaka jest średnica przegubów w które wchodzi belka narzędziowa. Czy można do niego przypiąć przyczepę - on nie posiada instalacji pneumatycznej. Były różne wersje tych ciągników - które omijać przy kupnie, na co mam zwracać uwagę (chodzi o rzeczy których nie widzi na pierwszy rzut oka osoba kupująca).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Mam kilka pytań do użytkowników tych ciągników (jako sympatyk). Czy belka narzędziowa (listwa) pasuje od c 330 tzn. czy mieści się między kołami i wchodzi w przeguby. Czy sprzęt (np pług) który przypina się do małych ursusów można przypiąć do T25, jaka jest średnica przegubów w które wchodzi belka narzędziowa. Czy można do niego przypiąć przyczepę - on nie posiada instalacji pneumatycznej. Były różne wersje tych ciągników - które omijać przy kupnie, na co mam zwracać uwagę (chodzi o rzeczy których nie widzi na pierwszy rzut oka osoba kupująca).

 

Belka pasuje od C-330. Jest tylko nieco szersza, ale to nie przeszkadza żeby ją założyć. Kule "przegubów" maja taką samą średnicę jak w innych mniejszych traktorach czyli jak w większości traktorów. Maszyny polowe w większości przypadków pasują. Możesz mieć problemy np: z opryskiwaczem Akpilu przeznaczonym do traktorów klasy C-360 i większych. U mnie przeszkadzały błotniki i ogólnie wydaje się, że jest za blisko traktora. Poza tym sterowanie tym opryskiwaczem jest dostępne po otwarciu tylnej szyby, a jak wiadomo oryginalnie tylna szyba w t-25 się nie otwiera (zawsze można przerobić tak żeby się otwierała). Możesz też mieć problemy z maszynami napędzanymi od WOM. Ze względu na krzyżujące się łańcuchy belek trzypunktowego układu zawieszania narzędzi (TUZ). Ruscy rozwiązali ten problem poprzez zmianę miejsca zamocowania łańcuchów. Łańcuchy trzeba odkręcić z jednej strony belek i przykręcić do otworów we wspornikach do których są zamocowane belki. Otwory te znajdują się w najniższym miejscu wsporników. W ten sposób będziesz mógł używać kopaczki do ziemniaków, przewracarki pasowej do siana, kosiarki rotacyjnej, glebogryzarki i innych maszyn napędzanych od WOM. Ogólnie nie polecam pracy z glebogryzarką, gdyż maszyna ta nie ma zwykle fabrycznego sprzęgła przeciążeniowego, a T-25 kiepsko znosi nagłe szarpnięcia w momencie złapania przez glebogryzarkę kamienia. Można tej maszyny używać, ale raczej na świeżo zaoranym i niezbyt kamienistym polu. Ja mam swoim gospodarstwie oprócz t-25 też większe ciągniki, ale np. do kosiarki rotacyjnej i rozrzutnika obornika wolę używać t-25. Przy koszeniu przydaje się jego zwrotność (mam nieco podpiłowane ograniczniki) i niskie zużycie paliwa, a przy okazji szyby są tanie ;).

Przyczepę można do niego zaczepić, ale jeśli chcesz być w zgodzie z przepisami ruchu drogowego powinna to być najlepiej przyczepa z hamulcami hydraulicznymi, bo w taki mechanizm uruchamiania hamulców jest ten traktor fabrycznie wyposażony lub założyć instalację pneumatyczną.

Przy kupnie trzeba zwrócić uwagę przede wszystkim na stan tego traktora. Starszy, ale mało używany traktor może być lepszy od nowszego, ale za to zjeżdżonego. Ogólnie też polecam wersje t-25 z rewersem, tzn z drugą wajhą do zmiany biegów, którą się zmienia bieg z wstecznego na ten do przodu. Ale uważaj, bo stare wersje tego traktora miały też 2 wajchy, ale to było zupełnie inne rozwiązanie i o tym traktorze wiele nie powiem, bo takiego nie miałem. Silnik powinien się dość łatwo uruchamiać, chodzić równo, nie powinien kopcić, tzn może lekko kopcić zaraz po uruchomieniu zanim się rozgrzeje. Po rozgrzaniu nie powinno być prawie widać dymu z tłumika. Trzeba zwrócić uwagę jak się przełączają biegi, czy wszystkie wchodzą i nie ma za dużych luzów na wajchach. Jeśli wajcha od rewersu jest zbyt luźna tzn. bieg wchodzi niepewnie a wajcha lata na boki luźno to jest duże prawdopodobieństwo że zużyły się podkładki w rewersie i trzeba go podregulować. Sprawdź czy działa blokada. W tak małym traktorze to ważne urządzenie ;). Sprawdź też sprzęgło. Najlepiej ruszyć z dużego biegu np. z piątki. Powinno się udać ruszyć bez większego problemu i bez szarpania. Można odkręcić dekiel zakrywający dostęp do sprzęgła i zajrzeć jak się zachowuje np. łożysko. Czy podczas wciskania sprzęgła nie dochodzą jakieś dziwne odgłosy, albo jeszcze gorzej - widać iskry. Jeśli iskrzy sprzęgło do zrobienia. Sprawdź układ kierowniczy. Zwróć uwagę na luzy. Nie wszystkie luzy da się łatwo zlikwidować. Duży luz może być spowodowany zużyciem przekładni kierowniczej. Zwróć uwagę na przecieki. Co prawda w tym traktorze wycieki oleju się zdarzają, ale jeśli ktoś je na bieżąco usuwa traktor nie będzie wyglądał jak oblany przepalonym olejem. Na koniec sprawdź układ hydrauliczny. Zaczep na podnośnik jakąś ciężką maszynę, wyłącz silnik i poobserwuj jak szybko opada. Generalnie w nowym traktorze pług powinien się utrzymać w powietrzu przez kilka dni ;).

Na koniec. Najlepiej kupować taki traktor z kimś kto się na tych traktorach zna. Niektóre rzeczy po prostu słychać ;).

I jeszcze rada. Olej w pompie wtryskowej powinno się w tym traktorze wymieniać co około 30-50 mth. Jeśli pompa jest cała w ropie to najprawdopodobniej nikt nigdy nie wymieniał oleju. Taka pompa długo nie wytrzyma. Zapytaj jak często zmienia olej w pompie wtryskowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fza    3

Znaczna porcja istotnych informacji od Members - dzięki. Niewiele jest ofert sprzedaży tych ciągników, jeżeli są to w bardzo złym stanie technicznym. W jakich rejonach można kupić władimirca bezpośrednio od rolnika a nie od pośrednika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dare0x    1

a no rzadko aczkolwiek spotykałem się z takimi aukcjami na allegro. Co prawda były odszykowane na cacko ale gość miał ich z 5 sztuk


---->> Władymirec, nie ma to jak mieć wschód pod domem <<----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Ja mam sprawę z innej beczki. Chodzi o sprzęgło w t-25 od paru dni czuję, że pod obciążeniem ciągnik przestaje ciągnąć a po zatrzymaniu śmierdzi ze sprzęgła. Do tego jeszcze słychać jak lata łożysko oporowe te na sprzęgle słychać jak się tłucze w czasie jazdy.A teraz najgłupsze pytanie :lol: Orientuje się ktoś czy wytrzyma mi to do wiosny?

 

Na początku myślałem, że te odgłosy wychodzą ze skrzyni ale wystarczy trzymać ręką sprzęgło to czuć "wibrowanie" i nasila się wtedy gdy sprzęgło jest całkiem odciągnięte od łożyska. Biegi wchodzą ładnie wszystko tylko sprzęgło ciągnie. Odstęp między łapkami a łożyskiem ok 2-3mm tylko straszny luz ma łożysko...


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Jeśli całą zimę przestoi to do wiosny śmiało wytrzyma. :lol:

 

U mnie tak tarcza była zużyta aż mi nity wokół spustu na wałek općieło. B) Już rok minął jak mam nową tarcze i teraz nawet nie zawyje sprzęgł a silnik stanie,a wcześniej z przyczepą na 2 nie mógł się zebrać.Jak będziesz wymieniał tarczę to załóż wentylowaną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

U mnie to silnik nie stanie tylko sprzęgło się zagrzebie wcześniej :rolleyes:


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Koledze pewnie chodziło, że sprzęgło tak dobrze trzyma, że ciągnik zdusi, a sprzęgło się nie poślizgnie. I tak powinno być.

Na pewno masz coś nie tak bo łożysko oporowe jak się puści pedał sprzęgła to ma się już nie kręcić, a ty je słyszysz.

Odstęp łożyska od łapek ma być albo 2 albo 3mm , albo to albo to ustawione z dokładnością, bo przy takiej rozbieżności to na pewno nie będzie chodzić.

A skoro masz luz na łożysku to o ten luz masz większy skok sprzęgła czyli brakuje do pełnego wyprzęgania i dlatego sprzęgło ciągnie.

A tarcze masz już pewnie zajechaną(może zaolejoną) i dlatego się ślizga, może docisk słaby i też będzie zjadać tarcze.

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Pewnie łożysko jest albo zużyte albo zatarte i łapki trą o łożysko w czasie wysprzęglania. Stąd wibracje i smród ze sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotruniu25    3160

Co do łożysk nie kupuje je po 15zł tylko po 90zł,łożysko za 15zł wytrzymało 4 dni w kosiarce do sadów a za 90 jest do dziś,będzie jakieś 6 miechów od wymiany.Ogólnie te części nowe to tandeta. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj