Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
rolstudent    94

Witajcie.
Mam problem ze skrzynią biegów zetora 5340
Problemy sa dwa
1 wyrzuca mi na luz dźwignię od biegow polowo szosowych zwłaszcza na 3 biegu z włączonym napędem
2 czesto mam problem z 5 biegiem nie dam rady go wrzucać gdy ciagnik jendzie np pod górkę

Zwiazku z tym kilka pytań do bardziej doświadczonych
Musze zrzucać kabinę? aby dostać się do skrzyni biegów
Jak do tego sie zabrać?
Znacie może jakiegoś mechanika w powiecie piskim grajewskim lub kolneńskim?
Problem pilny za tydzień ciagnik musi pracować przy grabarce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Odkręć środek podłogi potem pokrywę skrzyni biegów. Sprawdź widełki i listwy, zatrzaski, wybierak i rowki w których się porusza. Do tego nie potrzeba mechanika.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    94

Podłoga juz od kręcone listwy zatrzaski i wybierak wyglada oki. Dziś zabieram się zs zdjecie podnośnika bo coś stało się z rozdzielaczem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Miastek    14

tryby się posypały od skrzyni ja to samo miałem z 3 biegiem trzeba nowe tryby

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek31    0

Wyrzucanie dźwigni na luz może być spowodowane uszkodzeniem łożyska igiełkowego na wałku w skrzyni. U mnie to było problemem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

kabiny jako takiej demontować nie musisz ,wystarczy podwiesić jak wypadnie rozpołowić .  Nie wiem czy 5-tkę masz zwykła czy na synchronizatorze ,u mnie wywalało bo siadło łożysko igełkowe w wałku sprzęgłowym  . Jak nie ma kołatania to tryby całe .  Po zdjęciu górnej pokrywy i widełek biegów będzie wszystko jasne . Wymiana kół zębatych to konieczność rozjechania silnikiem i tylnym mostem

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

spusc olej zebys mial lepszy oglad, w wersji optymistycznej moze wystarczy wymiana dociskow. bo na to wyglada ze one szwankuja. jesli kola i lozyska sa nieuszkodzone

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

O! Paczajta toć to cudowny Zetor ! Popsuło się i od sześćdziesiuntki nie pasuje za dwa złote?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@pawek885 nie wiem czy miałeś kiedyś okazję pracować na takim sprzęcie ale jak tak piszesz wnioskuje że wozisz się c360 a tego nie ma co porównywać może i części są droższe ale za sam komfort pracy c360 odpada na starcie. Nie rozumiem takiego typu komentarzy to normalne że występują awarie bo to nie nieuniknione podczas eksploatacji :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Nie mam ursusa ani zetora, ale zawsze każdy przy wyborze ciągnika zachwala te marki bo części tanie i łatwa naprawa a zachodnie to nie wiadomo jak skomplikowane i znajomy znajomego słyszał od szwagra że jego kuzyn dał 5000 euro za trybik do renówki  ;) A co się okazuje to w warsztatach ciągle właśnie zetory stoją i cena części porównywalna do zachodu jak chcesz coś dobrej jakości..... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rolstudent    94

Wyrzucanie dźwigni na luz może być spowodowane uszkodzeniem łożyska igiełkowego na wałku w skrzyni. U mnie to było problemem.

Wlasnie tego sie spodziewam. Bo ciagnik duzo pracował przy mieszadle defakto przeciążeny na biegu wstecznym i jedynce z zależnymi obrotami wom . Tak dla jasności ciagnik ma prawie 13 tys godzin. wiec ma prawo do awari

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

Nie mam ursusa ani zetora, ale zawsze każdy przy wyborze ciągnika zachwala te marki bo części tanie i łatwa naprawa a zachodnie to nie wiadomo jak skomplikowane i znajomy znajomego słyszał od szwagra że jego kuzyn dał 5000 euro za trybik do renówki  ;) A co się okazuje to w warsztatach ciągle właśnie zetory stoją i cena części porównywalna do zachodu jak chcesz coś dobrej jakości..... 

 

to jakim Ty ciągnikiem pracujesz ?  Wiadomo , nie porównujeny jakości wykonania,trwałości  , komfortu obsługi  i kosztu części maszyn budowanych na zachodzie do  Zetora  i analogicznie nie porównuj w tych kategoriach prehistorycznej 60-tki ,której proces modernizacji zatrzymał się  w momencie zakupu licencji Fergusona !!!!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Nawet włożenie ferdka do 60-ki nie nazwał bym modernizacją. To raczej krok w tył.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Jeśli nie ogarnia ktoś jego naprawy i oszczędza na częściach to sam jest zacofany a nie konstrukcja silnika.... Polacy nie ogarneli technologi i tyle, tak jak i ruski, chociaż byli zawsze o tyle mądrzejsi że kradli technologię a nie płacili milionów za licencje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

Jaka technologia? Według ciebie kombinowanie z silnikiem wcale nie młodszym ani lepszym do tego słabszym było postępem czy modernizacją? W życiu. Gdyby założyli czwórkę perka czy zmodernizowali ten co był jak Czesi swojego zetora można by było mówić o jakimś ulepszeniu.

A co kupili Polacy? Zdechloka który w wózku widłowym kiepsko sobie radził a każda inna próba włożenia do czegokolwiek kończyła się tym samym. Taka sama zagrywka jak dzisiejsze zakupy amerykańskiego szrotu.

Ruską może postęp kiepsko idzie ale jak już coś włożyli innego i to dopiero w dzisiejszych czasach to nie pogorszyli tylko polepszyli. Więc kto był mądrzejszy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    376

Ma 5 koni mniej to nie dziwne że jest słabszy, ale ekonomiką zostawia ursusowski silnik daleko w tyle, pompa rotacyjna to inna epoka... 60-tka nie wytrzymała by 4cyl silnika >60 koni, trzeba by było wszystko modernizować, a tak to stała się bardziej uniwersalnym ciągnikiem, może w orce zużycie paliwa nie było wiele niższe ale w lekkich pracach śmiem twierdzić że nawet 50% mniej spalił 3P - np zgrabiarka, kopaczka czy wożenie świnek do rzeźni dwukółką 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    575

I tu trafiłeś w sedno mówiąc MODERNIZOWAĆ. Jeśli podniesienie mocy silnika wymagało jego przekonstruowania to mieli to zrobić. To właśnie modernizacja. Czesi tak zrobili i to z powodzeniem.W żaden sposób nie zmodernizowano 60-ki i ani jednej części z jakiej jest zrobiona, zmiana na słabszy silnik zaniżający możliwości ciągnika nie jest modernizacją. 

Zmodernizowano 4011 zmieniając układ, kierowniczy czy podnosząc moc silnika. Już zmiana osi z okrągłej na płaską nie jest żadną modernizacją wpływającą na lepsze a zwykłym zabiegiem ursusa obniżającym koszty produkcji osi. Zmodernizowano 325 czy 330.

 

W sumie to polecam skupić się na temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

przecierz większość z nas pamięta czasy słusznie czy nie słusznie minione i kolejki po przydział na jakikolwiek nowy ciągnik . Myślę ,że z tego powodu dalej klepano 60-tki i 30-tki choć już zakupiono licencję Fergusona . Dobrze ,że i tak cokolwiek modernizowano pomimo ,że rynek chłonął każdy produkt

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×